Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wartości europejskie w międzynarodowych stosunkach gospodarczych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 220260-D
Kod Erasmus / ISCED: 10.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0421) Prawo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Wartości europejskie w międzynarodowych stosunkach gospodarczych
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-MSG
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student w pogłębionym stopniu zna i rozumie aksjologiczną podstawę integracji europejskiej oraz implementację europejskich wartości.

Student zna i potrafi korzystać z matryc ewaluacji respektowania wartości

Student w pogłębionym stopniu zna i rozumie aksjologiczne ramy europejskiej polityki zagranicznej

Student zna aktualną, naukową debatę na temat wartości europejskich

Umiejętności:

Student potrafi krytycznie analizować funkcjonowanie instytucji publicznych przez pryzmat wartości oraz projektować pożądane ramy działań

Student potrafi przeprowadzić ewaluację działań w przestrzeni publicznej na podstawie dokumentów (źródeł pierwotnych).

Student potrafi zestawić stanowiska w debacie publicznej na temat wartości

Student potrafi opracować spójną propozycję stanowiska Polski/korporacji w odniesieniu do wartości europejskich

Student potrafi ocenić projektowane Polski/korporacji przez pryzmat wartości

Kompetencje społeczne:

Student potrafi uczestniczyć w debacie publicznej nt. wartości i przedstawiać argumenty przemawiające na rzecz wartości europejskich

Student potrafi kształtować (własne)środowisko społeczne lub zawodowe w sposób zgodny z uznanymi wartościami

Student potrafi chronić uznane wartości w życiu społecznym i zawodowym

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jerzy Menkes
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studenta z aksjologiczno-funkcjonalną istotą Unii Europejskiej jako wspólnoty wartości. Student pozna korzenie i proces formowania systemu wspólnych europejskich wartości. Student pozna relacje pomiędzy wartościami UE a składającymi się na konstytucyjne fundamenty ustroju Polski oraz Rady Europy i NATO. Zajęcia pozwolą poznać mechanizmy funkcjonowania UE implementujące jej wartości ustrojowe w stosunkach wewnątrzunijnych. Student pozna aksjologiczne determinanty stosunków zewnętrznych UE, realizację wartości europejskich w stosunkach międzynarodowych.

Pełny opis:

Zapoznanie studenta z wytwarzaniem wspólnego systemu europejskich wartości, normami tworzącymi system oraz implementacją norm zarówno w stosunkach wewnętrznych (w państwach i pomiędzy państwami europejskiej wspólnoty wartości), jak i w stosunkach zewnętrznych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

F. Foret, O. Calligaro, European Values. Challenges and Opportunities for EU Governance. Routledge,. New York 2018

Literatura uzupełniająca:

The American-Western European Values Gap. PewResearch Center 2011

Report of the Special Rapporteur on the independence of judges and lawyers in accordance with Human Rights Council resolution 35/11.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 30.00%

referaty/eseje: 30.00%

ocena z ćwiczeń: 10.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studenta z aksjologiczno-funkcjonalną istotą Unii Europejskiej jako wspólnoty wartości. Student pozna korzenie i proces formowania systemu wspólnych europejskich wartości. Student pozna relacje pomiędzy wartościami UE a składającymi się na konstytucyjne fundamenty ustroju Polski oraz Rady Europy i NATO. Zajęcia pozwolą poznać mechanizmy funkcjonowania UE implementujące jej wartości ustrojowe w stosunkach wewnątrzunijnych. Student pozna aksjologiczne determinanty stosunków zewnętrznych UE, realizację wartości europejskich w stosunkach międzynarodowych.

Pełny opis:

Zapoznanie studenta z wytwarzaniem wspólnego systemu europejskich wartości, normami tworzącymi system oraz implementacją norm zarówno w stosunkach wewnętrznych (w państwach i pomiędzy państwami europejskiej wspólnoty wartości), jak i w stosunkach zewnętrznych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

F. Foret, O. Calligaro, European Values. Challenges and Opportunities for EU Governance. Routledge,. New York 2018

Literatura uzupełniająca:

The American-Western European Values Gap. PewResearch Center 2011

Report of the Special Rapporteur on the independence of judges and lawyers in accordance with Human Rights Council resolution 35/11.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 30.00%

referaty/eseje: 30.00%

ocena z ćwiczeń: 10.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jerzy Menkes
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studenta z aksjologiczno-funkcjonalną istotą Unii Europejskiej jako wspólnoty wartości. Student pozna korzenie i proces formowania systemu wspólnych europejskich wartości. Student pozna relacje pomiędzy wartościami UE a składającymi się na konstytucyjne fundamenty ustroju Polski oraz Rady Europy i NATO. Zajęcia pozwolą poznać mechanizmy funkcjonowania UE implementujące jej wartości ustrojowe w stosunkach wewnątrzunijnych. Student pozna aksjologiczne determinanty stosunków zewnętrznych UE, realizację wartości europejskich w stosunkach międzynarodowych.

Pełny opis:

Zapoznanie studenta z wytwarzaniem wspólnego systemu europejskich wartości, normami tworzącymi system oraz implementacją norm zarówno w stosunkach wewnętrznych (w państwach i pomiędzy państwami europejskiej wspólnoty wartości), jak i w stosunkach zewnętrznych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

F. Foret, O. Calligaro, European Values. Challenges and Opportunities for EU Governance. Routledge,. New York 2018

Literatura uzupełniająca:

The American-Western European Values Gap. PewResearch Center 2011

Report of the Special Rapporteur on the independence of judges and lawyers in accordance with Human Rights Council resolution 35/11.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 60.00%

inne: 10.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studenta z aksjologiczno-funkcjonalną istotą Unii Europejskiej jako wspólnoty wartości. Student pozna korzenie i proces formowania systemu wspólnych europejskich wartości. Student pozna relacje pomiędzy wartościami UE a składającymi się na konstytucyjne fundamenty ustroju Polski oraz Rady Europy i NATO. Zajęcia pozwolą poznać mechanizmy funkcjonowania UE implementujące jej wartości ustrojowe w stosunkach wewnątrzunijnych. Student pozna aksjologiczne determinanty stosunków zewnętrznych UE, realizację wartości europejskich w stosunkach międzynarodowych.

Pełny opis:

Zapoznanie studenta z wytwarzaniem wspólnego systemu europejskich wartości, normami tworzącymi system oraz implementacją norm zarówno w stosunkach wewnętrznych (w państwach i pomiędzy państwami europejskiej wspólnoty wartości), jak i w stosunkach zewnętrznych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

F. Foret, O. Calligaro, European Values. Challenges and Opportunities for EU Governance. Routledge,. New York 2018

Literatura uzupełniająca:

The American-Western European Values Gap. PewResearch Center 2011

Report of the Special Rapporteur on the independence of judges and lawyers in accordance with Human Rights Council resolution 35/11.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 60.00%

inne: 10.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 30.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0