Język niemiecki (2-gi semestr)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 201420-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Język niemiecki (2-gi semestr) |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Lektorat z języka obcego - studia magisterskie sobotnio-niedzielne - semestr II |
Punkty ECTS i inne: |
6.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Język niemiecki (2-gi semestr) |
Pełny opis: |
Rozwijanie wszystkich sprawności językowych ( mówienie,czytanie, pisanie i słuchanie ze zrozumieniem), posługiwanie się językiem specjalistycznym, kształtowanie umiejętności samodzielnej pracy w zakresie doskonalenia znajomości języka obcego. Przygotowanie do egzaminu końcowego. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Materiały własne lektora Blickpunkt Wirtschaft. Niemiecki w ekonomii i biznesie, S. Bęza, Poltext 2017 Blickpunkt Wirtschaft 2, S. Bęza, K-H. Kiefer, Poltext 2002 Literatura uzupełniająca: Materiały własne lektora |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student posiada wiedzę ogólną oraz wiedzę specjalistyczną dotyczącą problemów społeczno-ekonomicznych i problemów współczesnego świata, która pozwala mu na czynny udział w dyskusjach z wyrażeniem bardziej złożonych opinii i ocen. Student ma wiedzę interkulturową i świadomość jej wpływu na komunikację. Student zna konstrukcje gramatyczne, frazeologię i słownictwo z zakresu problematyki społeczno-ekonomicznej pozwalające na zrozumienie trudnych tekstów prasowych oraz tekstów o charakterze akademickim. Umiejętności: Student rozumie dłuższe i skomplikowane wypowiedzi, wykłady i prezentacje z zakresu problematyki społeczno-ekonomicznej oraz potrafi dokonać ich analizy i interpretacji. Zauważa kontekst i ukryte intencje wypowiadającego się. Student potrafi przedstawić jasną wypowiedź ustną o przejrzystej strukturze na złożony temat dotyczący problematyki społeczno-ekonomicznej, przedstawiając własne poglądy, popierając je odpowiednimi argumentami. Student potrafi pisać dobrze skonstruowane omówienia złożonych tematów, odpowiednio podkreślając istotne kwestie. Umie uzasadniać własne poglądy, podawać odpowiednie przykłady. Kompetencje społeczne: Student jest przygotowany do komunikowania się w zakresie języka specjalistycznego, zgodnie ze standardami językowymi i kulturowymi; odpowiednio wykorzystuje swoją wiedzę i kompetencje komunikatywne w kontaktach interpersonalnych. Student ma świadomość roli języka obcego dla potrzeb komunikacji w środowisku zawodowym oraz dla własnego rozwoju zawodowego. |
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 50.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 0.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-19 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.