Język hiszpański w biznesie i ekonomii (3. semestr ) rozszerzony
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 201330-S |
| Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
| Nazwa przedmiotu: | Język hiszpański w biznesie i ekonomii (3. semestr ) rozszerzony |
| Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
| Grupy: |
Lektorat z języka obcego - studia magisterskie sobotnio-niedzielne - semestr III |
| Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Blok lektoratów: | |
| Kolejny semestr lektoratu: | Język hiszpański w biznesie i ekonomii (4. semestr) rozszerzony 201340-S |
| Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student posiada wiedzę ogólną oraz wiedzę specjalistyczną dotyczącą problemów społeczno-ekonomicznych i problemów współczesnego świata, która pozwala mu na czynny udział w dyskusjach z wyrażeniem bardziej złożonych opinii i ocen. Student ma wiedzę interkulturową i świadomość jej wpływu na komunikację. Student zna konstrukcje gramatyczne, frazeologię i słownictwo z zakresu problematyki społeczno-ekonomicznej pozwalające na zrozumienie trudnych tekstów prasowych oraz tekstów o charakterze akademickim. Umiejętności: Student rozumie dłuższe i skomplikowane wypowiedzi, wykłady i prezentacje z zakresu problematyki społeczno-ekonomicznej oraz potrafi dokonać ich analizy i interpretacji. Zauważa kontekst i ukryte intencje wypowiadającego się. Student potrafi przedstawić jasną wypowiedź ustną o przejrzystej strukturze na złożony temat dotyczący problematyki społeczno-ekonomicznej, przedstawiając własne poglądy, popierając je odpowiednimi argumentami. Student potrafi pisać dobrze skonstruowane omówienia złożonych tematów, odpowiednio podkreślając istotne kwestie. Umie uzasadniać własne poglądy, podawać odpowiednie przykłady. Kompetencje społeczne: Student jest przygotowany do komunikowania się w zakresie języka specjalistycznego, zgodnie ze standardami językowymi i kulturowymi; odpowiednio wykorzystuje swoją wiedzę i kompetencje komunikatywne w kontaktach interpersonalnych. Student ma świadomość roli języka obcego dla potrzeb komunikacji w środowisku zawodowym oraz dla własnego rozwoju zawodowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
| Okres: | 2026-02-21 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | (brak danych) | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
| Skrócony opis: |
Język hiszpański (3-ci semestr) |
|
| Pełny opis: |
Rozwijanie wszystkich sprawności językowych (mówienie, czytanie, pisanie i słuchanie ze zrozumieniem), posługiwanie się językiem specjalistycznym, kształtowanie umiejętności samodzielnej pracy w zakresie doskonalenia znajomości języka obcego. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa: Podręcznik Al Día - Curso superior de espanol para los negocios, autorzy: Gisele Prost, Alfredo Noriega Fernández, Nueva edición Libro del alumno, oraz w formie uzupełnienia fragmenty i niektóre słuchanki z Cuaderno de ejercicios. Literatura uzupełniająca: materiały własne lektora |
|
| Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium (1 kolokwium): 60.00% referaty/eseje: 0.00% inne (wypowiedzi, prace pisemne, prezentacje, aktywność): 40.00% Odsetek nieobecności, powyżej którego nie zalicza się przedmiotu (nie dot. wykładów) wyrażony odsetkiem godzin, powyżej którego wyklucza się osiągnięcie efektów uczenia się: 20% Szczegółowe warunki zaliczenia: Uzyskanie pozytywnej oceny z lektoratu wymaga spełnienia przez studenta jednocześnie czterech warunków potwierdzających uzyskanie efektów uczenia się: uzyskanie minimum 60% ze wszystkich punktów możliwych do uzyskania, uzyskanie minimum 60% z pisemnych prac kontrolnych, uzyskanie minimum 60% przyznawanych za umiejętności wypowiedzi ustnej, obecność na co najmniej 80% zajęć w semestrze. Szczegółowe zasady zaliczenia umieszczone są w dokumentach Zasady określające sposób zaliczania przez studentów lektoratów dla danego trybu i rodzaju studiów. |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
CW
CW
|
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | Beata Dzedzej, Pedro Martinez Inigo, Agnieszka Niewiadomska | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
| Skrócony opis: |
Język hiszpański (3-ci semestr) |
|
| Pełny opis: |
Rozwijanie wszystkich sprawności językowych (mówienie, czytanie, pisanie i słuchanie ze zrozumieniem), posługiwanie się językiem specjalistycznym, kształtowanie umiejętności samodzielnej pracy w zakresie doskonalenia znajomości języka obcego. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa: Podręcznik Al Día - Curso superior de espanol para los negocios, autorzy: Gisele Prost, Alfredo Noriega Fernández, Nueva edición Libro del alumno, oraz w formie uzupełnienia fragmenty i niektóre słuchanki z Cuaderno de ejercicios. Literatura uzupełniająca: materiały własne lektora |
|
| Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium (1 kolokwium): 60.00% referaty/eseje: 0.00% inne (wypowiedzi, prace pisemne, prezentacje, aktywność): 40.00% Odsetek nieobecności, powyżej którego nie zalicza się przedmiotu (nie dot. wykładów) wyrażony odsetkiem godzin, powyżej którego wyklucza się osiągnięcie efektów uczenia się: 20% Szczegółowe warunki zaliczenia: Uzyskanie pozytywnej oceny z lektoratu wymaga spełnienia przez studenta jednocześnie czterech warunków potwierdzających uzyskanie efektów uczenia się: uzyskanie minimum 60% ze wszystkich punktów możliwych do uzyskania, uzyskanie minimum 60% z pisemnych prac kontrolnych, uzyskanie minimum 60% przyznawanych za umiejętności wypowiedzi ustnej, obecność na co najmniej 80% zajęć w semestrze. Szczegółowe zasady zaliczenia umieszczone są w dokumentach Zasady określające sposób zaliczania przez studentów lektoratów dla danego trybu i rodzaju studiów. |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | (brak danych) | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
| Skrócony opis: |
Język hiszpański (3-ci semestr) |
|
| Pełny opis: |
Rozwijanie wszystkich sprawności językowych (mówienie, czytanie, pisanie i słuchanie ze zrozumieniem), posługiwanie się językiem specjalistycznym, kształtowanie umiejętności samodzielnej pracy w zakresie doskonalenia znajomości języka obcego. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa: Podręcznik Al Día - Curso superior de espanol para los negocios, autorzy: Gisele Prost, Alfredo Noriega Fernández, Nueva edición Libro del alumno, oraz w formie uzupełnienia fragmenty i niektóre słuchanki z Cuaderno de ejercicios. Literatura uzupełniająca: materiały własne lektora |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
CW
|
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | Hanna Bartochowska, Beata Dzedzej, Pedro Martinez Inigo | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
| Skrócony opis: |
Język hiszpański (3-ci semestr) |
|
| Pełny opis: |
Rozwijanie wszystkich sprawności językowych (mówienie, czytanie, pisanie i słuchanie ze zrozumieniem), posługiwanie się językiem specjalistycznym, kształtowanie umiejętności samodzielnej pracy w zakresie doskonalenia znajomości języka obcego. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa: Podręcznik Al Día - Curso superior de espanol para los negocios, autorzy: Gisele Prost, Alfredo Noriega Fernández, Nueva edición Libro del alumno, oraz w formie uzupełnienia fragmenty i niektóre słuchanki z Cuaderno de ejercicios. Literatura uzupełniająca: materiały własne lektora |
|
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
