Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Unternehmensführung in deutschen Unternehmen (FORUM)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 138114-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Unternehmensführung in deutschen Unternehmen (FORUM)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty wyłączone z badania kolizji
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: niemiecki
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Die Teilnehmer erhalten das Wissen um die Ablaeufe und Prozesse der Unternehmensfuehrung.

Die Teilnehmer haben das Wissen ueber die Strukturen der Unternehmensfuehrung.

Die Studenten haben das Wissen ueber die Ziele der Unternehmensfuehrung.

Umiejętności:

Die Teilnehmer erhalten die Faehigkeit zur Gestaltung der Fuehrungsprozesse in Unternehmen.

Die Studenten haben die Faehigkeit zur Steuerung von Fuehrungsprozessen.

Die Studenten haben die Faehigkeit zur Bewertung von Unternehmensfuehrungsprozessen.

Kompetencje społeczne:

Die Teilnehmer ehalten die Kompetenz zum Umgang mit sozialen Fuehrungsstrukturen in Unternehmen.

Die Studenten erhalten die Kompetenz zur Kommunikation von Ergebnissen der Unternehmensfuehrung.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Manager und Management, Management und Ethik, strategisches Management, strategische Ziele, strategische Analyse, Strategiebestimmung und -umsetzung, operative Planung und Kontrolle, Organisationsgestaltung, Motivation, Mitarbeiterführung, Personalmanagement

Pełny opis:

Ziel der Veranstaltung ist die Vermittlung analytischer sowie praxisrelevanter Kenntnisse über das

betriebswirtschaftliche Teilgebiet Unternehmensführung. Die Teilnehmer erhalten Einblicke in die

Funktionen, Prozesse und Herausforderungen des Managements von Unternehmen, wobei ein

besonderes Augenmerk auf Problemstellungen des strategischen Managements gelegt wird. Im

Mittelpunkt steht die Frage, wie Unternehmen in verschiedenen Kontexten Wettbewerbsvorteile erzielen

und aufrechterhalten können. Diese Frage wird anhand von Theorien, empirischen Befunden und

praktischen Beispielen diskutiert.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Schreyoegg, G. & Koch, J. (2014): Grundlagen des Managements. Basiswissen für Studium

und Praxis. 3., überarb. u. erw. Aufl., Springer Gabler.

Literatura uzupełniająca:

Robbins, S.P., Coulter, M., & Fischer, I. (2014): Management. Grundlagen der Unternehmensführung, 12., aktualisierte Aufl., Pearson.

Welge, M. K. & Al-Laham, A. (2008): Strategisches Management. 5., vollst. u?berarb. Aufl.,

Gabler.

Publikacje własne:

Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Doświadczenie zawodowe.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Juergen Wandel
Prowadzący grup: Jana Oehmichen
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Grupy łączone SLLD+NLLP:

D+P

Skrócony opis:

Manager und Management, Management und Ethik, strategisches Management, strategische Ziele, strategische Analyse, Strategiebestimmung und -umsetzung, operative Planung und Kontrolle, Organisationsgestaltung, Motivation, Mitarbeiterführung, Personalmanagement

Pełny opis:

Ziel der Veranstaltung ist die Vermittlung analytischer sowie praxisrelevanter Kenntnisse über das

betriebswirtschaftliche Teilgebiet Unternehmensführung. Die Teilnehmer erhalten Einblicke in die

Funktionen, Prozesse und Herausforderungen des Managements von Unternehmen, wobei ein

besonderes Augenmerk auf Problemstellungen des strategischen Managements gelegt wird. Im

Mittelpunkt steht die Frage, wie Unternehmen in verschiedenen Kontexten Wettbewerbsvorteile erzielen

und aufrechterhalten können. Diese Frage wird anhand von Theorien, empirischen Befunden und

praktischen Beispielen diskutiert.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Schreyoegg, G. & Koch, J. (2014): Grundlagen des Managements. Basiswissen für Studium

und Praxis. 3., überarb. u. erw. Aufl., Springer Gabler.

Literatura uzupełniająca:

Robbins, S.P., Coulter, M., & Fischer, I. (2014): Management. Grundlagen der Unternehmensführung, 12., aktualisierte Aufl., Pearson.

Welge, M. K. & Al-Laham, A. (2008): Strategisches Management. 5., vollst. u?berarb. Aufl.,

Gabler.

Publikacje własne:

Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Doświadczenie zawodowe.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Manager und Management, Management und Ethik, strategisches Management, strategische Ziele, strategische Analyse, Strategiebestimmung und -umsetzung, operative Planung und Kontrolle, Organisationsgestaltung, Motivation, Mitarbeiterführung, Personalmanagement

Pełny opis:

Ziel der Veranstaltung ist die Vermittlung analytischer sowie praxisrelevanter Kenntnisse über das

betriebswirtschaftliche Teilgebiet Unternehmensführung. Die Teilnehmer erhalten Einblicke in die

Funktionen, Prozesse und Herausforderungen des Managements von Unternehmen, wobei ein

besonderes Augenmerk auf Problemstellungen des strategischen Managements gelegt wird. Im

Mittelpunkt steht die Frage, wie Unternehmen in verschiedenen Kontexten Wettbewerbsvorteile erzielen

und aufrechterhalten können. Diese Frage wird anhand von Theorien, empirischen Befunden und

praktischen Beispielen diskutiert.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Schreyoegg, G. & Koch, J. (2014): Grundlagen des Managements. Basiswissen für Studium

und Praxis. 3., überarb. u. erw. Aufl., Springer Gabler.

Literatura uzupełniająca:

Robbins, S.P., Coulter, M., & Fischer, I. (2014): Management. Grundlagen der Unternehmensführung, 12., aktualisierte Aufl., Pearson.

Welge, M. K. & Al-Laham, A. (2008): Strategisches Management. 5., vollst. u?berarb. Aufl.,

Gabler.

Publikacje własne:

Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Doświadczenie zawodowe.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Juergen Wandel
Prowadzący grup: Jana Oehmichen, Juergen Wandel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Grupy łączone SLLD+NLLP:

D+P

Skrócony opis:

Manager und Management, Management und Ethik, strategisches Management, strategische Ziele, strategische Analyse, Strategiebestimmung und -umsetzung, operative Planung und Kontrolle, Organisationsgestaltung, Motivation, Mitarbeiterführung, Personalmanagement

Pełny opis:

Ziel der Veranstaltung ist die Vermittlung analytischer sowie praxisrelevanter Kenntnisse über das

betriebswirtschaftliche Teilgebiet Unternehmensführung. Die Teilnehmer erhalten Einblicke in die

Funktionen, Prozesse und Herausforderungen des Managements von Unternehmen, wobei ein

besonderes Augenmerk auf Problemstellungen des strategischen Managements gelegt wird. Im

Mittelpunkt steht die Frage, wie Unternehmen in verschiedenen Kontexten Wettbewerbsvorteile erzielen

und aufrechterhalten können. Diese Frage wird anhand von Theorien, empirischen Befunden und

praktischen Beispielen diskutiert.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Schreyoegg, G. & Koch, J. (2014): Grundlagen des Managements. Basiswissen für Studium

und Praxis. 3., überarb. u. erw. Aufl., Springer Gabler.

Literatura uzupełniająca:

Robbins, S.P., Coulter, M., & Fischer, I. (2014): Management. Grundlagen der Unternehmensführung, 12., aktualisierte Aufl., Pearson.

Welge, M. K. & Al-Laham, A. (2008): Strategisches Management. 5., vollst. u?berarb. Aufl.,

Gabler.

Publikacje własne:

Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Doświadczenie zawodowe.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0