Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Management of Small and Medium-sized Enterprises

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 137061-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Management of Small and Medium-sized Enterprises
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Elective courses for MAN - bachelors
Przedmioty kierunkowe do wyboru SLLD-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Student understand features of SMEs.

2.Students know basic formal and legal requiements of running a business activity.

3. Student knows the maun programmes aimed at supporting SMEs.

Umiejętności:

1. Student is capable of choosing the most appropriate legal and organizational form for a small and medium - sized enterprises.

2. Student is capable of choosing the most of appropriate mode of internationalization of an enterprise given its size and business profile.

.

3. Student can identify possibilites of raising external funds for growth of an enterprise.

Kompetencje społeczne:

Student can collect and analyse information on business conditions.

Student can work in a team.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
25

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Krystyna Poznańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Small and medium-sized enterprises (SMEs) - definition and importance. Macro - and microeconomic determinants of development of the SMEs sector . Business plans for new enterprises. Legal and organizational forms od SMEs - their advantages and disadvantages. Financial and non-finacial tools of supporting the process of setting and growing SMEs. Growth strategies and internationalization strategies of SMEs. .Enterpreneur's organizations.

Pełny opis:

The course aims to provide students with knowledge on managing small and medium-sized enterprises (SMEs) in the context of economic conditions in Poland as well as against a background of the European environment.

Literatura:

Literatura podstawowa:

D.Deakins, M.Freel, Enterpreneurship and small firms, Mc Graw - Hill Higher Education 2012; S.Lachiewicz, A. Zakrzewska - Bielawska (editors), Fundamentals of management in modern a small and medium-sized enterprises, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódż 2011; M.Matejun (ed.), Managing of potential of small and medium - sized enterprises in business practice, Wydawnictwo Politechniki Łodzkiej, Łódż 2011.

Literatura uzupełniająca:

J.Czabański , Poland : a business guide for small and medium - sized enterprises, PARP, Warszawa 2005; P.S.Johnson , The economic of small firms : an introduction, Routledge, London, N.York 2007; J.Cieśłik, Przedsiębiorczość dla ambitnych, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006; K.Safin, Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Small and medium-sized enterprises (SMEs) - definition and importance. Macro - and microeconomic determinants of development of the SMEs sector . Business plans for new enterprises. Legal and organizational forms od SMEs - their advantages and disadvantages. Financial and non-finacial tools of supporting the process of setting and growing SMEs. Growth strategies and internationalization strategies of SMEs. .Enterpreneur's organizations.

Pełny opis:

The course aims to provide students with knowledge on managing small and medium-sized enterprises (SMEs) in the context of economic conditions in Poland as well as against a background of the European environment.

Literatura:

Literatura podstawowa:

D.Deakins, M.Freel, Enterpreneurship and small firms, Mc Graw - Hill Higher Education 2012; S.Lachiewicz, A. Zakrzewska - Bielawska (editors), Fundamentals of management in modern a small and medium-sized enterprises, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódż 2011; M.Matejun (ed.), Managing of potential of small and medium - sized enterprises in business practice, Wydawnictwo Politechniki Łodzkiej, Łódż 2011.

Literatura uzupełniająca:

J.Czabański , Poland : a business guide for small and medium - sized enterprises, PARP, Warszawa 2005; P.S.Johnson , The economic of small firms : an introduction, Routledge, London, N.York 2007; J.Cieśłik, Przedsiębiorczość dla ambitnych, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006; K.Safin, Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Kamil Kraj, Krystyna Poznańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Small and medium-sized enterprises (SMEs) - definition and importance. Macro - and microeconomic determinants of development of the SMEs sector . Business plans for new enterprises. Legal and organizational forms od SMEs - their advantages and disadvantages. Financial and non-finacial tools of supporting the process of setting and growing SMEs. Growth strategies and internationalization strategies of SMEs. .Enterpreneur's organizations.

Pełny opis:

The course aims to provide students with knowledge on managing small and medium-sized enterprises (SMEs) in the context of economic conditions in Poland as well as against a background of the European environment.

Literatura:

Literatura podstawowa:

D.Deakins, M.Freel, Enterpreneurship and small firms, Mc Graw - Hill Higher Education 2012; S.Lachiewicz, A. Zakrzewska - Bielawska (editors), Fundamentals of management in modern a small and medium-sized enterprises, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódż 2011; M.Matejun (ed.), Managing of potential of small and medium - sized enterprises in business practice, Wydawnictwo Politechniki Łodzkiej, Łódż 2011.

Literatura uzupełniająca:

J.Czabański , Poland : a business guide for small and medium - sized enterprises, PARP, Warszawa 2005; P.S.Johnson , The economic of small firms : an introduction, Routledge, London, N.York 2007; J.Cieśłik, Przedsiębiorczość dla ambitnych, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006; K.Safin, Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Small and medium-sized enterprises (SMEs) - definition and importance. Macro - and microeconomic determinants of development of the SMEs sector . Business plans for new enterprises. Legal and organizational forms od SMEs - their advantages and disadvantages. Financial and non-finacial tools of supporting the process of setting and growing SMEs. Growth strategies and internationalization strategies of SMEs. .Enterpreneur's organizations.

Pełny opis:

The course aims to provide students with knowledge on managing small and medium-sized enterprises (SMEs) in the context of economic conditions in Poland as well as against a background of the European environment.

Literatura:

Literatura podstawowa:

D.Deakins, M.Freel, Enterpreneurship and small firms, Mc Graw - Hill Higher Education 2012; S.Lachiewicz, A. Zakrzewska - Bielawska (editors), Fundamentals of management in modern a small and medium-sized enterprises, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódż 2011; M.Matejun (ed.), Managing of potential of small and medium - sized enterprises in business practice, Wydawnictwo Politechniki Łodzkiej, Łódż 2011.

Literatura uzupełniająca:

J.Czabański , Poland : a business guide for small and medium - sized enterprises, PARP, Warszawa 2005; P.S.Johnson , The economic of small firms : an introduction, Routledge, London, N.York 2007; J.Cieśłik, Przedsiębiorczość dla ambitnych, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006; K.Safin, Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0