Management of Small and Medium-sized Enterprises
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 137061-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Management of Small and Medium-sized Enterprises |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Elective courses for MAN - bachelors Przedmioty kierunkowe do wyboru SLLD-ZAR |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student understand features of SMEs. 2.Students know basic formal and legal requiements of running a business activity. 3. Student knows the maun programmes aimed at supporting SMEs. Umiejętności: 1. Student is capable of choosing the most appropriate legal and organizational form for a small and medium - sized enterprises. 2. Student is capable of choosing the most of appropriate mode of internationalization of an enterprise given its size and business profile. . 3. Student can identify possibilites of raising external funds for growth of an enterprise. Kompetencje społeczne: Student can collect and analyse information on business conditions. Student can work in a team. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Krystyna Poznańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Small and medium-sized enterprises (SMEs) - definition and importance. Macro - and microeconomic determinants of development of the SMEs sector . Business plans for new enterprises. Legal and organizational forms od SMEs - their advantages and disadvantages. Financial and non-finacial tools of supporting the process of setting and growing SMEs. Growth strategies and internationalization strategies of SMEs. .Enterpreneur's organizations. |
|
Pełny opis: |
The course aims to provide students with knowledge on managing small and medium-sized enterprises (SMEs) in the context of economic conditions in Poland as well as against a background of the European environment. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: D.Deakins, M.Freel, Enterpreneurship and small firms, Mc Graw - Hill Higher Education 2012; S.Lachiewicz, A. Zakrzewska - Bielawska (editors), Fundamentals of management in modern a small and medium-sized enterprises, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódż 2011; M.Matejun (ed.), Managing of potential of small and medium - sized enterprises in business practice, Wydawnictwo Politechniki Łodzkiej, Łódż 2011. Literatura uzupełniająca: J.Czabański , Poland : a business guide for small and medium - sized enterprises, PARP, Warszawa 2005; P.S.Johnson , The economic of small firms : an introduction, Routledge, London, N.York 2007; J.Cieśłik, Przedsiębiorczość dla ambitnych, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006; K.Safin, Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Small and medium-sized enterprises (SMEs) - definition and importance. Macro - and microeconomic determinants of development of the SMEs sector . Business plans for new enterprises. Legal and organizational forms od SMEs - their advantages and disadvantages. Financial and non-finacial tools of supporting the process of setting and growing SMEs. Growth strategies and internationalization strategies of SMEs. .Enterpreneur's organizations. |
|
Pełny opis: |
The course aims to provide students with knowledge on managing small and medium-sized enterprises (SMEs) in the context of economic conditions in Poland as well as against a background of the European environment. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: D.Deakins, M.Freel, Enterpreneurship and small firms, Mc Graw - Hill Higher Education 2012; S.Lachiewicz, A. Zakrzewska - Bielawska (editors), Fundamentals of management in modern a small and medium-sized enterprises, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódż 2011; M.Matejun (ed.), Managing of potential of small and medium - sized enterprises in business practice, Wydawnictwo Politechniki Łodzkiej, Łódż 2011. Literatura uzupełniająca: J.Czabański , Poland : a business guide for small and medium - sized enterprises, PARP, Warszawa 2005; P.S.Johnson , The economic of small firms : an introduction, Routledge, London, N.York 2007; J.Cieśłik, Przedsiębiorczość dla ambitnych, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006; K.Safin, Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Kamil Kraj, Krystyna Poznańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Small and medium-sized enterprises (SMEs) - definition and importance. Macro - and microeconomic determinants of development of the SMEs sector . Business plans for new enterprises. Legal and organizational forms od SMEs - their advantages and disadvantages. Financial and non-finacial tools of supporting the process of setting and growing SMEs. Growth strategies and internationalization strategies of SMEs. .Enterpreneur's organizations. |
|
Pełny opis: |
The course aims to provide students with knowledge on managing small and medium-sized enterprises (SMEs) in the context of economic conditions in Poland as well as against a background of the European environment. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: D.Deakins, M.Freel, Enterpreneurship and small firms, Mc Graw - Hill Higher Education 2012; S.Lachiewicz, A. Zakrzewska - Bielawska (editors), Fundamentals of management in modern a small and medium-sized enterprises, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódż 2011; M.Matejun (ed.), Managing of potential of small and medium - sized enterprises in business practice, Wydawnictwo Politechniki Łodzkiej, Łódż 2011. Literatura uzupełniająca: J.Czabański , Poland : a business guide for small and medium - sized enterprises, PARP, Warszawa 2005; P.S.Johnson , The economic of small firms : an introduction, Routledge, London, N.York 2007; J.Cieśłik, Przedsiębiorczość dla ambitnych, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006; K.Safin, Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Small and medium-sized enterprises (SMEs) - definition and importance. Macro - and microeconomic determinants of development of the SMEs sector . Business plans for new enterprises. Legal and organizational forms od SMEs - their advantages and disadvantages. Financial and non-finacial tools of supporting the process of setting and growing SMEs. Growth strategies and internationalization strategies of SMEs. .Enterpreneur's organizations. |
|
Pełny opis: |
The course aims to provide students with knowledge on managing small and medium-sized enterprises (SMEs) in the context of economic conditions in Poland as well as against a background of the European environment. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: D.Deakins, M.Freel, Enterpreneurship and small firms, Mc Graw - Hill Higher Education 2012; S.Lachiewicz, A. Zakrzewska - Bielawska (editors), Fundamentals of management in modern a small and medium-sized enterprises, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódż 2011; M.Matejun (ed.), Managing of potential of small and medium - sized enterprises in business practice, Wydawnictwo Politechniki Łodzkiej, Łódż 2011. Literatura uzupełniająca: J.Czabański , Poland : a business guide for small and medium - sized enterprises, PARP, Warszawa 2005; P.S.Johnson , The economic of small firms : an introduction, Routledge, London, N.York 2007; J.Cieśłik, Przedsiębiorczość dla ambitnych, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006; K.Safin, Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 50.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.