Foreign (Market) Expansion Project
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 132761-S | Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Foreign (Market) Expansion Project | ||
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie | ||
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru NLLS-GBI Przedmioty kierunkowe do wyboru NLLS-GLO |
||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | angielski | ||
Skrócony opis: |
Foreign Expansion Project consists in solving by students management-related problems (mainly in the domain of strategy and marketing) in co-operation with enterprises. Basis for the problem-solving is marketing research in various forms: analyses of secondary data, qualitative research and quantitative research. |
||
Pełny opis: |
Foreign Expansion Project consists in solving by students management-related problems (mainly in the domain of strategy and marketing) preferably in co-operation with enterprises or based on projects previously proposed by enterprises. Basis for the problem-solving is marketing research in various forms: analyses of secondary data, qualitative research and quantitative research. During the course students will learn how to acquire knowledge necessary before entering foreign markets (by conducting marketing research) and how to transform this knowledge into recommendations for a company. |
||
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Naresh K. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation: Global Edition, Pearson, 2009; 2. Roger J. Best, Market-based Management, Pearson, 2004; 3. Svend Hollensen, Global Marketing: A Decision-oriented Approach, Prentice Hall, Pearson Education, 2011; 4. Svend Hollensen, Marketing Management: A Relationship Approach, Prentice Hall, Pearson Education, 2003. Literatura uzupełniająca: Literatura uzupełniająca podawana jest na zajęciach. |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Knowledge concerning: 1. elements of marketing environment on foreign markets Knowledge concerning: 2. elements of expansion strategies on foreign markets Knowledge concerning: 3. research to be conducted before entering foreign markets Umiejętności: Students acquire skills concerning: 1. using theoretical knowledge at work on the project Students acquire skills concerning: 2. using basic techniques of data collection and analysis Students acquire skills concerning: 3. accomplishing research tasks Students acquire skills concerning: 4. drawing conclusions and making recommendations based on results of conducted research Kompetencje społeczne: Skills how to distribute tasks among members of the group (4 - 7 people) Skills how to work in a small group or in a group (4 - 7 people) |
||
Metody i kryteria oceniania: |
referaty/eseje: 80.00% inne: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 6 godzin ![]() Praca samodzielna pod kontrolą wykładowcy, 2 godzin ![]() Wykład, 6 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-22 - 2020-09-27 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 6 godzin ![]() Praca samodzielna pod kontrolą wykładowcy, 2 godzin ![]() Wykład, 6 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin ![]() Praca samodzielna pod kontrolą wykładowcy, 2 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2021-02-20 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin ![]() Praca samodzielna pod kontrolą wykładowcy, 2 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.