Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing terytorialny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 131420-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing terytorialny
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SLLD-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student posiada wiedzę z zakresu:

1. Podstaw teoretycznych marketingu terytorialnego.

2. Możliwości i ograniczeń aplikacji koncepcji marketingu i orientacji rynkowej w sferze zarządzania jednostkami terytorialnymi różnego typu. Wiedza oparta na znajomości przykładów działań marketingowych JST kierowanych do różnych grup docelowych.

3. Uwarunkowań i zasad formułowania strategii marketingowych oraz zastosowań różnych instrumentów marketingowych, w tym badań marketingowych, w zarządzaniu jednostkami terytorialnymi.

Umiejętności:

Student potrafi:

1. Dokonać oceny działań marketingowych podejmowanych przez organ zarządzający jednostką terytorialną, w tym materiałów stosowanych do działań marketingowych na poziomie taktycznym i operacyjnym.

2. Samodzielnie zdiagnozować sytuację konkurencyjną jednostki terytorialnej i określić grupy docelowe dla jej działań.

3. Przeprowadzić analizę danych charakteryzujących jednostkę terytorialną oraz potencjalnych jej klientów na potrzeby podejmowania decyzji strategicznych w sferze marketingu. Dobrać odpowiednie metody badań marketingowych do zgromadzenia ww.danych.

4. Zaproponować rozwiązanie problemów jednostki terytorialnej poprzez wskazanie strategii (np. planu marketingowego) i narzędzi służących jej realizacji.

Kompetencje społeczne:

1. Student zyskuje świadomość swojej roli w procesie zarządzania marketingowego jednostką terytorialną (miastem/regionem) oraz świadomość znaczenia współpracy w procesie kształtowania jakości życia mieszkańców jednostki terytorialnej. Jest zdolny do współpracy w zespołach 2-3 osobowych.

2. Student ma umiejętność oceny pracy innych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Koncepcja wykorzystania marketingu w zarządzaniu przestrzenią społeczno-ekonomiczną. Metody analizy danych marketingowych na potrzeby formułowania strategii marketingowych jednostek terytorialnych. Strategie marketingowe na rynku terytorialnych produktów turystycznych i inwestycyjnych. Techniki i instrumenty kształtowania wizerunku jednostek terytorialnych. Rola marketingu w stymulowaniu rozwoju lokalnego i regionalnego.

Pełny opis:

Przekazanie wiedzy i dyskusja nad marketingową koncepcją zarządzania jednostkami terytorialnymi. Wskazanie na zakres zastosowania narzędzi marketingowych oraz metody oceny efektów działań marketingowych na przykładzie miast i regionów z wybranych krajów UE i Polski.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1/ Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, red. A.Szromnik, Edu-Libri, Kraków 2023.

2/Miasto i region na rynku, Wyd. 5., Wolters Kluwer 2016.

2/ M. Duczkowska-Piasecka, Marketing terytorialny. Jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich, Difin 2013.

Literatura uzupełniająca:

1/ Jacek Pogorzelski, Praktyczny marketing miast i regionów, Wydawnictwo: Nieoczywiste, Warszawa 2019.

2/ Podstawy marketingu terytorialnego / Florek Magdalena. - Poznań : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (UEP), 2013.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 25.00%

egzamin testowy: 25.00%

referaty/eseje: 30.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Koncepcja wykorzystania marketingu w zarządzaniu przestrzenią społeczno-ekonomiczną. Metody analizy danych marketingowych na potrzeby formułowania strategii marketingowych jednostek terytorialnych. Strategie marketingowe na rynku terytorialnych produktów turystycznych i inwestycyjnych. Techniki i instrumenty kształtowania wizerunku jednostek terytorialnych. Rola marketingu w stymulowaniu rozwoju lokalnego i regionalnego.

Pełny opis:

Przekazanie wiedzy i dyskusja nad marketingową koncepcją zarządzania jednostkami terytorialnymi. Wskazanie na zakres zastosowania narzędzi marketingowych oraz metody oceny efektów działań marketingowych na przykładzie miast i regionów z wybranych krajów UE i Polski.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1/ Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, red. A.Szromnik, Edu-Libri, Kraków 2023.

2/Miasto i region na rynku, Wyd. 5., Wolters Kluwer 2016.

2/ M. Duczkowska-Piasecka, Marketing terytorialny. Jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich, Difin 2013.

Literatura uzupełniająca:

1/ Jacek Pogorzelski, Praktyczny marketing miast i regionów, Wydawnictwo: Nieoczywiste, Warszawa 2019.

2/ Podstawy marketingu terytorialnego / Florek Magdalena. - Poznań : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (UEP), 2013.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 25.00%

egzamin testowy: 25.00%

referaty/eseje: 30.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Koncepcja wykorzystania marketingu w zarządzaniu przestrzenią społeczno-ekonomiczną. Metody analizy danych marketingowych na potrzeby formułowania strategii marketingowych jednostek terytorialnych. Strategie marketingowe na rynku terytorialnych produktów turystycznych i inwestycyjnych. Techniki i instrumenty kształtowania wizerunku jednostek terytorialnych. Rola marketingu w stymulowaniu rozwoju lokalnego i regionalnego.

Pełny opis:

Przekazanie wiedzy i dyskusja nad marketingową koncepcją zarządzania jednostkami terytorialnymi. Wskazanie na zakres zastosowania narzędzi marketingowych oraz metody oceny efektów działań marketingowych na przykładzie miast i regionów z wybranych krajów UE i Polski.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1/ A.Szromnik, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wyd. 5., Wolters Kluwer 2016.

2/ M. Duczkowska-Piasecka, Marketing terytorialny. Jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich, Difin 2013.

Literatura uzupełniająca:

1/ Jacek Pogorzelski, Praktyczny marketing miast i regionów, Wydawnictwo: Nieoczywiste, Warszawa 2019.

2/ Podstawy marketingu terytorialnego / Florek Magdalena. - Poznań : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (UEP), 2013.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 25.00%

egzamin testowy: 25.00%

referaty/eseje: 30.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Koncepcja wykorzystania marketingu w zarządzaniu przestrzenią społeczno-ekonomiczną. Metody analizy danych marketingowych na potrzeby formułowania strategii marketingowych jednostek terytorialnych. Strategie marketingowe na rynku terytorialnych produktów turystycznych i inwestycyjnych. Techniki i instrumenty kształtowania wizerunku jednostek terytorialnych. Rola marketingu w stymulowaniu rozwoju lokalnego i regionalnego.

Pełny opis:

Przekazanie wiedzy i dyskusja nad marketingową koncepcją zarządzania jednostkami terytorialnymi. Wskazanie na zakres zastosowania narzędzi marketingowych oraz metody oceny efektów działań marketingowych na przykładzie miast i regionów z wybranych krajów UE i Polski.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1/ A.Szromnik, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wyd. 5., Wolters Kluwer 2016.

2/ M. Duczkowska-Piasecka, Marketing terytorialny. Jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich, Difin 2013.

Literatura uzupełniająca:

1/ Jacek Pogorzelski, Praktyczny marketing miast i regionów, Wydawnictwo: Nieoczywiste, Warszawa 2019.

2/ Podstawy marketingu terytorialnego / Florek Magdalena. - Poznań : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (UEP), 2013.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 25.00%

egzamin testowy: 25.00%

referaty/eseje: 30.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0