Marketing terytorialny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 131420-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing terytorialny |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru SLLD-ZAR |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student posiada wiedzę z zakresu: 1. Podstaw teoretycznych marketingu terytorialnego. 2. Możliwości i ograniczeń aplikacji koncepcji marketingu i orientacji rynkowej w sferze zarządzania jednostkami terytorialnymi różnego typu. Wiedza oparta na znajomości przykładów działań marketingowych JST kierowanych do różnych grup docelowych. 3. Uwarunkowań i zasad formułowania strategii marketingowych oraz zastosowań różnych instrumentów marketingowych, w tym badań marketingowych, w zarządzaniu jednostkami terytorialnymi. Umiejętności: Student potrafi: 1. Dokonać oceny działań marketingowych podejmowanych przez organ zarządzający jednostką terytorialną, w tym materiałów stosowanych do działań marketingowych na poziomie taktycznym i operacyjnym. 2. Samodzielnie zdiagnozować sytuację konkurencyjną jednostki terytorialnej i określić grupy docelowe dla jej działań. 3. Przeprowadzić analizę danych charakteryzujących jednostkę terytorialną oraz potencjalnych jej klientów na potrzeby podejmowania decyzji strategicznych w sferze marketingu. Dobrać odpowiednie metody badań marketingowych do zgromadzenia ww.danych. 4. Zaproponować rozwiązanie problemów jednostki terytorialnej poprzez wskazanie strategii (np. planu marketingowego) i narzędzi służących jej realizacji. Kompetencje społeczne: 1. Student zyskuje świadomość swojej roli w procesie zarządzania marketingowego jednostką terytorialną (miastem/regionem) oraz świadomość znaczenia współpracy w procesie kształtowania jakości życia mieszkańców jednostki terytorialnej. Jest zdolny do współpracy w zespołach 2-3 osobowych. 2. Student ma umiejętność oceny pracy innych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Koncepcja wykorzystania marketingu w zarządzaniu przestrzenią społeczno-ekonomiczną. Metody analizy danych marketingowych na potrzeby formułowania strategii marketingowych jednostek terytorialnych. Strategie marketingowe na rynku terytorialnych produktów turystycznych i inwestycyjnych. Techniki i instrumenty kształtowania wizerunku jednostek terytorialnych. Rola marketingu w stymulowaniu rozwoju lokalnego i regionalnego. |
|
Pełny opis: |
Przekazanie wiedzy i dyskusja nad marketingową koncepcją zarządzania jednostkami terytorialnymi. Wskazanie na zakres zastosowania narzędzi marketingowych oraz metody oceny efektów działań marketingowych na przykładzie miast i regionów z wybranych krajów UE i Polski. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1/ Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, red. A.Szromnik, Edu-Libri, Kraków 2023. 2/Miasto i region na rynku, Wyd. 5., Wolters Kluwer 2016. 2/ M. Duczkowska-Piasecka, Marketing terytorialny. Jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich, Difin 2013. Literatura uzupełniająca: 1/ Jacek Pogorzelski, Praktyczny marketing miast i regionów, Wydawnictwo: Nieoczywiste, Warszawa 2019. 2/ Podstawy marketingu terytorialnego / Florek Magdalena. - Poznań : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (UEP), 2013. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 25.00% egzamin testowy: 25.00% referaty/eseje: 30.00% ocena z ćwiczeń: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Koncepcja wykorzystania marketingu w zarządzaniu przestrzenią społeczno-ekonomiczną. Metody analizy danych marketingowych na potrzeby formułowania strategii marketingowych jednostek terytorialnych. Strategie marketingowe na rynku terytorialnych produktów turystycznych i inwestycyjnych. Techniki i instrumenty kształtowania wizerunku jednostek terytorialnych. Rola marketingu w stymulowaniu rozwoju lokalnego i regionalnego. |
|
Pełny opis: |
Przekazanie wiedzy i dyskusja nad marketingową koncepcją zarządzania jednostkami terytorialnymi. Wskazanie na zakres zastosowania narzędzi marketingowych oraz metody oceny efektów działań marketingowych na przykładzie miast i regionów z wybranych krajów UE i Polski. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1/ Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, red. A.Szromnik, Edu-Libri, Kraków 2023. 2/Miasto i region na rynku, Wyd. 5., Wolters Kluwer 2016. 2/ M. Duczkowska-Piasecka, Marketing terytorialny. Jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich, Difin 2013. Literatura uzupełniająca: 1/ Jacek Pogorzelski, Praktyczny marketing miast i regionów, Wydawnictwo: Nieoczywiste, Warszawa 2019. 2/ Podstawy marketingu terytorialnego / Florek Magdalena. - Poznań : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (UEP), 2013. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 25.00% egzamin testowy: 25.00% referaty/eseje: 30.00% ocena z ćwiczeń: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Koncepcja wykorzystania marketingu w zarządzaniu przestrzenią społeczno-ekonomiczną. Metody analizy danych marketingowych na potrzeby formułowania strategii marketingowych jednostek terytorialnych. Strategie marketingowe na rynku terytorialnych produktów turystycznych i inwestycyjnych. Techniki i instrumenty kształtowania wizerunku jednostek terytorialnych. Rola marketingu w stymulowaniu rozwoju lokalnego i regionalnego. |
|
Pełny opis: |
Przekazanie wiedzy i dyskusja nad marketingową koncepcją zarządzania jednostkami terytorialnymi. Wskazanie na zakres zastosowania narzędzi marketingowych oraz metody oceny efektów działań marketingowych na przykładzie miast i regionów z wybranych krajów UE i Polski. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1/ A.Szromnik, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wyd. 5., Wolters Kluwer 2016. 2/ M. Duczkowska-Piasecka, Marketing terytorialny. Jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich, Difin 2013. Literatura uzupełniająca: 1/ Jacek Pogorzelski, Praktyczny marketing miast i regionów, Wydawnictwo: Nieoczywiste, Warszawa 2019. 2/ Podstawy marketingu terytorialnego / Florek Magdalena. - Poznań : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (UEP), 2013. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 25.00% egzamin testowy: 25.00% referaty/eseje: 30.00% ocena z ćwiczeń: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Koncepcja wykorzystania marketingu w zarządzaniu przestrzenią społeczno-ekonomiczną. Metody analizy danych marketingowych na potrzeby formułowania strategii marketingowych jednostek terytorialnych. Strategie marketingowe na rynku terytorialnych produktów turystycznych i inwestycyjnych. Techniki i instrumenty kształtowania wizerunku jednostek terytorialnych. Rola marketingu w stymulowaniu rozwoju lokalnego i regionalnego. |
|
Pełny opis: |
Przekazanie wiedzy i dyskusja nad marketingową koncepcją zarządzania jednostkami terytorialnymi. Wskazanie na zakres zastosowania narzędzi marketingowych oraz metody oceny efektów działań marketingowych na przykładzie miast i regionów z wybranych krajów UE i Polski. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1/ A.Szromnik, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wyd. 5., Wolters Kluwer 2016. 2/ M. Duczkowska-Piasecka, Marketing terytorialny. Jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich, Difin 2013. Literatura uzupełniająca: 1/ Jacek Pogorzelski, Praktyczny marketing miast i regionów, Wydawnictwo: Nieoczywiste, Warszawa 2019. 2/ Podstawy marketingu terytorialnego / Florek Magdalena. - Poznań : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (UEP), 2013. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 25.00% egzamin testowy: 25.00% referaty/eseje: 30.00% ocena z ćwiczeń: 20.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.