Trening kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 130970-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.0
|
Nazwa przedmiotu: | Trening kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Zna czynniki stymulujące rozwój kreatywności własnej oraz kreatywności w organizacji Wie jaką rolę odgrywa kreatywność i innowacyjność w rozwoju przedsiębiorstwa Zna metody twórczego rozwiązywania problemów Zna ideę, zasady i etapy procesu design thinking Umiejętności: Umie dbać o rozwój własnej kreatywności poprzez ćwiczenia o charakterze intelektualnym i pracę z ciałem Umie stosować zasady kreatywnej pracy w grupie Umie stosować techniki wspierające twórcze rozwiązywanie problemów adekwatnie do rodzaju problemu Umie koncepcyjnie pracować nad rozwojem produktów/usług z wykorzystaniem design thinking Umie prezentować wyniki swojej pracy w sposób syntetyczny Kompetencje społeczne: Kreatywność Umiejętność analizy złożonych zagadnień Umiejętność identyfikowania i rozwiązywania problemów Umiejętność empatycznej analizy potrzeb innych osób Umiejętność pracy zespołowej |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Stryjek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Trening, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Trening - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Trening obejmuje zestaw różnorodnych ćwiczeń pobudzających postawy twórcze i kreatywność własną uczestników (ćwiczenia myślenia pytajnego, kombinacyjnego, transformacyjnego; ćwiczenia wzmacniające synchronizację pracy obu półkul mózgowych, co obejmuje także pracę z ciałem). Trening uwrażliwia uczestników na znaczenie rozwoju talentów i prezentuje narzędzia wspierające zdobywanie wiedzy. Następnie kreatywność i jej znaczenie analizowane są z punktu widzenia organizacji. Kolejny blok zajęć poświęcony jest metodom twórczego rozwiązywania problemów i procesowi design thinking (wykorzystanie design thinking koncentruje się głównie na innowacyjnym rozwoju produktów/usług). |
|
Pełny opis: |
Celem treningu jest stymulowanie kreatywności poprzez interaktywne ćwiczenia grupowe oraz ćwiczenia indywidualne (o charakterze intelektualnym, wsparte elementami pracy z ciałem). W wymiarze poznawczym głównym celem zajęć jest zapoznanie uczestników z metodami twórczego rozwiązywania problemów i narzędziami wspierającymi realizację poszczególnych etapów procesu design thinking. W programie zajęć design thinking jest ujęty gównie jako sposób innowacyjnego rozwoju produktów/usług, w centrum którego znajduje się człowiek i jego potrzeby. Wykorzystanie design thinking wymaga kreatywności, a także wrażliwości, empatii, rozwijania cech czujnego obserwatora ("patrzenia na to, czego ludzie nie robią, i słuchania tego, czego nie mówią" - T. Brown), jak również przyjęcia postawy, którą cechuje otwartość na eksperymentowanie. Proponowane w ramach treningu ćwiczenia starają się wyjść naprzeciw tym wymaganiom. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. T. Brown, Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność, Wrocław: Uniwersytet Wrocławski; Kraków: Wydawnictwo Libron - Filip Lohner, 2016. 2. M. Tomaszewska, Trening kreatywności w rozwijaniu zdolności twórczego myślenia, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2003. 3. B. Rudkin Ingle, Design Thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013. Literatura uzupełniająca: 1. K. Robinson, Oblicza Umysłu. Ucząc się kreatywności, Wydawnictwo Element, Kraków 2010. 2. K.J. Szmidt, Trening kreatywności, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2008. 3. T. Proctor, Proces rozwiązywania problemów, [w:] Twórcze rozwiązywanie problemów. Podręcznik dla menedżerów, Gdańsk 2003. 4. M. Lewrick, Design Thinking for Business Growth: How to Design and Scale Business Models and Business Ecosystems, Wiley, 2022. 5. M. Lewrick, P. Link, L. Leifer, The Design Thinking Toolbox: A Guide to Mastering the Most Popular and Valuable Innovation Methods, Wiley, 2020. 6. B. Clegg. P. Birch, Crash Course in Creativity, Kogan Page, 2012. 7. T. Brown, C.M. Christensen, I. Nooyi, V. Govindarajan, HBR's 10 Must Reads on Design Thinking (with featured article 'Design Thinking' by T. Brown), Harvard Business Review Press, 2020. Publikacje własne: Joanna Stryjek, Przyszłość zorientowanych na misję systemów innowacji i polityki innowacyjnej UE,W: red. Urszula Kurczewska, Jaka przyszłość Unii Europejskiej? : wyzwania, problemy, szanse,2020; Joanna Stryjek, Wpływ integracji regionalnej na politykę innowacyjną i systemowe uwarunkowania innowacyjnego rozwoju podmiotów gospodarczych,W: red. Joanna Stryjek, Małgorzata Zajaczkowski, Współczesna gospodarka w sieci międzynarodowych powiązań - aktorzy, rynki, współzależności i zagrożenia,2020; Joanna Stryjek, Instrumenty polityki innowacyjnej w Polsce : wsparcie dla innowacji czy imitacji?,W: red. Katarzyna ŻUKROWSKA, Otwarcie, konkurencyjność, wzrost,2016 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% inne: 0.00% projekty: 0.00% studia przypadków: 0.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO TREN
TREN
|
Typ zajęć: |
Trening, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Stryjek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Trening - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Trening obejmuje zestaw różnorodnych ćwiczeń pobudzających postawy twórcze i kreatywność własną uczestników (ćwiczenia myślenia pytajnego, kombinacyjnego, transformacyjnego; ćwiczenia wzmacniające synchronizację pracy obu półkul mózgowych, co obejmuje także pracę z ciałem). Trening uwrażliwia uczestników na znaczenie rozwoju talentów i prezentuje narzędzia wspierające zdobywanie wiedzy. Następnie kreatywność i jej znaczenie analizowane są z punktu widzenia organizacji. Kolejny blok zajęć poświęcony jest metodom twórczego rozwiązywania problemów i procesowi design thinking (wykorzystanie design thinking koncentruje się głównie na innowacyjnym rozwoju produktów/usług). |
|
Pełny opis: |
Celem treningu jest stymulowanie kreatywności poprzez interaktywne ćwiczenia grupowe oraz ćwiczenia indywidualne (o charakterze intelektualnym, wsparte elementami pracy z ciałem). W wymiarze poznawczym głównym celem zajęć jest zapoznanie uczestników z metodami twórczego rozwiązywania problemów i narzędziami wspierającymi realizację poszczególnych etapów procesu design thinking. W programie zajęć design thinking jest ujęty gównie jako sposób innowacyjnego rozwoju produktów/usług, w centrum którego znajduje się człowiek i jego potrzeby. Wykorzystanie design thinking wymaga kreatywności, a także wrażliwości, empatii, rozwijania cech czujnego obserwatora ("patrzenia na to, czego ludzie nie robią, i słuchania tego, czego nie mówią" - T. Brown), jak również przyjęcia postawy, którą cechuje otwartość na eksperymentowanie. Proponowane w ramach treningu ćwiczenia starają się wyjść naprzeciw tym wymaganiom. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. T. Brown, Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność, Wrocław: Uniwersytet Wrocławski; Kraków: Wydawnictwo Libron - Filip Lohner, 2016. 2. M. Tomaszewska, Trening kreatywności w rozwijaniu zdolności twórczego myślenia, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2003. 3. B. Rudkin Ingle, Design Thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013. Literatura uzupełniająca: 1. K. Robinson, Oblicza Umysłu. Ucząc się kreatywności, Wydawnictwo Element, Kraków 2010. 2. K.J. Szmidt, Trening kreatywności, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2008. 3. T. Proctor, Proces rozwiązywania problemów, [w:] Twórcze rozwiązywanie problemów. Podręcznik dla menedżerów, Gdańsk 2003. 4. W. Chan Kim, R. Mauborgne Kim, Strategia błękitnego oceanu. Wydanie rozszerzone, MT Biznes, Warszawa 2018. Publikacje własne: Joanna Stryjek, Wpływ integracji regionalnej na politykę innowacyjną i systemowe uwarunkowania innowacyjnego rozwoju podmiotów gospodarczych,W: red. Joanna Stryjek, Małgorzata Zajaczkowski, Współczesna gospodarka w sieci międzynarodowych powiązań - aktorzy, rynki, współzależności i zagrożenia,2020; Joanna Stryjek, Przyszłość zorientowanych na misję systemów innowacji i polityki innowacyjnej UE,W: red. Urszula Kurczewska, Jaka przyszłość Unii Europejskiej? : wyzwania, problemy, szanse,2020; Joanna Stryjek, Instrumenty polityki innowacyjnej w Polsce : wsparcie dla innowacji czy imitacji?,W: red. Katarzyna ŻUKROWSKA, Otwarcie, konkurencyjność, wzrost,2016 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% inne: 0.00% projekty: 0.00% studia przypadków: 0.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO TREN
TREN
TREN
N TREN
TREN
TREN
|
Typ zajęć: |
Trening, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Stryjek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Trening - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Trening obejmuje zestaw różnorodnych ćwiczeń pobudzających postawy twórcze i kreatywność własną uczestników (ćwiczenia myślenia pytajnego, kombinacyjnego, transformacyjnego; ćwiczenia wzmacniające synchronizację pracy obu półkul mózgowych, co obejmuje także pracę z ciałem). Trening uwrażliwia uczestników na znaczenie rozwoju talentów i prezentuje narzędzia wspierające zdobywanie wiedzy. Następnie kreatywność i jej znaczenie analizowane są z punktu widzenia organizacji. Kolejny blok zajęć poświęcony jest metodom twórczego rozwiązywania problemów i procesowi design thinking (wykorzystanie design thinking koncentruje się głównie na innowacyjnym rozwoju produktów/usług). |
|
Pełny opis: |
Celem treningu jest stymulowanie kreatywności poprzez interaktywne ćwiczenia grupowe oraz ćwiczenia indywidualne (o charakterze intelektualnym, wsparte elementami pracy z ciałem). W wymiarze poznawczym głównym celem zajęć jest zapoznanie uczestników z metodami twórczego rozwiązywania problemów i narzędziami wspierającymi realizację poszczególnych etapów procesu design thinking. W programie zajęć design thinking jest ujęty gównie jako sposób innowacyjnego rozwoju produktów/usług, w centrum którego znajduje się człowiek i jego potrzeby. Wykorzystanie design thinking wymaga kreatywności, a także wrażliwości, empatii, rozwijania cech czujnego obserwatora ("patrzenia na to, czego ludzie nie robią, i słuchania tego, czego nie mówią" - T. Brown), jak również przyjęcia postawy, którą cechuje otwartość na eksperymentowanie. Proponowane w ramach treningu ćwiczenia starają się wyjść naprzeciw tym wymaganiom. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. T. Brown, Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność, Wrocław: Uniwersytet Wrocławski; Kraków: Wydawnictwo Libron - Filip Lohner, 2016. 2. M. Tomaszewska, Trening kreatywności w rozwijaniu zdolności twórczego myślenia, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2003. 3. B. Rudkin Ingle, Design Thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013. Literatura uzupełniająca: 1. K. Robinson, Oblicza Umysłu. Ucząc się kreatywności, Wydawnictwo Element, Kraków 2010. 2. K.J. Szmidt, Trening kreatywności, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2008. 3. T. Proctor, Proces rozwiązywania problemów, [w:] Twórcze rozwiązywanie problemów. Podręcznik dla menedżerów, Gdańsk 2003. 4. W. Chan Kim, R. Mauborgne Kim, Strategia błękitnego oceanu. Wydanie rozszerzone, MT Biznes, Warszawa 2018. Publikacje własne: Joanna Stryjek, Wpływ integracji regionalnej na politykę innowacyjną i systemowe uwarunkowania innowacyjnego rozwoju podmiotów gospodarczych,W: red. Joanna Stryjek, Małgorzata Zajaczkowski, Współczesna gospodarka w sieci międzynarodowych powiązań - aktorzy, rynki, współzależności i zagrożenia,2020; Joanna Stryjek, Przyszłość zorientowanych na misję systemów innowacji i polityki innowacyjnej UE,W: red. Urszula Kurczewska, Jaka przyszłość Unii Europejskiej? : wyzwania, problemy, szanse,2020; Joanna Stryjek, Instrumenty polityki innowacyjnej w Polsce : wsparcie dla innowacji czy imitacji?,W: red. Katarzyna ŻUKROWSKA, Otwarcie, konkurencyjność, wzrost,2016 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% inne: 0.00% projekty: 0.00% studia przypadków: 0.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO TREN
TREN
TREN
|
Typ zajęć: |
Trening, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Stryjek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Trening - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Trening obejmuje zestaw różnorodnych ćwiczeń pobudzających postawy twórcze i kreatywność własną uczestników (ćwiczenia myślenia pytajnego, kombinacyjnego, transformacyjnego; ćwiczenia wzmacniające synchronizację pracy obu półkul mózgowych, co obejmuje także pracę z ciałem). Trening uwrażliwia uczestników na znaczenie rozwoju talentów i prezentuje narzędzia wspierające zdobywanie wiedzy. Następnie kreatywność i jej znaczenie analizowane są z punktu widzenia organizacji. Kolejny blok zajęć poświęcony jest metodom twórczego rozwiązywania problemów i procesowi design thinking (wykorzystanie design thinking koncentruje się głównie na innowacyjnym rozwoju produktów/usług). |
|
Pełny opis: |
Celem treningu jest stymulowanie kreatywności poprzez interaktywne ćwiczenia grupowe oraz ćwiczenia indywidualne (o charakterze intelektualnym, wsparte elementami pracy z ciałem). W wymiarze poznawczym głównym celem zajęć jest zapoznanie uczestników z metodami twórczego rozwiązywania problemów i narzędziami wspierającymi realizację poszczególnych etapów procesu design thinking. W programie zajęć design thinking jest ujęty gównie jako sposób innowacyjnego rozwoju produktów/usług, w centrum którego znajduje się człowiek i jego potrzeby. Wykorzystanie design thinking wymaga kreatywności, a także wrażliwości, empatii, rozwijania cech czujnego obserwatora ("patrzenia na to, czego ludzie nie robią, i słuchania tego, czego nie mówią" - T. Brown), jak również przyjęcia postawy, którą cechuje otwartość na eksperymentowanie. Proponowane w ramach treningu ćwiczenia starają się wyjść naprzeciw tym wymaganiom. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. T. Brown, Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność, Wrocław: Uniwersytet Wrocławski; Kraków: Wydawnictwo Libron - Filip Lohner, 2016. 2. M. Tomaszewska, Trening kreatywności w rozwijaniu zdolności twórczego myślenia, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2003. 3. B. Rudkin Ingle, Design Thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013. Literatura uzupełniająca: 1. K. Robinson, Oblicza Umysłu. Ucząc się kreatywności, Wydawnictwo Element, Kraków 2010. 2. K.J. Szmidt, Trening kreatywności, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2008. 3. T. Proctor, Proces rozwiązywania problemów, [w:] Twórcze rozwiązywanie problemów. Podręcznik dla menedżerów, Gdańsk 2003. 4. W. Chan Kim, R. Mauborgne Kim, Strategia błękitnego oceanu. Wydanie rozszerzone, MT Biznes, Warszawa 2018. Publikacje własne: Joanna Stryjek, Przyszłość zorientowanych na misję systemów innowacji i polityki innowacyjnej UE,W: red. Urszula Kurczewska, Jaka przyszłość Unii Europejskiej? : wyzwania, problemy, szanse,2020; Joanna Stryjek, Instrumenty polityki innowacyjnej w Polsce : wsparcie dla innowacji czy imitacji?,W: red. Katarzyna ŻUKROWSKA, Otwarcie, konkurencyjność, wzrost,2016; Joanna Stryjek, Wpływ integracji regionalnej na politykę innowacyjną i systemowe uwarunkowania innowacyjnego rozwoju podmiotów gospodarczych,W: red. Joanna Stryjek, Małgorzata Zajaczkowski, Współczesna gospodarka w sieci międzynarodowych powiązań - aktorzy, rynki, współzależności i zagrożenia,2020 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: 1) Kreatywność a efektywność - innowacyjność w pracy indywidualnej i zespołowej, szkolenie odbyte w 2017 r.; 2) Kwantowy umysł, kurs odbyty w 2018 r.; 3) Szkoła Tutorów Akademickich, kurs odbyty w 2015 r. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% inne: 0.00% projekty: 0.00% studia przypadków: 0.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO TREN
TREN
N TREN
TREN
|
Typ zajęć: |
Trening, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Stryjek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Trening - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Trening obejmuje zestaw różnorodnych ćwiczeń pobudzających postawy twórcze i kreatywność własną uczestników (ćwiczenia myślenia pytajnego, kombinacyjnego, transformacyjnego; ćwiczenia wzmacniające synchronizację pracy obu półkul mózgowych, co obejmuje także pracę z ciałem). Trening uwrażliwia uczestników na znaczenie rozwoju talentów i prezentuje narzędzia wspierające zdobywanie wiedzy. Następnie kreatywność i jej znaczenie analizowane są z punktu widzenia organizacji. Kolejny blok zajęć poświęcony jest metodom twórczego rozwiązywania problemów i procesowi design thinking (wykorzystanie design thinking koncentruje się głównie na innowacyjnym rozwoju produktów/usług). |
|
Pełny opis: |
Celem treningu jest stymulowanie kreatywności poprzez interaktywne ćwiczenia grupowe oraz ćwiczenia indywidualne (o charakterze intelektualnym, wsparte elementami pracy z ciałem). W wymiarze poznawczym głównym celem zajęć jest zapoznanie uczestników z metodami twórczego rozwiązywania problemów i narzędziami wspierającymi realizację poszczególnych etapów procesu design thinking. W programie zajęć design thinking jest ujęty gównie jako sposób innowacyjnego rozwoju produktów/usług, w centrum którego znajduje się człowiek i jego potrzeby. Wykorzystanie design thinking wymaga kreatywności, a także wrażliwości, empatii, rozwijania cech czujnego obserwatora ("patrzenia na to, czego ludzie nie robią, i słuchania tego, czego nie mówią" - T. Brown), jak również przyjęcia postawy, którą cechuje otwartość na eksperymentowanie. Proponowane w ramach treningu ćwiczenia starają się wyjść naprzeciw tym wymaganiom. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. T. Brown, Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność, Wrocław: Uniwersytet Wrocławski; Kraków: Wydawnictwo Libron - Filip Lohner, 2016. 2. M. Tomaszewska, Trening kreatywności w rozwijaniu zdolności twórczego myślenia, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2003. 3. B. Rudkin Ingle, Design Thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013. Literatura uzupełniająca: 1. K. Robinson, Oblicza Umysłu. Ucząc się kreatywności, Wydawnictwo Element, Kraków 2010. 2. K.J. Szmidt, Trening kreatywności, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2008. 3. T. Proctor, Proces rozwiązywania problemów, [w:] Twórcze rozwiązywanie problemów. Podręcznik dla menedżerów, Gdańsk 2003. 4. W. Chan Kim, R. Mauborgne Kim, Strategia błękitnego oceanu. Wydanie rozszerzone, MT Biznes, Warszawa 2018. Publikacje własne: Joanna Stryjek, Przyszłość zorientowanych na misję systemów innowacji i polityki innowacyjnej UE,W: red. Urszula Kurczewska, Jaka przyszłość Unii Europejskiej? : wyzwania, problemy, szanse,2020; Joanna Stryjek, Instrumenty polityki innowacyjnej w Polsce : wsparcie dla innowacji czy imitacji?,W: red. Katarzyna ŻUKROWSKA, Otwarcie, konkurencyjność, wzrost,2016; Joanna Stryjek, Wpływ integracji regionalnej na politykę innowacyjną i systemowe uwarunkowania innowacyjnego rozwoju podmiotów gospodarczych,W: red. Joanna Stryjek, Małgorzata Zajaczkowski, Współczesna gospodarka w sieci międzynarodowych powiązań - aktorzy, rynki, współzależności i zagrożenia,2020 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: 1) Kreatywność a efektywność - innowacyjność w pracy indywidualnej i zespołowej, szkolenie odbyte w 2017 r.; 2) Kwantowy umysł, kurs odbyty w 2018 r.; 3) Szkoła Tutorów Akademickich, kurs odbyty w 2015 r. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% inne: 0.00% projekty: 0.00% studia przypadków: 0.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 50.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.