Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Trening umiejętności trenerskich

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 130960-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Trening umiejętności trenerskich
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Zdobycie wiedzy dotyczącej cylu kształcenia dorosłych.

Zdobycie wiedzy dotyczącej procesu szkoleniowego

Zdobycie wiedzy dotyczącej badania potrzeb szkoleniowych

Zdobycie wiedzy dotyczącej metod szkoleniowych

Umiejętności:

Zdobycie umiejętności aktywizacji grupy

Zdobycie umiejętności zastosowania różnorodnych metod szkoleniowych

Zdobycie umiejętności przekazywania wiedzy innym

Kompetencje społeczne:

Pozyskanie kompetencji w obszarze nowatorskich rozwiązań szkoleniowych

Pozyskanie kompetencji w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami szkoleniowymi

Pozyskanie kompetencji w zakresie projektowania szkoleń i oceny ich efektów

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-20

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Joanna Żukowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Trening, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Trening - Ocena
Skrócony opis:

W ramach kursu studenci będą poznawali metody oraz doskonali swoje kompetencje trenerskie. Szczególny nacisk zostanie położony na metodykę i warsztat prowadzenia szkolenia. Podczas praktycznych ćwiczeń studenci będą uczyli się stylów trenerskich, będą zdobywali wiedzę na temat zarządzania i aktywizowani grupy. Posiądą umiejętności w obszarze cyklu uczenia się dorosłych. Poznają także metody radzenia sobie ze stresem i tremą podczas szkoleń i wystąpień publicznych. Ponadto zdobędą wiedzę i umiejętności w obszarze prowadzenia szkoleń on-line, z zastosowaniem różnych oprogramowań. Kurs o charakterze treningu będzie obfitował w liczne ćwiczenia, testy, quizy, scenki, zadania aktywizujące, gdy i symulacje. Studenci zdobędą zarówno wiedzę teoretyczną jak i praktyczną, która pozwoli im na samodzielnie prowadzenie szkoleń w przyszłości.

Pełny opis:

W ramach kursu studenci będą poznawali metody oraz doskonali swoje kompetencje trenerskie. Szczególny nacisk zostanie położony na metodykę i warsztat prowadzenia szkolenia. Podczas praktycznych ćwiczeń studenci będą uczyli się stylów trenerskich, będą zdobywali wiedzę na temat zarządzania i aktywizowani grupy. Posiądą umiejętności w obszarze cyklu uczenia się dorosłych. Poznają także metody radzenia sobie ze stresem i tremą podczas szkoleń i wystąpień publicznych. Ponadto zdobędą wiedzę i umiejętności w obszarze prowadzenia szkoleń on-line, z zastosowaniem różnych oprogramowań. Kurs o charakterze treningu będzie obfitował w liczne ćwiczenia, testy, quizy, scenki, zadania aktywizujące, gdy i symulacje. Studenci zdobędą zarówno wiedzę teoretyczną jak i praktyczną, która pozwoli im na samodzielnie prowadzenie szkoleń w przyszłości

Literatura:

Literatura podstawowa:

Żukowska J., Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników, Oficyna Wydawnicza SGH, 2019

Żak R., Matras J., Trener w rolach głównych. Podręcznik pracy trenera, PWN, 2018

Holwek J., Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu, Onepress, 2021

Literatura uzupełniająca:

Aguinis H., Kraiger K., Benefits of training and development for individuals and teams, organizations, and society w: ?Annual Review of Psychology?, 2009, no. 60, s. 451-474.

Andrzejczak A., Projektowanie i Realizacja Szkoleń, PWE, 2010

Minge N., Minge K., Jak uczyć się szybciej i skuteczniej, WSIP, 2017

Publikacje własne:

Joanna Żukowska, Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników,2019;

Joanna Żukowska, Joanna Drapczyńska, Relational capital and knowledge transfer as the sources of business competitive advantage

, W: Journal of Interdisciplinary Research,2018;

Joanna Żukowska, Andżelika Kuźnar, Kompetencje absolwentów w oczach przyszłych pracodawców na przykładzie absolwentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, W: Edukacja Ekonomistów i Menedżerów,2019

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 20.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 30.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Trening, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Robert Strelau, Anna Tryfon-Bojarska, Joanna Żukowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Trening - Ocena
Grupy łączone SLLD+NLLP:

D+P

Skrócony opis:

W ramach kursu studenci będą poznawali metody oraz doskonali swoje kompetencje trenerskie. Szczególny nacisk zostanie położony na metodykę i warsztat prowadzenia szkolenia. Podczas praktycznych ćwiczeń studenci będą uczyli się stylów trenerskich, będą zdobywali wiedzę na temat zarządzania i aktywizowani grupy. Posiądą umiejętności w obszarze cyklu uczenia się dorosłych. Poznają także metody radzenia sobie ze stresem i tremą podczas szkoleń i wystąpień publicznych. Ponadto zdobędą wiedzę i umiejętności w obszarze prowadzenia szkoleń on-line, z zastosowaniem różnych oprogramowań. Kurs o charakterze treningu będzie obfitował w liczne ćwiczenia, testy, quizy, scenki, zadania aktywizujące, gdy i symulacje. Studenci zdobędą zarówno wiedzę teoretyczną jak i praktyczną, która pozwoli im na samodzielnie prowadzenie szkoleń w przyszłości.

Pełny opis:

W ramach kursu studenci będą poznawali metody oraz doskonali swoje kompetencje trenerskie. Szczególny nacisk zostanie położony na metodykę i warsztat prowadzenia szkolenia. Podczas praktycznych ćwiczeń studenci będą uczyli się stylów trenerskich, będą zdobywali wiedzę na temat zarządzania i aktywizowani grupy. Posiądą umiejętności w obszarze cyklu uczenia się dorosłych. Poznają także metody radzenia sobie ze stresem i tremą podczas szkoleń i wystąpień publicznych. Ponadto zdobędą wiedzę i umiejętności w obszarze prowadzenia szkoleń on-line, z zastosowaniem różnych oprogramowań. Kurs o charakterze treningu będzie obfitował w liczne ćwiczenia, testy, quizy, scenki, zadania aktywizujące, gdy i symulacje. Studenci zdobędą zarówno wiedzę teoretyczną jak i praktyczną, która pozwoli im na samodzielnie prowadzenie szkoleń w przyszłości

Literatura:

Literatura podstawowa:

Żukowska J., Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników, Oficyna Wydawnicza SGH, 2019

Żak R., Matras J., Trener w rolach głównych. Podręcznik pracy trenera, PWN, 2018

Holwek J., Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu, Onepress, 2021

Literatura uzupełniająca:

Aguinis H., Kraiger K., Benefits of training and development for individuals and teams, organizations, and society w: ?Annual Review of Psychology?, 2009, no. 60, s. 451-474.

Andrzejczak A., Projektowanie i Realizacja Szkoleń, PWE, 2010

Minge N., Minge K., Jak uczyć się szybciej i skuteczniej, WSIP, 2017

Publikacje własne:

Joanna Żukowska, Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników,2019;

Joanna Żukowska, Andżelika Kuźnar, Kompetencje absolwentów w oczach przyszłych pracodawców na przykładzie absolwentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, W: Edukacja Ekonomistów i Menedżerów,2019;

Joanna Żukowska, Joanna Drapczyńska, Relational capital and knowledge transfer as the sources of business competitive advantage

, W: Journal of Interdisciplinary Research,2018

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 20.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 30.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Trening, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Trening - Ocena
Skrócony opis:

W ramach kursu studenci będą poznawali metody oraz doskonali swoje kompetencje trenerskie. Szczególny nacisk zostanie położony na metodykę i warsztat prowadzenia szkolenia. Podczas praktycznych ćwiczeń studenci będą uczyli się stylów trenerskich, będą zdobywali wiedzę na temat zarządzania i aktywizowani grupy. Posiądą umiejętności w obszarze cyklu uczenia się dorosłych. Poznają także metody radzenia sobie ze stresem i tremą podczas szkoleń i wystąpień publicznych. Ponadto zdobędą wiedzę i umiejętności w obszarze prowadzenia szkoleń on-line, z zastosowaniem różnych oprogramowań. Kurs o charakterze treningu będzie obfitował w liczne ćwiczenia, testy, quizy, scenki, zadania aktywizujące, gdy i symulacje. Studenci zdobędą zarówno wiedzę teoretyczną jak i praktyczną, która pozwoli im na samodzielnie prowadzenie szkoleń w przyszłości.

Pełny opis:

W ramach kursu studenci będą poznawali metody oraz doskonali swoje kompetencje trenerskie. Szczególny nacisk zostanie położony na metodykę i warsztat prowadzenia szkolenia. Podczas praktycznych ćwiczeń studenci będą uczyli się stylów trenerskich, będą zdobywali wiedzę na temat zarządzania i aktywizowani grupy. Posiądą umiejętności w obszarze cyklu uczenia się dorosłych. Poznają także metody radzenia sobie ze stresem i tremą podczas szkoleń i wystąpień publicznych. Ponadto zdobędą wiedzę i umiejętności w obszarze prowadzenia szkoleń on-line, z zastosowaniem różnych oprogramowań. Kurs o charakterze treningu będzie obfitował w liczne ćwiczenia, testy, quizy, scenki, zadania aktywizujące, gdy i symulacje. Studenci zdobędą zarówno wiedzę teoretyczną jak i praktyczną, która pozwoli im na samodzielnie prowadzenie szkoleń w przyszłości

Literatura:

Literatura podstawowa:

Żukowska J., Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników, Oficyna Wydawnicza SGH, 2019

Żak R., Matras J., Trener w rolach głównych. Podręcznik pracy trenera, PWN, 2018

Holwek J., Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu, Onepress, 2021

Literatura uzupełniająca:

Aguinis H., Kraiger K., Benefits of training and development for individuals and teams, organizations, and society w: ?Annual Review of Psychology?, 2009, no. 60, s. 451-474.

Andrzejczak A., Projektowanie i Realizacja Szkoleń, PWE, 2010

Minge N., Minge K., Jak uczyć się szybciej i skuteczniej, WSIP, 2017

Publikacje własne:

Joanna Żukowska, Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników,2019;

Joanna Żukowska, Andżelika Kuźnar, Kompetencje absolwentów w oczach przyszłych pracodawców na przykładzie absolwentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, W: Edukacja Ekonomistów i Menedżerów,2019;

Joanna Żukowska, Joanna Drapczyńska, Relational capital and knowledge transfer as the sources of business competitive advantage

, W: Journal of Interdisciplinary Research,2018

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 20.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 30.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Trening, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Trening - Ocena
Skrócony opis:

W ramach kursu studenci będą poznawali metody oraz doskonali swoje kompetencje trenerskie. Szczególny nacisk zostanie położony na metodykę i warsztat prowadzenia szkolenia. Podczas praktycznych ćwiczeń studenci będą uczyli się stylów trenerskich, będą zdobywali wiedzę na temat zarządzania i aktywizowani grupy. Posiądą umiejętności w obszarze cyklu uczenia się dorosłych. Poznają także metody radzenia sobie ze stresem i tremą podczas szkoleń i wystąpień publicznych. Ponadto zdobędą wiedzę i umiejętności w obszarze prowadzenia szkoleń on-line, z zastosowaniem różnych oprogramowań. Kurs o charakterze treningu będzie obfitował w liczne ćwiczenia, testy, quizy, scenki, zadania aktywizujące, gdy i symulacje. Studenci zdobędą zarówno wiedzę teoretyczną jak i praktyczną, która pozwoli im na samodzielnie prowadzenie szkoleń w przyszłości.

Pełny opis:

W ramach kursu studenci będą poznawali metody oraz doskonali swoje kompetencje trenerskie. Szczególny nacisk zostanie położony na metodykę i warsztat prowadzenia szkolenia. Podczas praktycznych ćwiczeń studenci będą uczyli się stylów trenerskich, będą zdobywali wiedzę na temat zarządzania i aktywizowani grupy. Posiądą umiejętności w obszarze cyklu uczenia się dorosłych. Poznają także metody radzenia sobie ze stresem i tremą podczas szkoleń i wystąpień publicznych. Ponadto zdobędą wiedzę i umiejętności w obszarze prowadzenia szkoleń on-line, z zastosowaniem różnych oprogramowań. Kurs o charakterze treningu będzie obfitował w liczne ćwiczenia, testy, quizy, scenki, zadania aktywizujące, gdy i symulacje. Studenci zdobędą zarówno wiedzę teoretyczną jak i praktyczną, która pozwoli im na samodzielnie prowadzenie szkoleń w przyszłości

Literatura:

Literatura podstawowa:

Żukowska J., Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników, Oficyna Wydawnicza SGH, 2019

Żak R., Matras J., Trener w rolach głównych. Podręcznik pracy trenera, PWN, 2018

Holwek J., Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu, Onepress, 2021

Literatura uzupełniająca:

Aguinis H., Kraiger K., Benefits of training and development for individuals and teams, organizations, and society w: ?Annual Review of Psychology?, 2009, no. 60, s. 451-474.

Andrzejczak A., Projektowanie i Realizacja Szkoleń, PWE, 2010

Minge N., Minge K., Jak uczyć się szybciej i skuteczniej, WSIP, 2017

Publikacje własne:

Joanna Żukowska, Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników,2019;

Joanna Żukowska, Andżelika Kuźnar, Kompetencje absolwentów w oczach przyszłych pracodawców na przykładzie absolwentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, W: Edukacja Ekonomistów i Menedżerów,2019;

Joanna Żukowska, Joanna Drapczyńska, Relational capital and knowledge transfer as the sources of business competitive advantage

, W: Journal of Interdisciplinary Research,2018

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 20.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 30.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Trening, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Trening - Ocena
Skrócony opis:

W ramach kursu studenci będą poznawali metody oraz doskonali swoje kompetencje trenerskie. Szczególny nacisk zostanie położony na metodykę i warsztat prowadzenia szkolenia. Podczas praktycznych ćwiczeń studenci będą uczyli się stylów trenerskich, będą zdobywali wiedzę na temat zarządzania i aktywizowani grupy. Posiądą umiejętności w obszarze cyklu uczenia się dorosłych. Poznają także metody radzenia sobie ze stresem i tremą podczas szkoleń i wystąpień publicznych. Ponadto zdobędą wiedzę i umiejętności w obszarze prowadzenia szkoleń on-line, z zastosowaniem różnych oprogramowań. Kurs o charakterze treningu będzie obfitował w liczne ćwiczenia, testy, quizy, scenki, zadania aktywizujące, gdy i symulacje. Studenci zdobędą zarówno wiedzę teoretyczną jak i praktyczną, która pozwoli im na samodzielnie prowadzenie szkoleń w przyszłości.

Pełny opis:

W ramach kursu studenci będą poznawali metody oraz doskonali swoje kompetencje trenerskie. Szczególny nacisk zostanie położony na metodykę i warsztat prowadzenia szkolenia. Podczas praktycznych ćwiczeń studenci będą uczyli się stylów trenerskich, będą zdobywali wiedzę na temat zarządzania i aktywizowani grupy. Posiądą umiejętności w obszarze cyklu uczenia się dorosłych. Poznają także metody radzenia sobie ze stresem i tremą podczas szkoleń i wystąpień publicznych. Ponadto zdobędą wiedzę i umiejętności w obszarze prowadzenia szkoleń on-line, z zastosowaniem różnych oprogramowań. Kurs o charakterze treningu będzie obfitował w liczne ćwiczenia, testy, quizy, scenki, zadania aktywizujące, gdy i symulacje. Studenci zdobędą zarówno wiedzę teoretyczną jak i praktyczną, która pozwoli im na samodzielnie prowadzenie szkoleń w przyszłości

Literatura:

Literatura podstawowa:

Żukowska J., Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników, Oficyna Wydawnicza SGH, 2019

Żak R., Matras J., Trener w rolach głównych. Podręcznik pracy trenera, PWN, 2018

Holwek J., Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu, Onepress, 2021

Literatura uzupełniająca:

Aguinis H., Kraiger K., Benefits of training and development for individuals and teams, organizations, and society w: ?Annual Review of Psychology?, 2009, no. 60, s. 451-474.

Andrzejczak A., Projektowanie i Realizacja Szkoleń, PWE, 2010

Minge N., Minge K., Jak uczyć się szybciej i skuteczniej, WSIP, 2017

Publikacje własne:

Joanna Żukowska, Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników,2019;

Joanna Żukowska, Andżelika Kuźnar, Kompetencje absolwentów w oczach przyszłych pracodawców na przykładzie absolwentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, W: Edukacja Ekonomistów i Menedżerów,2019;

Joanna Żukowska, Joanna Drapczyńska, Relational capital and knowledge transfer as the sources of business competitive advantage

, W: Journal of Interdisciplinary Research,2018

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 20.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 30.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0