Product and Brand Strategies
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 130941-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
|
Nazwa przedmiotu: | Product and Brand Strategies |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Courses for MAN - bachelors Elective courses for MAN - bachelors Przedmioty kierunkowe do wyboru SLLD-ZAR |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student acquires knowledge of meaning of product and brand as the potential company competitive advantage. 2. Student understands the complex processes and phenomena occurring in the environment of enterprises that affect product and brand strategies. 3. Student acquires knowledge that allows him to diagnose and solve problems related to the basic functions and processes of managing the portfolio of products and brands offered by the company. Umiejętności: 1. Student is able to reach and use sources of knowledge, assimilate basic information regarding the basics and effects of product strategy / brand strategy. 2. Student is able to diagnose and solve problems related to the assessment of the product / brand situation on the market. 3. Student is able to formulate design problems, plan product strategy / brand strategy and assess their effects. Kompetencje społeczne: 1. Student can work as a team. 2. Student is able to communicate effectively, negotiate and persuade other members of the project team. 3. Student demonstrates decision making skills. 4. Student understands legal and ethical problems in brand management. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Karwowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
"Product and Brand Strategies" is a sub-discipline of marketing. It covers presentation of principles of product and brand strategies planning and implementation. |
|
Pełny opis: |
Presentation of the product and brand meaning in marketing concept, characteristics and analysis of the process of product strategy and brand strategy planning and implementation, presentation of main product and brand strategies. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1) J.N. Kapferer, The new strategic brand management: advanced insights and strategic thinking, Kogan Page, 2014. 2) K.L. Keller, Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity, Prentice Hall, NJ 2013. Literatura uzupełniająca: K.T. Ulrich, S.D. Eppinger, Product design and development, McGraw-Hill, New York 2012. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% referaty/eseje: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Karwowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
"Product and Brand Strategies" is a sub-discipline of marketing. It covers presentation of principles of product and brand strategies planning and implementation. |
|
Pełny opis: |
Presentation of the product and brand meaning in marketing concept, characteristics and analysis of the process of product strategy and brand strategy planning and implementation, presentation of main product and brand strategies. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1) J.N. Kapferer, The new strategic brand management: advanced insights and strategic thinking, Kogan Page, 2014. 2) K.L. Keller, Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity, Prentice Hall, NJ 2013. Literatura uzupełniająca: K.T. Ulrich, S.D. Eppinger, Product design and development, McGraw-Hill, New York 2012. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% referaty/eseje: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Karwowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
"Product and Brand Strategies" is a sub-discipline of marketing. It covers presentation of principles of product and brand strategies planning and implementation. |
|
Pełny opis: |
Presentation of the product and brand meaning in marketing concept, characteristics and analysis of the process of product strategy and brand strategy planning and implementation, presentation of main product and brand strategies. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1) J.N. Kapferer, The new strategic brand management: advanced insights and strategic thinking, Kogan Page, 2014. 2) K.L. Keller, Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity, Prentice Hall, NJ 2013. Literatura uzupełniająca: K.T. Ulrich, S.D. Eppinger, Product design and development, McGraw-Hill, New York 2012. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% referaty/eseje: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Karwowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
"Product and Brand Strategies" is a sub-discipline of marketing. It covers presentation of principles of product and brand strategies planning and implementation. |
|
Pełny opis: |
Presentation of the product and brand meaning in marketing concept, characteristics and analysis of the process of product strategy and brand strategy planning and implementation, presentation of main product and brand strategies. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1) J.N. Kapferer, The new strategic brand management: advanced insights and strategic thinking, Kogan Page, 2014. 2) K.L. Keller, Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity, Prentice Hall, NJ 2013. Literatura uzupełniająca: K.T. Ulrich, S.D. Eppinger, Product design and development, McGraw-Hill, New York 2012. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% referaty/eseje: 50.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.