Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Biznesowa gra symulacyjna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 130830-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Biznesowa gra symulacyjna
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student posiada wiedzę z zarządzania organizacjami

Student rozwiązuje problemy zarządzania w przedsiębiorstwie

Student posiada wiedzę odnośnie strategii rozwoju przedsiębiorstw

Umiejętności:

Student potrafi diagnozować i interpretować problemy zarządcze, marketingowe i ekonomiczne (szanse i/lub zagrożenia) jakie pojawiają się w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem funkcjonującym w warunkach konkurencji

Posiada umiejętności w zakresie identyfikacji zjawisk przyczynowo- skutkowych w sytuacjach problemowych, wykorzystując wiedzę ekonomiczną.

Student potrafi projektować i podejmować decyzje, adekwatne dla zdiagnozowanych przyczyn i przebiegu zjawisk/problemów przedsięwzięcia, prowadzące do ich sprawnego rozwiązania

Kompetencje społeczne:

Student posiada kompetencje w zakresie udziału w przedsięwzięciach zespołowych, pełniąc w nich różne role

Student potrafi kreatywnie uczestniczyć w przedsięwzięciach (zespołach) związanych z rozwiązywaniem problemów, zwłaszcza z realizacją projektów rozwojowych przedsiębiorstwa

Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marta Ziółkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Interaktywna forma zajęć - gra biznesowa prowadzona synchronicznie on-line, której ramy wyznaczają grający (studenci), a prowadzący pełnią rolę regulatorów i administratorów gry, zgodne z ideą nauczania przez doświadczenie. Przedmiot jest prowadzony zdalnie w oparciu o licencję na wykorzystanie gry symulacyjnej. Istotą przedmiotu jest gra symulująca prowadzenie wirtualnych przedsiębiorstw w warunkach rynkowych.

Studenci, w ramach konkurencji pomiędzy zespołami (firmami), sprawdzą swoje umiejętności pracy w grupie, oceniają sytuację przedsiębiorstwa, optymalizują proces podejmowania decyzji w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa oraz zarządzają zasobami przedsiębiorstwa w warunkach konkurencyjnego rynku.

Studenci podejmują decyzje zarządcze i rynkowe dotyczące przedsiębiorstw rozwiązując problemy funkcjonowania przedsiębiorstwa z wykorzystaniem logiki gamifikacji.

W trakcie symulacji (gry on-line) studenci zmierzą się z problematyką związaną z podejmowaniem optymalnych decyzji w następu

Pełny opis:

Interaktywna gra biznesowa polegająca na symulacji on-line działalności wirtualnego przedsiębiorstwa, która umożliwia uczestnikom synchroniczną rozgrywkę i sprawdzenie nabytej wiedzy w warunkach symulowanej rzeczywistości rynkowej. Studenci, w kilkuosobowych grupach, stanowiących kierownictwa konkurujących ze sobą przedsiębiorstw, prowadzą działalność zarządzając przedsiębiorstwem. Następnie podejmują decyzje dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa otrzymując wyniki danej rozgrywki, dokonują kolejnych działań. Sekwencja tych akcji powtarza się wielokrotnie i odbywa się synchronicznie on-line.

Podstawowym celem przedmiotu jest poznanie problemów i wyzwań związanych z praktycznym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Scenariusz i instrukcja gry (materiały video)

G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2017, W. Bień, Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2018

Literatura uzupełniająca:

M. Ziółkowska, Management Essentials, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2015, ISBN 978-83-65416-05-6

A. Balcerak, J. Woźniak, Gry menedżerskie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2016, ISBN 978-83-7489-673-3

Publikacje własne:

Marta Ziółkowska, Model biznesu w małym i średnim przedsiębiorstwie ? narzędzia analizy i audytu,W: red. Barbara Bojewska, Anna Skowronek-Mielczarek, Narzędzia audytu biznesowego w małych i średnich przedsiębiorstwach,2019;

Elena Pawęta, Rafał Kasprzak, Marcin Wojtysiak-Kotlarski, Albert Tomaszewski, Mariusz Strojny, Małgorzata Godlewska, Anna Masłoń-Oracz, Maria Pietrzak, Tomasz Pilewicz, Olga Pankiv, Bartosz Majewski, Mirosław Łukasiewicz, Hanna Rachoń, Kamil Flig, Anita Szuszkiewicz, Aleksandra Baka, Systemy wspierania startupów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej,W: red. Agnieszka Chłoń-Domińczak, Roman Sobiecki, Mariusz Strojny, Bartosz Majewski, Raport SGH i Forum Ekonomicznego 2022,2022;

Marta Ziółkowska, Audyt modeli biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach,W: red. Anna Skowronek-Mielczarek, Audyt biznesowy w działalności małych i średnich przedsiębiorstw,2018;

Rafał Kasprzak, Albert Tomaszewski, Marta Ziółkowska, Operacjonalizacja modelu biznesu w przemysłach kreatywnych ? wstępne wyniki badań,W: red. Sylwester Gregorczyk, Grzegorz Urbanek, Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej,2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 10.00%

ocena z ćwiczeń: 90.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marta Ziółkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Interaktywna forma zajęć - gra biznesowa prowadzona synchronicznie on-line, której ramy wyznaczają grający (studenci), a prowadzący pełnią rolę regulatorów i administratorów gry, zgodne z ideą nauczania przez doświadczenie. Przedmiot jest prowadzony zdalnie w oparciu o licencję na wykorzystanie gry symulacyjnej. Istotą przedmiotu jest gra symulująca prowadzenie wirtualnych przedsiębiorstw w warunkach rynkowych.

Studenci, w ramach konkurencji pomiędzy zespołami (firmami), sprawdzą swoje umiejętności pracy w grupie, oceniają sytuację przedsiębiorstwa, optymalizują proces podejmowania decyzji w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa oraz zarządzają zasobami przedsiębiorstwa w warunkach konkurencyjnego rynku.

Studenci podejmują decyzje zarządcze i rynkowe dotyczące przedsiębiorstw rozwiązując problemy funkcjonowania przedsiębiorstwa z wykorzystaniem logiki gamifikacji.

W trakcie symulacji (gry on-line) studenci zmierzą się z problematyką związaną z podejmowaniem optymalnych decyzji w następu

Pełny opis:

Interaktywna gra biznesowa polegająca na symulacji on-line działalności wirtualnego przedsiębiorstwa, która umożliwia uczestnikom synchroniczną rozgrywkę i sprawdzenie nabytej wiedzy w warunkach symulowanej rzeczywistości rynkowej. Studenci, w kilkuosobowych grupach, stanowiących kierownictwa konkurujących ze sobą przedsiębiorstw, prowadzą działalność zarządzając przedsiębiorstwem. Następnie podejmują decyzje dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa otrzymując wyniki danej rozgrywki, dokonują kolejnych działań. Sekwencja tych akcji powtarza się wielokrotnie i odbywa się synchronicznie on-line.

Podstawowym celem przedmiotu jest poznanie problemów i wyzwań związanych z praktycznym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Scenariusz i instrukcja gry (materiały video)

G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2017, W. Bień, Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2018

Literatura uzupełniająca:

M. Ziółkowska, Management Essentials, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2015, ISBN 978-83-65416-05-6

A. Balcerak, J. Woźniak, Gry menedżerskie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2016, ISBN 978-83-7489-673-3

Publikacje własne:

Marta Ziółkowska, Model biznesu w małym i średnim przedsiębiorstwie ? narzędzia analizy i audytu,W: red. Barbara Bojewska, Anna Skowronek-Mielczarek, Narzędzia audytu biznesowego w małych i średnich przedsiębiorstwach,2019;

Elena Pawęta, Rafał Kasprzak, Marcin Wojtysiak-Kotlarski, Albert Tomaszewski, Mariusz Strojny, Małgorzata Godlewska, Anna Masłoń-Oracz, Maria Pietrzak, Tomasz Pilewicz, Olga Pankiv, Bartosz Majewski, Mirosław Łukasiewicz, Hanna Rachoń, Kamil Flig, Anita Szuszkiewicz, Aleksandra Baka, Systemy wspierania startupów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej,W: red. Agnieszka Chłoń-Domińczak, Roman Sobiecki, Mariusz Strojny, Bartosz Majewski, Raport SGH i Forum Ekonomicznego 2022,2022;

Marta Ziółkowska, Audyt modeli biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach,W: red. Anna Skowronek-Mielczarek, Audyt biznesowy w działalności małych i średnich przedsiębiorstw,2018;

Rafał Kasprzak, Albert Tomaszewski, Marta Ziółkowska, Operacjonalizacja modelu biznesu w przemysłach kreatywnych ? wstępne wyniki badań,W: red. Sylwester Gregorczyk, Grzegorz Urbanek, Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej,2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 10.00%

ocena z ćwiczeń: 90.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Rafał Kasprzak, Marta Ziółkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Interaktywna forma zajęć - gra biznesowa prowadzona synchronicznie on-line, której ramy wyznaczają grający (studenci), a prowadzący pełnią rolę regulatorów i administratorów gry, zgodne z ideą nauczania przez doświadczenie. Przedmiot jest prowadzony zdalnie w oparciu o licencję na wykorzystanie gry symulacyjnej. Istotą przedmiotu jest gra symulująca prowadzenie wirtualnych przedsiębiorstw w warunkach rynkowych.

Studenci, w ramach konkurencji pomiędzy zespołami (firmami), sprawdzą swoje umiejętności pracy w grupie, oceniają sytuację przedsiębiorstwa, optymalizują proces podejmowania decyzji w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa oraz zarządzają zasobami przedsiębiorstwa w warunkach konkurencyjnego rynku.

Studenci podejmują decyzje zarządcze i rynkowe dotyczące przedsiębiorstw rozwiązując problemy funkcjonowania przedsiębiorstwa z wykorzystaniem logiki gamifikacji.

W trakcie symulacji (gry on-line) studenci zmierzą się z problematyką związaną z podejmowaniem optymalnych decyzji w następu

Pełny opis:

Interaktywna gra biznesowa polegająca na symulacji on-line działalności wirtualnego przedsiębiorstwa, która umożliwia uczestnikom synchroniczną rozgrywkę i sprawdzenie nabytej wiedzy w warunkach symulowanej rzeczywistości rynkowej. Studenci, w kilkuosobowych grupach, stanowiących kierownictwa konkurujących ze sobą przedsiębiorstw, prowadzą działalność zarządzając przedsiębiorstwem. Następnie podejmują decyzje dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa otrzymując wyniki danej rozgrywki, dokonują kolejnych działań. Sekwencja tych akcji powtarza się wielokrotnie i odbywa się synchronicznie on-line.

Podstawowym celem przedmiotu jest poznanie problemów i wyzwań związanych z praktycznym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Scenariusz i instrukcja gry (materiały video)

G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2017, W. Bień, Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2018

Literatura uzupełniająca:

M. Ziółkowska, Management Essentials, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2015, ISBN 978-83-65416-05-6

A. Balcerak, J. Woźniak, Gry menedżerskie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2016, ISBN 978-83-7489-673-3

Publikacje własne:

Rafał Kasprzak, Albert Tomaszewski, Marta Ziółkowska, Operacjonalizacja modelu biznesu w przemysłach kreatywnych ? wstępne wyniki badań,W: red. Sylwester Gregorczyk, Grzegorz Urbanek, Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej,2020;

Marta Ziółkowska, Audyt modeli biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach,W: red. Anna Skowronek-Mielczarek, Audyt biznesowy w działalności małych i średnich przedsiębiorstw,2018;

Marta Ziółkowska, Model biznesu w małym i średnim przedsiębiorstwie ? narzędzia analizy i audytu,W: red. Barbara Bojewska, Anna Skowronek-Mielczarek, Narzędzia audytu biznesowego w małych i średnich przedsiębiorstwach,2019;

Elena Pawęta, Rafał Kasprzak, Marcin Wojtysiak-Kotlarski, Albert Tomaszewski, Mariusz Strojny, Małgorzata Godlewska, Anna Masłoń-Oracz, Maria Pietrzak, Tomasz Pilewicz, Olga Pankiv, Bartosz Majewski, Mirosław Łukasiewicz, Hanna Rachoń, Kamil Flig, Anita Szuszkiewicz, Aleksandra Baka, Systemy wspierania startupów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej,W: red. Agnieszka Chłoń-Domińczak, Roman Sobiecki, Mariusz Strojny, Bartosz Majewski, Raport SGH i Forum Ekonomicznego 2022,2022

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 10.00%

ocena z ćwiczeń: 90.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Rafał Kasprzak, Marta Ziółkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Interaktywna forma zajęć - gra biznesowa prowadzona synchronicznie on-line, której ramy wyznaczają grający (studenci), a prowadzący pełnią rolę regulatorów i administratorów gry, zgodne z ideą nauczania przez doświadczenie. Przedmiot jest prowadzony zdalnie w oparciu o licencję na wykorzystanie gry symulacyjnej. Istotą przedmiotu jest gra symulująca prowadzenie wirtualnych przedsiębiorstw w warunkach rynkowych.

Studenci, w ramach konkurencji pomiędzy zespołami (firmami), sprawdzą swoje umiejętności pracy w grupie, oceniają sytuację przedsiębiorstwa, optymalizują proces podejmowania decyzji w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa oraz zarządzają zasobami przedsiębiorstwa w warunkach konkurencyjnego rynku.

Studenci podejmują decyzje zarządcze i rynkowe dotyczące przedsiębiorstw rozwiązując problemy funkcjonowania przedsiębiorstwa z wykorzystaniem logiki gamifikacji.

W trakcie symulacji (gry on-line) studenci zmierzą się z problematyką związaną z podejmowaniem optymalnych decyzji w następu

Pełny opis:

Interaktywna gra biznesowa polegająca na symulacji on-line działalności wirtualnego przedsiębiorstwa, która umożliwia uczestnikom synchroniczną rozgrywkę i sprawdzenie nabytej wiedzy w warunkach symulowanej rzeczywistości rynkowej. Studenci, w kilkuosobowych grupach, stanowiących kierownictwa konkurujących ze sobą przedsiębiorstw, prowadzą działalność zarządzając przedsiębiorstwem. Następnie podejmują decyzje dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa otrzymując wyniki danej rozgrywki, dokonują kolejnych działań. Sekwencja tych akcji powtarza się wielokrotnie i odbywa się synchronicznie on-line.

Podstawowym celem przedmiotu jest poznanie problemów i wyzwań związanych z praktycznym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Scenariusz i instrukcja gry (materiały video)

G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2017, W. Bień, Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2018

Literatura uzupełniająca:

M. Ziółkowska, Management Essentials, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2015, ISBN 978-83-65416-05-6

A. Balcerak, J. Woźniak, Gry menedżerskie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2016, ISBN 978-83-7489-673-3

Publikacje własne:

Rafał Kasprzak, Albert Tomaszewski, Marta Ziółkowska, Operacjonalizacja modelu biznesu w przemysłach kreatywnych ? wstępne wyniki badań,W: red. Sylwester Gregorczyk, Grzegorz Urbanek, Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej,2020;

Marta Ziółkowska, Audyt modeli biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach,W: red. Anna Skowronek-Mielczarek, Audyt biznesowy w działalności małych i średnich przedsiębiorstw,2018;

Marta Ziółkowska, Model biznesu w małym i średnim przedsiębiorstwie ? narzędzia analizy i audytu,W: red. Barbara Bojewska, Anna Skowronek-Mielczarek, Narzędzia audytu biznesowego w małych i średnich przedsiębiorstwach,2019;

Elena Pawęta, Rafał Kasprzak, Marcin Wojtysiak-Kotlarski, Albert Tomaszewski, Mariusz Strojny, Małgorzata Godlewska, Anna Masłoń-Oracz, Maria Pietrzak, Tomasz Pilewicz, Olga Pankiv, Bartosz Majewski, Mirosław Łukasiewicz, Hanna Rachoń, Kamil Flig, Anita Szuszkiewicz, Aleksandra Baka, Systemy wspierania startupów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej,W: red. Agnieszka Chłoń-Domińczak, Roman Sobiecki, Mariusz Strojny, Bartosz Majewski, Raport SGH i Forum Ekonomicznego 2022,2022

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 10.00%

ocena z ćwiczeń: 90.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0