Biznesowa gra symulacyjna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 130830-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Biznesowa gra symulacyjna |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student posiada wiedzę z zarządzania organizacjami Student rozwiązuje problemy zarządzania w przedsiębiorstwie Student posiada wiedzę odnośnie strategii rozwoju przedsiębiorstw Umiejętności: Student potrafi diagnozować i interpretować problemy zarządcze, marketingowe i ekonomiczne (szanse i/lub zagrożenia) jakie pojawiają się w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem funkcjonującym w warunkach konkurencji Posiada umiejętności w zakresie identyfikacji zjawisk przyczynowo- skutkowych w sytuacjach problemowych, wykorzystując wiedzę ekonomiczną. Student potrafi projektować i podejmować decyzje, adekwatne dla zdiagnozowanych przyczyn i przebiegu zjawisk/problemów przedsięwzięcia, prowadzące do ich sprawnego rozwiązania Kompetencje społeczne: Student posiada kompetencje w zakresie udziału w przedsięwzięciach zespołowych, pełniąc w nich różne role Student potrafi kreatywnie uczestniczyć w przedsięwzięciach (zespołach) związanych z rozwiązywaniem problemów, zwłaszcza z realizacją projektów rozwojowych przedsiębiorstwa Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
KON
KON
KON
KON
KON
SO KON
KON
KON
KON
KON
KON
N KON
KON
KON
KON
KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marta Ziółkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Interaktywna forma zajęć - gra biznesowa prowadzona synchronicznie on-line, której ramy wyznaczają grający (studenci), a prowadzący pełnią rolę regulatorów i administratorów gry, zgodne z ideą nauczania przez doświadczenie. Przedmiot jest prowadzony zdalnie w oparciu o licencję na wykorzystanie gry symulacyjnej. Istotą przedmiotu jest gra symulująca prowadzenie wirtualnych przedsiębiorstw w warunkach rynkowych. Studenci, w ramach konkurencji pomiędzy zespołami (firmami), sprawdzą swoje umiejętności pracy w grupie, oceniają sytuację przedsiębiorstwa, optymalizują proces podejmowania decyzji w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa oraz zarządzają zasobami przedsiębiorstwa w warunkach konkurencyjnego rynku. Studenci podejmują decyzje zarządcze i rynkowe dotyczące przedsiębiorstw rozwiązując problemy funkcjonowania przedsiębiorstwa z wykorzystaniem logiki gamifikacji. W trakcie symulacji (gry on-line) studenci zmierzą się z problematyką związaną z podejmowaniem optymalnych decyzji w następu |
|
Pełny opis: |
Interaktywna gra biznesowa polegająca na symulacji on-line działalności wirtualnego przedsiębiorstwa, która umożliwia uczestnikom synchroniczną rozgrywkę i sprawdzenie nabytej wiedzy w warunkach symulowanej rzeczywistości rynkowej. Studenci, w kilkuosobowych grupach, stanowiących kierownictwa konkurujących ze sobą przedsiębiorstw, prowadzą działalność zarządzając przedsiębiorstwem. Następnie podejmują decyzje dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa otrzymując wyniki danej rozgrywki, dokonują kolejnych działań. Sekwencja tych akcji powtarza się wielokrotnie i odbywa się synchronicznie on-line. Podstawowym celem przedmiotu jest poznanie problemów i wyzwań związanych z praktycznym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Scenariusz i instrukcja gry (materiały video) G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2017, W. Bień, Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2018 Literatura uzupełniająca: M. Ziółkowska, Management Essentials, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2015, ISBN 978-83-65416-05-6 A. Balcerak, J. Woźniak, Gry menedżerskie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2016, ISBN 978-83-7489-673-3 Publikacje własne: Marta Ziółkowska, Model biznesu w małym i średnim przedsiębiorstwie ? narzędzia analizy i audytu,W: red. Barbara Bojewska, Anna Skowronek-Mielczarek, Narzędzia audytu biznesowego w małych i średnich przedsiębiorstwach,2019; Elena Pawęta, Rafał Kasprzak, Marcin Wojtysiak-Kotlarski, Albert Tomaszewski, Mariusz Strojny, Małgorzata Godlewska, Anna Masłoń-Oracz, Maria Pietrzak, Tomasz Pilewicz, Olga Pankiv, Bartosz Majewski, Mirosław Łukasiewicz, Hanna Rachoń, Kamil Flig, Anita Szuszkiewicz, Aleksandra Baka, Systemy wspierania startupów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej,W: red. Agnieszka Chłoń-Domińczak, Roman Sobiecki, Mariusz Strojny, Bartosz Majewski, Raport SGH i Forum Ekonomicznego 2022,2022; Marta Ziółkowska, Audyt modeli biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach,W: red. Anna Skowronek-Mielczarek, Audyt biznesowy w działalności małych i średnich przedsiębiorstw,2018; Rafał Kasprzak, Albert Tomaszewski, Marta Ziółkowska, Operacjonalizacja modelu biznesu w przemysłach kreatywnych ? wstępne wyniki badań,W: red. Sylwester Gregorczyk, Grzegorz Urbanek, Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej,2020 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 10.00% ocena z ćwiczeń: 90.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
KON
KON
KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Rafał Kasprzak, Marta Ziółkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Interaktywna forma zajęć - gra biznesowa prowadzona synchronicznie on-line, której ramy wyznaczają grający (studenci), a prowadzący pełnią rolę regulatorów i administratorów gry, zgodne z ideą nauczania przez doświadczenie. Przedmiot jest prowadzony zdalnie w oparciu o licencję na wykorzystanie gry symulacyjnej. Istotą przedmiotu jest gra symulująca prowadzenie wirtualnych przedsiębiorstw w warunkach rynkowych. Studenci, w ramach konkurencji pomiędzy zespołami (firmami), sprawdzą swoje umiejętności pracy w grupie, oceniają sytuację przedsiębiorstwa, optymalizują proces podejmowania decyzji w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa oraz zarządzają zasobami przedsiębiorstwa w warunkach konkurencyjnego rynku. Studenci podejmują decyzje zarządcze i rynkowe dotyczące przedsiębiorstw rozwiązując problemy funkcjonowania przedsiębiorstwa z wykorzystaniem logiki gamifikacji. W trakcie symulacji (gry on-line) studenci zmierzą się z problematyką związaną z podejmowaniem optymalnych decyzji w następu |
|
Pełny opis: |
Interaktywna gra biznesowa polegająca na symulacji on-line działalności wirtualnego przedsiębiorstwa, która umożliwia uczestnikom synchroniczną rozgrywkę i sprawdzenie nabytej wiedzy w warunkach symulowanej rzeczywistości rynkowej. Studenci, w kilkuosobowych grupach, stanowiących kierownictwa konkurujących ze sobą przedsiębiorstw, prowadzą działalność zarządzając przedsiębiorstwem. Następnie podejmują decyzje dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa otrzymując wyniki danej rozgrywki, dokonują kolejnych działań. Sekwencja tych akcji powtarza się wielokrotnie i odbywa się synchronicznie on-line. Podstawowym celem przedmiotu jest poznanie problemów i wyzwań związanych z praktycznym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Scenariusz i instrukcja gry (materiały video) G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2017, W. Bień, Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2018 Literatura uzupełniająca: M. Ziółkowska, Management Essentials, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2015, ISBN 978-83-65416-05-6 A. Balcerak, J. Woźniak, Gry menedżerskie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2016, ISBN 978-83-7489-673-3 Publikacje własne: Rafał Kasprzak, Albert Tomaszewski, Marta Ziółkowska, Operacjonalizacja modelu biznesu w przemysłach kreatywnych ? wstępne wyniki badań,W: red. Sylwester Gregorczyk, Grzegorz Urbanek, Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej,2020; Marta Ziółkowska, Audyt modeli biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach,W: red. Anna Skowronek-Mielczarek, Audyt biznesowy w działalności małych i średnich przedsiębiorstw,2018; Marta Ziółkowska, Model biznesu w małym i średnim przedsiębiorstwie ? narzędzia analizy i audytu,W: red. Barbara Bojewska, Anna Skowronek-Mielczarek, Narzędzia audytu biznesowego w małych i średnich przedsiębiorstwach,2019; Elena Pawęta, Rafał Kasprzak, Marcin Wojtysiak-Kotlarski, Albert Tomaszewski, Mariusz Strojny, Małgorzata Godlewska, Anna Masłoń-Oracz, Maria Pietrzak, Tomasz Pilewicz, Olga Pankiv, Bartosz Majewski, Mirosław Łukasiewicz, Hanna Rachoń, Kamil Flig, Anita Szuszkiewicz, Aleksandra Baka, Systemy wspierania startupów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej,W: red. Agnieszka Chłoń-Domińczak, Roman Sobiecki, Mariusz Strojny, Bartosz Majewski, Raport SGH i Forum Ekonomicznego 2022,2022 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 10.00% ocena z ćwiczeń: 90.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
KON
KON
KON
KON
SO KON
KON
KON
KON
KON
N KON
KON
KON
KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Rafał Kasprzak, Marta Ziółkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Interaktywna forma zajęć - gra biznesowa prowadzona synchronicznie on-line, której ramy wyznaczają grający (studenci), a prowadzący pełnią rolę regulatorów i administratorów gry, zgodne z ideą nauczania przez doświadczenie. Przedmiot jest prowadzony zdalnie w oparciu o licencję na wykorzystanie gry symulacyjnej. Istotą przedmiotu jest gra symulująca prowadzenie wirtualnych przedsiębiorstw w warunkach rynkowych. Studenci, w ramach konkurencji pomiędzy zespołami (firmami), sprawdzą swoje umiejętności pracy w grupie, oceniają sytuację przedsiębiorstwa, optymalizują proces podejmowania decyzji w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa oraz zarządzają zasobami przedsiębiorstwa w warunkach konkurencyjnego rynku. Studenci podejmują decyzje zarządcze i rynkowe dotyczące przedsiębiorstw rozwiązując problemy funkcjonowania przedsiębiorstwa z wykorzystaniem logiki gamifikacji. W trakcie symulacji (gry on-line) studenci zmierzą się z problematyką związaną z podejmowaniem optymalnych decyzji w następu |
|
Pełny opis: |
Interaktywna gra biznesowa polegająca na symulacji on-line działalności wirtualnego przedsiębiorstwa, która umożliwia uczestnikom synchroniczną rozgrywkę i sprawdzenie nabytej wiedzy w warunkach symulowanej rzeczywistości rynkowej. Studenci, w kilkuosobowych grupach, stanowiących kierownictwa konkurujących ze sobą przedsiębiorstw, prowadzą działalność zarządzając przedsiębiorstwem. Następnie podejmują decyzje dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa otrzymując wyniki danej rozgrywki, dokonują kolejnych działań. Sekwencja tych akcji powtarza się wielokrotnie i odbywa się synchronicznie on-line. Podstawowym celem przedmiotu jest poznanie problemów i wyzwań związanych z praktycznym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Scenariusz i instrukcja gry (materiały video) G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2017, W. Bień, Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2018 Literatura uzupełniająca: M. Ziółkowska, Management Essentials, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2015, ISBN 978-83-65416-05-6 A. Balcerak, J. Woźniak, Gry menedżerskie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2016, ISBN 978-83-7489-673-3 Publikacje własne: Rafał Kasprzak, Albert Tomaszewski, Marta Ziółkowska, Operacjonalizacja modelu biznesu w przemysłach kreatywnych ? wstępne wyniki badań,W: red. Sylwester Gregorczyk, Grzegorz Urbanek, Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej,2020; Marta Ziółkowska, Audyt modeli biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach,W: red. Anna Skowronek-Mielczarek, Audyt biznesowy w działalności małych i średnich przedsiębiorstw,2018; Marta Ziółkowska, Model biznesu w małym i średnim przedsiębiorstwie ? narzędzia analizy i audytu,W: red. Barbara Bojewska, Anna Skowronek-Mielczarek, Narzędzia audytu biznesowego w małych i średnich przedsiębiorstwach,2019; Elena Pawęta, Rafał Kasprzak, Marcin Wojtysiak-Kotlarski, Albert Tomaszewski, Mariusz Strojny, Małgorzata Godlewska, Anna Masłoń-Oracz, Maria Pietrzak, Tomasz Pilewicz, Olga Pankiv, Bartosz Majewski, Mirosław Łukasiewicz, Hanna Rachoń, Kamil Flig, Anita Szuszkiewicz, Aleksandra Baka, Systemy wspierania startupów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej,W: red. Agnieszka Chłoń-Domińczak, Roman Sobiecki, Mariusz Strojny, Bartosz Majewski, Raport SGH i Forum Ekonomicznego 2022,2022 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 10.00% ocena z ćwiczeń: 90.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-18 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Rafał Kasprzak, Marta Ziółkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Interaktywna forma zajęć - gra biznesowa prowadzona synchronicznie on-line, której ramy wyznaczają grający (studenci), a prowadzący pełnią rolę regulatorów i administratorów gry, zgodne z ideą nauczania przez doświadczenie. Przedmiot jest prowadzony zdalnie w oparciu o licencję na wykorzystanie gry symulacyjnej. Istotą przedmiotu jest gra symulująca prowadzenie wirtualnych przedsiębiorstw w warunkach rynkowych. Studenci, w ramach konkurencji pomiędzy zespołami (firmami), sprawdzą swoje umiejętności pracy w grupie, oceniają sytuację przedsiębiorstwa, optymalizują proces podejmowania decyzji w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa oraz zarządzają zasobami przedsiębiorstwa w warunkach konkurencyjnego rynku. Studenci podejmują decyzje zarządcze i rynkowe dotyczące przedsiębiorstw rozwiązując problemy funkcjonowania przedsiębiorstwa z wykorzystaniem logiki gamifikacji. W trakcie symulacji (gry on-line) studenci zmierzą się z problematyką związaną z podejmowaniem optymalnych decyzji w następu |
|
Pełny opis: |
Interaktywna gra biznesowa polegająca na symulacji on-line działalności wirtualnego przedsiębiorstwa, która umożliwia uczestnikom synchroniczną rozgrywkę i sprawdzenie nabytej wiedzy w warunkach symulowanej rzeczywistości rynkowej. Studenci, w kilkuosobowych grupach, stanowiących kierownictwa konkurujących ze sobą przedsiębiorstw, prowadzą działalność zarządzając przedsiębiorstwem. Następnie podejmują decyzje dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa otrzymując wyniki danej rozgrywki, dokonują kolejnych działań. Sekwencja tych akcji powtarza się wielokrotnie i odbywa się synchronicznie on-line. Podstawowym celem przedmiotu jest poznanie problemów i wyzwań związanych z praktycznym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Scenariusz i instrukcja gry (materiały video) G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2017, W. Bień, Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2018 Literatura uzupełniająca: M. Ziółkowska, Management Essentials, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2015, ISBN 978-83-65416-05-6 A. Balcerak, J. Woźniak, Gry menedżerskie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2016, ISBN 978-83-7489-673-3 Publikacje własne: Krishen, A., Leenders, M., Muthaly, S., Ziółkowska, M. and LaTour, M., Social networking from a social capital perspective: a cross-cultural analysis, European Journal of Marketing, Vol. 53 No. 6, 2019, pp. 1234-1253; M. Ziółkowska, Derminants of choosing a business model in small and medium-sized enterprises, Journal of Management and Finance Sciences, Issue 34, November 2018, Warsaw School of Economics, Warsaw 2018, ISSN 1899-8968; M. Ziółkowska, Audyt modeli biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach, w: Audyt biznesowy w działalności małych i średnich przedsiębiorstw, A. Skowronek-Mielczarek (red.), Oficyna wydawnicza SGH, Warszawa 2018, ISBN 978-83-8030-22-8; M. Ziółkowska, Zrównoważony rozwój a odpowiedzialne zarządzanie zasobami marketingowymi w małych i średnich przedsiębiorstwach, w: Odpowiedzialne zarządzanie w małych i średnich przedsiębiorstwach, A. Skowronek-Mielczarek (red.), Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2017, ISBN 978-83-8030-147-4; M. Ziółkowska, Models of Cooperation Between Small and Medium-Sized Enterprises as an Expression of the Changes in Their Behaviour Trigged by the Crisis, in: The Influence of the Crisis on the Behaviour of Small and Medium-Sized Enterprises. Research Results, M. Jarosiński, A. Skowronek-Mielczarek (eds.), SGH Publishing House, Warsaw 2017, ISBN 978-83-8030-115-3; M. Ziółkowska, Management Essentials, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2015, ISBN 978-83-65416-05-6 R. Kasprzak, Business opportunities in cultural and creative industries in the Central and Eastern Europe w: Entrepreneurship, Economic Development and Public Policy - in search of synergies, Red. E. Parker, P. Pietrasiński, M.S. Tosun, P. Wachowiak, M. Wojtysiak-Kotlarski. SGH Publishing House, Warsaw 2019; R. Kasprzak, M. Wieloch, Institutional support for development of innovative enterprises in Poland, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2012; R. Kasprzak, Budowanie strategii marketingowej w przedsiębiorstwie w: Zarządzanie mikroprzedsiębiorstwem - podręcznik dla przedsiębiorczej kobiety Red. E.Lisowska, R.Kasprzak, Oficyna Wydawnicza SGH Warszawa 2008 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 10.00% ocena z ćwiczeń: 90.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-17 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Rafał Kasprzak, Marta Ziółkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Interaktywna forma zajęć - gra biznesowa prowadzona synchronicznie on-line, której ramy wyznaczają grający (studenci), a prowadzący pełnią rolę regulatorów i administratorów gry, zgodne z ideą nauczania przez doświadczenie. Przedmiot jest prowadzony zdalnie w oparciu o licencję na wykorzystanie gry symulacyjnej. Istotą przedmiotu jest gra symulująca prowadzenie wirtualnych przedsiębiorstw w warunkach rynkowych. Studenci, w ramach konkurencji pomiędzy zespołami (firmami), sprawdzą swoje umiejętności pracy w grupie, oceniają sytuację przedsiębiorstwa, optymalizują proces podejmowania decyzji w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa oraz zarządzają zasobami przedsiębiorstwa w warunkach konkurencyjnego rynku. Studenci podejmują decyzje zarządcze i rynkowe dotyczące przedsiębiorstw rozwiązując problemy funkcjonowania przedsiębiorstwa z wykorzystaniem logiki gamifikacji. W trakcie symulacji (gry on-line) studenci zmierzą się z problematyką związaną z podejmowaniem optymalnych decyzji w następu |
|
Pełny opis: |
Interaktywna gra biznesowa polegająca na symulacji on-line działalności wirtualnego przedsiębiorstwa, która umożliwia uczestnikom synchroniczną rozgrywkę i sprawdzenie nabytej wiedzy w warunkach symulowanej rzeczywistości rynkowej. Studenci, w kilkuosobowych grupach, stanowiących kierownictwa konkurujących ze sobą przedsiębiorstw, prowadzą działalność zarządzając przedsiębiorstwem. Następnie podejmują decyzje dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa otrzymując wyniki danej rozgrywki, dokonują kolejnych działań. Sekwencja tych akcji powtarza się wielokrotnie i odbywa się synchronicznie on-line. Podstawowym celem przedmiotu jest poznanie problemów i wyzwań związanych z praktycznym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Scenariusz i instrukcja gry (materiały video) G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2017, W. Bień, Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2018 Literatura uzupełniająca: M. Ziółkowska, Management Essentials, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2015, ISBN 978-83-65416-05-6 A. Balcerak, J. Woźniak, Gry menedżerskie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2016, ISBN 978-83-7489-673-3 Publikacje własne: Krishen, A., Leenders, M., Muthaly, S., Ziółkowska, M. and LaTour, M., Social networking from a social capital perspective: a cross-cultural analysis, European Journal of Marketing, Vol. 53 No. 6, 2019, pp. 1234-1253; M. Ziółkowska, Derminants of choosing a business model in small and medium-sized enterprises, Journal of Management and Finance Sciences, Issue 34, November 2018, Warsaw School of Economics, Warsaw 2018, ISSN 1899-8968; M. Ziółkowska, Audyt modeli biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach, w: Audyt biznesowy w działalności małych i średnich przedsiębiorstw, A. Skowronek-Mielczarek (red.), Oficyna wydawnicza SGH, Warszawa 2018, ISBN 978-83-8030-22-8; M. Ziółkowska, Zrównoważony rozwój a odpowiedzialne zarządzanie zasobami marketingowymi w małych i średnich przedsiębiorstwach, w: Odpowiedzialne zarządzanie w małych i średnich przedsiębiorstwach, A. Skowronek-Mielczarek (red.), Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2017, ISBN 978-83-8030-147-4; M. Ziółkowska, Models of Cooperation Between Small and Medium-Sized Enterprises as an Expression of the Changes in Their Behaviour Trigged by the Crisis, in: The Influence of the Crisis on the Behaviour of Small and Medium-Sized Enterprises. Research Results, M. Jarosiński, A. Skowronek-Mielczarek (eds.), SGH Publishing House, Warsaw 2017, ISBN 978-83-8030-115-3; M. Ziółkowska, Management Essentials, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2015, ISBN 978-83-65416-05-6 R. Kasprzak, Business opportunities in cultural and creative industries in the Central and Eastern Europe w: Entrepreneurship, Economic Development and Public Policy - in search of synergies, Red. E. Parker, P. Pietrasiński, M.S. Tosun, P. Wachowiak, M. Wojtysiak-Kotlarski. SGH Publishing House, Warsaw 2019; R. Kasprzak, M. Wieloch, Institutional support for development of innovative enterprises in Poland, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2012; R. Kasprzak, Budowanie strategii marketingowej w przedsiębiorstwie w: Zarządzanie mikroprzedsiębiorstwem - podręcznik dla przedsiębiorczej kobiety Red. E.Lisowska, R.Kasprzak, Oficyna Wydawnicza SGH Warszawa 2008 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 10.00% ocena z ćwiczeń: 90.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.