Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Innowacje zrównoważone (e-learning)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 130799-S
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Innowacje zrównoważone (e-learning)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student zna wyzwania i dylematy związane z tworzeniem i wdrażaniem innowacji zrównoważonych

Student zna główne rodzaje odpowiedzialności normatywnej i ich znaczenie dla innowacji zrównoważonych.

Student zna sposoby oceny innowacji zrównoważonych.

Umiejętności:

Student potrafi rozwiązywać dylematy występujące podczas planowania innowacji zrównoważonych.

Student potrafi zastosować miary innowacji zrównoważonych.

Student potrafi dotrzeć do źródeł nowej wiedzy o innowacjach zrównoważonych.

Kompetencje społeczne:

Student ma świadomość znaczenia odpowiedzialności w procesie tworzenia i wdrażania innowacji.

Student ma świadomość potrzeby działania etycznego w biznesie.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 21 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Alina Szypulewska-Porczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Odpowiedzią na współczesne wyzwania społeczne i gospodarcze w sferze działalności i polityki innowacyjnej są innowacje zrównoważone (IZ). O znaczeniu i dynamicznym rozwoju nowego podejścia do innowacji świadczą liczne publikacje naukowe, wykłady na renomowanych uczelniach międzynarodowych, czy miejsce koncepcji w programach Unii Europejskiej, które dotyczą badań naukowych oraz innowacji. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z istotą koncepcji IZ, zróżnicowanymi podejściami do IZ, znaczeniem gospodarczym i społecznym IZ oraz kwestiami mierzenia i wprowadzania IZ. Przedmiot daje studentom możliwość poznania kluczowych wątków we współczesnej debacie na temat odpowiedzialności w odniesieniu do innowacji oraz ram oceny IZ.

Pełny opis:

Odpowiedzią na współczesne wyzwania społeczne i gospodarcze w sferze działalności i polityki innowacyjnej są innowacje zrównoważone (IZ). O znaczeniu i dynamicznym rozwoju nowego podejścia do innowacji świadczą liczne publikacje naukowe, wykłady na renomowanych uczelniach międzynarodowych, czy miejsce koncepcji w programach Unii Europejskiej, które dotyczą badań naukowych oraz innowacji. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z istotą koncepcji IZ, zróżnicowanymi podejściami do IZ, znaczeniem gospodarczym i społecznym IZ oraz kwestiami mierzenia i wprowadzania IZ. Przedmiot daje studentom możliwość poznania kluczowych wątków we współczesnej debacie na temat odpowiedzialności w odniesieniu do innowacji oraz ram oceny IZ.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Materiały przygotowane przez wykładowcę na e-platformie.

Literatura uzupełniająca:

Assessment of Responsible Innovation, E. Yaghmaei , I. van de Poel (red.), Routledge 2020.

International Handbook on Responsible Innovation. A Global Resource, R. Von Schomberg, J. Hankins (red.) , Elgar 2019.

Publikacje własne:

Alina Szypulewska-Porczyńska, The Emergency Measures Underpinning Poland?s Convergence Programme 2020: The Case of the Trade Credit Reinsurance Scheme,W: red. Jerzy Menkes, Magdalena Suska, The Economic and Legal Impact of Covid-19 : The Case of Poland,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 100.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 21 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Alina Szypulewska-Porczyńska, Edyta Zduńska-Leseux
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Odpowiedzią na współczesne wyzwania społeczne i gospodarcze w sferze działalności i polityki innowacyjnej są innowacje zrównoważone (IZ). O znaczeniu i dynamicznym rozwoju nowego podejścia do innowacji świadczą liczne publikacje naukowe, wykłady na renomowanych uczelniach międzynarodowych, czy miejsce koncepcji w programach Unii Europejskiej, które dotyczą badań naukowych oraz innowacji. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z istotą koncepcji IZ, zróżnicowanymi podejściami do IZ, znaczeniem gospodarczym i społecznym IZ oraz kwestiami mierzenia i wprowadzania IZ. Przedmiot daje studentom możliwość poznania kluczowych wątków we współczesnej debacie na temat odpowiedzialności w odniesieniu do innowacji oraz ram oceny IZ.

Pełny opis:

Odpowiedzią na współczesne wyzwania społeczne i gospodarcze w sferze działalności i polityki innowacyjnej są innowacje zrównoważone (IZ). O znaczeniu i dynamicznym rozwoju nowego podejścia do innowacji świadczą liczne publikacje naukowe, wykłady na renomowanych uczelniach międzynarodowych, czy miejsce koncepcji w programach Unii Europejskiej, które dotyczą badań naukowych oraz innowacji. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z istotą koncepcji IZ, zróżnicowanymi podejściami do IZ, znaczeniem gospodarczym i społecznym IZ oraz kwestiami mierzenia i wprowadzania IZ. Przedmiot daje studentom możliwość poznania kluczowych wątków we współczesnej debacie na temat odpowiedzialności w odniesieniu do innowacji oraz ram oceny IZ.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Materiały przygotowane przez wykładowcę na e-platformie.

Literatura uzupełniająca:

Assessment of Responsible Innovation, E. Yaghmaei , I. van de Poel (red.), Routledge 2020.

International Handbook on Responsible Innovation. A Global Resource, R. Von Schomberg, J. Hankins (red.) , Elgar 2019.

Publikacje własne:

Alina Szypulewska-Porczyńska, The Emergency Measures Underpinning Poland?s Convergence Programme 2020: The Case of the Trade Credit Reinsurance Scheme,W: red. Jerzy Menkes, Magdalena Suska, The Economic and Legal Impact of Covid-19 : The Case of Poland,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 100.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 21 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Alina Szypulewska-Porczyńska, Edyta Zduńska-Leseux
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Odpowiedzią na współczesne wyzwania społeczne i gospodarcze w sferze działalności i polityki innowacyjnej są innowacje zrównoważone (IZ). O znaczeniu i dynamicznym rozwoju nowego podejścia do innowacji świadczą liczne publikacje naukowe, wykłady na renomowanych uczelniach międzynarodowych, czy miejsce koncepcji w programach Unii Europejskiej, które dotyczą badań naukowych oraz innowacji. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z istotą koncepcji IZ, zróżnicowanymi podejściami do IZ, znaczeniem gospodarczym i społecznym IZ oraz kwestiami mierzenia i wprowadzania IZ. Przedmiot daje studentom możliwość poznania kluczowych wątków we współczesnej debacie na temat odpowiedzialności w odniesieniu do innowacji oraz ram oceny IZ.

Pełny opis:

Odpowiedzią na współczesne wyzwania społeczne i gospodarcze w sferze działalności i polityki innowacyjnej są innowacje zrównoważone (IZ). O znaczeniu i dynamicznym rozwoju nowego podejścia do innowacji świadczą liczne publikacje naukowe, wykłady na renomowanych uczelniach międzynarodowych, czy miejsce koncepcji w programach Unii Europejskiej, które dotyczą badań naukowych oraz innowacji. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z istotą koncepcji IZ, zróżnicowanymi podejściami do IZ, znaczeniem gospodarczym i społecznym IZ oraz kwestiami mierzenia i wprowadzania IZ. Przedmiot daje studentom możliwość poznania kluczowych wątków we współczesnej debacie na temat odpowiedzialności w odniesieniu do innowacji oraz ram oceny IZ.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Materiały przygotowane przez wykładowcę na e-platformie.

Literatura uzupełniająca:

Assessment of Responsible Innovation, E. Yaghmaei , I. van de Poel (red.), Routledge 2020.

International Handbook on Responsible Innovation. A Global Resource, R. Von Schomberg, J. Hankins (red.) , Elgar 2019.

Publikacje własne:

Alina Szypulewska-Porczyńska, The Emergency Measures Underpinning Poland?s Convergence Programme 2020: The Case of the Trade Credit Reinsurance Scheme,W: red. Jerzy Menkes, Magdalena Suska, The Economic and Legal Impact of Covid-19 : The Case of Poland,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 100.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 21 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Odpowiedzią na współczesne wyzwania społeczne i gospodarcze w sferze działalności i polityki innowacyjnej są innowacje zrównoważone (IZ). O znaczeniu i dynamicznym rozwoju nowego podejścia do innowacji świadczą liczne publikacje naukowe, wykłady na renomowanych uczelniach międzynarodowych, czy miejsce koncepcji w programach Unii Europejskiej, które dotyczą badań naukowych oraz innowacji. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z istotą koncepcji IZ, zróżnicowanymi podejściami do IZ, znaczeniem gospodarczym i społecznym IZ oraz kwestiami mierzenia i wprowadzania IZ. Przedmiot daje studentom możliwość poznania kluczowych wątków we współczesnej debacie na temat odpowiedzialności w odniesieniu do innowacji oraz ram oceny IZ.

Pełny opis:

Odpowiedzią na współczesne wyzwania społeczne i gospodarcze w sferze działalności i polityki innowacyjnej są innowacje zrównoważone (IZ). O znaczeniu i dynamicznym rozwoju nowego podejścia do innowacji świadczą liczne publikacje naukowe, wykłady na renomowanych uczelniach międzynarodowych, czy miejsce koncepcji w programach Unii Europejskiej, które dotyczą badań naukowych oraz innowacji. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z istotą koncepcji IZ, zróżnicowanymi podejściami do IZ, znaczeniem gospodarczym i społecznym IZ oraz kwestiami mierzenia i wprowadzania IZ. Przedmiot daje studentom możliwość poznania kluczowych wątków we współczesnej debacie na temat odpowiedzialności w odniesieniu do innowacji oraz ram oceny IZ.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Materiały przygotowane przez wykładowcę na e-platformie.

Literatura uzupełniająca:

Assessment of Responsible Innovation, E. Yaghmaei , I. van de Poel (red.), Routledge 2020.

International Handbook on Responsible Innovation. A Global Resource, R. Von Schomberg, J. Hankins (red.) , Elgar 2019.

Publikacje własne:

Alina Szypulewska-Porczyńska, The Emergency Measures Underpinning Poland?s Convergence Programme 2020: The Case of the Trade Credit Reinsurance Scheme,W: red. Jerzy Menkes, Magdalena Suska, The Economic and Legal Impact of Covid-19 : The Case of Poland,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 100.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0