Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Organizing Company According to TQM

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 130531-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0419) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Organizing Company According to TQM
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Courses for MAN - bachelors
Elective courses for MAN - bachelors
Przedmioty kierunkowe do wyboru SLLD-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Explain and describe principles of TQM, 5S, Kaizen, Lean Manufacturing and JIT.

Explain principles of TQM functioning in the company.

Assess the usefulness of methods and tools of TQM.

Compare TQM concept with Six Sigma.

Explain Lean Six Sigma concept.

Describe team work principles and functioning of quality circles.

Umiejętności:

Use the quality management tools and techniques.

Indicate the sources of waste and losses at the company.

Propose activities aimed at TQM implementation in the company.

Kompetencje społeczne:

Sensitive to negative effects for the company resulting from waste and bad organized activities.

Able to understand the necessity of continual improvement in the company.

Able to understand need of team work in the company.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The content of the subject is oriented towards TQM concept and its implementation in the company. The key concepts like Kaizen, Lean Manufacturing, JIT are presented, which support TQM orientation towards processes and practices used in this area. Methods and tools are described aimed at diagnosis of problems and supporting decisive processes. Organizing of team work, management activities and personnel attitude were mentioned. TQM was compared with Six Sigma.

Pełny opis:

The purpose of the lecture is the presentation of TQM principles, which should assist organizing company or modifying its activities. The idea was to indicate how TQM can be used in practice of the functioning of the modern company together with the implementation of the quality management principles, methods and tools.

Literatura:

Literatura podstawowa:

D. L. Goetsch, S. Davis, Quality Management for Organizational Excellence, Pearson, Seventh Edidtion, 2012.

Literatura uzupełniająca:

Rao, Ashok, Total quality management: a cross-functional perspective, New York: Wiley, c1996;

D. H. Stamatis, TQM engineering handbook, New York: Marcel Dekker, c1997; Ho, K. M. Samuel, TQM, an integrated approach: implementing total quality through Japanese 5-S and ISO 9000, London: Kogan Page, c1995.

Rao, Ashok, Total quality management: a cross-functional perspective, New York: Wiley;

D. H. Stamatis, TQM engineering handbook, New York: Marcel Dekker; Ho, Samuel K. M, TQM, an integrated approach: implementing total quality through Japanese 5-S and ISO 9000, London: Kogan Page.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 75.00%

referaty/eseje: 25.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Andrzej Pawluk, Wojciech Trzebiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The content of the subject is oriented towards TQM concept and its implementation in the company. The key concepts like Kaizen, Lean Manufacturing, JIT are presented, which support TQM orientation towards processes and practices used in this area. Methods and tools are described aimed at diagnosis of problems and supporting decisive processes. Organizing of team work, management activities and personnel attitude were mentioned. TQM was compared with Six Sigma.

Pełny opis:

The purpose of the lecture is the presentation of TQM principles, which should assist organizing company or modifying its activities. The idea was to indicate how TQM can be used in practice of the functioning of the modern company together with the implementation of the quality management principles, methods and tools.

Literatura:

Literatura podstawowa:

D. L. Goetsch, S. Davis, Quality Management for Organizational Excellence, Pearson, Seventh Edidtion, 2012.

Literatura uzupełniająca:

Rao, Ashok, Total quality management: a cross-functional perspective, New York: Wiley, c1996;

D. H. Stamatis, TQM engineering handbook, New York: Marcel Dekker, c1997; Ho, K. M. Samuel, TQM, an integrated approach: implementing total quality through Japanese 5-S and ISO 9000, London: Kogan Page, c1995.

Rao, Ashok, Total quality management: a cross-functional perspective, New York: Wiley;

D. H. Stamatis, TQM engineering handbook, New York: Marcel Dekker; Ho, Samuel K. M, TQM, an integrated approach: implementing total quality through Japanese 5-S and ISO 9000, London: Kogan Page.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 75.00%

referaty/eseje: 25.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Andrzej Pawluk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The content of the subject is oriented towards TQM concept and its implementation in the company. The key concepts like Kaizen, Lean Manufacturing, JIT are presented, which support TQM orientation towards processes and practices used in this area. Methods and tools are described aimed at diagnosis of problems and supporting decisive processes. Organizing of team work, management activities and personnel attitude were mentioned. TQM was compared with Six Sigma.

Pełny opis:

The purpose of the lecture is the presentation of TQM principles, which should assist organizing company or modifying its activities. The idea was to indicate how TQM can be used in practice of the functioning of the modern company together with the implementation of the quality management principles, methods and tools.

Literatura:

Literatura podstawowa:

D. L. Goetsch, S. Davis, Quality Management for Organizational Excellence, Pearson, Seventh Edidtion, 2012.

Literatura uzupełniająca:

Rao, Ashok, Total quality management: a cross-functional perspective, New York: Wiley, c1996;

D. H. Stamatis, TQM engineering handbook, New York: Marcel Dekker, c1997; Ho, K. M. Samuel, TQM, an integrated approach: implementing total quality through Japanese 5-S and ISO 9000, London: Kogan Page, c1995.

Rao, Ashok, Total quality management: a cross-functional perspective, New York: Wiley;

D. H. Stamatis, TQM engineering handbook, New York: Marcel Dekker; Ho, Samuel K. M, TQM, an integrated approach: implementing total quality through Japanese 5-S and ISO 9000, London: Kogan Page.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 75.00%

referaty/eseje: 25.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Andrzej Pawluk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The content of the subject is oriented towards TQM concept and its implementation in the company. The key concepts like Kaizen, Lean Manufacturing, JIT are presented, which support TQM orientation towards processes and practices used in this area. Methods and tools are described aimed at diagnosis of problems and supporting decisive processes. Organizing of team work, management activities and personnel attitude were mentioned. TQM was compared with Six Sigma.

Pełny opis:

The purpose of the lecture is the presentation of TQM principles, which should assist organizing company or modifying its activities. The idea was to indicate how TQM can be used in practice of the functioning of the modern company together with the implementation of the quality management principles, methods and tools.

Literatura:

Literatura podstawowa:

D. L. Goetsch, S. Davis, Quality Management for Organizational Excellence, Pearson, Seventh Edidtion, 2012.

Literatura uzupełniająca:

Rao, Ashok, Total quality management: a cross-functional perspective, New York: Wiley, c1996;

D. H. Stamatis, TQM engineering handbook, New York: Marcel Dekker, c1997; Ho, K. M. Samuel, TQM, an integrated approach: implementing total quality through Japanese 5-S and ISO 9000, London: Kogan Page, c1995.

Rao, Ashok, Total quality management: a cross-functional perspective, New York: Wiley;

D. H. Stamatis, TQM engineering handbook, New York: Marcel Dekker; Ho, Samuel K. M, TQM, an integrated approach: implementing total quality through Japanese 5-S and ISO 9000, London: Kogan Page.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 75.00%

referaty/eseje: 25.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0