Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing usług

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 130400-D
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing usług
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SLLD-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Student zna podstawowe cechy działalności usługowej i rozumie znaczenie sektora usług w gospodarce światowejj.

2. Student zna elementy systemu usługowego, jego uczestników i etapy procesu usługowego i rozumie w jaki sposób można na nie wpływać instrumentami marketingowymi.

3. Student rozumie znaczenie zintegrowania wszystkich działów przedsiębiorstwa usługowego dla skutecznej realizacji strategii marketingowej.

4. Student zna instrumenty marketingowe składające się na kształtowanie produktu, dostarczanie usług, wyznaczanie cen oraz komunikowanie się przedsiębiorstwa usługowego z rynkiem, a także rozumie na czym polegają badania jakości usług.

Umiejętności:

1. Student potrafi przygotować schemat przebiegu procesu usługowego.

2. Student potrafi zaproponować strategię marketingową dla przedsiębiorstwa usługowego

3. Student potrafi przeprowadzić badanie otoczenia przedsiębiorstwa usługowego, w tym poziomu jakości usługi postrzeganego przez klientów.

Kompetencje społeczne:

1. Student rozumie znaczenie czynnika ludzkiego i etyki w działalności usługowej.

2. Student potrafi pracować w grupie, dzielić się zadaniami i dyskutować w celu wypracowania wniosków.

3. Student potrafi zaprezentować wyniki swojej pracy i bronić swoich wniosków z analizy.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Trening, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Prezentacja narzędzi najbardziej przydatnych menedżerom marketingu do analizy i rozwiązywania powstałych problemów. Koncepcje i procedury zarządzania marketingiem. Związki funkcji marketingu, produkcji i kadr w procesie przygotowywania i wdrażania skutecznych strategii rynkowych. Przykłady wiążące teorię z praktyką gospodarczą.

Pełny opis:

Po zaliczeniu przedmiotu studenci powinni znać specyficzne aspekty zarządzania marketingiem w przedsiębiorstwie usługowym. Powinni też dysponować wiedzą i umiejętnościami umożliwiającymi planowanie i oferowanie atrakcyjnych dla nabywców usług na konkurencyjnym rynku.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1/ A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J. Wiktor, Marketing usług, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.

2/ K. Rogoziński, Zarządzanie organizacją usługową, Difin, Warszawa 2016.

3/ M. Bogusz-Kreft, M. Marczak, Promocja usług, CEDEWU, Warszawa 2015.

4/ Konsument na rynku usług, red. G. Rosa, C.H. Beck, Warszawa 2015.

5/ K. Dziewanowska, A. Kacprzak, Marketing doświadczeń, PWN, Warszawa 2013.

6/ J. Mazur, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2001;.

7/ Ch. Lovelock, J. Wirtz, Services Marketing. People, Technology, Strategy, Pearson Education, Inc., 2016.

Literatura uzupełniająca:

Według uznania wykładowcy.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

referaty/eseje: 30.00%

studia przypadków: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Trening, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Dąbrowska, Anita Szuszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Prezentacja narzędzi najbardziej przydatnych menedżerom marketingu do analizy i rozwiązywania powstałych problemów. Koncepcje i procedury zarządzania marketingiem. Związki funkcji marketingu, produkcji i kadr w procesie przygotowywania i wdrażania skutecznych strategii rynkowych. Przykłady wiążące teorię z praktyką gospodarczą.

Pełny opis:

Po zaliczeniu przedmiotu studenci powinni znać specyficzne aspekty zarządzania marketingiem w przedsiębiorstwie usługowym. Powinni też dysponować wiedzą i umiejętnościami umożliwiającymi planowanie i oferowanie atrakcyjnych dla nabywców usług na konkurencyjnym rynku.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1/ A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J. Wiktor, Marketing usług, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.

2/ K. Rogoziński, Zarządzanie organizacją usługową, Difin, Warszawa 2016.

3/ M. Bogusz-Kreft, M. Marczak, Promocja usług, CEDEWU, Warszawa 2015.

4/ Konsument na rynku usług, red. G. Rosa, C.H. Beck, Warszawa 2015.

5/ K. Dziewanowska, A. Kacprzak, Marketing doświadczeń, PWN, Warszawa 2013.

6/ J. Mazur, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2001;.

7/ Ch. Lovelock, J. Wirtz, Services Marketing. People, Technology, Strategy, Pearson Education, Inc., 2016.

Literatura uzupełniająca:

Według uznania wykładowcy.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

referaty/eseje: 30.00%

studia przypadków: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Trening, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Prezentacja narzędzi najbardziej przydatnych menedżerom marketingu do analizy i rozwiązywania powstałych problemów. Koncepcje i procedury zarządzania marketingiem. Związki funkcji marketingu, produkcji i kadr w procesie przygotowywania i wdrażania skutecznych strategii rynkowych. Przykłady wiążące teorię z praktyką gospodarczą.

Pełny opis:

Po zaliczeniu przedmiotu studenci powinni znać specyficzne aspekty zarządzania marketingiem w przedsiębiorstwie usługowym. Powinni też dysponować wiedzą i umiejętnościami umożliwiającymi planowanie i oferowanie atrakcyjnych dla nabywców usług na konkurencyjnym rynku.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1/ A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J. Wiktor, Marketing usług, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.

2/ K. Rogoziński, Zarządzanie organizacją usługową, Difin, Warszawa 2016.

3/ M. Bogusz-Kreft, M. Marczak, Promocja usług, CEDEWU, Warszawa 2015.

4/ Konsument na rynku usług, red. G. Rosa, C.H. Beck, Warszawa 2015.

5/ K. Dziewanowska, A. Kacprzak, Marketing doświadczeń, PWN, Warszawa 2013.

6/ J. Mazur, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2001;.

7/ Ch. Lovelock, J. Wirtz, Services Marketing. People, Technology, Strategy, Pearson Education, Inc., 2016.

Literatura uzupełniająca:

Według uznania wykładowcy.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

referaty/eseje: 30.00%

studia przypadków: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Trening, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Dąbrowska, Anita Szuszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Prezentacja narzędzi najbardziej przydatnych menedżerom marketingu do analizy i rozwiązywania powstałych problemów. Koncepcje i procedury zarządzania marketingiem. Związki funkcji marketingu, produkcji i kadr w procesie przygotowywania i wdrażania skutecznych strategii rynkowych. Przykłady wiążące teorię z praktyką gospodarczą.

Pełny opis:

Po zaliczeniu przedmiotu studenci powinni znać specyficzne aspekty zarządzania marketingiem w przedsiębiorstwie usługowym. Powinni też dysponować wiedzą i umiejętnościami umożliwiającymi planowanie i oferowanie atrakcyjnych dla nabywców usług na konkurencyjnym rynku.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1/ A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J. Wiktor, Marketing usług, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.

2/ K. Rogoziński, Zarządzanie organizacją usługową, Difin, Warszawa 2016.

3/ M. Bogusz-Kreft, M. Marczak, Promocja usług, CEDEWU, Warszawa 2015.

4/ Konsument na rynku usług, red. G. Rosa, C.H. Beck, Warszawa 2015.

5/ K. Dziewanowska, A. Kacprzak, Marketing doświadczeń, PWN, Warszawa 2013.

6/ J. Mazur, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2001;.

7/ Ch. Lovelock, J. Wirtz, Services Marketing. People, Technology, Strategy, Pearson Education, Inc., 2016.

Literatura uzupełniająca:

Według uznania wykładowcy.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

referaty/eseje: 30.00%

studia przypadków: 20.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0