Marketing usług
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 130400-D |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing usług |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru SLLD-ZAR |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student zna podstawowe cechy działalności usługowej i rozumie znaczenie sektora usług w gospodarce światowejj. 2. Student zna elementy systemu usługowego, jego uczestników i etapy procesu usługowego i rozumie w jaki sposób można na nie wpływać instrumentami marketingowymi. 3. Student rozumie znaczenie zintegrowania wszystkich działów przedsiębiorstwa usługowego dla skutecznej realizacji strategii marketingowej. 4. Student zna instrumenty marketingowe składające się na kształtowanie produktu, dostarczanie usług, wyznaczanie cen oraz komunikowanie się przedsiębiorstwa usługowego z rynkiem, a także rozumie na czym polegają badania jakości usług. Umiejętności: 1. Student potrafi przygotować schemat przebiegu procesu usługowego. 2. Student potrafi zaproponować strategię marketingową dla przedsiębiorstwa usługowego 3. Student potrafi przeprowadzić badanie otoczenia przedsiębiorstwa usługowego, w tym poziomu jakości usługi postrzeganego przez klientów. Kompetencje społeczne: 1. Student rozumie znaczenie czynnika ludzkiego i etyki w działalności usługowej. 2. Student potrafi pracować w grupie, dzielić się zadaniami i dyskutować w celu wypracowania wniosków. 3. Student potrafi zaprezentować wyniki swojej pracy i bronić swoich wniosków z analizy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Trening, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Prezentacja narzędzi najbardziej przydatnych menedżerom marketingu do analizy i rozwiązywania powstałych problemów. Koncepcje i procedury zarządzania marketingiem. Związki funkcji marketingu, produkcji i kadr w procesie przygotowywania i wdrażania skutecznych strategii rynkowych. Przykłady wiążące teorię z praktyką gospodarczą. |
|
Pełny opis: |
Po zaliczeniu przedmiotu studenci powinni znać specyficzne aspekty zarządzania marketingiem w przedsiębiorstwie usługowym. Powinni też dysponować wiedzą i umiejętnościami umożliwiającymi planowanie i oferowanie atrakcyjnych dla nabywców usług na konkurencyjnym rynku. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1/ A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J. Wiktor, Marketing usług, Wolters Kluwer, Warszawa 2012. 2/ K. Rogoziński, Zarządzanie organizacją usługową, Difin, Warszawa 2016. 3/ M. Bogusz-Kreft, M. Marczak, Promocja usług, CEDEWU, Warszawa 2015. 4/ Konsument na rynku usług, red. G. Rosa, C.H. Beck, Warszawa 2015. 5/ K. Dziewanowska, A. Kacprzak, Marketing doświadczeń, PWN, Warszawa 2013. 6/ J. Mazur, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2001;. 7/ Ch. Lovelock, J. Wirtz, Services Marketing. People, Technology, Strategy, Pearson Education, Inc., 2016. Literatura uzupełniająca: Według uznania wykładowcy. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% referaty/eseje: 30.00% studia przypadków: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN TREN
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Trening, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Dąbrowska, Anita Szuszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Prezentacja narzędzi najbardziej przydatnych menedżerom marketingu do analizy i rozwiązywania powstałych problemów. Koncepcje i procedury zarządzania marketingiem. Związki funkcji marketingu, produkcji i kadr w procesie przygotowywania i wdrażania skutecznych strategii rynkowych. Przykłady wiążące teorię z praktyką gospodarczą. |
|
Pełny opis: |
Po zaliczeniu przedmiotu studenci powinni znać specyficzne aspekty zarządzania marketingiem w przedsiębiorstwie usługowym. Powinni też dysponować wiedzą i umiejętnościami umożliwiającymi planowanie i oferowanie atrakcyjnych dla nabywców usług na konkurencyjnym rynku. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1/ A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J. Wiktor, Marketing usług, Wolters Kluwer, Warszawa 2012. 2/ K. Rogoziński, Zarządzanie organizacją usługową, Difin, Warszawa 2016. 3/ M. Bogusz-Kreft, M. Marczak, Promocja usług, CEDEWU, Warszawa 2015. 4/ Konsument na rynku usług, red. G. Rosa, C.H. Beck, Warszawa 2015. 5/ K. Dziewanowska, A. Kacprzak, Marketing doświadczeń, PWN, Warszawa 2013. 6/ J. Mazur, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2001;. 7/ Ch. Lovelock, J. Wirtz, Services Marketing. People, Technology, Strategy, Pearson Education, Inc., 2016. Literatura uzupełniająca: Według uznania wykładowcy. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% referaty/eseje: 30.00% studia przypadków: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Trening, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Prezentacja narzędzi najbardziej przydatnych menedżerom marketingu do analizy i rozwiązywania powstałych problemów. Koncepcje i procedury zarządzania marketingiem. Związki funkcji marketingu, produkcji i kadr w procesie przygotowywania i wdrażania skutecznych strategii rynkowych. Przykłady wiążące teorię z praktyką gospodarczą. |
|
Pełny opis: |
Po zaliczeniu przedmiotu studenci powinni znać specyficzne aspekty zarządzania marketingiem w przedsiębiorstwie usługowym. Powinni też dysponować wiedzą i umiejętnościami umożliwiającymi planowanie i oferowanie atrakcyjnych dla nabywców usług na konkurencyjnym rynku. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1/ A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J. Wiktor, Marketing usług, Wolters Kluwer, Warszawa 2012. 2/ K. Rogoziński, Zarządzanie organizacją usługową, Difin, Warszawa 2016. 3/ M. Bogusz-Kreft, M. Marczak, Promocja usług, CEDEWU, Warszawa 2015. 4/ Konsument na rynku usług, red. G. Rosa, C.H. Beck, Warszawa 2015. 5/ K. Dziewanowska, A. Kacprzak, Marketing doświadczeń, PWN, Warszawa 2013. 6/ J. Mazur, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2001;. 7/ Ch. Lovelock, J. Wirtz, Services Marketing. People, Technology, Strategy, Pearson Education, Inc., 2016. Literatura uzupełniająca: Według uznania wykładowcy. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% referaty/eseje: 30.00% studia przypadków: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN TREN
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Trening, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Dąbrowska, Anita Szuszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Prezentacja narzędzi najbardziej przydatnych menedżerom marketingu do analizy i rozwiązywania powstałych problemów. Koncepcje i procedury zarządzania marketingiem. Związki funkcji marketingu, produkcji i kadr w procesie przygotowywania i wdrażania skutecznych strategii rynkowych. Przykłady wiążące teorię z praktyką gospodarczą. |
|
Pełny opis: |
Po zaliczeniu przedmiotu studenci powinni znać specyficzne aspekty zarządzania marketingiem w przedsiębiorstwie usługowym. Powinni też dysponować wiedzą i umiejętnościami umożliwiającymi planowanie i oferowanie atrakcyjnych dla nabywców usług na konkurencyjnym rynku. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1/ A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J. Wiktor, Marketing usług, Wolters Kluwer, Warszawa 2012. 2/ K. Rogoziński, Zarządzanie organizacją usługową, Difin, Warszawa 2016. 3/ M. Bogusz-Kreft, M. Marczak, Promocja usług, CEDEWU, Warszawa 2015. 4/ Konsument na rynku usług, red. G. Rosa, C.H. Beck, Warszawa 2015. 5/ K. Dziewanowska, A. Kacprzak, Marketing doświadczeń, PWN, Warszawa 2013. 6/ J. Mazur, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2001;. 7/ Ch. Lovelock, J. Wirtz, Services Marketing. People, Technology, Strategy, Pearson Education, Inc., 2016. Literatura uzupełniająca: Według uznania wykładowcy. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% referaty/eseje: 30.00% studia przypadków: 20.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.