Innowacje a mała firma (e-learning)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 130379-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.2
|
Nazwa przedmiotu: | Innowacje a mała firma (e-learning) |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student/ka rozumie znaczenie innowacji we współczesnej gospodarce, oraz wyzwania i dylematy związane z tworzeniem i wdrażaniem innowacji przez mały podmiot gospodarczy Zna najistotniejsze, z punktu widzenia małego przedsiębiorstwa, elementy i aspekty procesu innowacyjnego, począwszy od źródeł i uwarunkowań innowacji, poprzez proces ich tworzenia i wdrażania oraz wynikającej z niego potrzeby współpracy z innymi podmiotami, po bariery, na jakie mali przedsiębiorcy napotykają. Zna sposoby rozwiązywania problemów, jakie najczęściej występują w procesie opracowywania i wprowadzania nowoczesnych rozwiązań. Umiejętności: Student/ka potrafi planować rozwój działalności gospodarczej w oparciu o opracowanie, wdrożenie i komercjalizację innowacji. Umie dotrzeć do źródła nowej wiedzy i technologii, źródeł finansowania innowacji oraz nawiązywać współpracę z innymi podmiotami w dziedzinie innowacji. Potrafi rozwiązywać problemy występujące podczas procesu innowacyjnego. Kompetencje społeczne: Student/ka potrafi myśleć w sposób przedsiębiorczy. Potrafi dzielić się wiedzą i działać z poszanowaniem obowiązujących norm etycznych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Edyta Zduńska-Leseux | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Kurs internetowy - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Program przedmiotu zakłada przekazanie wiedzy z zakresu przedsiębiorczości - z perspektywy małego podmiotu gospodarczego - i innowacji. Uwzględnia najistotniejsze, z punktu widzenia małego przedsiębiorstwa i współczesnych trendów, elementy i aspekty procesu innowacyjnego, począwszy od źródeł i uwarunkowań innowacji, poprzez proces ich tworzenia, wdrażania i komercjalizacji, po bariery, na jakie mali przedsiębiorcy napotykają. Przedstawione zostaną propozycje rozwiązania problemów dot. opracowania i wprowadzania nowoczesnych rozwiązań oraz przykłady dobrych praktyk. Treści dydaktyczne będą przekazywane Studentom w formie materiałów wykładowych na platformie e-learningowej, m.in. tekstu, filmów i ścieżek audio nagranych przez Wykładowcę lub pochodzących ze źródeł zewnętrznych, załączonych plików, odnośników do artykułów, podręczników, stron www., etc. Utrwalanie wiedzy i aktywizacja Studentów do systematycznej pracy będzie odbywać się przy pomocy różnego rodzaju zadań. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów ze współczesnym modelem rozwoju małego przedsiębiorstwa w oparciu o innowacje. Studenci będą mieli możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat źródeł innowacji; związków, jakie łączą przedsiębiorczość i innowacje oraz procesu opracowania i wdrożenia do praktyki gospodarczej innowacji w oparciu o przykłady dobrych praktyk. Poznają rolę nowoczesnych technologii w dostosowywaniu się do wyzwań współczesnej gospodarki. Uczestnicząc w aktywnościach e-learnngowych Studenci poznają zarówno przeszkody, jakie mali przedsiębiorcy napotykają podczas tworzenia i wdrażania nowoczesnych rozwiązań, jak i propozycje rozwiązań tych problemów. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. E. Stawasz, Innowacje a mała firma, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź , 1999. 2. W. Świtalski, Innowacje i konkurencyjność, Wydawnictwo UW, Warszawa 2005. 2. T. Mazzaro, S. Reboud, Innovation in Small Firms, w, Entrepreneurship and Innovation, Springer 2019. 3. OECD, Enhancing the Competitiveness of SMEs through innovation, 2020. Literatura uzupełniająca: 1. Ries E., Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Helion 2012. 2. Blank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress 2013. 3. W. Kasperkiewicz, Procesy innowacyjne w gospodarce rynkowej, Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie, Piotrków Trybunalski 2008. 4. J. Bednarz, E. Gostomski, Źródła i sposoby finansowania przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytety Gdańskiego, Gdańsk 2018. 5. A. Karbowski, J. Prokop, Vertical R&D cooperation on market performance of of firms, Entrepreneurial Business and Economics Review, 2019, Vol. 7, No. 4, pp. 73-90. Publikacje własne: Edyta Zduńska-Leseux, Rola Europejskiego funduszu Rozwoju Regionalnego w polityce wspierania innowacji małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce,2021 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Edyta Zduńska-Leseux | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Kurs internetowy - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Program przedmiotu zakłada przekazanie wiedzy z zakresu przedsiębiorczości - z perspektywy małego podmiotu gospodarczego - i innowacji. Uwzględnia najistotniejsze, z punktu widzenia małego przedsiębiorstwa i współczesnych trendów, elementy i aspekty procesu innowacyjnego, począwszy od źródeł i uwarunkowań innowacji, poprzez proces ich tworzenia, wdrażania i komercjalizacji, po bariery, na jakie mali przedsiębiorcy napotykają. Przedstawione zostaną propozycje rozwiązania problemów dot. opracowania i wprowadzania nowoczesnych rozwiązań oraz przykłady dobrych praktyk. Treści dydaktyczne będą przekazywane Studentom w formie materiałów wykładowych na platformie e-learningowej, m.in. tekstu, filmów i ścieżek audio nagranych przez Wykładowcę lub pochodzących ze źródeł zewnętrznych, załączonych plików, odnośników do artykułów, podręczników, stron www., etc. Utrwalanie wiedzy i aktywizacja Studentów do systematycznej pracy będzie odbywać się przy pomocy różnego rodzaju zadań. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów ze współczesnym modelem rozwoju małego przedsiębiorstwa w oparciu o innowacje. Studenci będą mieli możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat źródeł innowacji; związków, jakie łączą przedsiębiorczość i innowacje oraz procesu opracowania i wdrożenia do praktyki gospodarczej innowacji w oparciu o przykłady dobrych praktyk. Poznają rolę nowoczesnych technologii w dostosowywaniu się do wyzwań współczesnej gospodarki. Uczestnicząc w aktywnościach e-learnngowych Studenci poznają zarówno przeszkody, jakie mali przedsiębiorcy napotykają podczas tworzenia i wdrażania nowoczesnych rozwiązań, jak i propozycje rozwiązań tych problemów. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. E. Stawasz, Innowacje a mała firma, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź , 1999. 2. W. Świtalski, Innowacje i konkurencyjność, Wydawnictwo UW, Warszawa 2005. 2. T. Mazzaro, S. Reboud, Innovation in Small Firms, w, Entrepreneurship and Innovation, Springer 2019. 3. OECD, Enhancing the Competitiveness of SMEs through innovation, 2020. Literatura uzupełniająca: 1. Ries E., Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Helion 2012. 2. Blank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress 2013. 3. W. Kasperkiewicz, Procesy innowacyjne w gospodarce rynkowej, Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie, Piotrków Trybunalski 2008. 4. J. Bednarz, E. Gostomski, Źródła i sposoby finansowania przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytety Gdańskiego, Gdańsk 2018. 5. A. Karbowski, J. Prokop, Vertical R&D cooperation on market performance of of firms, Entrepreneurial Business and Economics Review, 2019, Vol. 7, No. 4, pp. 73-90. Publikacje własne: Edyta Zduńska-Leseux, Rola Europejskiego funduszu Rozwoju Regionalnego w polityce wspierania innowacji małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce,2021 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Edyta Zduńska-Leseux | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Kurs internetowy - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Program przedmiotu zakłada przekazanie wiedzy z zakresu przedsiębiorczości - z perspektywy małego podmiotu gospodarczego - i innowacji. Uwzględnia najistotniejsze, z punktu widzenia małego przedsiębiorstwa i współczesnych trendów, elementy i aspekty procesu innowacyjnego, począwszy od źródeł i uwarunkowań innowacji, poprzez proces ich tworzenia, wdrażania i komercjalizacji, po bariery, na jakie mali przedsiębiorcy napotykają. Przedstawione zostaną propozycje rozwiązania problemów dot. opracowania i wprowadzania nowoczesnych rozwiązań oraz przykłady dobrych praktyk. Treści dydaktyczne będą przekazywane Studentom w formie materiałów wykładowych na platformie e-learningowej, m.in. tekstu, filmów i ścieżek audio nagranych przez Wykładowcę lub pochodzących ze źródeł zewnętrznych, załączonych plików, odnośników do artykułów, podręczników, stron www., etc. Utrwalanie wiedzy i aktywizacja Studentów do systematycznej pracy będzie odbywać się przy pomocy różnego rodzaju zadań. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów ze współczesnym modelem rozwoju małego przedsiębiorstwa w oparciu o innowacje. Studenci będą mieli możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat źródeł innowacji; związków, jakie łączą przedsiębiorczość i innowacje oraz procesu opracowania i wdrożenia do praktyki gospodarczej innowacji w oparciu o przykłady dobrych praktyk. Poznają rolę nowoczesnych technologii w dostosowywaniu się do wyzwań współczesnej gospodarki. Uczestnicząc w aktywnościach e-learnngowych Studenci poznają zarówno przeszkody, jakie mali przedsiębiorcy napotykają podczas tworzenia i wdrażania nowoczesnych rozwiązań, jak i propozycje rozwiązań tych problemów. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. E. Stawasz, Innowacje a mała firma, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź , 1999. 2. W. Świtalski, Innowacje i konkurencyjność, Wydawnictwo UW, Warszawa 2005. 2. T. Mazzaro, S. Reboud, Innovation in Small Firms, w, Entrepreneurship and Innovation, Springer 2019. 3. OECD, Enhancing the Competitiveness of SMEs through innovation, 2020. Literatura uzupełniająca: 1. Ries E., Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Helion 2012. 2. Blank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress 2013. 3. W. Kasperkiewicz, Procesy innowacyjne w gospodarce rynkowej, Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie, Piotrków Trybunalski 2008. 4. J. Bednarz, E. Gostomski, Źródła i sposoby finansowania przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytety Gdańskiego, Gdańsk 2018. 5. A. Karbowski, J. Prokop, Vertical R&D cooperation on market performance of of firms, Entrepreneurial Business and Economics Review, 2019, Vol. 7, No. 4, pp. 73-90. Publikacje własne: Edyta Zduńska-Leseux, Rola Europejskiego funduszu Rozwoju Regionalnego w polityce wspierania innowacji małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce,2021 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 55.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 45.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Edyta Zduńska-Leseux | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Kurs internetowy - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Program przedmiotu zakłada przekazanie wiedzy z zakresu przedsiębiorczości - z perspektywy małego podmiotu gospodarczego - i innowacji. Uwzględnia najistotniejsze, z punktu widzenia małego przedsiębiorstwa i współczesnych trendów, elementy i aspekty procesu innowacyjnego, począwszy od źródeł i uwarunkowań innowacji, poprzez proces ich tworzenia, wdrażania i komercjalizacji, po bariery, na jakie mali przedsiębiorcy napotykają. Przedstawione zostaną propozycje rozwiązania problemów dot. opracowania i wprowadzania nowoczesnych rozwiązań oraz przykłady dobrych praktyk. Treści dydaktyczne będą przekazywane Studentom w formie materiałów wykładowych na platformie e-learningowej, m.in. tekstu, filmów i ścieżek audio nagranych przez Wykładowcę lub pochodzących ze źródeł zewnętrznych, załączonych plików, odnośników do artykułów, podręczników, stron www., etc. Utrwalanie wiedzy i aktywizacja Studentów do systematycznej pracy będzie odbywać się przy pomocy różnego rodzaju zadań. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów ze współczesnym modelem rozwoju małego przedsiębiorstwa w oparciu o innowacje. Studenci będą mieli możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat źródeł innowacji; związków, jakie łączą przedsiębiorczość i innowacje oraz procesu opracowania i wdrożenia do praktyki gospodarczej innowacji w oparciu o przykłady dobrych praktyk. Poznają rolę nowoczesnych technologii w dostosowywaniu się do wyzwań współczesnej gospodarki. Uczestnicząc w aktywnościach e-learnngowych Studenci poznają zarówno przeszkody, jakie mali przedsiębiorcy napotykają podczas tworzenia i wdrażania nowoczesnych rozwiązań, jak i propozycje rozwiązań tych problemów. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. E. Stawasz, Innowacje a mała firma, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź , 1999. 2. W. Świtalski, Innowacje i konkurencyjność, Wydawnictwo UW, Warszawa 2005. 2. T. Mazzaro, S. Reboud, Innovation in Small Firms, w, Entrepreneurship and Innovation, Springer 2019. 3. OECD, Enhancing the Competitiveness of SMEs through innovation, 2020. Literatura uzupełniająca: 1. Ries E., Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Helion 2012. 2. Blank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress 2013. 3. W. Kasperkiewicz, Procesy innowacyjne w gospodarce rynkowej, Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie, Piotrków Trybunalski 2008. 4. J. Bednarz, E. Gostomski, Źródła i sposoby finansowania przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytety Gdańskiego, Gdańsk 2018. 5. A. Karbowski, J. Prokop, Vertical R&D cooperation on market performance of of firms, Entrepreneurial Business and Economics Review, 2019, Vol. 7, No. 4, pp. 73-90. Publikacje własne: Edyta Zduńska-Leseux, Rola Europejskiego funduszu Rozwoju Regionalnego w polityce wspierania innowacji małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce,2021 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 55.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 45.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.