Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Innowacje a mała firma (e-learning)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 130379-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Innowacje a mała firma (e-learning)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student/ka rozumie znaczenie innowacji we współczesnej gospodarce, oraz wyzwania i dylematy związane z tworzeniem i wdrażaniem innowacji przez mały podmiot gospodarczy

Zna najistotniejsze, z punktu widzenia małego przedsiębiorstwa, elementy i aspekty procesu innowacyjnego, począwszy od źródeł i uwarunkowań innowacji, poprzez proces ich tworzenia i wdrażania oraz wynikającej z niego potrzeby współpracy z innymi podmiotami, po bariery, na jakie mali przedsiębiorcy napotykają.

Zna sposoby rozwiązywania problemów, jakie najczęściej występują w procesie opracowywania i wprowadzania nowoczesnych rozwiązań.

Umiejętności:

Student/ka potrafi planować rozwój działalności gospodarczej w oparciu o opracowanie, wdrożenie i komercjalizację innowacji.

Umie dotrzeć do źródła nowej wiedzy i technologii, źródeł finansowania innowacji oraz nawiązywać współpracę z innymi podmiotami w dziedzinie innowacji.

Potrafi rozwiązywać problemy występujące podczas procesu innowacyjnego.

Kompetencje społeczne:

Student/ka potrafi myśleć w sposób przedsiębiorczy.

Potrafi dzielić się wiedzą i działać z poszanowaniem obowiązujących norm etycznych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Edyta Zduńska-Leseux
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Program przedmiotu zakłada przekazanie wiedzy z zakresu przedsiębiorczości - z perspektywy małego podmiotu gospodarczego - i innowacji. Uwzględnia najistotniejsze, z punktu widzenia małego przedsiębiorstwa i współczesnych trendów, elementy i aspekty procesu innowacyjnego, począwszy od źródeł i uwarunkowań innowacji, poprzez proces ich tworzenia, wdrażania i komercjalizacji, po bariery, na jakie mali przedsiębiorcy napotykają. Przedstawione zostaną propozycje rozwiązania problemów dot. opracowania i wprowadzania nowoczesnych rozwiązań oraz przykłady dobrych praktyk.

Treści dydaktyczne będą przekazywane Studentom w formie materiałów wykładowych na platformie e-learningowej, m.in. tekstu, filmów i ścieżek audio nagranych przez Wykładowcę lub pochodzących ze źródeł zewnętrznych, załączonych plików, odnośników do artykułów, podręczników, stron www., etc. Utrwalanie wiedzy i aktywizacja Studentów do systematycznej pracy będzie odbywać się przy pomocy różnego rodzaju zadań.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów ze współczesnym modelem rozwoju małego przedsiębiorstwa w oparciu o innowacje. Studenci będą mieli możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat źródeł innowacji; związków, jakie łączą przedsiębiorczość i innowacje oraz procesu opracowania i wdrożenia do praktyki gospodarczej innowacji w oparciu o przykłady dobrych praktyk. Poznają rolę nowoczesnych technologii w dostosowywaniu się do wyzwań współczesnej gospodarki. Uczestnicząc w aktywnościach e-learnngowych Studenci poznają zarówno przeszkody, jakie mali przedsiębiorcy napotykają podczas tworzenia i wdrażania nowoczesnych rozwiązań, jak i propozycje rozwiązań tych problemów.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. E. Stawasz, Innowacje a mała firma, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź , 1999. 2. W. Świtalski, Innowacje i konkurencyjność, Wydawnictwo UW, Warszawa 2005. 2. T. Mazzaro, S. Reboud, Innovation in Small Firms, w, Entrepreneurship and Innovation, Springer 2019. 3. OECD, Enhancing the Competitiveness of SMEs through innovation, 2020.

Literatura uzupełniająca:

1. Ries E., Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Helion 2012. 2. Blank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress 2013. 3. W. Kasperkiewicz, Procesy innowacyjne w gospodarce rynkowej, Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie, Piotrków Trybunalski 2008. 4. J. Bednarz, E. Gostomski, Źródła i sposoby finansowania przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytety Gdańskiego, Gdańsk 2018. 5. A. Karbowski, J. Prokop, Vertical R&D cooperation on market performance of of firms, Entrepreneurial Business and Economics Review, 2019, Vol. 7, No. 4, pp. 73-90.

Publikacje własne:

Edyta Zduńska-Leseux, Rola Europejskiego funduszu Rozwoju Regionalnego w polityce wspierania innowacji małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Edyta Zduńska-Leseux
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Program przedmiotu zakłada przekazanie wiedzy z zakresu przedsiębiorczości - z perspektywy małego podmiotu gospodarczego - i innowacji. Uwzględnia najistotniejsze, z punktu widzenia małego przedsiębiorstwa i współczesnych trendów, elementy i aspekty procesu innowacyjnego, począwszy od źródeł i uwarunkowań innowacji, poprzez proces ich tworzenia, wdrażania i komercjalizacji, po bariery, na jakie mali przedsiębiorcy napotykają. Przedstawione zostaną propozycje rozwiązania problemów dot. opracowania i wprowadzania nowoczesnych rozwiązań oraz przykłady dobrych praktyk.

Treści dydaktyczne będą przekazywane Studentom w formie materiałów wykładowych na platformie e-learningowej, m.in. tekstu, filmów i ścieżek audio nagranych przez Wykładowcę lub pochodzących ze źródeł zewnętrznych, załączonych plików, odnośników do artykułów, podręczników, stron www., etc. Utrwalanie wiedzy i aktywizacja Studentów do systematycznej pracy będzie odbywać się przy pomocy różnego rodzaju zadań.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów ze współczesnym modelem rozwoju małego przedsiębiorstwa w oparciu o innowacje. Studenci będą mieli możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat źródeł innowacji; związków, jakie łączą przedsiębiorczość i innowacje oraz procesu opracowania i wdrożenia do praktyki gospodarczej innowacji w oparciu o przykłady dobrych praktyk. Poznają rolę nowoczesnych technologii w dostosowywaniu się do wyzwań współczesnej gospodarki. Uczestnicząc w aktywnościach e-learnngowych Studenci poznają zarówno przeszkody, jakie mali przedsiębiorcy napotykają podczas tworzenia i wdrażania nowoczesnych rozwiązań, jak i propozycje rozwiązań tych problemów.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. E. Stawasz, Innowacje a mała firma, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź , 1999. 2. W. Świtalski, Innowacje i konkurencyjność, Wydawnictwo UW, Warszawa 2005. 2. T. Mazzaro, S. Reboud, Innovation in Small Firms, w, Entrepreneurship and Innovation, Springer 2019. 3. OECD, Enhancing the Competitiveness of SMEs through innovation, 2020.

Literatura uzupełniająca:

1. Ries E., Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Helion 2012. 2. Blank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress 2013. 3. W. Kasperkiewicz, Procesy innowacyjne w gospodarce rynkowej, Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie, Piotrków Trybunalski 2008. 4. J. Bednarz, E. Gostomski, Źródła i sposoby finansowania przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytety Gdańskiego, Gdańsk 2018. 5. A. Karbowski, J. Prokop, Vertical R&D cooperation on market performance of of firms, Entrepreneurial Business and Economics Review, 2019, Vol. 7, No. 4, pp. 73-90.

Publikacje własne:

Edyta Zduńska-Leseux, Rola Europejskiego funduszu Rozwoju Regionalnego w polityce wspierania innowacji małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Edyta Zduńska-Leseux
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Program przedmiotu zakłada przekazanie wiedzy z zakresu przedsiębiorczości - z perspektywy małego podmiotu gospodarczego - i innowacji. Uwzględnia najistotniejsze, z punktu widzenia małego przedsiębiorstwa i współczesnych trendów, elementy i aspekty procesu innowacyjnego, począwszy od źródeł i uwarunkowań innowacji, poprzez proces ich tworzenia, wdrażania i komercjalizacji, po bariery, na jakie mali przedsiębiorcy napotykają. Przedstawione zostaną propozycje rozwiązania problemów dot. opracowania i wprowadzania nowoczesnych rozwiązań oraz przykłady dobrych praktyk.

Treści dydaktyczne będą przekazywane Studentom w formie materiałów wykładowych na platformie e-learningowej, m.in. tekstu, filmów i ścieżek audio nagranych przez Wykładowcę lub pochodzących ze źródeł zewnętrznych, załączonych plików, odnośników do artykułów, podręczników, stron www., etc. Utrwalanie wiedzy i aktywizacja Studentów do systematycznej pracy będzie odbywać się przy pomocy różnego rodzaju zadań.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów ze współczesnym modelem rozwoju małego przedsiębiorstwa w oparciu o innowacje. Studenci będą mieli możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat źródeł innowacji; związków, jakie łączą przedsiębiorczość i innowacje oraz procesu opracowania i wdrożenia do praktyki gospodarczej innowacji w oparciu o przykłady dobrych praktyk. Poznają rolę nowoczesnych technologii w dostosowywaniu się do wyzwań współczesnej gospodarki. Uczestnicząc w aktywnościach e-learnngowych Studenci poznają zarówno przeszkody, jakie mali przedsiębiorcy napotykają podczas tworzenia i wdrażania nowoczesnych rozwiązań, jak i propozycje rozwiązań tych problemów.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. E. Stawasz, Innowacje a mała firma, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź , 1999. 2. W. Świtalski, Innowacje i konkurencyjność, Wydawnictwo UW, Warszawa 2005. 2. T. Mazzaro, S. Reboud, Innovation in Small Firms, w, Entrepreneurship and Innovation, Springer 2019. 3. OECD, Enhancing the Competitiveness of SMEs through innovation, 2020.

Literatura uzupełniająca:

1. Ries E., Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Helion 2012. 2. Blank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress 2013. 3. W. Kasperkiewicz, Procesy innowacyjne w gospodarce rynkowej, Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie, Piotrków Trybunalski 2008. 4. J. Bednarz, E. Gostomski, Źródła i sposoby finansowania przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytety Gdańskiego, Gdańsk 2018. 5. A. Karbowski, J. Prokop, Vertical R&D cooperation on market performance of of firms, Entrepreneurial Business and Economics Review, 2019, Vol. 7, No. 4, pp. 73-90.

Publikacje własne:

Edyta Zduńska-Leseux, Rola Europejskiego funduszu Rozwoju Regionalnego w polityce wspierania innowacji małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 55.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 45.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Edyta Zduńska-Leseux
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Program przedmiotu zakłada przekazanie wiedzy z zakresu przedsiębiorczości - z perspektywy małego podmiotu gospodarczego - i innowacji. Uwzględnia najistotniejsze, z punktu widzenia małego przedsiębiorstwa i współczesnych trendów, elementy i aspekty procesu innowacyjnego, począwszy od źródeł i uwarunkowań innowacji, poprzez proces ich tworzenia, wdrażania i komercjalizacji, po bariery, na jakie mali przedsiębiorcy napotykają. Przedstawione zostaną propozycje rozwiązania problemów dot. opracowania i wprowadzania nowoczesnych rozwiązań oraz przykłady dobrych praktyk.

Treści dydaktyczne będą przekazywane Studentom w formie materiałów wykładowych na platformie e-learningowej, m.in. tekstu, filmów i ścieżek audio nagranych przez Wykładowcę lub pochodzących ze źródeł zewnętrznych, załączonych plików, odnośników do artykułów, podręczników, stron www., etc. Utrwalanie wiedzy i aktywizacja Studentów do systematycznej pracy będzie odbywać się przy pomocy różnego rodzaju zadań.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów ze współczesnym modelem rozwoju małego przedsiębiorstwa w oparciu o innowacje. Studenci będą mieli możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat źródeł innowacji; związków, jakie łączą przedsiębiorczość i innowacje oraz procesu opracowania i wdrożenia do praktyki gospodarczej innowacji w oparciu o przykłady dobrych praktyk. Poznają rolę nowoczesnych technologii w dostosowywaniu się do wyzwań współczesnej gospodarki. Uczestnicząc w aktywnościach e-learnngowych Studenci poznają zarówno przeszkody, jakie mali przedsiębiorcy napotykają podczas tworzenia i wdrażania nowoczesnych rozwiązań, jak i propozycje rozwiązań tych problemów.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. E. Stawasz, Innowacje a mała firma, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź , 1999. 2. W. Świtalski, Innowacje i konkurencyjność, Wydawnictwo UW, Warszawa 2005. 2. T. Mazzaro, S. Reboud, Innovation in Small Firms, w, Entrepreneurship and Innovation, Springer 2019. 3. OECD, Enhancing the Competitiveness of SMEs through innovation, 2020.

Literatura uzupełniająca:

1. Ries E., Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Helion 2012. 2. Blank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress 2013. 3. W. Kasperkiewicz, Procesy innowacyjne w gospodarce rynkowej, Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie, Piotrków Trybunalski 2008. 4. J. Bednarz, E. Gostomski, Źródła i sposoby finansowania przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytety Gdańskiego, Gdańsk 2018. 5. A. Karbowski, J. Prokop, Vertical R&D cooperation on market performance of of firms, Entrepreneurial Business and Economics Review, 2019, Vol. 7, No. 4, pp. 73-90.

Publikacje własne:

Edyta Zduńska-Leseux, Rola Europejskiego funduszu Rozwoju Regionalnego w polityce wspierania innowacji małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 55.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 45.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0