Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Innovation and a small business (e-learning)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 130378-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Innovation and a small business (e-learning)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student/ka rozumie znaczenie innowacji we współczesnej gospodarce, oraz wyzwania i dylematy związane z tworzeniem i wdrażaniem innowacji przez mały podmiot gospodarczy

Zna najistotniejsze, z punktu widzenia małego przedsiębiorstwa, elementy i aspekty procesu innowacyjnego, począwszy od źródeł i uwarunkowań innowacji, poprzez proces ich tworzenia i wdrażania oraz wynikającej z niego potrzeby współpracy z innymi podmiotami, po bariery, na jakie mali przedsiębiorcy napotykają.

Zna sposoby rozwiązywania problemów, jakie najczęściej występują w procesie opracowywania i wprowadzania nowoczesnych rozwiązań.

Umiejętności:

Student/ka potrafi planować rozwój działalności gospodarczej w oparciu o opracowanie, wdrożenie i komercjalizację innowacji.

Umie dotrzeć do źródła nowej wiedzy i technologii, źródeł finansowania innowacji oraz nawiązywać współpracę z innymi podmiotami w dziedzinie innowacji.

Potrafi rozwiązywać problemy występujące podczas procesu innowacyjnego.

Kompetencje społeczne:

Student/ka potrafi myśleć w sposób przedsiębiorczy.

Potrafi dzielić się wiedzą i działać z poszanowaniem obowiązujących norm etycznych.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-20

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Edyta Zduńska-Leseux
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

The program of the course assumes the transfer of knowledge in the field of entrepreneurship - from the perspective of a small business entity - and innovation. It takes into account the most important, from the point of view of a small enterprise and contemporary trends, elements and aspects of the innovation process, ranging from the sources and conditions of innovation, through the process of their creation, implementation and commercialization, to barriers that small entrepreneurs encounter. Proposed solutions to problems related to the development and implementation of modern solutions as well as examples of good practices will be presented.

Teaching content will be provided to Students in the form of lecture materials on the e-learning platform, incl. text, videos and audio tracks recorded by the Lecturer or from external sources, attached files, links to articles, manuals, websites, etc. Consolidating knowledge and activating Students to systematic work will be carried out by

Pełny opis:

The aim of the course is to familiarize students with the contemporary model of small enterprise development based on innovation. Students will have the opportunity to broaden their knowledge of the sources of innovation; relationships that connect entrepreneurship and innovation, and the process of developing and implementing innovation into economic practice based on examples of good practice. They will learn the role of modern technologies in adapting to the challenges of the modern economy. By participating in e-learning activities, students will learn about the obstacles that small entrepreneurs encounter when creating and implementing innovations, as well as suggestions for solutions to these problems.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. E. Stawasz, Innowacje a mała firma, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź , 1999. 2. W. Świtalski, Innowacje i konkurencyjność, Wydawnictwo UW, Warszawa 2005. 2. T. Mazzaro, S. Reboud, Innovation in Small Firms, w, Entrepreneurship and Innovation, Springer 2019. 3. OECD, Enhancing the Competitiveness of SMEs through innovation, 2020.

Literatura uzupełniająca:

1. Ries E., Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Helion 2012. 2. Blank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress 2013. 3. W. Kasperkiewicz, Procesy innowacyjne w gospodarce rynkowej, Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie, Piotrków Trybunalski 2008. 4. J. Bednarz, E. Gostomski, Źródła i sposoby finansowania przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytety Gdańskiego, Gdańsk 2018. 5. A. Karbowski, J. Prokop, Vertical R&D cooperation on market performance of of firms, Entrepreneurial Business and Economics Review, 2019, Vol. 7, No. 4, pp. 73-90.

Publikacje własne:

Edyta Zduńska-Leseux, Rola Europejskiego funduszu Rozwoju Regionalnego w polityce wspierania innowacji małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Edyta Zduńska-Leseux
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

The program of the course assumes the transfer of knowledge in the field of entrepreneurship - from the perspective of a small business entity - and innovation. It takes into account the most important, from the point of view of a small enterprise and contemporary trends, elements and aspects of the innovation process, ranging from the sources and conditions of innovation, through the process of their creation, implementation and commercialization, to barriers that small entrepreneurs encounter. Proposed solutions to problems related to the development and implementation of modern solutions as well as examples of good practices will be presented.

Teaching content will be provided to Students in the form of lecture materials on the e-learning platform, incl. text, videos and audio tracks recorded by the Lecturer or from external sources, attached files, links to articles, manuals, websites, etc. Consolidating knowledge and activating Students to systematic work will be carried out by

Pełny opis:

The aim of the course is to familiarize students with the contemporary model of small enterprise development based on innovation. Students will have the opportunity to broaden their knowledge of the sources of innovation; relationships that connect entrepreneurship and innovation, and the process of developing and implementing innovation into economic practice based on examples of good practice. They will learn the role of modern technologies in adapting to the challenges of the modern economy. By participating in e-learning activities, students will learn about the obstacles that small entrepreneurs encounter when creating and implementing innovations, as well as suggestions for solutions to these problems.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. E. Stawasz, Innowacje a mała firma, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź , 1999. 2. W. Świtalski, Innowacje i konkurencyjność, Wydawnictwo UW, Warszawa 2005. 2. T. Mazzaro, S. Reboud, Innovation in Small Firms, w, Entrepreneurship and Innovation, Springer 2019. 3. OECD, Enhancing the Competitiveness of SMEs through innovation, 2020.

Literatura uzupełniająca:

1. Ries E., Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Helion 2012. 2. Blank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress 2013. 3. W. Kasperkiewicz, Procesy innowacyjne w gospodarce rynkowej, Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie, Piotrków Trybunalski 2008. 4. J. Bednarz, E. Gostomski, Źródła i sposoby finansowania przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytety Gdańskiego, Gdańsk 2018. 5. A. Karbowski, J. Prokop, Vertical R&D cooperation on market performance of of firms, Entrepreneurial Business and Economics Review, 2019, Vol. 7, No. 4, pp. 73-90.

Publikacje własne:

Edyta Zduńska-Leseux, Rola Europejskiego funduszu Rozwoju Regionalnego w polityce wspierania innowacji małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Edyta Zduńska-Leseux
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Grupy łączone SLLD+NLLP:

D+P

Skrócony opis:

The program of the course assumes the transfer of knowledge in the field of entrepreneurship - from the perspective of a small business entity - and innovation. It takes into account the most important, from the point of view of a small enterprise and contemporary trends, elements and aspects of the innovation process, ranging from the sources and conditions of innovation, through the process of their creation, implementation and commercialization, to barriers that small entrepreneurs encounter. Proposed solutions to problems related to the development and implementation of modern solutions as well as examples of good practices will be presented.

Teaching content will be provided to Students in the form of lecture materials on the e-learning platform, incl. text, videos and audio tracks recorded by the Lecturer or from external sources, attached files, links to articles, manuals, websites, etc. Consolidating knowledge and activating Students to systematic work will be carried out by

Pełny opis:

The aim of the course is to familiarize students with the contemporary model of small enterprise development based on innovation. Students will have the opportunity to broaden their knowledge of the sources of innovation; relationships that connect entrepreneurship and innovation, and the process of developing and implementing innovation into economic practice based on examples of good practice. They will learn the role of modern technologies in adapting to the challenges of the modern economy. By participating in e-learning activities, students will learn about the obstacles that small entrepreneurs encounter when creating and implementing innovations, as well as suggestions for solutions to these problems.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. E. Stawasz, Innowacje a mała firma, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź , 1999. 2. W. Świtalski, Innowacje i konkurencyjność, Wydawnictwo UW, Warszawa 2005. 2. T. Mazzaro, S. Reboud, Innovation in Small Firms, w, Entrepreneurship and Innovation, Springer 2019. 3. OECD, Enhancing the Competitiveness of SMEs through innovation, 2020.

Literatura uzupełniająca:

1. Ries E., Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Helion 2012. 2. Blank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress 2013. 3. W. Kasperkiewicz, Procesy innowacyjne w gospodarce rynkowej, Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie, Piotrków Trybunalski 2008. 4. J. Bednarz, E. Gostomski, Źródła i sposoby finansowania przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytety Gdańskiego, Gdańsk 2018. 5. A. Karbowski, J. Prokop, Vertical R&D cooperation on market performance of of firms, Entrepreneurial Business and Economics Review, 2019, Vol. 7, No. 4, pp. 73-90.

Publikacje własne:

Edyta Zduńska-Leseux, Rola Europejskiego funduszu Rozwoju Regionalnego w polityce wspierania innowacji małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Edyta Zduńska-Leseux
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

The program of the course assumes the transfer of knowledge in the field of entrepreneurship - from the perspective of a small business entity - and innovation. It takes into account the most important, from the point of view of a small enterprise and contemporary trends, elements and aspects of the innovation process, ranging from the sources and conditions of innovation, through the process of their creation, implementation and commercialization, to barriers that small entrepreneurs encounter. Proposed solutions to problems related to the development and implementation of modern solutions as well as examples of good practices will be presented.

Teaching content will be provided to Students in the form of lecture materials on the e-learning platform, incl. text, videos and audio tracks recorded by the Lecturer or from external sources, attached files, links to articles, manuals, websites, etc. Consolidating knowledge and activating Students to systematic work will be carried out by

Pełny opis:

The aim of the course is to familiarize students with the contemporary model of small enterprise development based on innovation. Students will have the opportunity to broaden their knowledge of the sources of innovation; relationships that connect entrepreneurship and innovation, and the process of developing and implementing innovation into economic practice based on examples of good practice. They will learn the role of modern technologies in adapting to the challenges of the modern economy. By participating in e-learning activities, students will learn about the obstacles that small entrepreneurs encounter when creating and implementing innovations, as well as suggestions for solutions to these problems.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. E. Stawasz, Innowacje a mała firma, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź , 1999. 2. W. Świtalski, Innowacje i konkurencyjność, Wydawnictwo UW, Warszawa 2005. 2. T. Mazzaro, S. Reboud, Innovation in Small Firms, w, Entrepreneurship and Innovation, Springer 2019. 3. OECD, Enhancing the Competitiveness of SMEs through innovation, 2020.

Literatura uzupełniająca:

1. Ries E., Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Helion 2012. 2. Blank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress 2013. 3. W. Kasperkiewicz, Procesy innowacyjne w gospodarce rynkowej, Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie, Piotrków Trybunalski 2008. 4. J. Bednarz, E. Gostomski, Źródła i sposoby finansowania przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytety Gdańskiego, Gdańsk 2018. 5. A. Karbowski, J. Prokop, Vertical R&D cooperation on market performance of of firms, Entrepreneurial Business and Economics Review, 2019, Vol. 7, No. 4, pp. 73-90.

Publikacje własne:

Edyta Zduńska-Leseux, Rola Europejskiego funduszu Rozwoju Regionalnego w polityce wspierania innowacji małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 55.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 45.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

The program of the course assumes the transfer of knowledge in the field of entrepreneurship - from the perspective of a small business entity - and innovation. It takes into account the most important, from the point of view of a small enterprise and contemporary trends, elements and aspects of the innovation process, ranging from the sources and conditions of innovation, through the process of their creation, implementation and commercialization, to barriers that small entrepreneurs encounter. Proposed solutions to problems related to the development and implementation of modern solutions as well as examples of good practices will be presented.

Teaching content will be provided to Students in the form of lecture materials on the e-learning platform, incl. text, videos and audio tracks recorded by the Lecturer or from external sources, attached files, links to articles, manuals, websites, etc. Consolidating knowledge and activating Students to systematic work will be carried out by

Pełny opis:

The aim of the course is to familiarize students with the contemporary model of small enterprise development based on innovation. Students will have the opportunity to broaden their knowledge of the sources of innovation; relationships that connect entrepreneurship and innovation, and the process of developing and implementing innovation into economic practice based on examples of good practice. They will learn the role of modern technologies in adapting to the challenges of the modern economy. By participating in e-learning activities, students will learn about the obstacles that small entrepreneurs encounter when creating and implementing innovations, as well as suggestions for solutions to these problems.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. E. Stawasz, Innowacje a mała firma, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź , 1999. 2. W. Świtalski, Innowacje i konkurencyjność, Wydawnictwo UW, Warszawa 2005. 2. T. Mazzaro, S. Reboud, Innovation in Small Firms, w, Entrepreneurship and Innovation, Springer 2019. 3. OECD, Enhancing the Competitiveness of SMEs through innovation, 2020.

Literatura uzupełniająca:

1. Ries E., Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Helion 2012. 2. Blank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress 2013. 3. W. Kasperkiewicz, Procesy innowacyjne w gospodarce rynkowej, Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie, Piotrków Trybunalski 2008. 4. J. Bednarz, E. Gostomski, Źródła i sposoby finansowania przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytety Gdańskiego, Gdańsk 2018. 5. A. Karbowski, J. Prokop, Vertical R&D cooperation on market performance of of firms, Entrepreneurial Business and Economics Review, 2019, Vol. 7, No. 4, pp. 73-90.

Publikacje własne:

Edyta Zduńska-Leseux, Rola Europejskiego funduszu Rozwoju Regionalnego w polityce wspierania innowacji małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 55.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 45.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0