Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja marketingowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 130330-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Komunikacja marketingowa
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SLLD-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Student rozumie rolę uwarunkowań komunikacji marketingowej w zmieniającym się otoczeniu.

2. Student rozumie koncepcję komunikacji marketingowej.

3. Student zna najnowsze tendencje zmian w komunikacji marketingowej.

Umiejętności:

1. Student potrafi zidentyfikować i rozwiązywać problemy komunikacji marketingowej w zmieniającym się otoczeniu.

2. Student potrafi analizować i formułować programy komunikacji marketingowej.

3. Student potrafi zaprojektować kampanię komunikacji marketingowej.

Kompetencje społeczne:

1. Student rozumie problemy etyczne w komunikacji międzynarodowej.

2. Student potrafi współpracować z członkami zespołu nad projektowaniem kampanii marketingowych.

3. Student posiada kompetencję rozumienia otoczenia, pozwalającą na konstruowanie komunikatów marketingowych.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-20

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tomasz Dąbrowski, Joanna Karwowska, Katarzyna Majchrzak, Joanna Żukowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Komunikacja marketingowa jest subdyscypliną marketingu. Obejmuje prezentację zasad komunikacji przedsiębiorstw z rynkiem.

Prezentacja koncepcji komunikacji marketingowej na tle procesów rynkowych, charakterystyki i analizy uwarunkowań i badań na potrzeby komunikacji marketingowej, prezentacji głównych strategii i działań promocyjnych oraz marketingu.

komunikacja. Temat skupia się również na zagadnieniach zintegrowanej komunikacji marketingowej. Poruszone zostaną współczesne zagadnienia i problemy zintegrowanej komunikacji marketingowej, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów międzykulturowych.

Centralnym punktem zagadnień będzie klient i konsument, wokół którego będzie budowana komunikacja marketingowa.

Pełny opis:

Zaprezentowanie koncepcji komunikacji marketingowej na tle procesów rynkowych , charakterystyka i analiza uwarunkowań oraz badań na potrzeby komunikacji marketingowej, prezentacja głównych strategii i działań promocyjnych - komunikacji marketingowej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

https://openstax.pl/podreczniki Marketing Podstawy 2024

B.Stwarz, Content Marketing i Social Media. Jak przyciągnąć klientów, PWN 2017

R. Stępowski, Komunikacja marketingowa 2030, Słowa i myśli 2016

J.W. Wiktor, Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, PWN 2013

K. Blythe, Komunikacja marketingowa, 2002 PWE

Literatura uzupełniająca:

M. Rydel (red.), Komunikacja marketingowa, ODDK, Gdańsk, 2001; J. Blythe, Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa, 2002; A. Sznajder, Sztuka promocji, Business Press, 1995; A. Czarnecki, R. Korsak, Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, PWE, Warszawa, 2001.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 45.00%

referaty/eseje: 10.00%

inne: 45.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Komunikacja marketingowa jest subdyscypliną marketingu. Obejmuje prezentację zasad komunikacji przedsiębiorstw z rynkiem.

Prezentacja koncepcji komunikacji marketingowej na tle procesów rynkowych, charakterystyki i analizy uwarunkowań i badań na potrzeby komunikacji marketingowej, prezentacji głównych strategii i działań promocyjnych oraz marketingu.

komunikacja. Temat skupia się również na zagadnieniach zintegrowanej komunikacji marketingowej. Poruszone zostaną współczesne zagadnienia i problemy zintegrowanej komunikacji marketingowej, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów międzykulturowych.

Centralnym punktem zagadnień będzie klient i konsument, wokół którego będzie budowana komunikacja marketingowa.

Pełny opis:

Zaprezentowanie koncepcji komunikacji marketingowej na tle procesów rynkowych , charakterystyka i analiza uwarunkowań oraz badań na potrzeby komunikacji marketingowej, prezentacja głównych strategii i działań promocyjnych - komunikacji marketingowej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

B.Stwarz, Content Marketing i Social Media. Jak przyciągnąć klientów, PWN 2017

R. Stępowski, Komunikacja marketingowa 2030, Słowa i myśli 2016

J.W. Wiktor, Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, PWN 2013

K. Blythe, Komunikacja marketingowa, 2002 PWE

Literatura uzupełniająca:

M. Rydel (red.), Komunikacja marketingowa, ODDK, Gdańsk, 2001; J. Blythe, Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa, 2002; A. Sznajder, Sztuka promocji, Business Press, 1995; A. Czarnecki, R. Korsak, Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, PWE, Warszawa, 2001.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 45.00%

referaty/eseje: 10.00%

inne: 45.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Komunikacja marketingowa jest subdyscypliną marketingu. Obejmuje prezentację zasad komunikacji przedsiębiorstw z rynkiem.

Prezentacja koncepcji komunikacji marketingowej na tle procesów rynkowych, charakterystyki i analizy uwarunkowań i badań na potrzeby komunikacji marketingowej, prezentacji głównych strategii i działań promocyjnych oraz marketingu.

komunikacja. Temat skupia się również na zagadnieniach zintegrowanej komunikacji marketingowej. Poruszone zostaną współczesne zagadnienia i problemy zintegrowanej komunikacji marketingowej, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów międzykulturowych.

Centralnym punktem zagadnień będzie klient i konsument, wokół którego będzie budowana komunikacja marketingowa.

Pełny opis:

Zaprezentowanie koncepcji komunikacji marketingowej na tle procesów rynkowych , charakterystyka i analiza uwarunkowań oraz badań na potrzeby komunikacji marketingowej, prezentacja głównych strategii i działań promocyjnych - komunikacji marketingowej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

B.Stwarz, Content Marketing i Social Media. Jak przyciągnąć klientów, PWN 2017

R. Stępowski, Komunikacja marketingowa 2030, Słowa i myśli 2016

J.W. Wiktor, Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, PWN 2013

K. Blythe, Komunikacja marketingowa, 2002 PWE

Literatura uzupełniająca:

M. Rydel (red.), Komunikacja marketingowa, ODDK, Gdańsk, 2001; J. Blythe, Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa, 2002; A. Sznajder, Sztuka promocji, Business Press, 1995; A. Czarnecki, R. Korsak, Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, PWE, Warszawa, 2001.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 45.00%

referaty/eseje: 10.00%

inne: 45.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Komunikacja marketingowa jest subdyscypliną marketingu. Obejmuje prezentację zasad komunikacji przedsiębiorstw z rynkiem.

Prezentacja koncepcji komunikacji marketingowej na tle procesów rynkowych, charakterystyki i analizy uwarunkowań i badań na potrzeby komunikacji marketingowej, prezentacji głównych strategii i działań promocyjnych oraz marketingu.

komunikacja. Temat skupia się również na zagadnieniach zintegrowanej komunikacji marketingowej. Poruszone zostaną współczesne zagadnienia i problemy zintegrowanej komunikacji marketingowej, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów międzykulturowych.

Centralnym punktem zagadnień będzie klient i konsument, wokół którego będzie budowana komunikacja marketingowa.

Pełny opis:

Zaprezentowanie koncepcji komunikacji marketingowej na tle procesów rynkowych , charakterystyka i analiza uwarunkowań oraz badań na potrzeby komunikacji marketingowej, prezentacja głównych strategii i działań promocyjnych - komunikacji marketingowej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

B.Stwarz, Content Marketing i Social Media. Jak przyciągnąć klientów, PWN 2017

R. Stępowski, Komunikacja marketingowa 2030, Słowa i myśli 2016

J.W. Wiktor, Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, PWN 2013

K. Blythe, Komunikacja marketingowa, 2002 PWE

Literatura uzupełniająca:

M. Rydel (red.), Komunikacja marketingowa, ODDK, Gdańsk, 2001; J. Blythe, Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa, 2002; A. Sznajder, Sztuka promocji, Business Press, 1995; A. Czarnecki, R. Korsak, Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, PWE, Warszawa, 2001.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 45.00%

referaty/eseje: 10.00%

inne: 45.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Katarzyna Majchrzak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Komunikacja marketingowa jest subdyscypliną marketingu. Obejmuje prezentację zasad komunikacji przedsiębiorstw z rynkiem.

Prezentacja koncepcji komunikacji marketingowej na tle procesów rynkowych, charakterystyki i analizy uwarunkowań i badań na potrzeby komunikacji marketingowej, prezentacji głównych strategii i działań promocyjnych oraz marketingu.

komunikacja. Temat skupia się również na zagadnieniach zintegrowanej komunikacji marketingowej. Poruszone zostaną współczesne zagadnienia i problemy zintegrowanej komunikacji marketingowej, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów międzykulturowych.

Centralnym punktem zagadnień będzie klient i konsument, wokół którego będzie budowana komunikacja marketingowa.

Pełny opis:

Zaprezentowanie koncepcji komunikacji marketingowej na tle procesów rynkowych , charakterystyka i analiza uwarunkowań oraz badań na potrzeby komunikacji marketingowej, prezentacja głównych strategii i działań promocyjnych - komunikacji marketingowej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

B.Stwarz, Content Marketing i Social Media. Jak przyciągnąć klientów, PWN 2017

R. Stępowski, Komunikacja marketingowa 2030, Słowa i myśli 2016

J.W. Wiktor, Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, PWN 2013

K. Blythe, Komunikacja marketingowa, 2002 PWE

Literatura uzupełniająca:

M. Rydel (red.), Komunikacja marketingowa, ODDK, Gdańsk, 2001; J. Blythe, Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa, 2002; A. Sznajder, Sztuka promocji, Business Press, 1995; A. Czarnecki, R. Korsak, Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, PWE, Warszawa, 2001.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 45.00%

referaty/eseje: 10.00%

inne: 45.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0