Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zrównoważony marketing i komunikacja z interesariuszami

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 121860-D
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zrównoważony marketing i komunikacja z interesariuszami
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie SLLD-ZBF
Punkty ECTS i inne: 6.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Zna uwarunkowania wrażliwego społecznie i odpowiedzialnego marketingu

Zna uwarunkowania odpowiedzialnej społecznie współpracy z klientami

Zna zasady zarządzania marką i działań w kanałach komunikacji i dystrybucji

Umiejętności:

Umie budować podstawy strategii marki, produktu i sprzedaży z uwzględnieniem zasad odpowiedzialnego społecznie marketingu

Umie odróżniać podstawowe teorie i pojęcia w marketingu, public relations i sprzedaży

Umie identyfikować i uwzględniać w marketingu zagadnienia odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju

Kompetencje społeczne:

Umie w podstawowym zakresie współpracować z interesariuszami organizacji uwzględniając zagadnienia społeczne

Umie rozwiązywać problemy marketingu i sprzedaży w kontekście zrównoważonego rozwoju

Potrafi identyfikować działania marketingowe niezgodne z normami społecznymi

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mikołaj Pindelski, Tomasz Serwański
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Program przedmiotu stanowi odpowiedź na wyzwania stojące przed marketingiem i sprzedażą w dobie kryzysów środowiskowych i społecznych. Oferuje spojrzenie na strategie marketingowe, kwestie zarządzania markami, sprzedaż, budowanie i utrzymywanie relacji z klientami z perspektywy kształtowanych na nowo więzi między społeczeństwem, a prywatnymi przedsiębiorstwami. Integruje najnowsze aspekty z teorii i praktyki marketingu, analizy zachowań konsumenckich, relacji z klientami oraz Public Relations. Uwzględnia zarówno wyjaśnienia ekonomiczne, psychologiczne jak i socjokulturowe. Poszczególne tematy ilustrowane są najnowszymi studiami przypadku.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze spojrzeniem na strategie marketingowe i sprzedażowe, relacje z interesariuszami, a także zarządzanie marką i produktem z perspektywy zrównoważonego rozwoju.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Kotler, Philip, Armstrong Gary. Marketing: wprowadzenie. wyd.10, Warszawa: Wydawnictwo Nieoczywiste, 2023.

Mazurek - Łopaciński Krystyna. Zachowania konsumentów na współczesnym rynku. Perspektywa marketingowa. Warszawa: PWE Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2021

Baran Radosław, Taranko Teresa, Marciniak Beata, Postawy konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego i zagranicznego, Warszawa, Oficyna Wydawnicza SGH, 2017

Keller, Kevin Lane. Strategiczne zarządzanie marką. kapitał marki - budowanie, mierzenie i zarządzanie. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer business, 2015

Literatura uzupełniająca:

Michalski, Eugeniusz. Marketing?: podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017.

L. Visconti, L. Penaloza, N. Toulouse, Marketing Management. Cultural Perspective (Second Edition) Routledge, London and New York 2020.

M. Solomon, G. Marshall, E. Stuart. B. Barnes, V. Mitchell, W. Tabrizi, Marketing. Real People, Real Decisions. Third European Edition, Pearson, Harlow 2019.

Lubowiecki - Vikuk Adrian, Postrzeganie kompozycji marketingowej w podmiotach podaży turystyki medycznej przez konsumentów, Warszawa, Oficyna Wydawnicza SGH, 2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 50.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Program przedmiotu stanowi odpowiedź na wyzwania stojące przed marketingiem i sprzedażą w dobie kryzysów środowiskowych i społecznych. Oferuje spojrzenie na strategie marketingowe, kwestie zarządzania markami, sprzedaż, budowanie i utrzymywanie relacji z klientami z perspektywy kształtowanych na nowo więzi między społeczeństwem, a prywatnymi przedsiębiorstwami. Integruje najnowsze aspekty z teorii i praktyki marketingu, analizy zachowań konsumenckich, relacji z klientami oraz Public Relations. Uwzględnia zarówno wyjaśnienia ekonomiczne, psychologiczne jak i socjokulturowe. Poszczególne tematy ilustrowane są najnowszymi studiami przypadku.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze spojrzeniem na strategie marketingowe i sprzedażowe, relacje z interesariuszami, a także zarządzanie marką i produktem z perspektywy zrównoważonego rozwoju.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Kotler, Philip, Armstrong Gary. Marketing: wprowadzenie. wyd.10, Warszawa: Wydawnictwo Nieoczywiste, 2023.

Mazurek - Łopaciński Krystyna. Zachowania konsumentów na współczesnym rynku. Perspektywa marketingowa. Warszawa: PWE Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2021

Baran Radosław, Taranko Teresa, Marciniak Beata, Postawy konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego i zagranicznego, Warszawa, Oficyna Wydawnicza SGH, 2017

Keller, Kevin Lane. Strategiczne zarządzanie marką. kapitał marki - budowanie, mierzenie i zarządzanie. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer business, 2015

Literatura uzupełniająca:

Michalski, Eugeniusz. Marketing?: podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017.

L. Visconti, L. Penaloza, N. Toulouse, Marketing Management. Cultural Perspective (Second Edition) Routledge, London and New York 2020.

M. Solomon, G. Marshall, E. Stuart. B. Barnes, V. Mitchell, W. Tabrizi, Marketing. Real People, Real Decisions. Third European Edition, Pearson, Harlow 2019.

Lubowiecki - Vikuk Adrian, Postrzeganie kompozycji marketingowej w podmiotach podaży turystyki medycznej przez konsumentów, Warszawa, Oficyna Wydawnicza SGH, 2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 50.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0