Zrównoważony marketing i komunikacja z interesariuszami
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 121860-D |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zrównoważony marketing i komunikacja z interesariuszami |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe na programie SLLD-ZBF |
Punkty ECTS i inne: |
6.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Zna uwarunkowania wrażliwego społecznie i odpowiedzialnego marketingu Zna uwarunkowania odpowiedzialnej społecznie współpracy z klientami Zna zasady zarządzania marką i działań w kanałach komunikacji i dystrybucji Umiejętności: Umie budować podstawy strategii marki, produktu i sprzedaży z uwzględnieniem zasad odpowiedzialnego społecznie marketingu Umie odróżniać podstawowe teorie i pojęcia w marketingu, public relations i sprzedaży Umie identyfikować i uwzględniać w marketingu zagadnienia odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju Kompetencje społeczne: Umie w podstawowym zakresie współpracować z interesariuszami organizacji uwzględniając zagadnienia społeczne Umie rozwiązywać problemy marketingu i sprzedaży w kontekście zrównoważonego rozwoju Potrafi identyfikować działania marketingowe niezgodne z normami społecznymi |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mikołaj Pindelski, Tomasz Serwański | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Program przedmiotu stanowi odpowiedź na wyzwania stojące przed marketingiem i sprzedażą w dobie kryzysów środowiskowych i społecznych. Oferuje spojrzenie na strategie marketingowe, kwestie zarządzania markami, sprzedaż, budowanie i utrzymywanie relacji z klientami z perspektywy kształtowanych na nowo więzi między społeczeństwem, a prywatnymi przedsiębiorstwami. Integruje najnowsze aspekty z teorii i praktyki marketingu, analizy zachowań konsumenckich, relacji z klientami oraz Public Relations. Uwzględnia zarówno wyjaśnienia ekonomiczne, psychologiczne jak i socjokulturowe. Poszczególne tematy ilustrowane są najnowszymi studiami przypadku. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze spojrzeniem na strategie marketingowe i sprzedażowe, relacje z interesariuszami, a także zarządzanie marką i produktem z perspektywy zrównoważonego rozwoju. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kotler, Philip, Armstrong Gary. Marketing: wprowadzenie. wyd.10, Warszawa: Wydawnictwo Nieoczywiste, 2023. Mazurek - Łopaciński Krystyna. Zachowania konsumentów na współczesnym rynku. Perspektywa marketingowa. Warszawa: PWE Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2021 Baran Radosław, Taranko Teresa, Marciniak Beata, Postawy konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego i zagranicznego, Warszawa, Oficyna Wydawnicza SGH, 2017 Keller, Kevin Lane. Strategiczne zarządzanie marką. kapitał marki - budowanie, mierzenie i zarządzanie. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer business, 2015 Literatura uzupełniająca: Michalski, Eugeniusz. Marketing?: podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. L. Visconti, L. Penaloza, N. Toulouse, Marketing Management. Cultural Perspective (Second Edition) Routledge, London and New York 2020. M. Solomon, G. Marshall, E. Stuart. B. Barnes, V. Mitchell, W. Tabrizi, Marketing. Real People, Real Decisions. Third European Edition, Pearson, Harlow 2019. Lubowiecki - Vikuk Adrian, Postrzeganie kompozycji marketingowej w podmiotach podaży turystyki medycznej przez konsumentów, Warszawa, Oficyna Wydawnicza SGH, 2021 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 0.00% projekty: 50.00% studia przypadków: 0.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Program przedmiotu stanowi odpowiedź na wyzwania stojące przed marketingiem i sprzedażą w dobie kryzysów środowiskowych i społecznych. Oferuje spojrzenie na strategie marketingowe, kwestie zarządzania markami, sprzedaż, budowanie i utrzymywanie relacji z klientami z perspektywy kształtowanych na nowo więzi między społeczeństwem, a prywatnymi przedsiębiorstwami. Integruje najnowsze aspekty z teorii i praktyki marketingu, analizy zachowań konsumenckich, relacji z klientami oraz Public Relations. Uwzględnia zarówno wyjaśnienia ekonomiczne, psychologiczne jak i socjokulturowe. Poszczególne tematy ilustrowane są najnowszymi studiami przypadku. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze spojrzeniem na strategie marketingowe i sprzedażowe, relacje z interesariuszami, a także zarządzanie marką i produktem z perspektywy zrównoważonego rozwoju. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kotler, Philip, Armstrong Gary. Marketing: wprowadzenie. wyd.10, Warszawa: Wydawnictwo Nieoczywiste, 2023. Mazurek - Łopaciński Krystyna. Zachowania konsumentów na współczesnym rynku. Perspektywa marketingowa. Warszawa: PWE Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2021 Baran Radosław, Taranko Teresa, Marciniak Beata, Postawy konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego i zagranicznego, Warszawa, Oficyna Wydawnicza SGH, 2017 Keller, Kevin Lane. Strategiczne zarządzanie marką. kapitał marki - budowanie, mierzenie i zarządzanie. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer business, 2015 Literatura uzupełniająca: Michalski, Eugeniusz. Marketing?: podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. L. Visconti, L. Penaloza, N. Toulouse, Marketing Management. Cultural Perspective (Second Edition) Routledge, London and New York 2020. M. Solomon, G. Marshall, E. Stuart. B. Barnes, V. Mitchell, W. Tabrizi, Marketing. Real People, Real Decisions. Third European Edition, Pearson, Harlow 2019. Lubowiecki - Vikuk Adrian, Postrzeganie kompozycji marketingowej w podmiotach podaży turystyki medycznej przez konsumentów, Warszawa, Oficyna Wydawnicza SGH, 2021 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 0.00% projekty: 50.00% studia przypadków: 0.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.