Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Survey Methods

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 121561-D
Kod Erasmus / ISCED: 14.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0311) Ekonomia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Survey Methods
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Courses for QME - bachelors
Major courses for QME - bachelors
Przedmioty obowiązkowe na programie SLLD-MIS
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student knows:

1. Principles of planning and conduting empirical surveys

2. Theoretical basis and application of multivariate statistical inference.

3. Sampling selection schemes and inference of comples samples.

Umiejętności:

Student has skills:

1. plan and practical implement of selected methods of empirical research as well as evaluate research results.

2. interpret results in the context of basic questions from analysis.

The students can present data in the communicative way to various audience

Kompetencje społeczne:

Ability to apply survey data in proces of decision-making.

To manage the team work and collaboration of students as a group

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Krzysztof Tymicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

During the course there will be introduction to research methods in social sciences: definition of research, purpose of using surveys, survey as a process, steps in research process, qualitative vs. quantitative, from hypothesis to measurement, surveys modes, primary and secondary data sources, conceptualization and measurement in surveys, role of questionnaire and statistical foundations of survey methods: sampling.

Pełny opis:

Presentation and analysis of role, functions, principles and methods of empirical research (mainly data collecting and analysis), characteristics of selected research tools (with practical examples) as well as presentation of how data could be used in statistical analysis.

Literatura:

Literatura podstawowa:

E. Babbie, The Practice of Social Research, 13th Edition or later; J. Creswell, Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Fourth Edition, 2013, Sage

Literatura uzupełniająca:

D.J. Bartholomew, F. Steele, I. Moustaki, J. Galbraith, The Analysis and Interpretation of Multivariate Data for Social Scientists, Chapman and Hall/CRC Press, London, 2005.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

projekty: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

During the course there will be introduction to research methods in social sciences: definition of research, purpose of using surveys, survey as a process, steps in research process, qualitative vs. quantitative, from hypothesis to measurement, surveys modes, primary and secondary data sources, conceptualization and measurement in surveys, role of questionnaire and statistical foundations of survey methods: sampling.

Pełny opis:

Presentation and analysis of role, functions, principles and methods of empirical research (mainly data collecting and analysis), characteristics of selected research tools (with practical examples) as well as presentation of how data could be used in statistical analysis.

Literatura:

Literatura podstawowa:

E. Babbie, The Practice of Social Research, 13th Edition or later; J. Creswell, Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Fourth Edition, 2013, Sage

Literatura uzupełniająca:

D.J. Bartholomew, F. Steele, I. Moustaki, J. Galbraith, The Analysis and Interpretation of Multivariate Data for Social Scientists, Chapman and Hall/CRC Press, London, 2005.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

projekty: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Krzysztof Tymicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

During the course there will be introduction to research methods in social sciences: definition of research, purpose of using surveys, survey as a process, steps in research process, qualitative vs. quantitative, from hypothesis to measurement, surveys modes, primary and secondary data sources, conceptualization and measurement in surveys, role of questionnaire and statistical foundations of survey methods: sampling.

Pełny opis:

Presentation and analysis of role, functions, principles and methods of empirical research (mainly data collecting and analysis), characteristics of selected research tools (with practical examples) as well as presentation of how data could be used in statistical analysis.

Literatura:

Literatura podstawowa:

E. Babbie, The Practice of Social Research, 13th Edition or later; J. Creswell, Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Fourth Edition, 2013, Sage

Literatura uzupełniająca:

D.J. Bartholomew, F. Steele, I. Moustaki, J. Galbraith, The Analysis and Interpretation of Multivariate Data for Social Scientists, Chapman and Hall/CRC Press, London, 2005.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

projekty: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Krzysztof Tymicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

During the course there will be introduction to research methods in social sciences: definition of research, purpose of using surveys, survey as a process, steps in research process, qualitative vs. quantitative, from hypothesis to measurement, surveys modes, primary and secondary data sources, conceptualization and measurement in surveys, role of questionnaire and statistical foundations of survey methods: sampling.

Pełny opis:

Presentation and analysis of role, functions, principles and methods of empirical research (mainly data collecting and analysis), characteristics of selected research tools (with practical examples) as well as presentation of how data could be used in statistical analysis.

Literatura:

Literatura podstawowa:

E. Babbie, The Practice of Social Research, 13th Edition or later; J. Creswell, Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Fourth Edition, 2013, Sage

Literatura uzupełniająca:

D.J. Bartholomew, F. Steele, I. Moustaki, J. Galbraith, The Analysis and Interpretation of Multivariate Data for Social Scientists, Chapman and Hall/CRC Press, London, 2005.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

projekty: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0