Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Sustainable Development

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 121511-D
Kod Erasmus / ISCED: 14.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0311) Ekonomia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Sustainable Development
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Courses for GBI - bachelors
Courses for GLO - bachelors
Elective courses for IE - bachelors
Major courses for GBI - bachelors
Major courses for GLO - bachelors
Przedmioty obowiązkowe na programie SLLD-GBI
Przedmioty obowiązkowe na programie SLLD-GLO
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student knows the concept of sustainability and sustainable development and is familiar with the background for the policy analysis and development.

Student is familiar with current global challenges related to development and environment

Student recognizes a global context of the 21th century policy;

Umiejętności:

Once course is completed, student is able to identify and define the problems and challenges related to development and environment.

Student is able to analyze problems and evaluate policy options in terms of economics and environmental efficiency

Student is able to work in/with international teams and institutions dealing with global environmental, economic and social challenges.

Kompetencje społeczne:

Once course is completed, student improves his/her environmental awareness and attitude and extends his/her general knowledge about the world.

Once course is completed, student recognizes the linkages between specific spheres of life and economy and importance of business contribution to solving environmental and social problems.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Paweł Bartoszczuk, Maciej Cygler, Monika Krukowska, Maria Pietrzak, Izabela Sobiech Pellegrini, Aleksandra Stanek-Kowalczyk, Magdalena Suska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Sustainable development is a growing concept of the human well-being promotion while conserving the life-supporting services of the natural environment over the long run. This course provides an opportunity to explore how we can better contribute to meeting that challenge. The course answers the question how is development related to environmental problems, then tries to answer if the concept of sustainable development can be recognized as a best available solution.

Pełny opis:

The course intention is to make students proficient in the concept of sustainable development as an answer to increasing global challenges, including crossing planetary boundaries, environmental and resource problems, poverty, inequity. Besides, the course aims at broadening horizons and improving analytical perspective in evaluation of policies at different levels.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Jennifer A. Elliott: An Introduction to Sustainable Development, Routledge (any edition).

Peter P. Rogers, Kazi F. Jalal, John A. Boyd: An introduction to sustainable development, Earthscan (any edition).

Online: https://sdgs.un.org/topics; https://sdgs.un.org/goals

Literatura uzupełniająca:

John Blewitt, Understanding Sustainable Development, Earthscan (any edition).

Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development. A/RES/70/1, UN 2015.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

kolokwium: 20.00%

inne: 10.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Monika Krukowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Sustainable development is a growing concept of the human well-being promotion while conserving the life-supporting services of the natural environment over the long run. This course provides an opportunity to explore how we can better contribute to meeting that challenge. The course answers the question how is development related to environmental problems, then tries to answer if the concept of sustainable development can be recognized as a best available solution.

Pełny opis:

The course intention is to make students proficient in the concept of sustainable development as an answer to increasing global challenges, including crossing planetary boundaries, environmental and resource problems, poverty, inequity. Besides, the course aims at broadening horizons and improving analytical perspective in evaluation of policies at different levels.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Jennifer A. Elliott: An Introduction to Sustainable Development, Routledge (any edition).

Peter P. Rogers, Kazi F. Jalal, John A. Boyd: An introduction to sustainable development, Earthscan (any edition).

Online: https://sdgs.un.org/topics; https://sdgs.un.org/goals

Literatura uzupełniająca:

John Blewitt, Understanding Sustainable Development, Earthscan (any edition).

Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development. A/RES/70/1, UN 2015.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

kolokwium: 20.00%

inne: 10.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Monika Krukowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Sustainable development is a growing concept of the human well-being promotion while conserving the life-supporting services of the natural environment over the long run. This course provides an opportunity to explore how we can better contribute to meeting that challenge. The course answers the question how is development related to environmental problems, then tries to answer if the concept of sustainable development can be recognized as a best available solution.

Pełny opis:

The course intention is to make students proficient in the concept of sustainable development as an answer to increasing global challenges, including environmental and resource problems, poverty, inequity. Besides, the course aims at broadening horizons and improving analytical perspective in evaluation of policies at different levels.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Jennifer A. Elliott: An Introduction to Sustainable Development, Routledge (any edition).

Peter P. Rogers, Kazi F. Jalal, John A. Boyd: An introduction to sustainable development, Earthscan (any edition).

Online: https://sdgs.un.org/topics; https://sdgs.un.org/goals

Literatura uzupełniająca:

John Blewitt, Understanding Sustainable Development, Earthscan (any edition).

Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development. A/RES/70/1, UN 2015.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

kolokwium: 20.00%

inne: 10.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Monika Krukowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Sustainable development is a growing concept of the human well-being promotion while conserving the life-supporting services of the natural environment over the long run. This course provides an opportunity to explore how we can better contribute to meeting that challenge. The course answers the question how is development related to environmental problems, then tries to answer if the concept of sustainable development can be recognized as a best available solution.

Pełny opis:

The course intention is to make students proficient in the concept of sustainable development as an answer to increasing global challenges, including environmental and resource problems, poverty, inequity. Besides, the course aims at broadening horizons and improving analytical perspective in evaluation of policies at different levels.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Jennifer A. Elliott: An Introduction to Sustainable Development, Routledge (any edition).

Peter P. Rogers, Kazi F. Jalal, John A. Boyd: An introduction to sustainable development, Earthscan (any edition).

Online: https://sdgs.un.org/topics; https://sdgs.un.org/goals

Literatura uzupełniająca:

John Blewitt, Understanding Sustainable Development, Earthscan (any edition).

Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development. A/RES/70/1, UN 2015.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

kolokwium: 20.00%

inne: 10.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 20.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0