Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Global Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 121451-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Global Marketing
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Courses for GBI - bachelors
Courses for GLO - bachelors
Major courses for GBI - bachelors
Major courses for GLO - bachelors
Przedmioty obowiązkowe na programie SLLD-GBI
Przedmioty obowiązkowe na programie SLLD-GLO
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Students understand the role of international determinants of marketing strategies in global marketing

Students understand the global marketing concept

Students know factors influencing standardization or adaptation of marketing strategies and programmes

Students know selected techniques of foreign market screening and market research

Students are aware od recent trends in global marketing

Umiejętności:

Students are able to identify and solve marketing problems in multi-national and multi-cultural environment

Students are able to analyze and evaluate international or global marketing programs

Students acquire skills in team work (2-4 persons each) on case studies on international or global marketing issues

Kompetencje społeczne:

Students understand ethical problems in global marketing.

Students are sensitive to cultural issues in global marketing.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Baranowska-Prokop
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Global and international marketing. Standardization and adaptation in global marketing. Global marketing environment. Cultural (psychic) distance. Global marketing research. Foreign market screening and selection. Global market segmentation. Foreign market entry modes. Global marketing strategies/programmes. Product and branding decisions. International product life cycle. Pricing. Channels of distribution. Global communication (promotion). Country-of-origin effect.

Pełny opis:

A general objective of the course is to present and analyse the global marketing concept and practice against the background of processes of companies' internationalization. Discussion on selected segments of international environment (e.g. cultural) is included. Main foreign market entry forms, marketing strategies and marketing-mix (4P's: product, price, distribution, communication) perspectives are covered. Relevant issues of global market research and foreign markets selection are also included in the course.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1) M.R. Czinkota, I.A. Ronkainen, International Marketing, 10 ed., Cengage 2013;

or

2) S. Hollensen, Global Marketing. A Decision-Oriented Approach, 8th ed., Pearson 2020.

Literatura uzupełniająca:

1) M. Kotabe, K. Helsen, Global Marketing Management, 6 ed., Wiley 2014;

2) I. Doole, R. Lowe, International Marketing Strategy, 6 ed., Cengage 2012.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 20.00%

egzamin testowy: 30.00%

referaty/eseje: 20.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Baranowska-Prokop, Adam Oleksiuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Global and international marketing. Standardization and adaptation in global marketing. Global marketing environment. Cultural (psychic) distance. Global marketing research. Foreign market screening and selection. Global market segmentation. Foreign market entry modes. Global marketing strategies/programmes. Product and branding decisions. International product life cycle. Pricing. Channels of distribution. Global communication (promotion). Country-of-origin effect.

Pełny opis:

A general objective of the course is to present and analyse the global marketing concept and practice against the background of processes of companies' internationalization. Discussion on selected segments of international environment (e.g. cultural) is included. Main foreign market entry forms, marketing strategies and marketing-mix (4P's: product, price, distribution, communication) perspectives are covered. Relevant issues of global market research and foreign markets selection are also included in the course.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1) M.R. Czinkota, I.A. Ronkainen, International Marketing, 10 ed., Cengage 2013;

or

2) S. Hollensen, Global Marketing. A Decision-Oriented Approach, 8th ed., Pearson 2020.

Literatura uzupełniająca:

1) M. Kotabe, K. Helsen, Global Marketing Management, 6 ed., Wiley 2014;

2) I. Doole, R. Lowe, International Marketing Strategy, 6 ed., Cengage 2012.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 20.00%

egzamin testowy: 30.00%

referaty/eseje: 20.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Baranowska-Prokop
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Global and international marketing. Standardization and adaptation in global marketing. Global marketing environment. Cultural (psychic) distance. Global marketing research. Foreign market screening and selection. Global market segmentation. Foreign market entry modes. Global marketing strategies/programmes. Product and branding decisions. International product life cycle. Pricing. Channels of distribution. Global communication (promotion). Country-of-origin effect.

Pełny opis:

A general objective of the course is to present and analyse the global marketing concept and practice against the background of processes of companies' internationalization. Discussion on selected segments of international environment (e.g. cultural) is included. Main foreign market entry forms, marketing strategies and marketing-mix (4P's: product, price, distribution, communication) perspectives are covered. Relevant issues of global market research and foreign markets selection are also included in the course.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1) M.R. Czinkota, I.A. Ronkainen, International Marketing, 10 ed., Cengage 2013;

or

2) S. Hollensen, Global Marketing. A Decision-Oriented Approach, 8th ed., Pearson 2020.

Literatura uzupełniająca:

1) M. Kotabe, K. Helsen, Global Marketing Management, 6 ed., Wiley 2014;

2) I. Doole, R. Lowe, International Marketing Strategy, 6 ed., Cengage 2012.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 20.00%

egzamin testowy: 30.00%

referaty/eseje: 20.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0