Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Introduction to Game Theory

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 121431-S
Kod Erasmus / ISCED: 14.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0311) Ekonomia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Introduction to Game Theory
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NLLS-EKO
Przedmioty kierunkowe do wyboru NLLS-MIS
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Students should know and understand methods of modelling games, become proficient in using tools used in analyzing optimality of decisions made.

2. The course is a theoretical basis for further studies in the social sciences, hence students should know where and how the game theory can be applied and useful.

3. Students should able to recognize elements of a game in real-life economic situations, present and solve simple decision making problems.

Umiejętności:

1. Students can analyze economic phenomena using game theory, define a decision making problem and apply relevant tools to built a proper model.

2. Students can choose and apply proper solving strategies to problems from the field of game theory.

3. Students are able to recognise elements of game theory in real life problems.

Kompetencje społeczne:

1. Students can apply theoretical knowledge to explain real-life situations and understand advantages of using formal approach to the modelling of decision making problems.

2. Students understand differences between game theory applications and decision theory applications.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

1. Stregic Game - Introduction

2. Rationality

3. Strategies and concepts of solution

4. Mixed strategies

5. Sequential games with perfect information

6. Repeated games

7. Information

8. Static games with incomplete information

9. Dynamic games with incomplete information

10. Application of games with incomplete information.

11. Cooperative game theory

Pełny opis:

The goals of this course include presenting knowledge on formal modelling of decision making problems, indicationg links with other branches of science, discussing economic applications of game theory.

Game theory is a branch of science concerned with analyzing human behaviour in situations when the result can be influenced by decisions of multiple decision makers. It is currently used in microeconomics as a basic tool for analyzing behaviour of various entities in the market. This class gives students formal tools to analyze various types of decision making problems.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M.Malawski, A.Wieczorek, H.Sosnowska, Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, wyd. II, PWN 2012; Grupowe podejmowanie decyzji. Elementy teorii. Przykłady zastosowań, red. H.Sosnowska, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, 1990.

Literatura uzupełniająca:

J.Watson, Strategia. Wprowadzenie do teorii gier, Wydawnictwo WNT, 2005.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 70.00%

projekty: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

1. Stregic Game - Introduction

2. Rationality

3. Strategies and concepts of solution

4. Mixed strategies

5. Sequential games with perfect information

6. Repeated games

7. Information

8. Static games with incomplete information

9. Dynamic games with incomplete information

10. Application of games with incomplete information.

11. Cooperative game theory

Pełny opis:

The goals of this course include presenting knowledge on formal modelling of decision making problems, indicationg links with other branches of science, discussing economic applications of game theory.

Game theory is a branch of science concerned with analyzing human behaviour in situations when the result can be influenced by decisions of multiple decision makers. It is currently used in microeconomics as a basic tool for analyzing behaviour of various entities in the market. This class gives students formal tools to analyze various types of decision making problems.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M.Malawski, A.Wieczorek, H.Sosnowska, Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, wyd. II, PWN 2012; Grupowe podejmowanie decyzji. Elementy teorii. Przykłady zastosowań, red. H.Sosnowska, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, 1990.

Literatura uzupełniająca:

J.Watson, Strategia. Wprowadzenie do teorii gier, Wydawnictwo WNT, 2005.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 70.00%

projekty: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

1. Stregic Game - Introduction

2. Rationality

3. Strategies and concepts of solution

4. Mixed strategies

5. Sequential games with perfect information

6. Repeated games

7. Information

8. Static games with incomplete information

9. Dynamic games with incomplete information

10. Application of games with incomplete information.

11. Cooperative game theory

Pełny opis:

The goals of this course include presenting knowledge on formal modelling of decision making problems, indicationg links with other branches of science, discussing economic applications of game theory.

Game theory is a branch of science concerned with analyzing human behaviour in situations when the result can be influenced by decisions of multiple decision makers. It is currently used in microeconomics as a basic tool for analyzing behaviour of various entities in the market. This class gives students formal tools to analyze various types of decision making problems.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M.Malawski, A.Wieczorek, H.Sosnowska, Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, wyd. II, PWN 2012; Grupowe podejmowanie decyzji. Elementy teorii. Przykłady zastosowań, red. H.Sosnowska, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, 1990.

Literatura uzupełniająca:

J.Watson, Strategia. Wprowadzenie do teorii gier, Wydawnictwo WNT, 2005.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 70.00%

projekty: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

1. Stregic Game - Introduction

2. Rationality

3. Strategies and concepts of solution

4. Mixed strategies

5. Sequential games with perfect information

6. Repeated games

7. Information

8. Static games with incomplete information

9. Dynamic games with incomplete information

10. Application of games with incomplete information.

11. Cooperative game theory

Pełny opis:

The goals of this course include presenting knowledge on formal modelling of decision making problems, indicationg links with other branches of science, discussing economic applications of game theory.

Game theory is a branch of science concerned with analyzing human behaviour in situations when the result can be influenced by decisions of multiple decision makers. It is currently used in microeconomics as a basic tool for analyzing behaviour of various entities in the market. This class gives students formal tools to analyze various types of decision making problems.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M.Malawski, A.Wieczorek, H.Sosnowska, Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, wyd. II, PWN 2012; Grupowe podejmowanie decyzji. Elementy teorii. Przykłady zastosowań, red. H.Sosnowska, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, 1990.

Literatura uzupełniająca:

J.Watson, Strategia. Wprowadzenie do teorii gier, Wydawnictwo WNT, 2005.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 70.00%

projekty: 30.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0