Wstęp do teorii gier
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 121430-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
Nazwa przedmiotu: | Wstęp do teorii gier |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru NLLS-EKO Przedmioty kierunkowe do wyboru NLLS-MIS |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student powinien znać i rozumieć metody modelowania gier, swobodnie posługiwać się narzędziami służącymi do analizy optymalności podejmowanych decyzji. Przedmiot stanowi teoretyczną podstawę do kontynuowania studiowania nauk społecznych, dlatego student powinien rozumieć jak i gdzie teoria gier może być zastosowana. Student powinien umieć rozpoznać elementy gry w rzeczywistych sytuacjach ekonomicznych, przedstawić i rozwiązać proste problemy decyzyjne. Umiejętności: Student potrafi dokonać analizy zjawisk ekonomicznych przy pomocy teorii gier, zdefiniować problem decyzyjny i dobrać odpowiednie narzędzia, aby zbudować model. Student umie dobrać i zastosować odpowiednie koncepcje rozwiązania do wyznaczenia optymalnego sposobu zachowania. Student umie rozpoznać elementy teorii gier w życiu codziennym. Kompetencje społeczne: Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do objaśniania rzeczywistych sytuacji i rozumie zalety wykorzystania formalnego podejścia do modelowania problemów decyzyjnych. Student rozumie różnice między teorią podejmowania decyzji, a teorią gier. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 6 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
1. Gra strategiczna - wprowadzenie 2. Teoria racjonalnego wyboru 3. Gry w postaci normalnej, koncepcje rozwiązania 4. Strategie mieszane 5. Gry sekwencyjne o doskonałej informacji 6. Gry powtarzalne 7. Informacja 8. Gry o niekompletnej informacji 9. Zastosowanie gier o niekompletnej informacji 10. Gry kooperacyjne |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy o sposobach formalnego modelowania sytuacji decyzyjnych, wskazanie związku z innymi dyscyplinami nauki, przybliżenie ekonomicznych zastosowań teorii gier. Program: Teoria gier jest działem nauki zajmującą się analizą zachowania w sytuacji, gdy na wynik wpływają decyzje więcej niż jednego decydenta. Jest ona współcześnie stosowana w mikroekonomii jako podstawowe narzędzie analizy zachowania podmiotów na rynku. Zajęcia dają studentowi formalne narzędzia analizy różnego typu problemów decyzyjnych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M.Malawski, A.Wieczorek, H.Sosnowska, Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, wyd II, PWN, 1012; Grupowe podejmowanie decyzji. Elementy teorii. Przykłady zastosowań, red. H.Sosnowska, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, 1990. Literatura uzupełniająca: J.Watson, Strategia. Wprowadzenie do teorii gier, Wydawnictwo WNT, 2005. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 70.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 6 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
1. Gra strategiczna - wprowadzenie 2. Teoria racjonalnego wyboru 3. Gry w postaci normalnej, koncepcje rozwiązania 4. Strategie mieszane 5. Gry sekwencyjne o doskonałej informacji 6. Gry powtarzalne 7. Informacja 8. Gry o niekompletnej informacji 9. Zastosowanie gier o niekompletnej informacji 10. Gry kooperacyjne |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy o sposobach formalnego modelowania sytuacji decyzyjnych, wskazanie związku z innymi dyscyplinami nauki, przybliżenie ekonomicznych zastosowań teorii gier. Program: Teoria gier jest działem nauki zajmującą się analizą zachowania w sytuacji, gdy na wynik wpływają decyzje więcej niż jednego decydenta. Jest ona współcześnie stosowana w mikroekonomii jako podstawowe narzędzie analizy zachowania podmiotów na rynku. Zajęcia dają studentowi formalne narzędzia analizy różnego typu problemów decyzyjnych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M.Malawski, A.Wieczorek, H.Sosnowska, Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, wyd II, PWN, 1012; Grupowe podejmowanie decyzji. Elementy teorii. Przykłady zastosowań, red. H.Sosnowska, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, 1990. Literatura uzupełniająca: J.Watson, Strategia. Wprowadzenie do teorii gier, Wydawnictwo WNT, 2005. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 70.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 6 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Paweł Folfas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
1. Gra strategiczna - wprowadzenie 2. Teoria racjonalnego wyboru 3. Gry w postaci normalnej, koncepcje rozwiązania 4. Strategie mieszane 5. Gry sekwencyjne o doskonałej informacji 6. Gry powtarzalne 7. Informacja 8. Gry o niekompletnej informacji 9. Zastosowanie gier o niekompletnej informacji 10. Gry kooperacyjne |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy o sposobach formalnego modelowania sytuacji decyzyjnych, wskazanie związku z innymi dyscyplinami nauki, przybliżenie ekonomicznych zastosowań teorii gier. Program: Teoria gier jest działem nauki zajmującą się analizą zachowania w sytuacji, gdy na wynik wpływają decyzje więcej niż jednego decydenta. Jest ona współcześnie stosowana w mikroekonomii jako podstawowe narzędzie analizy zachowania podmiotów na rynku. Zajęcia dają studentowi formalne narzędzia analizy różnego typu problemów decyzyjnych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M.Malawski, A.Wieczorek, H.Sosnowska, Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, wyd II, PWN, 1012; Grupowe podejmowanie decyzji. Elementy teorii. Przykłady zastosowań, red. H.Sosnowska, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, 1990. Literatura uzupełniająca: J.Watson, Strategia. Wprowadzenie do teorii gier, Wydawnictwo WNT, 2005. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 70.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 6 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Paweł Folfas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
1. Gra strategiczna - wprowadzenie 2. Teoria racjonalnego wyboru 3. Gry w postaci normalnej, koncepcje rozwiązania 4. Strategie mieszane 5. Gry sekwencyjne o doskonałej informacji 6. Gry powtarzalne 7. Informacja 8. Gry o niekompletnej informacji 9. Zastosowanie gier o niekompletnej informacji 10. Gry kooperacyjne |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy o sposobach formalnego modelowania sytuacji decyzyjnych, wskazanie związku z innymi dyscyplinami nauki, przybliżenie ekonomicznych zastosowań teorii gier. Program: Teoria gier jest działem nauki zajmującą się analizą zachowania w sytuacji, gdy na wynik wpływają decyzje więcej niż jednego decydenta. Jest ona współcześnie stosowana w mikroekonomii jako podstawowe narzędzie analizy zachowania podmiotów na rynku. Zajęcia dają studentowi formalne narzędzia analizy różnego typu problemów decyzyjnych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M.Malawski, A.Wieczorek, H.Sosnowska, Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, wyd II, PWN, 1012; Grupowe podejmowanie decyzji. Elementy teorii. Przykłady zastosowań, red. H.Sosnowska, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, 1990. Literatura uzupełniająca: J.Watson, Strategia. Wprowadzenie do teorii gier, Wydawnictwo WNT, 2005. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 70.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.