International Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 120921-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
|
Nazwa przedmiotu: | International Marketing |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Courses for IE - bachelors Major courses for IE - bachelors Przedmioty obowiązkowe na programie SLLD-MSG |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student understands the role of determinants of marketing in the international and global environment, in particular of standardization/adaptation of marketing activities. Student understands the international marketing concept Student knows the recent trends in international marketing Umiejętności: Student is able to identify and solve marketing problems in multi-nation environment. Student is able to analyse and formulate international marketing programs. Student is able to conduct foreign market analysis necessary for the target market choice. Kompetencje społeczne: Student understands ethical problems in international marketing. Student acquires skills in team work (2-3 persons teams). Student is is aware of negotiation styles within different cultures. |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Maia Maziashvili, Adam Oleksiuk, Mariusz Sagan | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Adam Oleksiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
"International Marketing" is a sub-discipline of marketing. It covers presentation of principles of marketing activities in the diversified, dynamic international environment. |
|
Pełny opis: |
The definition and key elements of marketing activity in the international environment are presented and discussed. The course aims at familiarizing the students with marketing considerations of different types of foreign market entry. Furthermore, it aims at presenting the the available analysis and research tools to assess the foreign market opportunities and choose marketing strategies. It characterizes the marketing mix tools to be used in foreign markets, on the basis of multiple cases concerning European companies. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kotabe M., Helsen K.: "Global Marketing Management", 7th ed, Wiley 2016; S. Hollensen, Global Marketing. 7th ed., Pearson Education, 2017; 2021; I. Doole, R. Lowe, Kenyon A., International Marketing Strategy, 7th ed., Cengage, 2019; 2022. Literatura uzupełniająca: Entrepreneurial Marketing and International New Ventures, edited by I.Kowalik, Routledge, New York, 2020; International Marketing: Within and Beyond Visegrad Borders, edited by Elena Horská, 2014: Episteme. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 30.00% egzamin testowy: 20.00% referaty/eseje: 30.00% ocena z ćwiczeń: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT CW
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Adam Oleksiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
"International Marketing" is a sub-discipline of marketing. It covers presentation of principles of marketing activities in the diversified, dynamic international environment. |
|
Pełny opis: |
The definition and key elements of marketing activity in the international environment are presented and discussed. The course aims at familiarizing the students with marketing considerations of different types of foreign market entry. Furthermore, it aims at presenting the the available analysis and research tools to assess the foreign market opportunities and choose marketing strategies. It characterizes the marketing mix tools to be used in foreign markets, on the basis of multiple cases concerning European companies. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kotabe M., Helsen K.: "Global Marketing Management", 7th ed, Wiley 2016; S. Hollensen, Global Marketing. 7th ed., Pearson Education, 2017; 2021; I. Doole, R. Lowe, Kenyon A., International Marketing Strategy, 7th ed., Cengage, 2019; 2022. Literatura uzupełniająca: Entrepreneurial Marketing and International New Ventures, edited by I.Kowalik, Routledge, New York, 2020; International Marketing: Within and Beyond Visegrad Borders, edited by Elena Horská, 2014: Episteme. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 30.00% egzamin testowy: 20.00% referaty/eseje: 30.00% ocena z ćwiczeń: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Maia Maziashvili, Adam Oleksiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
"International Marketing" is a sub-discipline of marketing. It covers presentation of principles of marketing activities in the diversified, dynamic international environment. |
|
Pełny opis: |
The definition and key elements of marketing activity in the international environment are presented and discussed. The course aims at familiarizing the students with marketing considerations of different types of foreign market entry. Furthermore, it aims at presenting the the available analysis and research tools to assess the foreign market opportunities and choose marketing strategies. It characterizes the marketing mix tools to be used in foreign markets, on the basis of multiple cases concerning European companies. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kotabe M., Helsen K.: "Global Marketing Management", 7th ed, Wiley 2016; S. Hollensen, Global Marketing. 7th ed., Pearson Education, 2017; 2021; I. Doole, R. Lowe, Kenyon A., International Marketing Strategy, 7th ed., Cengage, 2016; 2018. Literatura uzupełniająca: International Marketing: Within and Beyond Visegrad Borders, edited by Elena Horská, 2014: Episteme. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 30.00% egzamin testowy: 20.00% referaty/eseje: 30.00% ocena z ćwiczeń: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Kowalik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
"International Marketing" is a sub-discipline of marketing. It covers presentation of principles of marketing activities in the diversified, dynamic international environment. |
|
Pełny opis: |
The definition and key elements of marketing activity in the international environment are presented and discussed. The course aims at familiarizing the students with marketing considerations of different types of foreign market entry. Furthermore, it aims at presenting the the available analysis and research tools to assess the foreign market opportunities and choose marketing strategies. It characterizes the marketing mix tools to be used in foreign markets, on the basis of multiple cases concerning European companies. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kotabe M., Helsen K.: "Global Marketing Management", 7th ed, Wiley 2016; S. Hollensen, Global Marketing. 7th ed., Pearson Education, 2017; 2021; I. Doole, R. Lowe, Kenyon A., International Marketing Strategy, 7th ed., Cengage, 2016; 2018. Literatura uzupełniająca: International Marketing: Within and Beyond Visegrad Borders, edited by Elena Horská, 2014: Episteme. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 30.00% egzamin testowy: 20.00% referaty/eseje: 30.00% ocena z ćwiczeń: 20.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.