Marketing międzynarodowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 120920-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing międzynarodowy |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe na programie SLLD-MSG |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student rozumie rolę uwarunkowań działań marketingowych w otoczeniu międzynarodowym i globalnym, w szczególności standaryzacji / adaptacji działań marketingowych. Student rozumie koncepcję marketingu międzynarodowego. Student zna najnowsze tendencje zmian w marketingu międzynarodowym. Umiejętności: Student potrafi zidentyfikować i rozwiązywać problemy marketingu w otoczeniu wielonarodowym. Student potrafi analizować międzynarodowe programy marketingowe, Student umie ocenić strategie marketingowe stosowane przez przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych. Kompetencje społeczne: Student rozumie problemy etyczne w marketingu międzynarodowym. Student umie współpracować w ramach kilkuosobowych grup. |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mariusz Sagan | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Zasady prowadzenia działań marketingowych w otoczeniu międzynarodowym. Standaryzacja, globalizacja i adaptacja marketingu międzynarodowego. Otoczenie marketingu międzynarodowego. Marketing międzykulturowy. Międzynarodowa segmentacja rynku. Marka w marketingu międzynarodowym. Kanały dystrybucji na rynkach zagranicznych. Promocja międzynarodowa. Efekt kraju pochodzenia. |
|
Pełny opis: |
Zaprezentowanie koncepcji marketingu międzynarodowego na tle procesów umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, charakterystyka i analiza uwarunkowań oraz badań na potrzeby marketingu międzynarodowego, prezentacja głównych strategii i działań marketingowych na rynkach zagranicznych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Internacjonalizacja przedsiębiorstw w perspektywie przedsiębiorczości międzynarodowej, red. Krzysztof Wach, PWN 2019; Marketing Międzynarodowy, Współczesne trendy i praktyka. red. K.Fonfara, PWN, 2014 Literatura uzupełniająca: M.K. Witek-Hajduk (2019), Internet a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstwa, OW SGH, Warszawa; "Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym. Integracja różnorodności", red. W.Wiktor, C.H.Beck, 2017; International Marketing in Europe (ed. M. Szymura-Tyc), University of Economics in Katowice, 2012 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 30.00% egzamin testowy: 20.00% referaty/eseje: 30.00% ocena z ćwiczeń: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Zasady prowadzenia działań marketingowych w otoczeniu międzynarodowym. Standaryzacja, globalizacja i adaptacja marketingu międzynarodowego. Otoczenie marketingu międzynarodowego. Marketing międzykulturowy. Międzynarodowa segmentacja rynku. Marka w marketingu międzynarodowym. Kanały dystrybucji na rynkach zagranicznych. Promocja międzynarodowa. Efekt kraju pochodzenia. |
|
Pełny opis: |
Zaprezentowanie koncepcji marketingu międzynarodowego na tle procesów umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, charakterystyka i analiza uwarunkowań oraz badań na potrzeby marketingu międzynarodowego, prezentacja głównych strategii i działań marketingowych na rynkach zagranicznych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Internacjonalizacja przedsiębiorstw w perspektywie przedsiębiorczości międzynarodowej, red. Krzysztof Wach, PWN 2019; Marketing Międzynarodowy, Współczesne trendy i praktyka. red. K.Fonfara, PWN, 2014 Literatura uzupełniająca: M.K. Witek-Hajduk (2019), Internet a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstwa, OW SGH, Warszawa; "Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym. Integracja różnorodności", red. W.Wiktor, C.H.Beck, 2017; International Marketing in Europe (ed. M. Szymura-Tyc), University of Economics in Katowice, 2012 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 30.00% egzamin testowy: 20.00% referaty/eseje: 30.00% ocena z ćwiczeń: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Zasady prowadzenia działań marketingowych w otoczeniu międzynarodowym. Standaryzacja, globalizacja i adaptacja marketingu międzynarodowego. Otoczenie marketingu międzynarodowego. Marketing międzykulturowy. Międzynarodowa segmentacja rynku. Marka w marketingu międzynarodowym. Kanały dystrybucji na rynkach zagranicznych. Promocja międzynarodowa. Efekt kraju pochodzenia. |
|
Pełny opis: |
Zaprezentowanie koncepcji marketingu międzynarodowego na tle procesów umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, charakterystyka i analiza uwarunkowań oraz badań na potrzeby marketingu międzynarodowego, prezentacja głównych strategii i działań marketingowych na rynkach zagranicznych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Marketing Międzynarodowy, Współczesne trendy i praktyka. red. K.Fonfara, PWN, 2014; Internacjonalizacja przedsiębiorstw w perspektywie przedsiębiorczości międzynarodowej, red. Krzysztof Wach, PWN 2019 Literatura uzupełniająca: M.K. Witek-Hajduk (2019), Internet a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstwa, OW SGH, Warszawa; "Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym. Integracja różnorodności", red. W.Wiktor, C.H.Beck, 2017; International Marketing in Europe (ed. M. Szymura-Tyc), University of Economics in Katowice, 2012 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 30.00% egzamin testowy: 20.00% referaty/eseje: 30.00% ocena z ćwiczeń: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Zasady prowadzenia działań marketingowych w otoczeniu międzynarodowym. Standaryzacja, globalizacja i adaptacja marketingu międzynarodowego. Otoczenie marketingu międzynarodowego. Marketing międzykulturowy. Międzynarodowa segmentacja rynku. Marka w marketingu międzynarodowym. Kanały dystrybucji na rynkach zagranicznych. Promocja międzynarodowa. Efekt kraju pochodzenia. |
|
Pełny opis: |
Zaprezentowanie koncepcji marketingu międzynarodowego na tle procesów umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, charakterystyka i analiza uwarunkowań oraz badań na potrzeby marketingu międzynarodowego, prezentacja głównych strategii i działań marketingowych na rynkach zagranicznych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Marketing Międzynarodowy, Współczesne trendy i praktyka. red. K.Fonfara, PWN, 2014; Internacjonalizacja przedsiębiorstw w perspektywie przedsiębiorczości międzynarodowej, red. Krzysztof Wach, PWN 2019 Literatura uzupełniająca: M.K. Witek-Hajduk (2019), Internet a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstwa, OW SGH, Warszawa; "Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym. Integracja różnorodności", red. W.Wiktor, C.H.Beck, 2017; International Marketing in Europe (ed. M. Szymura-Tyc), University of Economics in Katowice, 2012 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 30.00% egzamin testowy: 20.00% referaty/eseje: 30.00% ocena z ćwiczeń: 20.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.