Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing międzynarodowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 120920-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing międzynarodowy
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie SLLD-MSG
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student rozumie rolę uwarunkowań działań marketingowych w otoczeniu międzynarodowym i globalnym, w szczególności standaryzacji / adaptacji działań marketingowych.

Student rozumie koncepcję marketingu międzynarodowego.

Student zna najnowsze tendencje zmian w marketingu międzynarodowym.

Umiejętności:

Student potrafi zidentyfikować i rozwiązywać problemy marketingu w otoczeniu wielonarodowym.

Student potrafi analizować międzynarodowe programy marketingowe,

Student umie ocenić strategie marketingowe stosowane przez przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych.

Kompetencje społeczne:

Student rozumie problemy etyczne w marketingu międzynarodowym.

Student umie współpracować w ramach kilkuosobowych grup.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mariusz Sagan
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Zasady prowadzenia działań marketingowych w otoczeniu międzynarodowym. Standaryzacja, globalizacja i adaptacja marketingu międzynarodowego. Otoczenie marketingu międzynarodowego. Marketing międzykulturowy. Międzynarodowa segmentacja rynku. Marka w marketingu międzynarodowym. Kanały dystrybucji na rynkach zagranicznych. Promocja międzynarodowa. Efekt kraju pochodzenia.

Pełny opis:

Zaprezentowanie koncepcji marketingu międzynarodowego na tle procesów umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, charakterystyka i analiza uwarunkowań oraz badań na potrzeby marketingu międzynarodowego, prezentacja głównych strategii i działań marketingowych na rynkach zagranicznych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Internacjonalizacja przedsiębiorstw w perspektywie przedsiębiorczości międzynarodowej, red. Krzysztof Wach, PWN 2019; Marketing Międzynarodowy, Współczesne trendy i praktyka. red. K.Fonfara, PWN, 2014

Literatura uzupełniająca:

M.K. Witek-Hajduk (2019), Internet a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstwa, OW SGH, Warszawa; "Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym. Integracja różnorodności", red. W.Wiktor, C.H.Beck, 2017; International Marketing in Europe (ed. M. Szymura-Tyc), University of Economics in Katowice, 2012

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 30.00%

egzamin testowy: 20.00%

referaty/eseje: 30.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Zasady prowadzenia działań marketingowych w otoczeniu międzynarodowym. Standaryzacja, globalizacja i adaptacja marketingu międzynarodowego. Otoczenie marketingu międzynarodowego. Marketing międzykulturowy. Międzynarodowa segmentacja rynku. Marka w marketingu międzynarodowym. Kanały dystrybucji na rynkach zagranicznych. Promocja międzynarodowa. Efekt kraju pochodzenia.

Pełny opis:

Zaprezentowanie koncepcji marketingu międzynarodowego na tle procesów umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, charakterystyka i analiza uwarunkowań oraz badań na potrzeby marketingu międzynarodowego, prezentacja głównych strategii i działań marketingowych na rynkach zagranicznych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Internacjonalizacja przedsiębiorstw w perspektywie przedsiębiorczości międzynarodowej, red. Krzysztof Wach, PWN 2019; Marketing Międzynarodowy, Współczesne trendy i praktyka. red. K.Fonfara, PWN, 2014

Literatura uzupełniająca:

M.K. Witek-Hajduk (2019), Internet a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstwa, OW SGH, Warszawa; "Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym. Integracja różnorodności", red. W.Wiktor, C.H.Beck, 2017; International Marketing in Europe (ed. M. Szymura-Tyc), University of Economics in Katowice, 2012

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 30.00%

egzamin testowy: 20.00%

referaty/eseje: 30.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Zasady prowadzenia działań marketingowych w otoczeniu międzynarodowym. Standaryzacja, globalizacja i adaptacja marketingu międzynarodowego. Otoczenie marketingu międzynarodowego. Marketing międzykulturowy. Międzynarodowa segmentacja rynku. Marka w marketingu międzynarodowym. Kanały dystrybucji na rynkach zagranicznych. Promocja międzynarodowa. Efekt kraju pochodzenia.

Pełny opis:

Zaprezentowanie koncepcji marketingu międzynarodowego na tle procesów umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, charakterystyka i analiza uwarunkowań oraz badań na potrzeby marketingu międzynarodowego, prezentacja głównych strategii i działań marketingowych na rynkach zagranicznych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Marketing Międzynarodowy, Współczesne trendy i praktyka. red. K.Fonfara, PWN, 2014; Internacjonalizacja przedsiębiorstw w perspektywie przedsiębiorczości międzynarodowej, red. Krzysztof Wach, PWN 2019

Literatura uzupełniająca:

M.K. Witek-Hajduk (2019), Internet a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstwa, OW SGH, Warszawa; "Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym. Integracja różnorodności", red. W.Wiktor, C.H.Beck, 2017; International Marketing in Europe (ed. M. Szymura-Tyc), University of Economics in Katowice, 2012

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 30.00%

egzamin testowy: 20.00%

referaty/eseje: 30.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Zasady prowadzenia działań marketingowych w otoczeniu międzynarodowym. Standaryzacja, globalizacja i adaptacja marketingu międzynarodowego. Otoczenie marketingu międzynarodowego. Marketing międzykulturowy. Międzynarodowa segmentacja rynku. Marka w marketingu międzynarodowym. Kanały dystrybucji na rynkach zagranicznych. Promocja międzynarodowa. Efekt kraju pochodzenia.

Pełny opis:

Zaprezentowanie koncepcji marketingu międzynarodowego na tle procesów umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, charakterystyka i analiza uwarunkowań oraz badań na potrzeby marketingu międzynarodowego, prezentacja głównych strategii i działań marketingowych na rynkach zagranicznych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Marketing Międzynarodowy, Współczesne trendy i praktyka. red. K.Fonfara, PWN, 2014; Internacjonalizacja przedsiębiorstw w perspektywie przedsiębiorczości międzynarodowej, red. Krzysztof Wach, PWN 2019

Literatura uzupełniająca:

M.K. Witek-Hajduk (2019), Internet a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstwa, OW SGH, Warszawa; "Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym. Integracja różnorodności", red. W.Wiktor, C.H.Beck, 2017; International Marketing in Europe (ed. M. Szymura-Tyc), University of Economics in Katowice, 2012

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 30.00%

egzamin testowy: 20.00%

referaty/eseje: 30.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0