Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Competitive Strategies

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 120591-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0419) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Competitive Strategies
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Courses for MAN - bachelors
Major courses for MAN - bachelors
Przedmioty obowiązkowe na programie SLLD-LOG
Przedmioty obowiązkowe na programie SLLD-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Students know methodology of analysis and strategic planning at the industry level.

2. They distinguish competitive strategy form business model.

3. They understand relationship between environmental turbulences and firm's situation, risk resulted from environmental turbulences and the need of strategic planning.

4. They know methods and procedures of industry analysis.

Umiejętności:

1. Students can make segmentation of an enterprise's business activity to identify industries it operates in.

2. They can analyze and assess industry attractiveness.

3. They can analyze a macro-environment as well as connect macro-environmental changes with industry attractiveness and a firm's situation.

Kompetencje społeczne:

1. The students improve their command of English when reading literature and texts from Internet.

2. The students familiarize themselves with data basis on industries and companies.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mikołaj Pindelski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Company environment and its segmentation. Industry - definition and principles of its delineation. Methods of an industry attractiveness analysis. Analysis and prognosis methods of a macro-environment. Methods of a company strategic potential analysis. SWOT analysis. Principles of a strategy building at the SBU (strategic business unit) level. Competitive strategy models. Co-opetition - problems of competitors' co-operation. Strategies towards suppliers.

Pełny opis:

An objective of the course is to acknowledge students in field of methodology of competitive analysis and principles of competitive strategy building and its assessment, and also to train students in both analyzing and strategic planning skills at the industry level.

Literatura:

Literatura podstawowa:

A.A. Thompson, M. Peteraf, J.E. Gamble, A.J. Strickland, Crafting and Executing Strategy. The Quest for Competitive Advantage. Concepts & Cases, McGraw-Hill Education, 23rd Edition 2022.

Literatura uzupełniająca:

1. R.M. Grant, Contemporary Strategy Analysis, 11th edition, Willey 2022.

2. C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Business and Competitive Analysis. Effective Application of New and Classic Methods, 2nd Edition, Pearson Education 2015.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dorota Ciesielska-Maciągowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Company environment and its segmentation. Industry - definition and principles of its delineation. Methods of an industry attractiveness analysis. Analysis and prognosis methods of a macro-environment. Methods of a company strategic potential analysis. SWOT analysis. Principles of a strategy building at the SBU (strategic business unit) level. Competitive strategy models. Co-opetition - problems of competitors' co-operation. Strategies towards suppliers.

Pełny opis:

An objective of the course is to acknowledge students in field of methodology of competitive analysis and principles of competitive strategy building and its assessment, and also to train students in both analyzing and strategic planning skills at the industry level.

Literatura:

Literatura podstawowa:

A.A. Thompson, M. Peteraf, J.E. Gamble, A.J. Strickland, Crafting and Executing Strategy. The Quest for Competitive Advantage. Concepts & Cases, McGraw-Hill Education, 23rd Edition 2022.

Literatura uzupełniająca:

1. R.M. Grant, Contemporary Strategy Analysis, 11th edition, Willey 2022.

2. C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Business and Competitive Analysis. Effective Application of New and Classic Methods, 2nd Edition, Pearson Education 2015.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mikołaj Pindelski, Robert Strelau
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Company environment and its segmentation. Industry - definition and principles of its delineation. Methods of an industry attractiveness analysis. Analysis and prognosis methods of a macro-environment. Methods of a company strategic potential analysis. SWOT analysis. Principles of a strategy building at the SBU (strategic business unit) level. Competitive strategy models. Co-opetition - problems of competitors' co-operation. Strategies towards suppliers.

Pełny opis:

An objective of the course is to acknowledge students in field of methodology of competitive analysis and principles of competitive strategy building and its assessment, and also to train students in both analyzing and strategic planning skills at the industry level.

Literatura:

Literatura podstawowa:

A.A. Thompson, M. Peteraf, J.E. Gamble, A.J. Strickland, Crafting and Executing Strategy. The Quest for Competitive Advantage. Concepts & Cases, McGraw-Hill Education, 23rd Edition 2022.

Literatura uzupełniająca:

1. R.M. Grant, Contemporary Strategy Analysis, 11th edition, Willey 2022.

2. C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Business and Competitive Analysis. Effective Application of New and Classic Methods, 2nd Edition, Pearson Education 2015.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0