Nauka o przedsiębiorstwie (e-learning)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 120369-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.9
|
Nazwa przedmiotu: | Nauka o przedsiębiorstwie (e-learning) |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe na programie SLLD-ZAR |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1/ Znajomość podstawowych pojęć z zakresu teorii przedsiębiorstwa i teorii przedsiębiorczości 2/ Rozumienie interakcji przedsiębiorstwo - otoczenie 3/ Posiadanie wiedzy o celach przedsiębiorstwa i jego interesariuszy oraz wiedzy o ryzykach związanych z poszczególnymi fazami cyklu życia przedsiębiorstwa 4/ Znajomość zasad funkcjonowania i źródeł wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstwa Umiejętności: 1/ Umiejętność rozpoznawania zewnętrznych i wewnętrznych uwarunkowań funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa 2/ Umiejętność rozwiązywania problemów wynikających ze specyfiki prowadzonej działalności oraz projektowania działań zapobiegających zagrożeniom w różnych fazach cyklu życia przedsiębiorstwa 3/ Umiejętność wyszukania, analizy i oceny informacji dotyczących zagadnień poruszanych w wykładach 4/ Umiejętność rozwiązywania studium przypadku oraz prezentacji i obrony swojego stanowiska na forum grupy Kompetencje społeczne: 1/ Umiejętność przedsiębiorczego myślenia o organizacji, której członkiem jest student 2/ Zrozumienie konieczności rozwijania kreatywności własnej i współpracowników 3/ Umiejętność współdziałania z innymi osobami oraz wykorzystania swojej wiedzy w ramach realizacji pracy zespołowej 4/ Świadomość znaczenia terminowego i rzetelnego wykonania powierzonych zadań oraz etycznych zachowań członków organizacji jaką jest przedsiębiorstwo |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Kurs internetowy - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Kurs "Nauka o przedsiębiorstwie" prezentuje zagadnienia pozwalające na zrozumienie uwarunkowań i złożoności procesów zachodzących w przedsiębiorstwie, a w szczególności charakteryzuje cele, formy i zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa w społecznym, instytucjonalnym i rynkowym otoczeniu. Omawia wpływ postępu technologicznego oraz rywalizacji konkurencyjnej na cechy współczesnego przedsiębiorstwa, postrzeganie jego granic, celów, czynników generujących wartość. Wskazuje na koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem, które sprzyjają budowaniu jego odporności na kryzysy. |
|
Pełny opis: |
Głównym celem dydaktycznym kursu jest zapoznanie studentów z teoretycznymi podstawami procesu powstawania i rozwoju przedsiębiorstwa, ze szczególnym zwróceniem uwagi na istotę przedsiębiorstwa, jego formę organizacyjno-prawną, relacje z otoczeniem oraz ogólne zasady działania. Ponadto, kurs skierowany jest na wykształcenie umiejętności wyznaczania zasobów ważnych z punktu widzenia konkurencyjności przedsiębiorstwa oraz właściwego doboru metod rozwiązywania problemów w poszczególnych fazach cyklu jego życia. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1/ Nauka o organizacji. Ujęcie dynamiczne, red. A. Adamik, Wolters Kluwer, Warszawa 2019; 2/ K. Krzakiewicz, S. Cyfert, Wprowadzenie do nauki o organizacji, Wydawnictwo UE w Poznaniu, Poznań 2017; 3/ Przedsiębiorstwo. Drogi sukcesu rynkowego, red. J. Żurek, PWE, Warszawa 2016; 4/ B. Godziszewski, M. Haffer, M. J. Stankiewicz, S. Sudoł, Przedsiębiorstwo. Teoria i praktyka zarządzania, PWE, Warszawa 2011; 5/ Materiały dydaktyczne udostępniane na platformie e-sgh Literatura uzupełniająca: 1/ P. Chudziński, Architektura biznesu przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2019; 2/ A. Skala, Startupy. Wyzwanie dla zarządzania i edukacji przedsiębiorczości, Wyd. edu-Libri, Kraków 2018; 3/ Anatomia kryzysu, red. M. Romanowska, P. Dziurski, OW SGH., Warszawa 2016; 4/ J. Komorowski, Cele przedsiębiorstwa a rozwój gospodarczy, OW SGH. Warszawa 2015; 5/ M. Najda-Janoszka, Organizacja wirtualna. Teoria i praktyka, DIFIN, Warszawa 2014 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Kurs internetowy - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Kurs "Nauka o przedsiębiorstwie" prezentuje zagadnienia pozwalające na zrozumienie uwarunkowań i złożoności procesów zachodzących w przedsiębiorstwie, a w szczególności charakteryzuje cele, formy i zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa w społecznym, instytucjonalnym i rynkowym otoczeniu. Omawia wpływ postępu technologicznego oraz rywalizacji konkurencyjnej na cechy współczesnego przedsiębiorstwa, postrzeganie jego granic, celów, czynników generujących wartość. Wskazuje na koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem, które sprzyjają budowaniu jego odporności na kryzysy. |
|
Pełny opis: |
Głównym celem dydaktycznym kursu jest zapoznanie studentów z teoretycznymi podstawami procesu powstawania i rozwoju przedsiębiorstwa, ze szczególnym zwróceniem uwagi na istotę przedsiębiorstwa, jego formę organizacyjno-prawną, relacje z otoczeniem oraz ogólne zasady działania. Ponadto, kurs skierowany jest na wykształcenie umiejętności wyznaczania zasobów ważnych z punktu widzenia konkurencyjności przedsiębiorstwa oraz właściwego doboru metod rozwiązywania problemów w poszczególnych fazach cyklu jego życia. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1/ Nauka o organizacji. Ujęcie dynamiczne, red. A. Adamik, Wolters Kluwer, Warszawa 2019; 2/ K. Krzakiewicz, S. Cyfert, Wprowadzenie do nauki o organizacji, Wydawnictwo UE w Poznaniu, Poznań 2017; 3/ Przedsiębiorstwo. Drogi sukcesu rynkowego, red. J. Żurek, PWE, Warszawa 2016; 4/ B. Godziszewski, M. Haffer, M. J. Stankiewicz, S. Sudoł, Przedsiębiorstwo. Teoria i praktyka zarządzania, PWE, Warszawa 2011; 5/ Materiały dydaktyczne udostępniane na platformie e-sgh Literatura uzupełniająca: 1/ P. Chudziński, Architektura biznesu przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2019; 2/ A. Skala, Startupy. Wyzwanie dla zarządzania i edukacji przedsiębiorczości, Wyd. edu-Libri, Kraków 2018; 3/ Anatomia kryzysu, red. M. Romanowska, P. Dziurski, OW SGH., Warszawa 2016; 4/ J. Komorowski, Cele przedsiębiorstwa a rozwój gospodarczy, OW SGH. Warszawa 2015; 5/ M. Najda-Janoszka, Organizacja wirtualna. Teoria i praktyka, DIFIN, Warszawa 2014 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.