Badania marketingowe
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 120110-S |
| Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
|
| Nazwa przedmiotu: | Badania marketingowe |
| Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
| Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe na programie NLLS-ZAR |
| Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student 1. zna zasady planowania badań marketingowych; 2. zna zasady i metody prowadzenia badań marketingowych; 3. zna zasady konstruowania narzędzi badawczych oraz metody oceny ich jakości Umiejętności: Student potrafi: 1. zaplanować badanie marketingowe; 2. praktycznie zastosować wybrane metody badań marketingowych; 3. zlecić badanie marketingowe; 4. ocenić wyniki badań zrealizowanych przez zewnętrznych wykonawców. Kompetencje społeczne: Student: 1. rozumie problemy etyczne w badaniach marketingowych; 2. rozwija umiejętność pracy w grupie (np. przy projektowaniu badania, opracowywaniu kwestionariusza, przygotowywaniu prezentacji projektu badawczego). |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
| Okres: | 2026-02-21 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | Alicja Krzepicka, Michał Lutostański, Beata Marciniak, Wojciech Trzebiński | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
| Okres: | 2026-02-21 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 6 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | (brak danych) | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
| Skrócony opis: |
Istota i rodzaje badań marketingowych. Proces badawczy. Planowanie badania marketingowego. Badania marketingowe wtórne i pierwotne. Metody ankietowe. Metody jakościowe. Metody obserwacyjne. Metody eksperymentalne. Dobór prób w badaniach marketingowych. Badania marketingowe w wybranych obszarach zastosowań. Etyka realizacji badań marketingowych. |
|
| Pełny opis: |
Przedstawienie roli, funkcji, zasad i metod prowadzenia badań marketingowych; charakterystyka wybranych narzędzi badawczych (wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi) oraz przedstawienie sposobów wykorzystania wyników badań w działalności marketingowej organizacji. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa: Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, pod red. Mazurek-Łopacińska K., Warszawa 2016. Sagan A., Metodologia badań ekonomicznych, Kraków 2016. Badania marketingowe, pod red. D. Maison, A. Noga-Bogomilski, GWP, Gdańsk 2007. Maison D., Jakościowe metody badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2022. Literatura uzupełniająca: Rószkiewicz M., Perek-Białas J., Węziak-Białowolska D., Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013. Badania marketingowe. Nowe metody badań i zastosowania, red. naukowa R. Milic-Czerniak, Difin, Warszawa 2019. Fieldwork jest sztuką, pod red. P.B. Sztabińskiego, Z. Sawińskiego, F. Sztabińskiego, Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 2005. Glinka B., Czakon W., Podstawy badań jakościowych, PWE, Warszawa 2021. Kaczmarek M., Olejnik I. , Springer A., Badania jakościowe - metody i zastosowania, CeDeWu, Warszawa 2013. |
|
| Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy (pytania zamknięte i otwarte): 50.00% projekty (zaliczanie prac etapowych): 50.00% Odsetek nieobecności, powyżej którego nie zalicza się przedmiotu (nie dot. wykładów) wyrażony odsetkiem godzin, powyżej którego wyklucza się osiągnięcie efektów uczenia się: 50% |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 6 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | (brak danych) | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
| Skrócony opis: |
Istota i rodzaje badań marketingowych. Proces badawczy. Planowanie badania marketingowego. Badania marketingowe wtórne i pierwotne. Metody ankietowe. Metody jakościowe. Metody obserwacyjne. Metody eksperymentalne. Dobór prób w badaniach marketingowych. Badania marketingowe w wybranych obszarach zastosowań. Etyka realizacji badań marketingowych. |
|
| Pełny opis: |
Przedstawienie roli, funkcji, zasad i metod prowadzenia badań marketingowych; charakterystyka wybranych narzędzi badawczych (wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi) oraz przedstawienie sposobów wykorzystania wyników badań w działalności marketingowej organizacji. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa: Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, pod red. Mazurek-Łopacińska K., Warszawa 2016. Sagan A., Metodologia badań ekonomicznych, Kraków 2016. Badania marketingowe, pod red. D. Maison, A. Noga-Bogomilski, GWP, Gdańsk 2007. Maison D., Jakościowe metody badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2022. Literatura uzupełniająca: Rószkiewicz M., Perek-Białas J., Węziak-Białowolska D., Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013. Badania marketingowe. Nowe metody badań i zastosowania, red. naukowa R. Milic-Czerniak, Difin, Warszawa 2019. Fieldwork jest sztuką, pod red. P.B. Sztabińskiego, Z. Sawińskiego, F. Sztabińskiego, Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 2005. Glinka B., Czakon W., Podstawy badań jakościowych, PWE, Warszawa 2021. Kaczmarek M., Olejnik I. , Springer A., Badania jakościowe - metody i zastosowania, CeDeWu, Warszawa 2013. |
|
| Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy (pytania zamknięte i otwarte): 50.00% projekty (zaliczanie prac etapowych): 50.00% Odsetek nieobecności, powyżej którego nie zalicza się przedmiotu (nie dot. wykładów) wyrażony odsetkiem godzin, powyżej którego wyklucza się osiągnięcie efektów uczenia się: 50% |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 6 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | (brak danych) | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
| Skrócony opis: |
Istota i rodzaje badań marketingowych. Proces badawczy. Planowanie badania marketingowego. Badania marketingowe wtórne i pierwotne. Metody ankietowe. Metody jakościowe. Metody obserwacyjne. Metody eksperymentalne. Dobór prób w badaniach marketingowych. Badania marketingowe w wybranych obszarach zastosowań. Etyka realizacji badań marketingowych. |
|
| Pełny opis: |
Przedstawienie roli, funkcji, zasad i metod prowadzenia badań marketingowych; charakterystyka wybranych narzędzi badawczych (wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi) oraz przedstawienie sposobów wykorzystania wyników badań w działalności marketingowej organizacji. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa: Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, pod red. Mazurek-Łopacińska K., Warszawa 2016. Sagan A., Metodologia badań ekonomicznych, Kraków 2016. Badania marketingowe, pod red. D. Maison, A. Noga-Bogomilski, GWP, Gdańsk 2007. Maison D., Jakościowe metody badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2022. Literatura uzupełniająca: Rószkiewicz M., Perek-Białas J., Węziak-Białowolska D., Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013. Badania marketingowe. Nowe metody badań i zastosowania, red. naukowa R. Milic-Czerniak, Difin, Warszawa 2019. Fieldwork jest sztuką, pod red. P.B. Sztabińskiego, Z. Sawińskiego, F. Sztabińskiego, Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 2005. Glinka B., Czakon W., Podstawy badań jakościowych, PWE, Warszawa 2021. Kaczmarek M., Olejnik I. , Springer A., Badania jakościowe - metody i zastosowania, CeDeWu, Warszawa 2013. |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 6 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | (brak danych) | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
| Skrócony opis: |
Istota i rodzaje badań marketingowych. Proces badawczy. Planowanie badania marketingowego. Badania marketingowe wtórne i pierwotne. Metody ankietowe. Metody jakościowe. Metody obserwacyjne. Metody eksperymentalne. Dobór prób w badaniach marketingowych. Badania marketingowe w wybranych obszarach zastosowań. Etyka realizacji badań marketingowych. |
|
| Pełny opis: |
Przedstawienie roli, funkcji, zasad i metod prowadzenia badań marketingowych; charakterystyka wybranych narzędzi badawczych (wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi) oraz przedstawienie sposobów wykorzystania wyników badań w działalności marketingowej organizacji. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa: Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, pod red. Mazurek-Łopacińska K., Warszawa 2016. Sagan A., Metodologia badań ekonomicznych, Kraków 2016. Badania marketingowe, pod red. D. Maison, A. Noga-Bogomilski, GWP, Gdańsk 2007. Maison D., Jakościowe metody badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2022. Literatura uzupełniająca: Rószkiewicz M., Perek-Białas J., Węziak-Białowolska D., Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013. Badania marketingowe. Nowe metody badań i zastosowania, red. naukowa R. Milic-Czerniak, Difin, Warszawa 2019. Fieldwork jest sztuką, pod red. P.B. Sztabińskiego, Z. Sawińskiego, F. Sztabińskiego, Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 2005. Glinka B., Czakon W., Podstawy badań jakościowych, PWE, Warszawa 2021. Kaczmarek M., Olejnik I. , Springer A., Badania jakościowe - metody i zastosowania, CeDeWu, Warszawa 2013. |
|
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
