Badania marketingowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 120110-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
|
Nazwa przedmiotu: | Badania marketingowe |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe na programie SLLD-ZAR |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student 1. zna zasady planowania badań marketingowych; 2. zna zasady i metody prowadzenia badań marketingowych; 3. ma wiedzę z zakresu analizy danych z badań marketingowych. Umiejętności: Student potrafi: 1. zaplanować badanie marketingowe; 2. praktycznie zastosować wybrane metody badań marketingowych; 3. zlecić badanie marketingowe; 4. ocenić wyniki badań zrealizowanych przez zewnętrznych wykonawców. Kompetencje społeczne: Student: 1. rozumie problemy etyczne w badaniach marketingowych; 2. rozwija umiejętność pracy w grupie (np. przy opracowywaniu kwestionariusza). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
WYK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Wojciech Trzebiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Istota i rodzaje badań marketingowych. Proces badawczy. Planowanie badania marketingowego. Badania marketingowe wtórne i pierwotne. Metody ankietowe. Metody jakościowe. Metody obserwacyjne. Metody eksperymentalne. Dobór prób w badaniach marketingowych. Badania marketingowe w wybranych obszarach zastosowań. Etyka realizacji badań marketingowych. |
|
Pełny opis: |
Przedstawienie roli, funkcji, zasad i metod prowadzenia badań marketingowych; charakterystyka wybranych narzędzi badawczych (wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi) oraz przedstawienie sposobów wykorzystania wyników badań w działalności marketingowej organizacji. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, pod red. Mazurek-Łopacińska K., Warszawa 2016. Sagan A., Metodologia badań ekonomicznych, Kraków 2016. Badania marketingowe, pod red. D. Maison, A. Noga-Bogomilski, GWP, Gdańsk 2007. Maison D., Jakościowe metody badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2022. Literatura uzupełniająca: Rószkiewicz M., Perek-Białas J., Węziak-Białowolska D., Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013. Badania marketingowe. Nowe metody badań i zastosowania, red. naukowa R. Milic-Czerniak, Difin, Warszawa 2019. Fieldwork jest sztuką, pod red. P.B. Sztabińskiego, Z. Sawińskiego, F. Sztabińskiego, Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 2005. Glinka B., Czakon W., Podstawy badań jakościowych, PWE, Warszawa 2021. Kaczmarek M., Olejnik I. , Springer A., Badania jakościowe - metody i zastosowania, CeDeWu, Warszawa 2013. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 50.00% projekty: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Istota i rodzaje badań marketingowych. Proces badawczy. Planowanie badania marketingowego. Badania marketingowe wtórne i pierwotne. Metody ankietowe. Metody jakościowe. Metody obserwacyjne. Metody eksperymentalne. Dobór prób w badaniach marketingowych. Badania marketingowe w wybranych obszarach zastosowań. Etyka realizacji badań marketingowych. |
|
Pełny opis: |
Przedstawienie roli, funkcji, zasad i metod prowadzenia badań marketingowych; charakterystyka wybranych narzędzi badawczych (wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi) oraz przedstawienie sposobów wykorzystania wyników badań w działalności marketingowej organizacji. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, pod red. Mazurek-Łopacińska K., Warszawa 2016. Sagan A., Metodologia badań ekonomicznych, Kraków 2016. Badania marketingowe, pod red. D. Maison, A. Noga-Bogomilski, GWP, Gdańsk 2007. Kaczmarek M., Olejnik I. , Springer A., Badania jakościowe - metody i zastosowania, CeDeWu, Warszawa 2013. Glinka B., Czakon W., Podstawy badań jakościowych, PWE, Warszawa 2021. Literatura uzupełniająca: Churchill B., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002. Fieldwork jest sztuką, pod red. P.B. Sztabińskiego, Z. Sawińskiego, F. Sztabińskiego, Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 2005. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014 Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012. Schroeder J., Bartosik-Purgat M., Mruk H., Międzynarodowe badania marketingowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2013. Strzyżewska M,, Rószkiewicz M., Analizy marketingowe, Difin, Warszawa 2002. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 50.00% projekty: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT CW
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Beata Marciniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Istota i rodzaje badań marketingowych. Proces badawczy. Planowanie badania marketingowego. Badania marketingowe wtórne i pierwotne. Metody ankietowe. Metody jakościowe. Metody obserwacyjne. Metody eksperymentalne. Dobór prób w badaniach marketingowych. Badania marketingowe w wybranych obszarach zastosowań. Etyka realizacji badań marketingowych. |
|
Pełny opis: |
Przedstawienie roli, funkcji, zasad i metod prowadzenia badań marketingowych; charakterystyka wybranych narzędzi badawczych (wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi) oraz przedstawienie sposobów wykorzystania wyników badań w działalności marketingowej organizacji. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, pod red. Mazurek-Łopacińska K., Warszawa 2016. Sagan A., Metodologia badań ekonomicznych, Kraków 2016. Badania marketingowe, pod red. D. Maison, A. Noga-Bogomilski, GWP, Gdańsk 2007. Kaczmarek M., Olejnik I. , Springer A., Badania jakościowe - metody i zastosowania, CeDeWu, Warszawa 2013. Glinka B., Czakon W., Podstawy badań jakościowych, PWE, Warszawa 2021. Literatura uzupełniająca: Churchill B., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002. Fieldwork jest sztuką, pod red. P.B. Sztabińskiego, Z. Sawińskiego, F. Sztabińskiego, Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 2005. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014 Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012. Schroeder J., Bartosik-Purgat M., Mruk H., Międzynarodowe badania marketingowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2013. Strzyżewska M,, Rószkiewicz M., Analizy marketingowe, Difin, Warszawa 2002. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 50.00% projekty: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-18 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Beata Marciniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Istota i rodzaje badań marketingowych. Proces badawczy. Planowanie badania marketingowego. Badania marketingowe wtórne i pierwotne. Metody ankietowe. Metody jakościowe. Metody obserwacyjne. Metody eksperymentalne. Dobór prób w badaniach marketingowych. Badania marketingowe w wybranych obszarach zastosowań. Etyka realizacji badań marketingowych. |
|
Pełny opis: |
Przedstawienie roli, funkcji, zasad i metod prowadzenia badań marketingowych; charakterystyka wybranych narzędzi badawczych (wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi) oraz przedstawienie sposobów wykorzystania wyników badań w działalności marketingowej organizacji. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, pod red. Mazurek-Łopacińska K., Warszawa 2016. Sagan A., Metodologia badań ekonomicznych, Kraków 2016. Badania marketingowe, pod red. D. Maison, A. Noga-Bogomilski, GWP, Gdańsk 2007. Kaczmarek M., Olejnik I. , Springer A., Badania jakościowe - metody i zastosowania, CeDeWu, Warszawa 2013. Glinka B., Czakon W., Podstawy badań jakościowych, PWE, Warszawa 2021. Literatura uzupełniająca: Churchill B., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002. Fieldwork jest sztuką, pod red. P.B. Sztabińskiego, Z. Sawińskiego, F. Sztabińskiego, Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 2005. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014 Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012. Schroeder J., Bartosik-Purgat M., Mruk H., Międzynarodowe badania marketingowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2013. Strzyżewska M,, Rószkiewicz M., Analizy marketingowe, Difin, Warszawa 2002. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 50.00% projekty: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-17 |
Przejdź do planu
PN WT CW
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Beata Marciniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Istota i rodzaje badań marketingowych. Proces badawczy. Planowanie badania marketingowego. Badania marketingowe wtórne i pierwotne. Metody ankietowe. Metody jakościowe. Metody obserwacyjne. Metody eksperymentalne. Dobór prób w badaniach marketingowych. Badania marketingowe w wybranych obszarach zastosowań. Etyka realizacji badań marketingowych. |
|
Pełny opis: |
Przedstawienie roli, funkcji, zasad i metod prowadzenia badań marketingowych; charakterystyka wybranych narzędzi badawczych (wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi) oraz przedstawienie sposobów wykorzystania wyników badań w działalności marketingowej organizacji. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, pod red. Mazurek-Łopacińska K., Warszawa 2016. Sagan A., Metodologia badań ekonomicznych, Kraków 2016. Badania marketingowe, pod red. D. Maison, A. Noga-Bogomilski, GWP, Gdańsk 2007. Kaczmarek M., Olejnik I. , Springer A., Badania jakościowe - metody i zastosowania, CeDeWu, Warszawa 2013. Glinka B., Czakon W., Podstawy badań jakościowych, PWE, Warszawa 2021. Literatura uzupełniająca: Churchill B., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002. Fieldwork jest sztuką, pod red. P.B. Sztabińskiego, Z. Sawińskiego, F. Sztabińskiego, Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 2005. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014 Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012. Schroeder J., Bartosik-Purgat M., Mruk H., Międzynarodowe badania marketingowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2013. Strzyżewska M,, Rószkiewicz M., Analizy marketingowe, Difin, Warszawa 2002. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 50.00% projekty: 50.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.