Wychowanie fizyczne - nordic walking dla osób z dysfunkcją narządu słuchu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 111570-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
16.1
|
Nazwa przedmiotu: | Wychowanie fizyczne - nordic walking dla osób z dysfunkcją narządu słuchu |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Grupa przedmiotów wychowania fizycznego Grupa przedmiotów wychowania fizycznego - studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student powinien mieć znajomość podstaw budowy ciała oraz kultury fizycznej. Student powinien mieć wiedzę o prawidłowych nawykach aktywności ruchowej, sposobach odżywiania i wypoczynku. Student powinien znać podstawowe wiadomości z zakresu kultury fizycznej, promocji zdrowia, prewencji pierwotnej chorób cywilizacyjnych oraz higieny osobistej. Umiejętności: Student powinien umieć poprawnie wykonywać ćwiczenia oraz opanować podstawowe elementy techniczne charakterystyczne dla danej aktywności fizycznej. W szczególności student powinien umieć dobierać i wykonywać ćwiczenia dostosowane do swojej dysfunkcji. Student powinien podnieść swoją wydolność fizyczną, sprawność fizyczną i motoryczną. Student powinien umieć zastosować przepisy obowiązujące w danej dyscyplinie sportowej. Kompetencje społeczne: Promocja zdrowego stylu życia, kształtowanie postaw sprzyjających aktywności fizycznej przez całe życie. Docenianie roli wychowania fizycznego i sportu w kształtowaniu postaw prozdrowotnych młodego pokolenia. Docenianie wartości systematycznej pracy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Usprawnianie psychofizyczne i podnoszenie poziomu zdrowia, podnoszenie kompetencji, komunikacji i współpracy w grupie. Przedstawienie nordic walkingu jako formy rekreacji ruchowej. Zajęcia mają na celu nie tylko naukę zasad gry w tenisa i prawidłowych wzorców i nawyków ruchowych charakterystycznych dla tej dyscypliny sportu, ale również poprawę sprawności fizycznej i sercowo-naczyniowej organizmu oraz wszechstronny rozwój cech motorycznych: siły, wytrzymałości, koordynacji ruchowej. |
|
Pełny opis: |
Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Poprawa ogólnej sprawności motorycznej, wzmocnienie gorsetu mięśniowego, wszechstronny rozwój cech motorycznych, dotlenienie całego organizmu i ogólnie zwiększenie intensywności przemiany materii. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A. Kosmol (2013) Teoria i praktyka sportu niepełnosprawnych 2. A. Wilanowski (2014) Nordic Walking dla każdego 3. P. Wróblewski, Nordic Walking w Polsce Literatura uzupełniająca: 1. Sz. Słoma, Nordic Walking jak chodzić 2. T. Arem (2006) Nordic Walking Ruszaj swoje ciało |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Usprawnianie psychofizyczne i podnoszenie poziomu zdrowia, podnoszenie kompetencji, komunikacji i współpracy w grupie. Przedstawienie nordic walkingu jako formy rekreacji ruchowej. Zajęcia mają na celu nie tylko naukę zasad gry w tenisa i prawidłowych wzorców i nawyków ruchowych charakterystycznych dla tej dyscypliny sportu, ale również poprawę sprawności fizycznej i sercowo-naczyniowej organizmu oraz wszechstronny rozwój cech motorycznych: siły, wytrzymałości, koordynacji ruchowej. |
|
Pełny opis: |
Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Poprawa ogólnej sprawności motorycznej, wzmocnienie gorsetu mięśniowego, wszechstronny rozwój cech motorycznych, dotlenienie całego organizmu i ogólnie zwiększenie intensywności przemiany materii. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A. Kosmol (2013) Teoria i praktyka sportu niepełnosprawnych 2. A. Wilanowski (2014) Nordic Walking dla każdego 3. P. Wróblewski, Nordic Walking w Polsce Literatura uzupełniająca: 1. Sz. Słoma, Nordic Walking jak chodzić 2. T. Arem (2006) Nordic Walking Ruszaj swoje ciało |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Usprawnianie psychofizyczne i podnoszenie poziomu zdrowia, podnoszenie kompetencji, komunikacji i współpracy w grupie. Przedstawienie nordic walkingu jako formy rekreacji ruchowej. Zajęcia mają na celu nie tylko naukę zasad gry w tenisa i prawidłowych wzorców i nawyków ruchowych charakterystycznych dla tej dyscypliny sportu, ale również poprawę sprawności fizycznej i sercowo-naczyniowej organizmu oraz wszechstronny rozwój cech motorycznych: siły, wytrzymałości, koordynacji ruchowej. |
|
Pełny opis: |
Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Poprawa ogólnej sprawności motorycznej, wzmocnienie gorsetu mięśniowego, wszechstronny rozwój cech motorycznych, dotlenienie całego organizmu i ogólnie zwiększenie intensywności przemiany materii. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A. Kosmol (2013) Teoria i praktyka sportu niepełnosprawnych 2. A. Wilanowski (2014) Nordic Walking dla każdego 3. P. Wróblewski, Nordic Walking w Polsce Literatura uzupełniająca: 1. Sz. Słoma, Nordic Walking jak chodzić 2. T. Arem (2006) Nordic Walking Ruszaj swoje ciało |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Usprawnianie psychofizyczne i podnoszenie poziomu zdrowia, podnoszenie kompetencji, komunikacji i współpracy w grupie. Przedstawienie nordic walkingu jako formy rekreacji ruchowej. Zajęcia mają na celu nie tylko naukę zasad gry w tenisa i prawidłowych wzorców i nawyków ruchowych charakterystycznych dla tej dyscypliny sportu, ale również poprawę sprawności fizycznej i sercowo-naczyniowej organizmu oraz wszechstronny rozwój cech motorycznych: siły, wytrzymałości, koordynacji ruchowej. |
|
Pełny opis: |
Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Poprawa ogólnej sprawności motorycznej, wzmocnienie gorsetu mięśniowego, wszechstronny rozwój cech motorycznych, dotlenienie całego organizmu i ogólnie zwiększenie intensywności przemiany materii. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A. Kosmol (2013) Teoria i praktyka sportu niepełnosprawnych 2. A. Wilanowski (2014) Nordic Walking dla każdego 3. P. Wróblewski, Nordic Walking w Polsce Literatura uzupełniająca: 1. Sz. Słoma, Nordic Walking jak chodzić 2. T. Arem (2006) Nordic Walking Ruszaj swoje ciało |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 100.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.