Wychowanie fizyczne - nordic walking dla osób z dysfunkcją narządu słuchu
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 111570-D |
| Kod Erasmus / ISCED: |
16.1
|
| Nazwa przedmiotu: | Wychowanie fizyczne - nordic walking dla osób z dysfunkcją narządu słuchu |
| Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
| Grupy: |
Grupa przedmiotów wychowania fizycznego Grupa przedmiotów wychowania fizycznego - studia stacjonarne |
| Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student powinien mieć znajomość podstaw budowy ciała oraz kultury fizycznej. Student powinien mieć wiedzę o prawidłowych nawykach aktywności ruchowej, sposobach odżywiania i wypoczynku. Student powinien znać podstawowe wiadomości z zakresu kultury fizycznej, promocji zdrowia, prewencji pierwotnej chorób cywilizacyjnych oraz higieny osobistej. Umiejętności: Student powinien umieć poprawnie wykonywać ćwiczenia oraz opanować podstawowe elementy techniczne charakterystyczne dla danej aktywności fizycznej. W szczególności student powinien umieć dobierać i wykonywać ćwiczenia dostosowane do swojej dysfunkcji. Student powinien podnieść swoją wydolność fizyczną, sprawność fizyczną i motoryczną. Student powinien umieć zastosować przepisy obowiązujące w danej dyscyplinie sportowej. Kompetencje społeczne: Promocja zdrowego stylu życia, kształtowanie postaw sprzyjających aktywności fizycznej przez całe życie. Docenianie roli wychowania fizycznego i sportu w kształtowaniu postaw prozdrowotnych młodego pokolenia. Docenianie wartości systematycznej pracy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
| Okres: | 2026-02-21 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | (brak danych) | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
| Skrócony opis: |
Usprawnianie psychofizyczne i podnoszenie poziomu zdrowia, podnoszenie kompetencji, komunikacji i współpracy w grupie. Przedstawienie nordic walkingu jako formy rekreacji ruchowej. Zajęcia mają na celu nie tylko naukę zasad gry w tenisa i prawidłowych wzorców i nawyków ruchowych charakterystycznych dla tej dyscypliny sportu, ale również poprawę sprawności fizycznej i sercowo-naczyniowej organizmu oraz wszechstronny rozwój cech motorycznych: siły, wytrzymałości, koordynacji ruchowej. |
|
| Pełny opis: |
Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Poprawa ogólnej sprawności motorycznej, wzmocnienie gorsetu mięśniowego, wszechstronny rozwój cech motorycznych, dotlenienie całego organizmu i ogólnie zwiększenie intensywności przemiany materii. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A. Kosmol (2013) Teoria i praktyka sportu niepełnosprawnych 2. A. Wilanowski (2014) Nordic Walking dla każdego 3. P. Wróblewski, Nordic Walking w Polsce Literatura uzupełniająca: 1. Sz. Słoma, Nordic Walking jak chodzić 2. T. Arem (2006) Nordic Walking Ruszaj swoje ciało |
|
| Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne (sprawdziany sprawnościowe, aktywność podczas zajęć): 100.00% Odsetek nieobecności, powyżej którego nie zalicza się przedmiotu (nie dot. wykładów) wyrażony odsetkiem godzin, powyżej którego wyklucza się osiągnięcie efektów uczenia się: 35% Szczegółowe warunki zaliczenia: Wszystkie nieobecności muszą zostać odrobione na zasadach określonych przez prowadzącego. Szczegółowe warunki zaliczenia przedstawiane są na pierwszych zajęciach oraz umieszone na stronie https://www.sgh.waw.pl/sport-w-sgh. |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | (brak danych) | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
| Skrócony opis: |
Usprawnianie psychofizyczne i podnoszenie poziomu zdrowia, podnoszenie kompetencji, komunikacji i współpracy w grupie. Przedstawienie nordic walkingu jako formy rekreacji ruchowej. Zajęcia mają na celu nie tylko naukę zasad gry w tenisa i prawidłowych wzorców i nawyków ruchowych charakterystycznych dla tej dyscypliny sportu, ale również poprawę sprawności fizycznej i sercowo-naczyniowej organizmu oraz wszechstronny rozwój cech motorycznych: siły, wytrzymałości, koordynacji ruchowej. |
|
| Pełny opis: |
Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Poprawa ogólnej sprawności motorycznej, wzmocnienie gorsetu mięśniowego, wszechstronny rozwój cech motorycznych, dotlenienie całego organizmu i ogólnie zwiększenie intensywności przemiany materii. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A. Kosmol (2013) Teoria i praktyka sportu niepełnosprawnych 2. A. Wilanowski (2014) Nordic Walking dla każdego 3. P. Wróblewski, Nordic Walking w Polsce Literatura uzupełniająca: 1. Sz. Słoma, Nordic Walking jak chodzić 2. T. Arem (2006) Nordic Walking Ruszaj swoje ciało |
|
| Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne (sprawdziany sprawnościowe, aktywność podczas zajęć): 100.00% Odsetek nieobecności, powyżej którego nie zalicza się przedmiotu (nie dot. wykładów) wyrażony odsetkiem godzin, powyżej którego wyklucza się osiągnięcie efektów uczenia się: 35% Szczegółowe warunki zaliczenia: Wszystkie nieobecności muszą zostać odrobione na zasadach określonych przez prowadzącego. Szczegółowe warunki zaliczenia przedstawiane są na pierwszych zajęciach oraz umieszone na stronie https://www.sgh.waw.pl/sport-w-sgh. |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | (brak danych) | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
| Skrócony opis: |
Usprawnianie psychofizyczne i podnoszenie poziomu zdrowia, podnoszenie kompetencji, komunikacji i współpracy w grupie. Przedstawienie nordic walkingu jako formy rekreacji ruchowej. Zajęcia mają na celu nie tylko naukę zasad gry w tenisa i prawidłowych wzorców i nawyków ruchowych charakterystycznych dla tej dyscypliny sportu, ale również poprawę sprawności fizycznej i sercowo-naczyniowej organizmu oraz wszechstronny rozwój cech motorycznych: siły, wytrzymałości, koordynacji ruchowej. |
|
| Pełny opis: |
Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Poprawa ogólnej sprawności motorycznej, wzmocnienie gorsetu mięśniowego, wszechstronny rozwój cech motorycznych, dotlenienie całego organizmu i ogólnie zwiększenie intensywności przemiany materii. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A. Kosmol (2013) Teoria i praktyka sportu niepełnosprawnych 2. A. Wilanowski (2014) Nordic Walking dla każdego 3. P. Wróblewski, Nordic Walking w Polsce Literatura uzupełniająca: 1. Sz. Słoma, Nordic Walking jak chodzić 2. T. Arem (2006) Nordic Walking Ruszaj swoje ciało |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | (brak danych) | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
| Skrócony opis: |
Usprawnianie psychofizyczne i podnoszenie poziomu zdrowia, podnoszenie kompetencji, komunikacji i współpracy w grupie. Przedstawienie nordic walkingu jako formy rekreacji ruchowej. Zajęcia mają na celu nie tylko naukę zasad gry w tenisa i prawidłowych wzorców i nawyków ruchowych charakterystycznych dla tej dyscypliny sportu, ale również poprawę sprawności fizycznej i sercowo-naczyniowej organizmu oraz wszechstronny rozwój cech motorycznych: siły, wytrzymałości, koordynacji ruchowej. |
|
| Pełny opis: |
Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Poprawa ogólnej sprawności motorycznej, wzmocnienie gorsetu mięśniowego, wszechstronny rozwój cech motorycznych, dotlenienie całego organizmu i ogólnie zwiększenie intensywności przemiany materii. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A. Kosmol (2013) Teoria i praktyka sportu niepełnosprawnych 2. A. Wilanowski (2014) Nordic Walking dla każdego 3. P. Wróblewski, Nordic Walking w Polsce Literatura uzupełniająca: 1. Sz. Słoma, Nordic Walking jak chodzić 2. T. Arem (2006) Nordic Walking Ruszaj swoje ciało |
|
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
