Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wychowanie fizyczne - nauka i doskonalenie pływania dla osób z dysfunkcją narządu wzroku lub słuchu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 111510-D
Kod Erasmus / ISCED: 16.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (1014) Nauki o sporcie i kulturze fizycznej Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Wychowanie fizyczne - nauka i doskonalenie pływania dla osób z dysfunkcją narządu wzroku lub słuchu
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Grupa przedmiotów wychowania fizycznego
Grupa przedmiotów wychowania fizycznego - studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student powinien mieć znajomość podstaw budowy ciała oraz kultury fizycznej.

Student powinien mieć wiedzę o prawidłowych nawykach aktywności ruchowej, sposobach odżywiania i wypoczynku.

Student powinien znać podstawowe wiadomości z zakresu kultury fizycznej, promocji zdrowia, prewencji pierwotnej chorób cywilizacyjnych oraz higieny osobistej.

Umiejętności:

Student powinien umieć poprawnie wykonywać ćwiczenia oraz opanować podstawowe elementy techniczne charakterystyczne dla danej aktywności fizycznej. W szczególności student powinien umieć dobierać i wykonywać ćwiczenia dostosowane do swojej dysfunkcji, jak również samodzielnie korzystać z obiektu sportowego - pływalni, zarówno w szatni jak i na płycie basenu.

Student powinien podnieść swoją wydolność fizyczną, sprawność fizyczną i motoryczną.

Student powinien umieć zastosować przepisy obowiązujące w danej dyscyplinie sportowej.

Kompetencje społeczne:

Promocja zdrowego stylu życia, kształtowanie postaw sprzyjających aktywności fizycznej przez całe życie. Docenianie roli wychowania fizycznego i sportu w kształtowaniu postaw prozdrowotnych młodego pokolenia.

Docenianie wartości systematycznej pracy.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

Nauka i doskonalenie podstawowych wzorców ruchowych wykorzystywanych do pływania stylem grzbietowym, klasycznym oraz kraulem. Program zakłada przekazanie wiedzy z zakresu zasad bezpieczeństwa na pływalniach i nad akwenami wodnymi oraz z zakresu istoty pływania jako dyscypliny sportu dla osób z dysfunkcją narządu wzroku oraz słuchu.

Pełny opis:

Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Doskonalenie wzorców ruchowych pozwalających na swobodne utrzymywanie się oraz poruszanie w środowisku wodnym. Poprawa ogólnej sprawności motorycznej, wzmocnienie wybranych grup mięśniowych, zwiększenie ruchomości w stawach, poprawienie pracy narządów wewnętrznych, dotlenienie całego organizmu i ogólnie zwiększenie intensywności przemiany materii.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Edmund Bartkowiak, Pływanie sportowe, Wyd. Sport i Turystyka, Warszawa 1972.

2. Stanisław Głąb, Wybór ćwiczeń w nauczaniu sportowych technik pływania, Wyd. Fregata Swimming, Poznań 2016.

3. Jim Montgomery, Mo Chambers, Pływanie. Droga do mistrzostwa, Wyd. Buk Rower, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

Gail M. Dummer, Donald H. Watkinds, Moving to the Next Level: Swimming Instruction for Persons with Disabilities, https://www.teamunify.com/mtms/UserFiles/File/Moving%20to%20the%20Next%20Level%20Swimming%20Instruction%20for%20Persons%20with%20Disabilities.pdf

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

Nauka i doskonalenie podstawowych wzorców ruchowych wykorzystywanych do pływania stylem grzbietowym, klasycznym oraz kraulem. Program zakłada przekazanie wiedzy z zakresu zasad bezpieczeństwa na pływalniach i nad akwenami wodnymi oraz z zakresu istoty pływania jako dyscypliny sportu dla osób z dysfunkcją narządu wzroku oraz słuchu.

Pełny opis:

Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Doskonalenie wzorców ruchowych pozwalających na swobodne utrzymywanie się oraz poruszanie w środowisku wodnym. Poprawa ogólnej sprawności motorycznej, wzmocnienie wybranych grup mięśniowych, zwiększenie ruchomości w stawach, poprawienie pracy narządów wewnętrznych, dotlenienie całego organizmu i ogólnie zwiększenie intensywności przemiany materii.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Edmund Bartkowiak, Pływanie sportowe, Wyd. Sport i Turystyka, Warszawa 1972.

2. Stanisław Głąb, Wybór ćwiczeń w nauczaniu sportowych technik pływania, Wyd. Fregata Swimming, Poznań 2016.

3. Jim Montgomery, Mo Chambers, Pływanie. Droga do mistrzostwa, Wyd. Buk Rower, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

Gail M. Dummer, Donald H. Watkinds, Moving to the Next Level: Swimming Instruction for Persons with Disabilities, https://www.teamunify.com/mtms/UserFiles/File/Moving%20to%20the%20Next%20Level%20Swimming%20Instruction%20for%20Persons%20with%20Disabilities.pdf

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

Nauka i doskonalenie podstawowych wzorców ruchowych wykorzystywanych do pływania stylem grzbietowym, klasycznym oraz kraulem. Program zakłada przekazanie wiedzy z zakresu zasad bezpieczeństwa na pływalniach i nad akwenami wodnymi oraz z zakresu istoty pływania jako dyscypliny sportu dla osób z dysfunkcją narządu wzroku oraz słuchu.

Pełny opis:

Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Doskonalenie wzorców ruchowych pozwalających na swobodne utrzymywanie się oraz poruszanie w środowisku wodnym. Poprawa ogólnej sprawności motorycznej, wzmocnienie wybranych grup mięśniowych, zwiększenie ruchomości w stawach, poprawienie pracy narządów wewnętrznych, dotlenienie całego organizmu i ogólnie zwiększenie intensywności przemiany materii.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Edmund Bartkowiak, Pływanie sportowe, Wyd. Sport i Turystyka, Warszawa 1972.

2. Stanisław Głąb, Wybór ćwiczeń w nauczaniu sportowych technik pływania, Wyd. Fregata Swimming, Poznań 2016.

3. Jim Montgomery, Mo Chambers, Pływanie. Droga do mistrzostwa, Wyd. Buk Rower, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

Gail M. Dummer, Donald H. Watkinds, Moving to the Next Level: Swimming Instruction for Persons with Disabilities, https://www.teamunify.com/mtms/UserFiles/File/Moving%20to%20the%20Next%20Level%20Swimming%20Instruction%20for%20Persons%20with%20Disabilities.pdf

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

Nauka i doskonalenie podstawowych wzorców ruchowych wykorzystywanych do pływania stylem grzbietowym, klasycznym oraz kraulem. Program zakłada przekazanie wiedzy z zakresu zasad bezpieczeństwa na pływalniach i nad akwenami wodnymi oraz z zakresu istoty pływania jako dyscypliny sportu dla osób z dysfunkcją narządu wzroku oraz słuchu.

Pełny opis:

Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Doskonalenie wzorców ruchowych pozwalających na swobodne utrzymywanie się oraz poruszanie w środowisku wodnym. Poprawa ogólnej sprawności motorycznej, wzmocnienie wybranych grup mięśniowych, zwiększenie ruchomości w stawach, poprawienie pracy narządów wewnętrznych, dotlenienie całego organizmu i ogólnie zwiększenie intensywności przemiany materii.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Edmund Bartkowiak, Pływanie sportowe, Wyd. Sport i Turystyka, Warszawa 1972.

2. Stanisław Głąb, Wybór ćwiczeń w nauczaniu sportowych technik pływania, Wyd. Fregata Swimming, Poznań 2016.

3. Jim Montgomery, Mo Chambers, Pływanie. Droga do mistrzostwa, Wyd. Buk Rower, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

Gail M. Dummer, Donald H. Watkinds, Moving to the Next Level: Swimming Instruction for Persons with Disabilities, https://www.teamunify.com/mtms/UserFiles/File/Moving%20to%20the%20Next%20Level%20Swimming%20Instruction%20for%20Persons%20with%20Disabilities.pdf

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0