Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wychowanie fizyczne - boccia dla osób z paraplegią, porażeniem mózgowym lub schorzeniami narządu ruchu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 111350-D
Kod Erasmus / ISCED: 16.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (1014) Nauki o sporcie i kulturze fizycznej Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Wychowanie fizyczne - boccia dla osób z paraplegią, porażeniem mózgowym lub schorzeniami narządu ruchu
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Grupa przedmiotów wychowania fizycznego
Grupa przedmiotów wychowania fizycznego - studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student powinien mieć znajomość podstaw budowy ciała oraz kultury fizycznej.

Student powinien mieć wiedzę o prawidłowych nawykach aktywności ruchowej, sposobach odżywiania i wypoczynku.

Student powinien znać podstawowe wiadomości z zakresu kultury fizycznej, promocji zdrowia, prewencji pierwotnej chorób cywilizacyjnych oraz higieny osobistej.

Umiejętności:

Student powinien umieć poprawnie wykonywać ćwiczenia oraz opanować podstawowe elementy techniczne charakterystyczne dla danej aktywności fizycznej. W szczególności student powinien umieć dobierać i wykonywać ćwiczenia dostosowane do swojej dysfunkcji.

Student powinien podnieść swoją wydolność fizyczną, sprawność fizyczną i motoryczną.

Student powinien umieć zastosować przepisy obowiązujące w danej dyscyplinie sportowej.

Kompetencje społeczne:

Promocja zdrowego stylu życia, kształtowanie postaw sprzyjających aktywności fizycznej przez całe życie. Docenianie roli wychowania fizycznego i sportu w kształtowaniu postaw prozdrowotnych młodego pokolenia.

Docenianie wartości systematycznej pracy.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

Poprawa sprawności fizycznej, poprawa wydolności. Utrzymanie i rozwój sprawności funkcjonalnej. Dążenie do osiągnięcia prawidłowych wzorców ruchowych, napięć mięśniowych oraz zakresów ruchomości, umiejętności sprawnego poruszania się i zmian pozycji. Wyrobienie prawidłowych nawyków ruchowych.

Pełny opis:

Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Poprawa ogólnej sprawności motorycznej, wzmocnienie mięśni posturalnych, wzmocnienie mięśni kończyn górnych i dolnych, kształtowanie nawyków prawidłowej postawy. Poprawa wydolności i wyrobienie nawyku regularnej aktywności fizycznej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

PROGRAM SZKOLENIA BOCCI dla uczniów z niepełnosprawnością ( w tym sprzężoną niepełnosprawnością) SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH, SZKOŁY MISTRZOSTWA SPORTOWEGO POZIOM LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO opracowany przez : Monikę Mróz, Ireneusza Klimka, Annę Ćwik-Zbyryt, Dariusza Borowieca zatwierdzony przez Minister Sportu Danutę Dmowską Andrzejuk; Biblioteka Polskiego Związku Bocci

Literatura uzupełniająca:

1. Owczarek Sł., Atlas ćwiczeń korekcyjnych, Warszawa 1998.

2. Cantieni B.,52 ćwiczenia zapobiegające wadom sylwetki, metoda Binity Cantieni, Wrocław 2006

3. Clemenceau J.P.,Delavier F.,Gundiil, Stretching ilustrowany przewodnik, Warszawa, Wydaw. Lekarskie PZWL,2017

4. Rosławski A.,Skolimowski T., Technika wykonywania ćwiczeń leczniczych, Warszawa, Wydaw. Lekarskie PZWL,2022

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

Poprawa sprawności fizycznej, poprawa wydolności. Utrzymanie i rozwój sprawności funkcjonalnej. Dążenie do osiągnięcia prawidłowych wzorców ruchowych, napięć mięśniowych oraz zakresów ruchomości, umiejętności sprawnego poruszania się i zmian pozycji. Wyrobienie prawidłowych nawyków ruchowych.

Pełny opis:

Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Poprawa ogólnej sprawności motorycznej, wzmocnienie mięśni posturalnych, wzmocnienie mięśni kończyn górnych i dolnych, kształtowanie nawyków prawidłowej postawy. Poprawa wydolności i wyrobienie nawyku regularnej aktywności fizycznej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

PROGRAM SZKOLENIA BOCCI dla uczniów z niepełnosprawnością ( w tym sprzężoną niepełnosprawnością) SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH, SZKOŁY MISTRZOSTWA SPORTOWEGO POZIOM LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO opracowany przez : Monikę Mróz, Ireneusza Klimka, Annę Ćwik-Zbyryt, Dariusza Borowieca zatwierdzony przez Minister Sportu Danutę Dmowską Andrzejuk; Biblioteka Polskiego Związku Bocci

Literatura uzupełniająca:

1. Owczarek Sł., Atlas ćwiczeń korekcyjnych, Warszawa 1998.

2. Cantieni B.,52 ćwiczenia zapobiegające wadom sylwetki, metoda Binity Cantieni, Wrocław 2006

3. Clemenceau J.P.,Delavier F.,Gundiil, Stretching ilustrowany przewodnik, Warszawa, Wydaw. Lekarskie PZWL,2017

4. Rosławski A.,Skolimowski T., Technika wykonywania ćwiczeń leczniczych, Warszawa, Wydaw. Lekarskie PZWL,2022

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

Poprawa sprawności fizycznej, poprawa wydolności. Utrzymanie i rozwój sprawności funkcjonalnej. Dążenie do osiągnięcia prawidłowych wzorców ruchowych, napięć mięśniowych oraz zakresów ruchomości, umiejętności sprawnego poruszania się i zmian pozycji. Wyrobienie prawidłowych nawyków ruchowych.

Pełny opis:

Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Poprawa ogólnej sprawności motorycznej, wzmocnienie mięśni posturalnych, wzmocnienie mięśni kończyn górnych i dolnych, kształtowanie nawyków prawidłowej postawy. Poprawa wydolności i wyrobienie nawyku regularnej aktywności fizycznej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

PROGRAM SZKOLENIA BOCCI dla uczniów z niepełnosprawnością ( w tym sprzężoną niepełnosprawnością) SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH, SZKOŁY MISTRZOSTWA SPORTOWEGO POZIOM LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO opracowany przez : Monikę Mróz, Ireneusza Klimka, Annę Ćwik-Zbyryt, Dariusza Borowieca zatwierdzony przez Minister Sportu Danutę Dmowską Andrzejuk; Biblioteka Polskiego Związku Bocci

Literatura uzupełniająca:

1. Owczarek Sł., Atlas ćwiczeń korekcyjnych, Warszawa 1998.

2. Cantieni B.,52 ćwiczenia zapobiegające wadom sylwetki, metoda Binity Cantieni, Wrocław 2006

3. Clemenceau J.P.,Delavier F.,Gundiil, Stretching ilustrowany przewodnik, Warszawa, Wydaw. Lekarskie PZWL,2017

4. Rosławski A.,Skolimowski T., Technika wykonywania ćwiczeń leczniczych, Warszawa, Wydaw. Lekarskie PZWL,2022

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

Poprawa sprawności fizycznej, poprawa wydolności. Utrzymanie i rozwój sprawności funkcjonalnej. Dążenie do osiągnięcia prawidłowych wzorców ruchowych, napięć mięśniowych oraz zakresów ruchomości, umiejętności sprawnego poruszania się i zmian pozycji. Wyrobienie prawidłowych nawyków ruchowych.

Pełny opis:

Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Poprawa ogólnej sprawności motorycznej, wzmocnienie mięśni posturalnych, wzmocnienie mięśni kończyn górnych i dolnych, kształtowanie nawyków prawidłowej postawy. Poprawa wydolności i wyrobienie nawyku regularnej aktywności fizycznej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

PROGRAM SZKOLENIA BOCCI dla uczniów z niepełnosprawnością ( w tym sprzężoną niepełnosprawnością) SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH, SZKOŁY MISTRZOSTWA SPORTOWEGO POZIOM LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO opracowany przez : Monikę Mróz, Ireneusza Klimka, Annę Ćwik-Zbyryt, Dariusza Borowieca zatwierdzony przez Minister Sportu Danutę Dmowską Andrzejuk; Biblioteka Polskiego Związku Bocci

Literatura uzupełniająca:

1. Owczarek Sł., Atlas ćwiczeń korekcyjnych, Warszawa 1998.

2. Cantieni B.,52 ćwiczenia zapobiegające wadom sylwetki, metoda Binity Cantieni, Wrocław 2006

3. Clemenceau J.P.,Delavier F.,Gundiil, Stretching ilustrowany przewodnik, Warszawa, Wydaw. Lekarskie PZWL,2017

4. Rosławski A.,Skolimowski T., Technika wykonywania ćwiczeń leczniczych, Warszawa, Wydaw. Lekarskie PZWL,2022

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0