Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wychowanie fizyczne - piłka ręczna na wózkach

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 111340-D
Kod Erasmus / ISCED: 16.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (1014) Nauki o sporcie i kulturze fizycznej Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Wychowanie fizyczne - piłka ręczna na wózkach
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Grupa przedmiotów wychowania fizycznego
Grupa przedmiotów wychowania fizycznego - studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Po zrealizowaniu programu przedmiotu student umie ma ogólną wiedzę dotyczącą zasad i przepisów w grach zespołowych oraz techniki i taktyki gry w piłkę ręczną

Po zrealizowaniu programu przedmiotu student umie poznał podstawowe środki treningowe oraz inne ćwiczenia doskonalące sprawność fizyczną

Po zrealizowaniu programu przedmiotu student umie rozpoznaje potrzeby własnego organizmu w zakresie aktywności fizycznej

Umiejętności:

Po zrealizowaniu programu przedmiotu student umie stosować aktywność fizyczną w celach sportowych i zdrowotnych oraz sformułować cele i zadania własnej aktywności fizycznej

Po zrealizowaniu programu przedmiotu student umie prowadzić zajęcia ogólnorozwojowe w zakresie nauczania prostych form ruchu

Po zrealizowaniu programu przedmiotu student umie ocenić poziom sportowy własny i innych

Kompetencje społeczne:

zdolność pracy w zespole; zrozumienie potrzeb innych osób

otwartość na doświadczenia własne i innych; współodpowiedzialność za wykonanie zadania

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

1. Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa na zajęciach oraz programem zajęć. Gra uproszczona.

2. Nauczanie i doskonalenie podstawowych chwytów i podań. Gra uproszczona.

3. Nauczanie i doskonalenie podstawowych rzutów. Gra uproszczona.

4. Nauczanie i doskonalenie kozłowania. Gra szkolna.

5. Ćwiczenia kształtujące ogólną sprawność ruchową. Gra szkolna.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest podniesienie poziomu sprawności fizycznej, a także podstawowych umiejętności technicznych i taktycznych w dyscyplinie piłka ręczna.

Cele pośrednie to: ogólne usprawnienie psychofizyczne, integracja pracy w drużynie, podniesienie poziomu zdrowia własnego organizmu oraz uzyskanie odpowiedniej wiedzy i umiejętności w zakresie gry w piłkę ręczną i innych gier zespołowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Biernacki L., Nowiński W., Kubrycht J,; ?Pierwsze kroki w piłce ręcznej. Przewodnik metodyczny?. Wydawnictwo Uczelniane AWFiS Gdańsk, 2012.

2. Żarek J. i Stawiarski W. (1978) Piłka ręczna. Warszawa: Sport i Turystyka

3. Nowiński W.; ?Piłka ręczna. Technika i taktyka.? ZPRP, Warszawa, 2010.

4. Wrześniewski S.; ?Piłka ręczna. Poradnik metodyczny.?, ZPRP, Warszawa, 2000.

Literatura uzupełniająca:

1. Czerwiński J. (1979) Trening w piłce ręcznej. Warszawa: Sport i Turystyka.

2. Zasady gry piłka ręczna na wózkach inwalidzkich ?Międzynarodowa Federacja Piłki Ręcznej.

3. Historia i aktualna sytuacja piłki ręcznej na wózkach inwalidzkich oraz zasady, IHF Basketball Handball na wózkach inwalidzkich. Międzynarodowa Federacja Piłki Ręcznej.

4. Nowiński W.; ?Piłka ręczna. Poznać ? zrozumieć ? grać.? ZPRP, Warszawa 2012.

5. Sport Niepełnosprawnych Kosmol, Molik, Morgulec-Adamowicz.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

ocena z ćwiczeń: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

1. Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa na zajęciach oraz programem zajęć. Gra uproszczona.

2. Nauczanie i doskonalenie podstawowych chwytów i podań. Gra uproszczona.

3. Nauczanie i doskonalenie podstawowych rzutów. Gra uproszczona.

4. Nauczanie i doskonalenie kozłowania. Gra szkolna.

5. Ćwiczenia kształtujące ogólną sprawność ruchową. Gra szkolna.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest podniesienie poziomu sprawności fizycznej, a także podstawowych umiejętności technicznych i taktycznych w dyscyplinie piłka ręczna.

Cele pośrednie to: ogólne usprawnienie psychofizyczne, integracja pracy w drużynie, podniesienie poziomu zdrowia własnego organizmu oraz uzyskanie odpowiedniej wiedzy i umiejętności w zakresie gry w piłkę ręczną i innych gier zespołowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Biernacki L., Nowiński W., Kubrycht J,; ?Pierwsze kroki w piłce ręcznej. Przewodnik metodyczny?. Wydawnictwo Uczelniane AWFiS Gdańsk, 2012.

2. Żarek J. i Stawiarski W. (1978) Piłka ręczna. Warszawa: Sport i Turystyka

3. Nowiński W.; ?Piłka ręczna. Technika i taktyka.? ZPRP, Warszawa, 2010.

4. Wrześniewski S.; ?Piłka ręczna. Poradnik metodyczny.?, ZPRP, Warszawa, 2000.

Literatura uzupełniająca:

1. Czerwiński J. (1979) Trening w piłce ręcznej. Warszawa: Sport i Turystyka.

2. Zasady gry piłka ręczna na wózkach inwalidzkich ?Międzynarodowa Federacja Piłki Ręcznej.

3. Historia i aktualna sytuacja piłki ręcznej na wózkach inwalidzkich oraz zasady, IHF Basketball Handball na wózkach inwalidzkich. Międzynarodowa Federacja Piłki Ręcznej.

4. Nowiński W.; ?Piłka ręczna. Poznać ? zrozumieć ? grać.? ZPRP, Warszawa 2012.

5. Sport Niepełnosprawnych Kosmol, Molik, Morgulec-Adamowicz.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

ocena z ćwiczeń: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

1. Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa na zajęciach oraz programem zajęć. Gra uproszczona.

2. Nauczanie i doskonalenie podstawowych chwytów i podań. Gra uproszczona.

3. Nauczanie i doskonalenie podstawowych rzutów. Gra uproszczona.

4. Nauczanie i doskonalenie kozłowania. Gra szkolna.

5. Ćwiczenia kształtujące ogólną sprawność ruchową. Gra szkolna.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest podniesienie poziomu sprawności fizycznej, a także podstawowych umiejętności technicznych i taktycznych w dyscyplinie piłka ręczna.

Cele pośrednie to: ogólne usprawnienie psychofizyczne, integracja pracy w drużynie, podniesienie poziomu zdrowia własnego organizmu oraz uzyskanie odpowiedniej wiedzy i umiejętności w zakresie gry w piłkę ręczną i innych gier zespołowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Biernacki L., Nowiński W., Kubrycht J,; ?Pierwsze kroki w piłce ręcznej. Przewodnik metodyczny?. Wydawnictwo Uczelniane AWFiS Gdańsk, 2012.

2. Żarek J. i Stawiarski W. (1978) Piłka ręczna. Warszawa: Sport i Turystyka

3. Nowiński W.; ?Piłka ręczna. Technika i taktyka.? ZPRP, Warszawa, 2010.

4. Wrześniewski S.; ?Piłka ręczna. Poradnik metodyczny.?, ZPRP, Warszawa, 2000.

Literatura uzupełniająca:

1. Czerwiński J. (1979) Trening w piłce ręcznej. Warszawa: Sport i Turystyka.

2. Zasady gry piłka ręczna na wózkach inwalidzkich ?Międzynarodowa Federacja Piłki Ręcznej.

3. Historia i aktualna sytuacja piłki ręcznej na wózkach inwalidzkich oraz zasady, IHF Basketball Handball na wózkach inwalidzkich. Międzynarodowa Federacja Piłki Ręcznej.

4. Nowiński W.; ?Piłka ręczna. Poznać ? zrozumieć ? grać.? ZPRP, Warszawa 2012.

5. Sport Niepełnosprawnych Kosmol, Molik, Morgulec-Adamowicz.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

ocena z ćwiczeń: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

1. Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa na zajęciach oraz programem zajęć. Gra uproszczona.

2. Nauczanie i doskonalenie podstawowych chwytów i podań. Gra uproszczona.

3. Nauczanie i doskonalenie podstawowych rzutów. Gra uproszczona.

4. Nauczanie i doskonalenie kozłowania. Gra szkolna.

5. Ćwiczenia kształtujące ogólną sprawność ruchową. Gra szkolna.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest podniesienie poziomu sprawności fizycznej, a także podstawowych umiejętności technicznych i taktycznych w dyscyplinie piłka ręczna.

Cele pośrednie to: ogólne usprawnienie psychofizyczne, integracja pracy w drużynie, podniesienie poziomu zdrowia własnego organizmu oraz uzyskanie odpowiedniej wiedzy i umiejętności w zakresie gry w piłkę ręczną i innych gier zespołowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Biernacki L., Nowiński W., Kubrycht J,; ?Pierwsze kroki w piłce ręcznej. Przewodnik metodyczny?. Wydawnictwo Uczelniane AWFiS Gdańsk, 2012.

2. Żarek J. i Stawiarski W. (1978) Piłka ręczna. Warszawa: Sport i Turystyka

3. Nowiński W.; ?Piłka ręczna. Technika i taktyka.? ZPRP, Warszawa, 2010.

4. Wrześniewski S.; ?Piłka ręczna. Poradnik metodyczny.?, ZPRP, Warszawa, 2000.

Literatura uzupełniająca:

1. Czerwiński J. (1979) Trening w piłce ręcznej. Warszawa: Sport i Turystyka.

2. Zasady gry piłka ręczna na wózkach inwalidzkich ?Międzynarodowa Federacja Piłki Ręcznej.

3. Historia i aktualna sytuacja piłki ręcznej na wózkach inwalidzkich oraz zasady, IHF Basketball Handball na wózkach inwalidzkich. Międzynarodowa Federacja Piłki Ręcznej.

4. Nowiński W.; ?Piłka ręczna. Poznać ? zrozumieć ? grać.? ZPRP, Warszawa 2012.

5. Sport Niepełnosprawnych Kosmol, Molik, Morgulec-Adamowicz.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

ocena z ćwiczeń: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0