Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wychowanie fizyczne - żeglarstwo dla osób z dysfunkcją narządu słuchu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 111310-D
Kod Erasmus / ISCED: 16.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (1014) Nauki o sporcie i kulturze fizycznej Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Wychowanie fizyczne - żeglarstwo dla osób z dysfunkcją narządu słuchu
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Grupa przedmiotów wychowania fizycznego
Grupa przedmiotów wychowania fizycznego - studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student powinien mieć znajomość podstaw budowy ciała oraz kultury fizycznej.

Student powinien mieć wiedzę o prawidłowych nawykach aktywności ruchowej, sposobach odżywiania i wypoczynku.

Student powinien znać podstawowe wiadomości z zakresu kultury fizycznej, promocji zdrowia, prewencji pierwotnej chorób cywilizacyjnych oraz higieny osobistej.

Umiejętności:

Student powinien umieć poprawnie wykonywać ćwiczenia oraz opanować podstawowe elementy techniczne charakterystyczne dla danej aktywności fizycznej. W szczególności student powinien umieć dobierać i wykonywać ćwiczenia dostosowane do swojej dysfunkcji, jak również prawidłowo posługiwać się osobistym sprzętem ratunkowym, samoasekurować się i dopasować ciało do zmiennych warunków równowagi na jachcie, reagować właściwie na pracę żagli, przechyły jachtu. Student powinien obsługiwać ster, podstawowe liny do obsługi żagli, jachtu lub inne urządzenia jachtowe.

Student powinien podnieść swoją wydolność fizyczną, sprawność fizyczną i motoryczną.

Student powinien umieć zastosować przepisy obowiązujące w danej dyscyplinie sportowej.

Kompetencje społeczne:

Promocja zdrowego stylu życia, kształtowanie postaw sprzyjających aktywności fizycznej przez całe życie. Docenianie roli wychowania fizycznego i sportu w kształtowaniu postaw prozdrowotnych młodego pokolenia.

Docenianie wartości systematycznej pracy.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

Usprawnianie psychofizyczne i podnoszenie poziomu zdrowia, podnoszenie kompetencji , komunikacji i współpracy w grupie osób niepełno- i pełnosprawnych, Propagowanie żeglarstwa jako ruchu na świeżym powietrzu, w środowisku naturalnym, w kontakcie z przyrodą. Propagowanie żeglarstwa jachtowego jako formy sportu ,rekreacji i turystyki. Wyposażenie studentów w podstawową wiedzę o zjawiskach meteorologicznych mających wpływ na bezpieczeństwo żeglugi i przebywania nad wodą. Nauka urządzeń do obsługi jachtu i bezpiecznego posługiwania się nimi. Poznanie kultury, zwyczajów i tradycji żeglarskich.

Pełny opis:

Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Wyposażenie studentów niepełno- i pełnosprawnych w wiedzę i umiejętności niezbędne do bycia aktywnym członkiem złogi jachtu, w tym opanowanie wiedzy, zasad i zachowań niezbędnych do bezpiecznego pobytu nad wodą i jednostkach pływających.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Kolaszewski A., Świdwiński P. (2007): Żeglarz jachtowy. Wyd. Alma Press Warszawa

2. Ostrowski A. (1998): Żeglarstwo jachtowe - poradnik metodyczny. Biblioteka Trenera, COS Warszawa

3. Wells D. (2017) Żeglowanie bez stresu ? w małej załodze i w pojedynkę Wyd. Alma Press Warszawa

4. Justins D. (2014) Pierwsza pomoc na morzu. Wyd. Alma Press Warszawa

Literatura uzupełniająca:

1. Kuliński J. (2013) Praktyka bałtycka na małym jachcie. Wyd. Nowator-Kartuzy

2. Colwell K. (2019) Bezpieczeństwo na jachtach żaglowych i motorowych. Wyd. Nautica Warszawa

3. Cunliffe T. (2017) Inshore skipper, podręcznik ISSA.Wyd. Nautica Warszawa

4. Piskorz Cz. (1989) Rehabilitacja pod żaglami, w: Szkolenie i wychowanie w żeglarstwie turystycznym. Red. Dąbrowski Wł. AWF Kraków

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

Usprawnianie psychofizyczne i podnoszenie poziomu zdrowia, podnoszenie kompetencji , komunikacji i współpracy w grupie osób niepełno- i pełnosprawnych, Propagowanie żeglarstwa jako ruchu na świeżym powietrzu, w środowisku naturalnym, w kontakcie z przyrodą. Propagowanie żeglarstwa jachtowego jako formy sportu ,rekreacji i turystyki. Wyposażenie studentów w podstawową wiedzę o zjawiskach meteorologicznych mających wpływ na bezpieczeństwo żeglugi i przebywania nad wodą. Nauka urządzeń do obsługi jachtu i bezpiecznego posługiwania się nimi. Poznanie kultury, zwyczajów i tradycji żeglarskich.

Pełny opis:

Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Wyposażenie studentów niepełno- i pełnosprawnych w wiedzę i umiejętności niezbędne do bycia aktywnym członkiem złogi jachtu, w tym opanowanie wiedzy, zasad i zachowań niezbędnych do bezpiecznego pobytu nad wodą i jednostkach pływających.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Kolaszewski A., Świdwiński P. (2007): Żeglarz jachtowy. Wyd. Alma Press Warszawa

2. Ostrowski A. (1998): Żeglarstwo jachtowe - poradnik metodyczny. Biblioteka Trenera, COS Warszawa

3. Wells D. (2017) Żeglowanie bez stresu ? w małej załodze i w pojedynkę Wyd. Alma Press Warszawa

4. Justins D. (2014) Pierwsza pomoc na morzu. Wyd. Alma Press Warszawa

Literatura uzupełniająca:

1. Kuliński J. (2013) Praktyka bałtycka na małym jachcie. Wyd. Nowator-Kartuzy

2. Colwell K. (2019) Bezpieczeństwo na jachtach żaglowych i motorowych. Wyd. Nautica Warszawa

3. Cunliffe T. (2017) Inshore skipper, podręcznik ISSA.Wyd. Nautica Warszawa

4. Piskorz Cz. (1989) Rehabilitacja pod żaglami, w: Szkolenie i wychowanie w żeglarstwie turystycznym. Red. Dąbrowski Wł. AWF Kraków

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

Usprawnianie psychofizyczne i podnoszenie poziomu zdrowia, podnoszenie kompetencji , komunikacji i współpracy w grupie osób niepełno- i pełnosprawnych, Propagowanie żeglarstwa jako ruchu na świeżym powietrzu, w środowisku naturalnym, w kontakcie z przyrodą. Propagowanie żeglarstwa jachtowego jako formy sportu ,rekreacji i turystyki. Wyposażenie studentów w podstawową wiedzę o zjawiskach meteorologicznych mających wpływ na bezpieczeństwo żeglugi i przebywania nad wodą. Nauka urządzeń do obsługi jachtu i bezpiecznego posługiwania się nimi. Poznanie kultury, zwyczajów i tradycji żeglarskich.

Pełny opis:

Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Wyposażenie studentów niepełno- i pełnosprawnych w wiedzę i umiejętności niezbędne do bycia aktywnym członkiem złogi jachtu, w tym opanowanie wiedzy, zasad i zachowań niezbędnych do bezpiecznego pobytu nad wodą i jednostkach pływających.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Kolaszewski A., Świdwiński P. (2007): Żeglarz jachtowy. Wyd. Alma Press Warszawa

2. Ostrowski A. (1998): Żeglarstwo jachtowe - poradnik metodyczny. Biblioteka Trenera, COS Warszawa

3. Wells D. (2017) Żeglowanie bez stresu ? w małej załodze i w pojedynkę Wyd. Alma Press Warszawa

4. Justins D. (2014) Pierwsza pomoc na morzu. Wyd. Alma Press Warszawa

Literatura uzupełniająca:

1. Kuliński J. (2013) Praktyka bałtycka na małym jachcie. Wyd. Nowator-Kartuzy

2. Colwell K. (2019) Bezpieczeństwo na jachtach żaglowych i motorowych. Wyd. Nautica Warszawa

3. Cunliffe T. (2017) Inshore skipper, podręcznik ISSA.Wyd. Nautica Warszawa

4. Piskorz Cz. (1989) Rehabilitacja pod żaglami, w: Szkolenie i wychowanie w żeglarstwie turystycznym. Red. Dąbrowski Wł. AWF Kraków

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

Usprawnianie psychofizyczne i podnoszenie poziomu zdrowia, podnoszenie kompetencji , komunikacji i współpracy w grupie osób niepełno- i pełnosprawnych, Propagowanie żeglarstwa jako ruchu na świeżym powietrzu, w środowisku naturalnym, w kontakcie z przyrodą. Propagowanie żeglarstwa jachtowego jako formy sportu ,rekreacji i turystyki. Wyposażenie studentów w podstawową wiedzę o zjawiskach meteorologicznych mających wpływ na bezpieczeństwo żeglugi i przebywania nad wodą. Nauka urządzeń do obsługi jachtu i bezpiecznego posługiwania się nimi. Poznanie kultury, zwyczajów i tradycji żeglarskich.

Pełny opis:

Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Wyposażenie studentów niepełno- i pełnosprawnych w wiedzę i umiejętności niezbędne do bycia aktywnym członkiem złogi jachtu, w tym opanowanie wiedzy, zasad i zachowań niezbędnych do bezpiecznego pobytu nad wodą i jednostkach pływających.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Kolaszewski A., Świdwiński P. (2007): Żeglarz jachtowy. Wyd. Alma Press Warszawa

2. Ostrowski A. (1998): Żeglarstwo jachtowe - poradnik metodyczny. Biblioteka Trenera, COS Warszawa

3. Wells D. (2017) Żeglowanie bez stresu ? w małej załodze i w pojedynkę Wyd. Alma Press Warszawa

4. Justins D. (2014) Pierwsza pomoc na morzu. Wyd. Alma Press Warszawa

Literatura uzupełniająca:

1. Kuliński J. (2013) Praktyka bałtycka na małym jachcie. Wyd. Nowator-Kartuzy

2. Colwell K. (2019) Bezpieczeństwo na jachtach żaglowych i motorowych. Wyd. Nautica Warszawa

3. Cunliffe T. (2017) Inshore skipper, podręcznik ISSA.Wyd. Nautica Warszawa

4. Piskorz Cz. (1989) Rehabilitacja pod żaglami, w: Szkolenie i wychowanie w żeglarstwie turystycznym. Red. Dąbrowski Wł. AWF Kraków

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0