Wychowanie fizyczne - żeglarstwo dla osób z dysfunkcją narządu słuchu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 111310-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
16.1
|
Nazwa przedmiotu: | Wychowanie fizyczne - żeglarstwo dla osób z dysfunkcją narządu słuchu |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Grupa przedmiotów wychowania fizycznego Grupa przedmiotów wychowania fizycznego - studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student powinien mieć znajomość podstaw budowy ciała oraz kultury fizycznej. Student powinien mieć wiedzę o prawidłowych nawykach aktywności ruchowej, sposobach odżywiania i wypoczynku. Student powinien znać podstawowe wiadomości z zakresu kultury fizycznej, promocji zdrowia, prewencji pierwotnej chorób cywilizacyjnych oraz higieny osobistej. Umiejętności: Student powinien umieć poprawnie wykonywać ćwiczenia oraz opanować podstawowe elementy techniczne charakterystyczne dla danej aktywności fizycznej. W szczególności student powinien umieć dobierać i wykonywać ćwiczenia dostosowane do swojej dysfunkcji, jak również prawidłowo posługiwać się osobistym sprzętem ratunkowym, samoasekurować się i dopasować ciało do zmiennych warunków równowagi na jachcie, reagować właściwie na pracę żagli, przechyły jachtu. Student powinien obsługiwać ster, podstawowe liny do obsługi żagli, jachtu lub inne urządzenia jachtowe. Student powinien podnieść swoją wydolność fizyczną, sprawność fizyczną i motoryczną. Student powinien umieć zastosować przepisy obowiązujące w danej dyscyplinie sportowej. Kompetencje społeczne: Promocja zdrowego stylu życia, kształtowanie postaw sprzyjających aktywności fizycznej przez całe życie. Docenianie roli wychowania fizycznego i sportu w kształtowaniu postaw prozdrowotnych młodego pokolenia. Docenianie wartości systematycznej pracy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Usprawnianie psychofizyczne i podnoszenie poziomu zdrowia, podnoszenie kompetencji , komunikacji i współpracy w grupie osób niepełno- i pełnosprawnych, Propagowanie żeglarstwa jako ruchu na świeżym powietrzu, w środowisku naturalnym, w kontakcie z przyrodą. Propagowanie żeglarstwa jachtowego jako formy sportu ,rekreacji i turystyki. Wyposażenie studentów w podstawową wiedzę o zjawiskach meteorologicznych mających wpływ na bezpieczeństwo żeglugi i przebywania nad wodą. Nauka urządzeń do obsługi jachtu i bezpiecznego posługiwania się nimi. Poznanie kultury, zwyczajów i tradycji żeglarskich. |
|
Pełny opis: |
Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Wyposażenie studentów niepełno- i pełnosprawnych w wiedzę i umiejętności niezbędne do bycia aktywnym członkiem złogi jachtu, w tym opanowanie wiedzy, zasad i zachowań niezbędnych do bezpiecznego pobytu nad wodą i jednostkach pływających. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kolaszewski A., Świdwiński P. (2007): Żeglarz jachtowy. Wyd. Alma Press Warszawa 2. Ostrowski A. (1998): Żeglarstwo jachtowe - poradnik metodyczny. Biblioteka Trenera, COS Warszawa 3. Wells D. (2017) Żeglowanie bez stresu ? w małej załodze i w pojedynkę Wyd. Alma Press Warszawa 4. Justins D. (2014) Pierwsza pomoc na morzu. Wyd. Alma Press Warszawa Literatura uzupełniająca: 1. Kuliński J. (2013) Praktyka bałtycka na małym jachcie. Wyd. Nowator-Kartuzy 2. Colwell K. (2019) Bezpieczeństwo na jachtach żaglowych i motorowych. Wyd. Nautica Warszawa 3. Cunliffe T. (2017) Inshore skipper, podręcznik ISSA.Wyd. Nautica Warszawa 4. Piskorz Cz. (1989) Rehabilitacja pod żaglami, w: Szkolenie i wychowanie w żeglarstwie turystycznym. Red. Dąbrowski Wł. AWF Kraków |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Usprawnianie psychofizyczne i podnoszenie poziomu zdrowia, podnoszenie kompetencji , komunikacji i współpracy w grupie osób niepełno- i pełnosprawnych, Propagowanie żeglarstwa jako ruchu na świeżym powietrzu, w środowisku naturalnym, w kontakcie z przyrodą. Propagowanie żeglarstwa jachtowego jako formy sportu ,rekreacji i turystyki. Wyposażenie studentów w podstawową wiedzę o zjawiskach meteorologicznych mających wpływ na bezpieczeństwo żeglugi i przebywania nad wodą. Nauka urządzeń do obsługi jachtu i bezpiecznego posługiwania się nimi. Poznanie kultury, zwyczajów i tradycji żeglarskich. |
|
Pełny opis: |
Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Wyposażenie studentów niepełno- i pełnosprawnych w wiedzę i umiejętności niezbędne do bycia aktywnym członkiem złogi jachtu, w tym opanowanie wiedzy, zasad i zachowań niezbędnych do bezpiecznego pobytu nad wodą i jednostkach pływających. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kolaszewski A., Świdwiński P. (2007): Żeglarz jachtowy. Wyd. Alma Press Warszawa 2. Ostrowski A. (1998): Żeglarstwo jachtowe - poradnik metodyczny. Biblioteka Trenera, COS Warszawa 3. Wells D. (2017) Żeglowanie bez stresu ? w małej załodze i w pojedynkę Wyd. Alma Press Warszawa 4. Justins D. (2014) Pierwsza pomoc na morzu. Wyd. Alma Press Warszawa Literatura uzupełniająca: 1. Kuliński J. (2013) Praktyka bałtycka na małym jachcie. Wyd. Nowator-Kartuzy 2. Colwell K. (2019) Bezpieczeństwo na jachtach żaglowych i motorowych. Wyd. Nautica Warszawa 3. Cunliffe T. (2017) Inshore skipper, podręcznik ISSA.Wyd. Nautica Warszawa 4. Piskorz Cz. (1989) Rehabilitacja pod żaglami, w: Szkolenie i wychowanie w żeglarstwie turystycznym. Red. Dąbrowski Wł. AWF Kraków |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Usprawnianie psychofizyczne i podnoszenie poziomu zdrowia, podnoszenie kompetencji , komunikacji i współpracy w grupie osób niepełno- i pełnosprawnych, Propagowanie żeglarstwa jako ruchu na świeżym powietrzu, w środowisku naturalnym, w kontakcie z przyrodą. Propagowanie żeglarstwa jachtowego jako formy sportu ,rekreacji i turystyki. Wyposażenie studentów w podstawową wiedzę o zjawiskach meteorologicznych mających wpływ na bezpieczeństwo żeglugi i przebywania nad wodą. Nauka urządzeń do obsługi jachtu i bezpiecznego posługiwania się nimi. Poznanie kultury, zwyczajów i tradycji żeglarskich. |
|
Pełny opis: |
Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Wyposażenie studentów niepełno- i pełnosprawnych w wiedzę i umiejętności niezbędne do bycia aktywnym członkiem złogi jachtu, w tym opanowanie wiedzy, zasad i zachowań niezbędnych do bezpiecznego pobytu nad wodą i jednostkach pływających. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kolaszewski A., Świdwiński P. (2007): Żeglarz jachtowy. Wyd. Alma Press Warszawa 2. Ostrowski A. (1998): Żeglarstwo jachtowe - poradnik metodyczny. Biblioteka Trenera, COS Warszawa 3. Wells D. (2017) Żeglowanie bez stresu ? w małej załodze i w pojedynkę Wyd. Alma Press Warszawa 4. Justins D. (2014) Pierwsza pomoc na morzu. Wyd. Alma Press Warszawa Literatura uzupełniająca: 1. Kuliński J. (2013) Praktyka bałtycka na małym jachcie. Wyd. Nowator-Kartuzy 2. Colwell K. (2019) Bezpieczeństwo na jachtach żaglowych i motorowych. Wyd. Nautica Warszawa 3. Cunliffe T. (2017) Inshore skipper, podręcznik ISSA.Wyd. Nautica Warszawa 4. Piskorz Cz. (1989) Rehabilitacja pod żaglami, w: Szkolenie i wychowanie w żeglarstwie turystycznym. Red. Dąbrowski Wł. AWF Kraków |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Usprawnianie psychofizyczne i podnoszenie poziomu zdrowia, podnoszenie kompetencji , komunikacji i współpracy w grupie osób niepełno- i pełnosprawnych, Propagowanie żeglarstwa jako ruchu na świeżym powietrzu, w środowisku naturalnym, w kontakcie z przyrodą. Propagowanie żeglarstwa jachtowego jako formy sportu ,rekreacji i turystyki. Wyposażenie studentów w podstawową wiedzę o zjawiskach meteorologicznych mających wpływ na bezpieczeństwo żeglugi i przebywania nad wodą. Nauka urządzeń do obsługi jachtu i bezpiecznego posługiwania się nimi. Poznanie kultury, zwyczajów i tradycji żeglarskich. |
|
Pełny opis: |
Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Wyposażenie studentów niepełno- i pełnosprawnych w wiedzę i umiejętności niezbędne do bycia aktywnym członkiem złogi jachtu, w tym opanowanie wiedzy, zasad i zachowań niezbędnych do bezpiecznego pobytu nad wodą i jednostkach pływających. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kolaszewski A., Świdwiński P. (2007): Żeglarz jachtowy. Wyd. Alma Press Warszawa 2. Ostrowski A. (1998): Żeglarstwo jachtowe - poradnik metodyczny. Biblioteka Trenera, COS Warszawa 3. Wells D. (2017) Żeglowanie bez stresu ? w małej załodze i w pojedynkę Wyd. Alma Press Warszawa 4. Justins D. (2014) Pierwsza pomoc na morzu. Wyd. Alma Press Warszawa Literatura uzupełniająca: 1. Kuliński J. (2013) Praktyka bałtycka na małym jachcie. Wyd. Nowator-Kartuzy 2. Colwell K. (2019) Bezpieczeństwo na jachtach żaglowych i motorowych. Wyd. Nautica Warszawa 3. Cunliffe T. (2017) Inshore skipper, podręcznik ISSA.Wyd. Nautica Warszawa 4. Piskorz Cz. (1989) Rehabilitacja pod żaglami, w: Szkolenie i wychowanie w żeglarstwie turystycznym. Red. Dąbrowski Wł. AWF Kraków |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 100.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.