Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wychowanie fizyczne - lekkoatletyka na wózkach

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 111300-D
Kod Erasmus / ISCED: 16.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (1014) Nauki o sporcie i kulturze fizycznej Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Wychowanie fizyczne - lekkoatletyka na wózkach
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Grupa przedmiotów wychowania fizycznego
Grupa przedmiotów wychowania fizycznego - studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student powinien mieć znajomość podstaw budowy ciała oraz kultury fizycznej.

Student powinien mieć wiedzę o prawidłowych nawykach aktywności ruchowej, sposobach odżywiania i wypoczynku.

Student powinien znać podstawowe wiadomości z zakresu kultury fizycznej, promocji zdrowia, prewencji pierwotnej chorób cywilizacyjnych oraz higieny osobistej.

Umiejętności:

Student powinien umieć poprawnie wykonywać ćwiczenia oraz opanować podstawowe elementy techniczne charakterystyczne dla danej aktywności fizycznej. W szczególności student powinien umieć zastosować technikę jazdy na wózkach zarówno na stadionie, jak i na asfalcie.

Student powinien podnieść swoją wydolność fizyczną, sprawność fizyczną i motoryczną.

Student powinien umieć zastosować przepisy obowiązujące w danej dyscyplinie sportowej.

Kompetencje społeczne:

Promocja zdrowego stylu życia, kształtowanie postaw sprzyjających aktywności fizycznej przez całe życie. Docenianie roli wychowania fizycznego i sportu w kształtowaniu postaw prozdrowotnych młodego pokolenia.

Docenianie wartości systematycznej pracy.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

Zajęcia prowadzone w podziale na dwie grupy: grupa A obejmująca wszystkich, którzy mogą ćwiczyć z pozycji stojącej, oraz grupa B ćwiczących w pozycji siedzącej na wózkach. Wskazane jest, aby niewidomi i słabo widzący prowadzeni byli podczas zajęć przez przewodników. Realizacja zajęć przewidziana jest na stadionie lekkoatletycznym na specjalnie wydzielonych miejscach treningowych (bez innych ćwiczących) np.: wolny tor bieżni, skocznia w dal lub wzwyż, rzutnia itd. Podczas zajęć studenci będą mieli możliwość zapoznania się i ćwiczenia techniki uproszczonej większości konkurencji lekkoatletycznych. Poszczególne konkurencje pogrupowane są w następujące bloki: blok sprintu, który obejmuje takie konkurencje jak bieg na 60, 100, 200 i 400 metrów, blok biegów średnich i długich, który obejmuje wszystkie biegi od 800 metrów i dłuższe, blok skoków do których zalicza się skok w dal, wzwyż i trójskok oraz blok rzutów obejmujący takie konkurencje jak pchnięcie kulą, rzut dyskiem i oszczepem. W pr

Pełny opis:

Nauka i doskonalenie elementów techniki konkurencji lekkoatletycznych w blokach sprintu, biegów długich, skoków i rzutów, jak również podniesienie poziomu sprawności oraz cech motorycznych związanych z uprawianiem lekkiej atletyki. Celem dodatkowym jest przygotowanie do udziału w zawodach lekkoatletycznych dla osób niepełnosprawnych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. red. Mulak J. (1982) Lekkoatletyka. Technika, metodyka, trening. Sport i turystyka. Warszawa

2. Kosmol A. (red.) ? ?Teoria i praktyka sportu niepełnosprawnych?, AWF Warszawa.

3. Mazurek L. ? ?Gimnastyka podstawowa?; Wydawnictwo Sport i Turystyka, Warszawa

1980.

4. Sozański H. (red.) ? ?Podstawy teorii treningu sportowego?, AWF Warszawa 1999;

5. Bahrynowska-Fic, Właściwości i metodyka ćwiczeń fizycznych oraz sport inwalidzki,

PZWL, Warszawa 1999r,

Literatura uzupełniająca:

1. Beck J., Sport w rehabilitacji inwalidów, AWF, Warszawa 1977,

2. Janiszewski M., Rekreacja ruchowa dla osób niepełnosprawnych, Wydawnictwo

Uniwersytetu Łódzkiego, Łódz 1989,

3. Kasperczyk T., Sport jako środek rehabilitacji, Sport w rehabilitacji niepełnosprawnych,

Kraków 39-41, 1999, Kraków, 173-177, 1999,

4. Maszczak T., Aktywność ruchowa jako obszar edukacji osób niepełnosprawnych, Sport w

rehabilitacji niepełnosprawnych,

5. Milanowska K., Sport i aktywność ruchowa jako istotny czynnik w rehabilitacji osób

niepełnosprawnych, Sport w rehabilitacji niepełnosprawnych. Kraków, 23-24, 1999,

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

Zajęcia prowadzone w podziale na dwie grupy: grupa A obejmująca wszystkich, którzy mogą ćwiczyć z pozycji stojącej, oraz grupa B ćwiczących w pozycji siedzącej na wózkach. Wskazane jest, aby niewidomi i słabo widzący prowadzeni byli podczas zajęć przez przewodników. Realizacja zajęć przewidziana jest na stadionie lekkoatletycznym na specjalnie wydzielonych miejscach treningowych (bez innych ćwiczących) np.: wolny tor bieżni, skocznia w dal lub wzwyż, rzutnia itd. Podczas zajęć studenci będą mieli możliwość zapoznania się i ćwiczenia techniki uproszczonej większości konkurencji lekkoatletycznych. Poszczególne konkurencje pogrupowane są w następujące bloki: blok sprintu, który obejmuje takie konkurencje jak bieg na 60, 100, 200 i 400 metrów, blok biegów średnich i długich, który obejmuje wszystkie biegi od 800 metrów i dłuższe, blok skoków do których zalicza się skok w dal, wzwyż i trójskok oraz blok rzutów obejmujący takie konkurencje jak pchnięcie kulą, rzut dyskiem i oszczepem. W pr

Pełny opis:

Nauka i doskonalenie elementów techniki konkurencji lekkoatletycznych w blokach sprintu, biegów długich, skoków i rzutów, jak również podniesienie poziomu sprawności oraz cech motorycznych związanych z uprawianiem lekkiej atletyki. Celem dodatkowym jest przygotowanie do udziału w zawodach lekkoatletycznych dla osób niepełnosprawnych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. red. Mulak J. (1982) Lekkoatletyka. Technika, metodyka, trening. Sport i turystyka. Warszawa

2. Kosmol A. (red.) ? ?Teoria i praktyka sportu niepełnosprawnych?, AWF Warszawa.

3. Mazurek L. ? ?Gimnastyka podstawowa?; Wydawnictwo Sport i Turystyka, Warszawa

1980.

4. Sozański H. (red.) ? ?Podstawy teorii treningu sportowego?, AWF Warszawa 1999;

5. Bahrynowska-Fic, Właściwości i metodyka ćwiczeń fizycznych oraz sport inwalidzki,

PZWL, Warszawa 1999r,

Literatura uzupełniająca:

1. Beck J., Sport w rehabilitacji inwalidów, AWF, Warszawa 1977,

2. Janiszewski M., Rekreacja ruchowa dla osób niepełnosprawnych, Wydawnictwo

Uniwersytetu Łódzkiego, Łódz 1989,

3. Kasperczyk T., Sport jako środek rehabilitacji, Sport w rehabilitacji niepełnosprawnych,

Kraków 39-41, 1999, Kraków, 173-177, 1999,

4. Maszczak T., Aktywność ruchowa jako obszar edukacji osób niepełnosprawnych, Sport w

rehabilitacji niepełnosprawnych,

5. Milanowska K., Sport i aktywność ruchowa jako istotny czynnik w rehabilitacji osób

niepełnosprawnych, Sport w rehabilitacji niepełnosprawnych. Kraków, 23-24, 1999,

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

Zajęcia prowadzone w podziale na dwie grupy: grupa A obejmująca wszystkich, którzy mogą ćwiczyć z pozycji stojącej, oraz grupa B ćwiczących w pozycji siedzącej na wózkach. Wskazane jest, aby niewidomi i słabo widzący prowadzeni byli podczas zajęć przez przewodników. Realizacja zajęć przewidziana jest na stadionie lekkoatletycznym na specjalnie wydzielonych miejscach treningowych (bez innych ćwiczących) np.: wolny tor bieżni, skocznia w dal lub wzwyż, rzutnia itd. Podczas zajęć studenci będą mieli możliwość zapoznania się i ćwiczenia techniki uproszczonej większości konkurencji lekkoatletycznych. Poszczególne konkurencje pogrupowane są w następujące bloki: blok sprintu, który obejmuje takie konkurencje jak bieg na 60, 100, 200 i 400 metrów, blok biegów średnich i długich, który obejmuje wszystkie biegi od 800 metrów i dłuższe, blok skoków do których zalicza się skok w dal, wzwyż i trójskok oraz blok rzutów obejmujący takie konkurencje jak pchnięcie kulą, rzut dyskiem i oszczepem. W pr

Pełny opis:

Nauka i doskonalenie elementów techniki konkurencji lekkoatletycznych w blokach sprintu, biegów długich, skoków i rzutów, jak również podniesienie poziomu sprawności oraz cech motorycznych związanych z uprawianiem lekkiej atletyki. Celem dodatkowym jest przygotowanie do udziału w zawodach lekkoatletycznych dla osób niepełnosprawnych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. red. Mulak J. (1982) Lekkoatletyka. Technika, metodyka, trening. Sport i turystyka. Warszawa

2. Kosmol A. (red.) ? ?Teoria i praktyka sportu niepełnosprawnych?, AWF Warszawa.

3. Mazurek L. ? ?Gimnastyka podstawowa?; Wydawnictwo Sport i Turystyka, Warszawa

1980.

4. Sozański H. (red.) ? ?Podstawy teorii treningu sportowego?, AWF Warszawa 1999;

5. Bahrynowska-Fic, Właściwości i metodyka ćwiczeń fizycznych oraz sport inwalidzki,

PZWL, Warszawa 1999r,

Literatura uzupełniająca:

1. Beck J., Sport w rehabilitacji inwalidów, AWF, Warszawa 1977,

2. Janiszewski M., Rekreacja ruchowa dla osób niepełnosprawnych, Wydawnictwo

Uniwersytetu Łódzkiego, Łódz 1989,

3. Kasperczyk T., Sport jako środek rehabilitacji, Sport w rehabilitacji niepełnosprawnych,

Kraków 39-41, 1999, Kraków, 173-177, 1999,

4. Maszczak T., Aktywność ruchowa jako obszar edukacji osób niepełnosprawnych, Sport w

rehabilitacji niepełnosprawnych,

5. Milanowska K., Sport i aktywność ruchowa jako istotny czynnik w rehabilitacji osób

niepełnosprawnych, Sport w rehabilitacji niepełnosprawnych. Kraków, 23-24, 1999,

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

Zajęcia prowadzone w podziale na dwie grupy: grupa A obejmująca wszystkich, którzy mogą ćwiczyć z pozycji stojącej, oraz grupa B ćwiczących w pozycji siedzącej na wózkach. Wskazane jest, aby niewidomi i słabo widzący prowadzeni byli podczas zajęć przez przewodników. Realizacja zajęć przewidziana jest na stadionie lekkoatletycznym na specjalnie wydzielonych miejscach treningowych (bez innych ćwiczących) np.: wolny tor bieżni, skocznia w dal lub wzwyż, rzutnia itd. Podczas zajęć studenci będą mieli możliwość zapoznania się i ćwiczenia techniki uproszczonej większości konkurencji lekkoatletycznych. Poszczególne konkurencje pogrupowane są w następujące bloki: blok sprintu, który obejmuje takie konkurencje jak bieg na 60, 100, 200 i 400 metrów, blok biegów średnich i długich, który obejmuje wszystkie biegi od 800 metrów i dłuższe, blok skoków do których zalicza się skok w dal, wzwyż i trójskok oraz blok rzutów obejmujący takie konkurencje jak pchnięcie kulą, rzut dyskiem i oszczepem. W pr

Pełny opis:

Nauka i doskonalenie elementów techniki konkurencji lekkoatletycznych w blokach sprintu, biegów długich, skoków i rzutów, jak również podniesienie poziomu sprawności oraz cech motorycznych związanych z uprawianiem lekkiej atletyki. Celem dodatkowym jest przygotowanie do udziału w zawodach lekkoatletycznych dla osób niepełnosprawnych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. red. Mulak J. (1982) Lekkoatletyka. Technika, metodyka, trening. Sport i turystyka. Warszawa

2. Kosmol A. (red.) ? ?Teoria i praktyka sportu niepełnosprawnych?, AWF Warszawa.

3. Mazurek L. ? ?Gimnastyka podstawowa?; Wydawnictwo Sport i Turystyka, Warszawa

1980.

4. Sozański H. (red.) ? ?Podstawy teorii treningu sportowego?, AWF Warszawa 1999;

5. Bahrynowska-Fic, Właściwości i metodyka ćwiczeń fizycznych oraz sport inwalidzki,

PZWL, Warszawa 1999r,

Literatura uzupełniająca:

1. Beck J., Sport w rehabilitacji inwalidów, AWF, Warszawa 1977,

2. Janiszewski M., Rekreacja ruchowa dla osób niepełnosprawnych, Wydawnictwo

Uniwersytetu Łódzkiego, Łódz 1989,

3. Kasperczyk T., Sport jako środek rehabilitacji, Sport w rehabilitacji niepełnosprawnych,

Kraków 39-41, 1999, Kraków, 173-177, 1999,

4. Maszczak T., Aktywność ruchowa jako obszar edukacji osób niepełnosprawnych, Sport w

rehabilitacji niepełnosprawnych,

5. Milanowska K., Sport i aktywność ruchowa jako istotny czynnik w rehabilitacji osób

niepełnosprawnych, Sport w rehabilitacji niepełnosprawnych. Kraków, 23-24, 1999,

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0