Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing (FORUM, auf Deutsch)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 110484-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing (FORUM, auf Deutsch)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie SLLD-ZAR
Przedmioty wyłączone z badania kolizji
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: niemiecki
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Die Studenten erhalten ein fundiertes Wissen über die grundsätzlichen Funktionen, Zielstellungen und Arbeitsbereiche des Marketings, insbesondere auf dem Gebiet der Marktsegmentierung, Positionierung und der Instrumente des Marketingmixes..

Der Student lernt wie man Daten sucht und bearbeitet sowie wie man Probleme loest, die mit Marketingaktivitaeten verbunden sind.

Der Student lernt die Regeln kennen zur Durchfuehrung von Marketingaktivitaeten.

Umiejętności:

Die Studenten erhalten die Faehigkeit zur grundlegenden Analyse und Gestaltung von Marketinginstrumenten und -prozessen in Unternehmen.

.Der Student ist in der Lage grundlegende Methode und Instrumente der Suche und Bearbeitung von Daten, die bei Marktingmassnahmen benutzt werden.

Der Student ist in der Lage logisch Schlussfolgerungen und Urteile zu treffen auf der Grundlage von Daten aus verschiedenen Quellen.

Kompetencje społeczne:

Die Teilnehmer erhalten die soziale Faehigkeit zur rationalen Kommunikation von Marketingthemen im gesellschaftlichen Umfeld.

Der Student kann fundiert beurteilen verschiedene Aspekte die die Rolle des Marketing in der Wirtschaft betreffen und kennt die Verantwortung bei der Durchfuehrung von Marketingmassnahmen

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Funktionen, Ziele und Arbeitsbereiche des Marketings.

Pełny opis:

Ziel der Vorlesung ist, die Funktionen des Marketings aufzuzeigen sowie dessen aktuelle Entwicklung in Theorie und Praxis zu beleuchten. Weiterhin sollen die wesentlichen Arbeitsbereiche des Marketings verdeutlicht werden.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Herrmann A., Huber F. (2008) Produktmanagement : Grundlagen - Methoden - Beispiele, Wiesbaden : Gabler; Trommsdorff, V.: Konsumentenverhalten (2011);

Bruhn, M.: Marketing (2012)

Literatura uzupełniająca:

1. Philip Kotler (2011): Grundlagen des Marketing, übers. und bearb.: Ralf Schellhase; Birgit Franken, München ; Boston, Mass. [u.a.]: Pearson Studium;

2. Gordon H. Eckard; Marco Hardiman (2010): Marketing: Grundlagen & Praxis, Göttingen: GHS;

3. Uwe Engler, Ellen Hautmann (2010): Grundwissen Marketing: Marktforschung und -analyse, Marketingplanung, Marketinginstrumente, Berlin: Cornelsen.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Juergen Wandel
Prowadzący grup: Frank Huber
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Funktionen, Ziele und Arbeitsbereiche des Marketings.

Pełny opis:

Ziel der Vorlesung ist, die Funktionen des Marketings aufzuzeigen sowie dessen aktuelle Entwicklung in Theorie und Praxis zu beleuchten. Weiterhin sollen die wesentlichen Arbeitsbereiche des Marketings verdeutlicht werden.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Herrmann A., Huber F. (2008) Produktmanagement : Grundlagen - Methoden - Beispiele, Wiesbaden : Gabler; Trommsdorff, V.: Konsumentenverhalten (2011);

Bruhn, M.: Marketing (2012)

Literatura uzupełniająca:

1. Philip Kotler (2011): Grundlagen des Marketing, übers. und bearb.: Ralf Schellhase; Birgit Franken, München ; Boston, Mass. [u.a.]: Pearson Studium;

2. Gordon H. Eckard; Marco Hardiman (2010): Marketing: Grundlagen & Praxis, Göttingen: GHS;

3. Uwe Engler, Ellen Hautmann (2010): Grundwissen Marketing: Marktforschung und -analyse, Marketingplanung, Marketinginstrumente, Berlin: Cornelsen.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Funktionen, Ziele und Arbeitsbereiche des Marketings.

Pełny opis:

Ziel der Vorlesung ist, die Funktionen des Marketings aufzuzeigen sowie dessen aktuelle Entwicklung in Theorie und Praxis zu beleuchten. Weiterhin sollen die wesentlichen Arbeitsbereiche des Marketings verdeutlicht werden.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Herrmann A., Huber F. (2008) Produktmanagement : Grundlagen - Methoden - Beispiele, Wiesbaden : Gabler; Trommsdorff, V.: Konsumentenverhalten (2011);

Bruhn, M.: Marketing (2012)

Literatura uzupełniająca:

1. Philip Kotler (2011): Grundlagen des Marketing, übers. und bearb.: Ralf Schellhase; Birgit Franken, München ; Boston, Mass. [u.a.]: Pearson Studium;

2. Gordon H. Eckard; Marco Hardiman (2010): Marketing: Grundlagen & Praxis, Göttingen: GHS;

3. Uwe Engler, Ellen Hautmann (2010): Grundwissen Marketing: Marktforschung und -analyse, Marketingplanung, Marketinginstrumente, Berlin: Cornelsen.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Juergen Wandel
Prowadzący grup: Frank Huber, Juergen Wandel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Funktionen, Ziele und Arbeitsbereiche des Marketings.

Pełny opis:

Ziel der Vorlesung ist, die Funktionen des Marketings aufzuzeigen sowie dessen aktuelle Entwicklung in Theorie und Praxis zu beleuchten. Weiterhin sollen die wesentlichen Arbeitsbereiche des Marketings verdeutlicht werden.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Herrmann A., Huber F. (2008) Produktmanagement : Grundlagen - Methoden - Beispiele, Wiesbaden : Gabler; Trommsdorff, V.: Konsumentenverhalten (2011);

Bruhn, M.: Marketing (2012)

Literatura uzupełniająca:

1. Philip Kotler (2011): Grundlagen des Marketing, übers. und bearb.: Ralf Schellhase; Birgit Franken, München ; Boston, Mass. [u.a.]: Pearson Studium;

2. Gordon H. Eckard; Marco Hardiman (2010): Marketing: Grundlagen & Praxis, Göttingen: GHS;

3. Uwe Engler, Ellen Hautmann (2010): Grundwissen Marketing: Marktforschung und -analyse, Marketingplanung, Marketinginstrumente, Berlin: Cornelsen.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0