Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 110480-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe na programie SLLD-ZAR |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student ma wiedzę z zakresu marketingu, w tym szczególnie wiedzę z zakresu segmentacji rynku, pozycjonowania, instrumentów marketingu mix. 2. Student ma wiedzę na temat pozyskiwania i przetwarzania danych oraz rozwiązywania problemów związanych z prowadzeniem działań marketingowych. 3. Student ma wiedzę na temat zasad prowadzenia działań marketingowych. Umiejętności: 1. Student umie wykorzystywać wiedzę do wykonywania podstawowych analiz wybranych zagadnień z zakresu kształtowania działań marketingowych. 2. Student umie posługiwać się podstawowymi metodami i narzędziami pozyskiwania i przetwarzania danych wykorzystywanych w działaniach marketingowych. 3. Student umie logicznie wyciągać wnioski oraz formułować sądy na podstawie danych z róznych źródeł. Kompetencje społeczne: 1. Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz samodzielnie potrafi uzupełniać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności. 2. Student potrafi formułować i uzasadniać sądy w sprawach dotyczących roli marketingu w gospodarce i jest świadomy odpowiedzialności związanej z prowadzeniem działań marketingowych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Radosław Baran, Lidia Danik, Dominika Mirońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Orientacja rynkowa (marketingowa). Rola marketingu w integrowaniu działań mających na celu podnoszenie konkurencyjności organizacji. Wpływ uwarunkowań funkcjonowania przedsiębiorstw i innych organizacji na ich skuteczność i efektywność. Zastosowanie systemu informacji marketingowej w procesach wyboru docelowych segmentów rynku. Opracowanie planu marketingowego - zajęcia praktyczne. Przy omawianiu działań marketingowych uwzględniana jest kwestia społecznej odpowiedzialności, a także wykorzystanie Internetu do prowadzenia tych działań. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy dotyczącej podstawowych koncepcji i narzędzi marketingowych, które stanowią kluczowy element zarządzania współczesną firmą. Wiedza ta zostanie wsparta licznymi przykładami z rynku oraz aktywnościami prowadzonymi podczas zajęć. Pomogą one studentom pozyskać umiejętności praktyczne z obszaru marketingu, obejmujące analizę otoczenia, wybór grupy docelowej, pozycjonowanie oferty, jak również proponowanie konkretnych rozwiązań w obszarze zarządzania marką i produktem, kształtowania polityki cenowej i polityki dystrybucyjnej oraz tworzenia kampanii komunikacyjnej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: G. Armstrong, Ph. Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012; Ph. Kotler, Marketing, Rebis, Poznań 2005; Marketing. Koncepcja skutecznych działań, red. L. Garbarski, PWE, Warszawa 2011; Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, red. L. Garbarski, PWE, Warszawa 2011 Literatura uzupełniająca: Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie, red. J. Mazur, Difin, Warszawa 2002; M. Dziekoński, R. Kozielski, Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2006; Wskaźniki marketingowe, red. R. Kozielski, Wolters Kluwer SA, Warszawa 2016; Zachowania konsumentów - stagnacja czy zmiana?, red. Z. Kędzior, G. Maciejewski, AE im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Centrum Badań i ekspertyz, Katowice 2008. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT KON
KON
ŚR KON
KON
CZ PT KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Radosław Baran, Lidia Danik, Alicja Krzepicka, Dominika Mirońska, Adam Oleksiuk, Andrzej Pawluk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Orientacja rynkowa (marketingowa). Rola marketingu w integrowaniu działań mających na celu podnoszenie konkurencyjności organizacji. Wpływ uwarunkowań funkcjonowania przedsiębiorstw i innych organizacji na ich skuteczność i efektywność. Zastosowanie systemu informacji marketingowej w procesach wyboru docelowych segmentów rynku. Opracowanie planu marketingowego - zajęcia praktyczne. Przy omawianiu działań marketingowych uwzględniana jest kwestia społecznej odpowiedzialności, a także wykorzystanie Internetu do prowadzenia tych działań. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy dotyczącej podstawowych koncepcji i narzędzi marketingowych, które stanowią kluczowy element zarządzania współczesną firmą. Wiedza ta zostanie wsparta licznymi przykładami z rynku oraz aktywnościami prowadzonymi podczas zajęć. Pomogą one studentom pozyskać umiejętności praktyczne z obszaru marketingu, obejmujące analizę otoczenia, wybór grupy docelowej, pozycjonowanie oferty, jak również proponowanie konkretnych rozwiązań w obszarze zarządzania marką i produktem, kształtowania polityki cenowej i polityki dystrybucyjnej oraz tworzenia kampanii komunikacyjnej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: G. Armstrong, Ph. Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012; Ph. Kotler, Marketing, Rebis, Poznań 2005; Marketing. Koncepcja skutecznych działań, red. L. Garbarski, PWE, Warszawa 2011; Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, red. L. Garbarski, PWE, Warszawa 2011 Literatura uzupełniająca: Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie, red. J. Mazur, Difin, Warszawa 2002; M. Dziekoński, R. Kozielski, Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2006; Wskaźniki marketingowe, red. R. Kozielski, Wolters Kluwer SA, Warszawa 2016; Zachowania konsumentów - stagnacja czy zmiana?, red. Z. Kędzior, G. Maciejewski, AE im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Centrum Badań i ekspertyz, Katowice 2008. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Lidia Danik, Dominika Mirońska, Adam Oleksiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Orientacja rynkowa (marketingowa). Rola marketingu w integrowaniu działań mających na celu podnoszenie konkurencyjności organizacji. Wpływ uwarunkowań funkcjonowania przedsiębiorstw i innych organizacji na ich skuteczność i efektywność. Zastosowanie systemu informacji marketingowej w procesach wyboru docelowych segmentów rynku. Opracowanie planu marketingowego - zajęcia praktyczne. Przy omawianiu działań marketingowych uwzględniana jest kwestia społecznej odpowiedzialności, a także wykorzystanie Internetu do prowadzenia tych działań. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy dotyczącej podstawowych koncepcji i narzędzi marketingowych, które stanowią kluczowy element zarządzania współczesną firmą. Wiedza ta zostanie wsparta licznymi przykładami z rynku oraz aktywnościami prowadzonymi podczas zajęć. Pomogą one studentom pozyskać umiejętności praktyczne z obszaru marketingu, obejmujące analizę otoczenia, wybór grupy docelowej, pozycjonowanie oferty, jak również proponowanie konkretnych rozwiązań w obszarze zarządzania marką i produktem, kształtowania polityki cenowej i polityki dystrybucyjnej oraz tworzenia kampanii komunikacyjnej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: G. Armstrong, Ph. Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012; Ph. Kotler, Marketing, Rebis, Poznań 2005; Marketing. Koncepcja skutecznych działań, red. L. Garbarski, PWE, Warszawa 2011; Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, red. L. Garbarski, PWE, Warszawa 2011 Literatura uzupełniająca: Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie, red. J. Mazur, Difin, Warszawa 2002; M. Dziekoński, R. Kozielski, Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2006; Wskaźniki marketingowe, red. R. Kozielski, Wolters Kluwer SA, Warszawa 2016; Zachowania konsumentów - stagnacja czy zmiana?, red. Z. Kędzior, G. Maciejewski, AE im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Centrum Badań i ekspertyz, Katowice 2008. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT KON
KON
ŚR KON
KON
CZ PT KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Radosław Baran, Lidia Danik, Beata Marciniak, Dominika Mirońska, Adam Oleksiuk, Andrzej Pawluk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Orientacja rynkowa (marketingowa). Rola marketingu w integrowaniu działań mających na celu podnoszenie konkurencyjności organizacji. Wpływ uwarunkowań funkcjonowania przedsiębiorstw i innych organizacji na ich skuteczność i efektywność. Zastosowanie systemu informacji marketingowej w procesach wyboru docelowych segmentów rynku. Opracowanie planu marketingowego - zajęcia praktyczne. Przy omawianiu działań marketingowych uwzględniana jest kwestia społecznej odpowiedzialności, a także wykorzystanie Internetu do prowadzenia tych działań. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy dotyczącej podstawowych koncepcji i narzędzi marketingowych, które stanowią kluczowy element zarządzania współczesną firmą. Wiedza ta zostanie wsparta licznymi przykładami z rynku oraz aktywnościami prowadzonymi podczas zajęć. Pomogą one studentom pozyskać umiejętności praktyczne z obszaru marketingu, obejmujące analizę otoczenia, wybór grupy docelowej, pozycjonowanie oferty, jak również proponowanie konkretnych rozwiązań w obszarze zarządzania marką i produktem, kształtowania polityki cenowej i polityki dystrybucyjnej oraz tworzenia kampanii komunikacyjnej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: G. Armstrong, Ph. Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012; Ph. Kotler, Marketing, Rebis, Poznań 2005; Marketing. Koncepcja skutecznych działań, red. L. Garbarski, PWE, Warszawa 2011; Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, red. L. Garbarski, PWE, Warszawa 2011 Literatura uzupełniająca: Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie, red. J. Mazur, Difin, Warszawa 2002; M. Dziekoński, R. Kozielski, Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2006; Wskaźniki marketingowe, red. R. Kozielski, Wolters Kluwer SA, Warszawa 2016; Zachowania konsumentów - stagnacja czy zmiana?, red. Z. Kędzior, G. Maciejewski, AE im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Centrum Badań i ekspertyz, Katowice 2008. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.