Tutoring akademicki - Mistrzowie Dydaktyki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 270010-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.0
|
Nazwa przedmiotu: | Tutoring akademicki - Mistrzowie Dydaktyki |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Ma pogłębioną wiedzę teoretyczną i praktyczną z wybranego, w ramach tutoringu, zakresu nauk społecznych. Zna źródła i metody pozyskiwania danych dotyczących zjawisk i procesów społecznych i gospodarczych. Ma zaawansowaną wiedzę o metodach i narzędziach analizy, interpretacji i prezentacji danych z dziedziny nauk społecznych. Zna i rozumie podstawowe dylematy współczesnej cywilizacji. Zna zasady zarządzania zasobami własności intelektualnej. Umiejętności: Potrafi integrować wiedzę z różnych obszarów i przedmiotów oraz wykorzystywać ją w studiach i w pracy zawodowej. Potrafi krytycznie analizować, oceniać i interpretować zjawiska gospodarcze i społeczne. Potrafi dostrzec nowy problem badawczy lub zawodowy i dokonać jego analizy. Potrafi dyskutować oraz bronić własnych tez. Potrafi planować własne uczenie się i rozwój osobisty. Potrafi biegle komunikować się w języku obcych ze specjalistami i osobami z różnych kultur. Kompetencje społeczne: Ma świadomość znaczenia nauki w rozwiązywaniu kwestii społecznych i gospodarczych. Potrafi krytycznie oceniać odbierane treści oraz formułować sądy w ważnych kwestiach społecznych. Wykazuje inicjatywę , myślenie i działanie w sposób przedsiębiorczy. Wykazuje zdolność do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych i społecznych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Program tutoringu akademickiego w SGH w ramach projektu Mistrzowie Dydaktyki umożliwia pełniejsze wykorzystanie potencjału studenta oraz poszerza możliwości jego rozwoju intelektualnego. Zajęcia trwają przez trzy semestry i obejmują cykliczne spotkania (tzw. tutoriale) wybranego doświadczonego nauczyciela akademickiego lub lektora (tutora) z kilkoma (średnio z trzema) studentami. Spotkania te przeznaczone są na rozmowę i dyskusję o lekturach istotnych dla dalszego rozwoju zainteresowań naukowych i zawodowych studenta, a także na wspólne projekty badawcze, bowiem istotnym elementem systemu tutorskiego jest nauka poprzez uczestnictwo w badaniach nad zagadnieniami i procesami gospodarczymi i społecznymi. W ich trakcie student rozwija umiejętności: samodzielnego zdobywania wiedzy, krytycznego myślenia, samoświadomości, wykorzystywania zdobytej wiedzy (wyciągania wniosków, interpretowania źródeł, pisania esejów, artykułów), jak i jej przekazywania (sztuka komunikowania). Tutoring w ram |
|
Pełny opis: |
Tutoring akademicki w ramach projektu Mistrzowie Dydaktyki realizowanego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie jest zindywidualizowaną formą kształcenia przeznaczoną dla wyróżniających się w nauce i szczególnie aktywnych studentów studiów licencjackich i studiów magisterskich. Jego celem jest rozwój intelektualny studenta, w tym wsparcie w kształtowaniu jego ścieżki edukacyjnej. Tutoring ma charakter elitarny i jest skierowany do najlepszych studentów chętnych do samokształcenia i nabywania wiedzy wykraczającej poza sformalizowany program studiów na danym kierunku. Tutoring ma charakter relacji mistrz-uczeń i opiera się na zasadach partnerstwa oraz odpowiedzialności jego uczestników. Zajęcia w ramach tutoringu Mistrzowie Dydaktyki trwają trzy semestry; w każdym z nich przewiduje się po 30 godzin zajęć w formie stacjonarnej oraz częściowo w formie online. Udział w tutoringu pozwoli studentowi rozwinąć umiejętności: samodzielnego zdobywania wiedzy, krytycznego myślenia, samoświadomości, stosowania zdobytej wiedzy (analizy, wyciągania wniosków, interpretowania źródeł, pisania esejów), jak i jej przekazywania (sztuka komunikowania). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Literatura będzie podawana studentom przez poszczególnych tutorów. Literatura uzupełniająca: Literatura będzie podawana studentom przez poszczególnych tutorów. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 50.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Program tutoringu akademickiego w SGH w ramach projektu Mistrzowie Dydaktyki umożliwia pełniejsze wykorzystanie potencjału studenta oraz poszerza możliwości jego rozwoju intelektualnego. Zajęcia trwają przez trzy semestry i obejmują cykliczne spotkania (tzw. tutoriale) wybranego doświadczonego nauczyciela akademickiego lub lektora (tutora) z kilkoma (średnio z trzema) studentami. Spotkania te przeznaczone są na rozmowę i dyskusję o lekturach istotnych dla dalszego rozwoju zainteresowań naukowych i zawodowych studenta, a także na wspólne projekty badawcze, bowiem istotnym elementem systemu tutorskiego jest nauka poprzez uczestnictwo w badaniach nad zagadnieniami i procesami gospodarczymi i społecznymi. W ich trakcie student rozwija umiejętności: samodzielnego zdobywania wiedzy, krytycznego myślenia, samoświadomości, wykorzystywania zdobytej wiedzy (wyciągania wniosków, interpretowania źródeł, pisania esejów, artykułów), jak i jej przekazywania (sztuka komunikowania). Tutoring w ram |
|
Pełny opis: |
Tutoring akademicki w ramach projektu Mistrzowie Dydaktyki realizowanego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie jest zindywidualizowaną formą kształcenia przeznaczoną dla wyróżniających się w nauce i szczególnie aktywnych studentów studiów licencjackich i studiów magisterskich. Jego celem jest rozwój intelektualny studenta, w tym wsparcie w kształtowaniu jego ścieżki edukacyjnej. Tutoring ma charakter elitarny i jest skierowany do najlepszych studentów chętnych do samokształcenia i nabywania wiedzy wykraczającej poza sformalizowany program studiów na danym kierunku. Tutoring ma charakter relacji mistrz-uczeń i opiera się na zasadach partnerstwa oraz odpowiedzialności jego uczestników. Zajęcia w ramach tutoringu Mistrzowie Dydaktyki trwają trzy semestry; w każdym z nich przewiduje się po 30 godzin zajęć w formie stacjonarnej oraz częściowo w formie online. Udział w tutoringu pozwoli studentowi rozwinąć umiejętności: samodzielnego zdobywania wiedzy, krytycznego myślenia, samoświadomości, stosowania zdobytej wiedzy (analizy, wyciągania wniosków, interpretowania źródeł, pisania esejów), jak i jej przekazywania (sztuka komunikowania). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Literatura będzie podawana studentom przez poszczególnych tutorów. Literatura uzupełniająca: Literatura będzie podawana studentom przez poszczególnych tutorów. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 50.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Program tutoringu akademickiego w SGH w ramach projektu Mistrzowie Dydaktyki umożliwia pełniejsze wykorzystanie potencjału studenta oraz poszerza możliwości jego rozwoju intelektualnego. Zajęcia trwają przez trzy semestry i obejmują cykliczne spotkania (tzw. tutoriale) wybranego doświadczonego nauczyciela akademickiego lub lektora (tutora) z kilkoma (średnio z trzema) studentami. Spotkania te przeznaczone są na rozmowę i dyskusję o lekturach istotnych dla dalszego rozwoju zainteresowań naukowych i zawodowych studenta, a także na wspólne projekty badawcze, bowiem istotnym elementem systemu tutorskiego jest nauka poprzez uczestnictwo w badaniach nad zagadnieniami i procesami gospodarczymi i społecznymi. W ich trakcie student rozwija umiejętności: samodzielnego zdobywania wiedzy, krytycznego myślenia, samoświadomości, wykorzystywania zdobytej wiedzy (wyciągania wniosków, interpretowania źródeł, pisania esejów, artykułów), jak i jej przekazywania (sztuka komunikowania). Tutoring w ram |
|
Pełny opis: |
Tutoring akademicki w ramach projektu Mistrzowie Dydaktyki realizowanego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie jest zindywidualizowaną formą kształcenia przeznaczoną dla wyróżniających się w nauce i szczególnie aktywnych studentów studiów licencjackich i studiów magisterskich. Jego celem jest rozwój intelektualny studenta, w tym wsparcie w kształtowaniu jego ścieżki edukacyjnej. Tutoring ma charakter elitarny i jest skierowany do najlepszych studentów chętnych do samokształcenia i nabywania wiedzy wykraczającej poza sformalizowany program studiów na danym kierunku. Tutoring ma charakter relacji mistrz-uczeń i opiera się na zasadach partnerstwa oraz odpowiedzialności jego uczestników. Zajęcia w ramach tutoringu Mistrzowie Dydaktyki trwają trzy semestry; w każdym z nich przewiduje się po 30 godzin zajęć w formie stacjonarnej oraz częściowo w formie online. Udział w tutoringu pozwoli studentowi rozwinąć umiejętności: samodzielnego zdobywania wiedzy, krytycznego myślenia, samoświadomości, stosowania zdobytej wiedzy (analizy, wyciągania wniosków, interpretowania źródeł, pisania esejów), jak i jej przekazywania (sztuka komunikowania). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Literatura będzie podawana studentom przez poszczególnych tutorów. Literatura uzupełniająca: Literatura będzie podawana studentom przez poszczególnych tutorów. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 50.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Program tutoringu akademickiego w SGH w ramach projektu Mistrzowie Dydaktyki umożliwia pełniejsze wykorzystanie potencjału studenta oraz poszerza możliwości jego rozwoju intelektualnego. Zajęcia trwają przez trzy semestry i obejmują cykliczne spotkania (tzw. tutoriale) wybranego doświadczonego nauczyciela akademickiego lub lektora (tutora) z kilkoma (średnio z trzema) studentami. Spotkania te przeznaczone są na rozmowę i dyskusję o lekturach istotnych dla dalszego rozwoju zainteresowań naukowych i zawodowych studenta, a także na wspólne projekty badawcze, bowiem istotnym elementem systemu tutorskiego jest nauka poprzez uczestnictwo w badaniach nad zagadnieniami i procesami gospodarczymi i społecznymi. W ich trakcie student rozwija umiejętności: samodzielnego zdobywania wiedzy, krytycznego myślenia, samoświadomości, wykorzystywania zdobytej wiedzy (wyciągania wniosków, interpretowania źródeł, pisania esejów, artykułów), jak i jej przekazywania (sztuka komunikowania). Tutoring w ram |
|
Pełny opis: |
Tutoring akademicki w ramach projektu Mistrzowie Dydaktyki realizowanego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie jest zindywidualizowaną formą kształcenia przeznaczoną dla wyróżniających się w nauce i szczególnie aktywnych studentów studiów licencjackich i studiów magisterskich. Jego celem jest rozwój intelektualny studenta, w tym wsparcie w kształtowaniu jego ścieżki edukacyjnej. Tutoring ma charakter elitarny i jest skierowany do najlepszych studentów chętnych do samokształcenia i nabywania wiedzy wykraczającej poza sformalizowany program studiów na danym kierunku. Tutoring ma charakter relacji mistrz-uczeń i opiera się na zasadach partnerstwa oraz odpowiedzialności jego uczestników. Zajęcia w ramach tutoringu Mistrzowie Dydaktyki trwają trzy semestry; w każdym z nich przewiduje się po 30 godzin zajęć w formie stacjonarnej oraz częściowo w formie online. Udział w tutoringu pozwoli studentowi rozwinąć umiejętności: samodzielnego zdobywania wiedzy, krytycznego myślenia, samoświadomości, stosowania zdobytej wiedzy (analizy, wyciągania wniosków, interpretowania źródeł, pisania esejów), jak i jej przekazywania (sztuka komunikowania). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Literatura będzie podawana studentom przez poszczególnych tutorów. Literatura uzupełniająca: Literatura będzie podawana studentom przez poszczególnych tutorów. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 50.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 50.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.