Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Inwestycje w partnerstwie publiczno-prywatnym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 239850-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Inwestycje w partnerstwie publiczno-prywatnym
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

dotycząca możliwości wykorzystania PPP na rynku nieruchomości

z zakresu zarządzania projektami partnerstwa publiczno-prywatnego.

z zakresu analizy ryzyka w PPP

dotycząca specyfiki inwestycji publicznych w PPP

Umiejętności:

wyjaśnianie podstawowych przyczyn różnorodności modeli partnerstwa publiczno-prywatnego.

ocena finansowych efektów zastosowania PPP

definiowanie problemów związanych z przygotowaniem inwestycji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego

Kompetencje społeczne:

ocena społecznych efektów zastosowania partnerstwa publiczno-prywatnego.

umiejętność pracy grupowej

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Partnerstwo publiczno-prywatne jest instrumentem od lat z powodzeniem wykorzystywanym przez sektor publiczny w krajach Europy Zachodniej do realizacji zadań ze sfery użyteczności publicznej. W Polsce jest to nadal metoda nowa, dość słabo rozpoznana, budząca liczne obawy i kontrowersje. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyfiką inwestycji realizowanych we współpracy publiczno-prywatnej. Na zajęciach między innymi: analizujemy udane (i nieudane) inwestycje, dobieramy właściwy model wynagrodzenia przedsiębiorstwa dla danego projektu inwestycyjnego, strukturę finansowania, ryzyko takich projektów, a także oceniamy stopień dojrzałości polskiego rynku PPP czy też potencjał stosowania PPP w smart cities.

Pełny opis:

Przedstawienie idei inwestycji publicznych w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Zapoznanie studentów z metodyką przygotowania, prowadzenia i oceny projektów partnerstwa publiczno-prywatnego. Partnerstwo publiczno-prywatne jako innowacyjne narzędzie zarządzania miastem.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. K. Sobiech-Grabka (red.), 2016, Partnerstwo publiczno-prywatne. Miniprzewodnik dla instytucji publicznych, MR, Warszawa.

2. K. Sobiech-Grabka, 2021, Public-private partnerships in e-car sharing: A magic bullet or a dead end?, [in:] The Economics of Sustainable Transformation, edited By Anna Szelągowska, Aneta Pluta-Zaremba, Routledge.

3. Wytyczne PPP. Tom I - przygotowanie projektów, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Warszawa 2018.

4. Wytyczne PPP. Tom II - postępowanie przetargowe, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Warszawa 2018.

5. Wytyczne PPP. Tom III - wzór umowy o PPP, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Warszawa 2019.

Literatura uzupełniająca:

K. Sobiech-Grabka, Partnerstwo publiczno-prywatne jako metoda internalizacji odpowiedzialności międzypokoleniowej, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2019

K. Sobiech, Partnerstwo publiczno-prywatne w infrastrukturze drogowej w Polsce, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2007

Dobre praktyki sektorowe PPP, seria publikacji MIiR, 2017-2018.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 30.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

studia przypadków: 30.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Partnerstwo publiczno-prywatne jest instrumentem od lat z powodzeniem wykorzystywanym przez sektor publiczny w krajach Europy Zachodniej do realizacji zadań ze sfery użyteczności publicznej. W Polsce jest to nadal metoda nowa, dość słabo rozpoznana, budząca liczne obawy i kontrowersje. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyfiką inwestycji realizowanych we współpracy publiczno-prywatnej. Na zajęciach między innymi: analizujemy udane (i nieudane) inwestycje, dobieramy właściwy model wynagrodzenia przedsiębiorstwa dla danego projektu inwestycyjnego, strukturę finansowania, ryzyko takich projektów, a także oceniamy stopień dojrzałości polskiego rynku PPP czy też potencjał stosowania PPP w smart cities.

Pełny opis:

Przedstawienie idei inwestycji publicznych w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Zapoznanie studentów z metodyką przygotowania, prowadzenia i oceny projektów partnerstwa publiczno-prywatnego. Partnerstwo publiczno-prywatne jako innowacyjne narzędzie zarządzania miastem.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. K. Sobiech-Grabka (red.), 2016, Partnerstwo publiczno-prywatne. Miniprzewodnik dla instytucji publicznych, MR, Warszawa.

2. K. Sobiech-Grabka, 2021, Public-private partnerships in e-car sharing: A magic bullet or a dead end?, [in:] The Economics of Sustainable Transformation, edited By Anna Szelągowska, Aneta Pluta-Zaremba, Routledge.

3. Wytyczne PPP. Tom I - przygotowanie projektów, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Warszawa 2018.

4. Wytyczne PPP. Tom II - postępowanie przetargowe, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Warszawa 2018.

5. Wytyczne PPP. Tom III - wzór umowy o PPP, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Warszawa 2019.

Literatura uzupełniająca:

K. Sobiech-Grabka, Partnerstwo publiczno-prywatne jako metoda internalizacji odpowiedzialności międzypokoleniowej, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2019

K. Sobiech, Partnerstwo publiczno-prywatne w infrastrukturze drogowej w Polsce, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2007

Dobre praktyki sektorowe PPP, seria publikacji MIiR, 2017-2018.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 30.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

studia przypadków: 30.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Katarzyna Sobiech-Grabka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Partnerstwo publiczno-prywatne jest instrumentem od lat z powodzeniem wykorzystywanym przez sektor publiczny w krajach Europy Zachodniej do realizacji zadań ze sfery użyteczności publicznej. W Polsce jest to nadal metoda nowa, dość słabo rozpoznana, budząca liczne obawy i kontrowersje. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyfiką inwestycji realizowanych we współpracy publiczno-prywatnej. Na zajęciach między innymi: analizujemy udane (i nieudane) inwestycje, dobieramy właściwy model wynagrodzenia przedsiębiorstwa dla danego projektu inwestycyjnego, strukturę finansowania, ryzyko takich projektów, a także oceniamy stopień dojrzałości polskiego rynku PPP czy też potencjał stosowania PPP w smart cities.

Pełny opis:

Przedstawienie idei inwestycji publicznych w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Zapoznanie studentów z metodyką przygotowania, prowadzenia i oceny projektów partnerstwa publiczno-prywatnego. Partnerstwo publiczno-prywatne jako innowacyjne narzędzie zarządzania miastem.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. K. Sobiech-Grabka (red.), 2016, Partnerstwo publiczno-prywatne. Miniprzewodnik dla instytucji publicznych, MR, Warszawa.

2. K. Sobiech-Grabka, 2021, Public-private partnerships in e-car sharing: A magic bullet or a dead end?, [in:] The Economics of Sustainable Transformation, edited By Anna Szelągowska, Aneta Pluta-Zaremba, Routledge.

3. Wytyczne PPP. Tom I - przygotowanie projektów, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Warszawa 2018.

4. Wytyczne PPP. Tom II - postępowanie przetargowe, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Warszawa 2018.

5. Wytyczne PPP. Tom III - wzór umowy o PPP, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Warszawa 2019.

Literatura uzupełniająca:

K. Sobiech-Grabka, Partnerstwo publiczno-prywatne jako metoda internalizacji odpowiedzialności międzypokoleniowej, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2019

K. Sobiech, Partnerstwo publiczno-prywatne w infrastrukturze drogowej w Polsce, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2007

Dobre praktyki sektorowe PPP, seria publikacji MIiR, 2017-2018.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 30.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

studia przypadków: 30.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Partnerstwo publiczno-prywatne jest instrumentem od lat z powodzeniem wykorzystywanym przez sektor publiczny w krajach Europy Zachodniej do realizacji zadań ze sfery użyteczności publicznej. W Polsce jest to nadal metoda nowa, dość słabo rozpoznana, budząca liczne obawy i kontrowersje. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyfiką inwestycji realizowanych we współpracy publiczno-prywatnej. Na zajęciach między innymi: analizujemy udane (i nieudane) inwestycje, dobieramy właściwy model wynagrodzenia przedsiębiorstwa dla danego projektu inwestycyjnego, strukturę finansowania, ryzyko takich projektów, a także oceniamy stopień dojrzałości polskiego rynku PPP czy też potencjał stosowania PPP w smart cities.

Pełny opis:

Przedstawienie idei inwestycji publicznych w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Zapoznanie studentów z metodyką przygotowania, prowadzenia i oceny projektów partnerstwa publiczno-prywatnego. Partnerstwo publiczno-prywatne jako innowacyjne narzędzie zarządzania miastem.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. K. Sobiech-Grabka (red.), 2016, Partnerstwo publiczno-prywatne. Miniprzewodnik dla instytucji publicznych, MR, Warszawa.

2. K. Sobiech-Grabka, 2021, Public-private partnerships in e-car sharing: A magic bullet or a dead end?, [in:] The Economics of Sustainable Transformation, edited By Anna Szelągowska, Aneta Pluta-Zaremba, Routledge.

3. Wytyczne PPP. Tom I - przygotowanie projektów, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Warszawa 2018.

4. Wytyczne PPP. Tom II - postępowanie przetargowe, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Warszawa 2018.

5. Wytyczne PPP. Tom III - wzór umowy o PPP, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Warszawa 2019.

Literatura uzupełniająca:

K. Sobiech-Grabka, Partnerstwo publiczno-prywatne jako metoda internalizacji odpowiedzialności międzypokoleniowej, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2019

K. Sobiech, Partnerstwo publiczno-prywatne w infrastrukturze drogowej w Polsce, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2007

Dobre praktyki sektorowe PPP, seria publikacji MIiR, 2017-2018.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 30.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

studia przypadków: 30.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 20.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0