Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie sobą

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 238730-S
Kod Erasmus / ISCED: 01.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0810) Rolnictwo, leśnictwo i rybactwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie sobą
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student potrafi wskazać czynniki rozwoju osobistego i zawodowego.

Student zna podstawowe rodzaje ścieżek kariery oraz metody i techniki wspomagające jej rozwój; wie, jakie narzędzia marketingowe służą osiąganiu celów zawodowych.

Student potrafi zdefiniować pojęcia: marka osobista, wizerunek oraz zna zasady, techniki i narzędzia kształtowania marki osobistej oraz własnego wizerunku.

Student rozumie pojęcie przywództwo i jego znaczenie w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej, a także zna metody i narzędzia motywowania siebie i innych do działania.

Student jest świadomy znaczenia takich działań, jak: określanie celów osobistych i zawodowych, planowanie własnego rozwoju, doskonalenia osobistego potencjału i kształtowania relacji z otoczeniem.

Umiejętności:

Student potrafi przeprowadzić autodiagnozę mocnych stron i słabości oraz dokonać bilansu własnego rozwoju.

Student potrafi sformułować strategię służącą realizacji osobistych celów oraz opracować harmonogram realizacji zadań w taki sposób, aby uniknąć marnotrawienia czasu.

Student potrafi wykorzystać różne techniki kreatywności w celu wygenerowania pomysłów na rozwiązanie problemu.

Kompetencje społeczne:

Student dostrzega znaczenie relacji z otoczeniem w procesie rozwoju osobistego i w sposób świadomy i celowy je kształtuje.

Student wykorzystuje zdobytą wiedzę w celu zwiększenia efektywności wykorzystania swojego czasu i czasu innych osób.

Student jest przygotowany do stymulowania aktywności i kreatywności w ramach pracy zespołowej, potrafi ustalać priorytety w pracy indywidualnej oraz zespołowej oraz organizować pracę zespołu.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
25

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 4 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jan Klimek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Cykl życia człowieka, jakość życia.

Stres i regeneracja.

Modele rozwoju karier i ścieżki karier. Strategie rozwoju osobistego. Coachingu i mentoringu jako formy wspierania rozwoju osobistego.

Wartość czasu, efektywne wykorzystanie czasu.

Równowaga praca-życie osobiste.

Przywództwo. Wywieranie wpływu na innych oraz kształtowanie relacji.

Budowanie marki osobistej.

Kształtowanie własnego wizerunku.

Indywidualny plan rozwoju osobistego. Kontrola i pomiar efektów działań.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rozwojem osobistym i planowaniem kariery. Ponadto, chodzi o:

- pokazanie studentom, w jaki sposób można budować swój potencjał konkurencyjności na trudnym rynku pracy, jakie umiejętności należy rozwijać w określonych środowiskach pracy;

- zwrócenie uwagi na znaczenie marki osobistej w osiąganiu sukcesów zawodowych;

- wskazanie na możliwości wykorzystania wiedzy z dziedziny zarządzania i marketingu w procesie realizacji celów zawodowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1/ B. Kozyra, Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i zrealizuj marzenia, Wyd. MT Business, Warszawa 2015;

2/ M. Sasin, Efektywny system pracy czyli jak skutecznie zarządzać sobą w czasie, Wyd. Helion, Gliwice 2016;

3/ J. Malinowska-Parzydło, Jesteś marką, Helion, Gliwice 2015;

4/ R. B. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2016;

5/ M. Suchar, Modele kariery. Przewidywanie kolejnego kroku, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2010

Literatura uzupełniająca:

1/ D. Barefoot, J. Szabo, Znajomi na wagę złota: podstawy marketingu w mediach społecznościowych, Wolters Kluwer Warszawa 2011;

2/ D. Schawbel, Personal branding 2.0, Cztery kroki do zbudowania osobistej marki, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012;

3/ T. Clark, A. Osterwalder, Y. Pigneur, Model biznesowy ? TY, Wydawnictwo OnePress, Helion, Gliwice 2013;

4/ Z. Ryżak, Działaj teraz, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014;

5/ B. Tracy, Bądź mądrzejszy, naucz się myśleć i działań jak ludzie sukcesu, Wyd. MT Business, Warszawa 2018;

6/ B. Tracy, Zarządzanie czasem, Wyd. MT Business, Warszawa 2015

Publikacje własne:

Jan Klimek, Mario Raich, Simon Dolan, Paweł Rowiński, Claudio Cisullo, Courtney Abraham, Rethinking Future Higher Education, W: European Business Review,2019;

Beata Żelazko, dr Ewa Stawicka, Changes In the level of education of farmers in Poland,2019;

Jan Klimek, Rzemieślnicy na globalnym rynku pracy i edukacji,W: red. dr Barbara Godlewska-Bujok, dr hab. Krzysztof Walczak, Zatrudnienie w epoce postindustrialnej,2021;

Beata Żelazko, Jan Klimek, dr Joanna Sadkowska, dr hab. Krystyna Leszczewska, Kluczowe determinanty postaw sukcesyjnych studentów kierunków ekonomicznych,W: red. dr Andrzej Marjański, dr hab. Łukasz Sułkowski, Firmy rodzinne - uwarunkowania rozwoju,2019 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: 1/ M. Reich, J. Klimek, C. Cisullo, S.L. Dolan, The Art of Life Design: An Essay Enabling Voyage into the Future, Kindai Management Review Vol. 10, 2022 (ISSN: 2186-6961)

2/ M. Raich, J. Klimek, Sztuka Rozwoju osobistego, Wyd. Hejme, 1997.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 4 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Beata Żelazko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Cykl życia człowieka, jakość życia.

Stres i regeneracja.

Modele rozwoju karier i ścieżki karier. Strategie rozwoju osobistego. Coachingu i mentoringu jako formy wspierania rozwoju osobistego.

Wartość czasu, efektywne wykorzystanie czasu.

Równowaga praca-życie osobiste.

Przywództwo. Wywieranie wpływu na innych oraz kształtowanie relacji.

Budowanie marki osobistej.

Kształtowanie własnego wizerunku.

Indywidualny plan rozwoju osobistego. Kontrola i pomiar efektów działań.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rozwojem osobistym i planowaniem kariery. Ponadto, chodzi o:

- pokazanie studentom, w jaki sposób można budować swój potencjał konkurencyjności na trudnym rynku pracy, jakie umiejętności należy rozwijać w określonych środowiskach pracy;

- zwrócenie uwagi na znaczenie marki osobistej w osiąganiu sukcesów zawodowych;

- wskazanie na możliwości wykorzystania wiedzy z dziedziny zarządzania i marketingu w procesie realizacji celów zawodowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1/ B. Kozyra, Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i zrealizuj marzenia, Wyd. MT Business, Warszawa 2015;

2/ M. Sasin, Efektywny system pracy czyli jak skutecznie zarządzać sobą w czasie, Wyd. Helion, Gliwice 2016;

3/ J. Malinowska-Parzydło, Jesteś marką, Helion, Gliwice 2015;

4/ R. B. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2016;

5/ M. Suchar, Modele kariery. Przewidywanie kolejnego kroku, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2010

Literatura uzupełniająca:

1/ D. Barefoot, J. Szabo, Znajomi na wagę złota: podstawy marketingu w mediach społecznościowych, Wolters Kluwer Warszawa 2011;

2/ D. Schawbel, Personal branding 2.0, Cztery kroki do zbudowania osobistej marki, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012;

3/ T. Clark, A. Osterwalder, Y. Pigneur, Model biznesowy ? TY, Wydawnictwo OnePress, Helion, Gliwice 2013;

4/ Z. Ryżak, Działaj teraz, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014;

5/ B. Tracy, Bądź mądrzejszy, naucz się myśleć i działań jak ludzie sukcesu, Wyd. MT Business, Warszawa 2018;

6/ B. Tracy, Zarządzanie czasem, Wyd. MT Business, Warszawa 2015

Publikacje własne:

Jan Klimek, Mario Raich, Simon Dolan, Paweł Rowiński, Claudio Cisullo, Courtney Abraham, Rethinking Future Higher Education, W: European Business Review,2019;

Beata Żelazko, dr Ewa Stawicka, Changes In the level of education of farmers in Poland,2019;

Jan Klimek, Rzemieślnicy na globalnym rynku pracy i edukacji,W: red. dr Barbara Godlewska-Bujok, dr hab. Krzysztof Walczak, Zatrudnienie w epoce postindustrialnej,2021;

Beata Żelazko, Jan Klimek, dr Joanna Sadkowska, dr hab. Krystyna Leszczewska, Kluczowe determinanty postaw sukcesyjnych studentów kierunków ekonomicznych,W: red. dr Andrzej Marjański, dr hab. Łukasz Sułkowski, Firmy rodzinne - uwarunkowania rozwoju,2019 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: 1/ M. Reich, J. Klimek, C. Cisullo, S.L. Dolan, The Art of Life Design: An Essay Enabling Voyage into the Future, Kindai Management Review Vol. 10, 2022 (ISSN: 2186-6961)

2/ M. Raich, J. Klimek, Sztuka Rozwoju osobistego, Wyd. Hejme, 1997.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 4 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jan Klimek, Beata Żelazko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Cykl życia człowieka, jakość życia.

Stres i regeneracja.

Modele rozwoju karier i ścieżki karier. Strategie rozwoju osobistego. Coachingu i mentoringu jako formy wspierania rozwoju osobistego.

Wartość czasu, efektywne wykorzystanie czasu.

Równowaga praca-życie osobiste.

Przywództwo. Wywieranie wpływu na innych oraz kształtowanie relacji.

Budowanie marki osobistej.

Kształtowanie własnego wizerunku.

Indywidualny plan rozwoju osobistego. Kontrola i pomiar efektów działań.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rozwojem osobistym i planowaniem kariery. Ponadto, chodzi o:

- pokazanie studentom, w jaki sposób można budować swój potencjał konkurencyjności na trudnym rynku pracy, jakie umiejętności należy rozwijać w określonych środowiskach pracy;

- zwrócenie uwagi na znaczenie marki osobistej w osiąganiu sukcesów zawodowych;

- wskazanie na możliwości wykorzystania wiedzy z dziedziny zarządzania i marketingu w procesie realizacji celów zawodowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1/ B. Kozyra, Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i zrealizuj marzenia, Wyd. MT Business, Warszawa 2015;

2/ M. Sasin, Efektywny system pracy czyli jak skutecznie zarządzać sobą w czasie, Wyd. Helion, Gliwice 2016;

3/ J. Malinowska-Parzydło, Jesteś marką, Helion, Gliwice 2015;

4/ R. B. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2016;

5/ M. Suchar, Modele kariery. Przewidywanie kolejnego kroku, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2010

Literatura uzupełniająca:

1/ D. Barefoot, J. Szabo, Znajomi na wagę złota: podstawy marketingu w mediach społecznościowych, Wolters Kluwer Warszawa 2011;

2/ D. Schawbel, Personal branding 2.0, Cztery kroki do zbudowania osobistej marki, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012;

3/ T. Clark, A. Osterwalder, Y. Pigneur, Model biznesowy ? TY, Wydawnictwo OnePress, Helion, Gliwice 2013;

4/ Z. Ryżak, Działaj teraz, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014;

5/ B. Tracy, Bądź mądrzejszy, naucz się myśleć i działań jak ludzie sukcesu, Wyd. MT Business, Warszawa 2018;

6/ B. Tracy, Zarządzanie czasem, Wyd. MT Business, Warszawa 2015

Publikacje własne:

Jan Klimek, Rzemieślnicy na globalnym rynku pracy i edukacji,W: red. dr Barbara Godlewska-Bujok, dr hab. Krzysztof Walczak, Zatrudnienie w epoce postindustrialnej,2021;

Beata Żelazko, dr Ewa Stawicka, Changes In the level of education of farmers in Poland,2019;

Jan Klimek, Mario Raich, Simon Dolan, Paweł Rowiński, Claudio Cisullo, Courtney Abraham, Rethinking Future Higher Education, W: European Business Review,2019;

Beata Żelazko, Jan Klimek, dr Joanna Sadkowska, dr hab. Krystyna Leszczewska, Kluczowe determinanty postaw sukcesyjnych studentów kierunków ekonomicznych,W: red. dr Andrzej Marjański, dr hab. Łukasz Sułkowski, Firmy rodzinne - uwarunkowania rozwoju,2019 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Współautorstwo poradnika rozwoju osobistego dla przedsiębiorców pt. Sztuka rozwoju osobistego.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 4 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jan Klimek, Beata Żelazko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Cykl życia człowieka, jakość życia.

Stres i regeneracja.

Modele rozwoju karier i ścieżki karier. Strategie rozwoju osobistego. Coachingu i mentoringu jako formy wspierania rozwoju osobistego.

Wartość czasu, efektywne wykorzystanie czasu.

Równowaga praca-życie osobiste.

Przywództwo. Wywieranie wpływu na innych oraz kształtowanie relacji.

Budowanie marki osobistej.

Kształtowanie własnego wizerunku.

Indywidualny plan rozwoju osobistego. Kontrola i pomiar efektów działań.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rozwojem osobistym i planowaniem kariery. Ponadto, chodzi o:

- pokazanie studentom, w jaki sposób można budować swój potencjał konkurencyjności na trudnym rynku pracy, jakie umiejętności należy rozwijać w określonych środowiskach pracy;

- zwrócenie uwagi na znaczenie marki osobistej w osiąganiu sukcesów zawodowych;

- wskazanie na możliwości wykorzystania wiedzy z dziedziny zarządzania i marketingu w procesie realizacji celów zawodowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1/ B. Kozyra, Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i zrealizuj marzenia, Wyd. MT Business, Warszawa 2015;

2/ M. Sasin, Efektywny system pracy czyli jak skutecznie zarządzać sobą w czasie, Wyd. Helion, Gliwice 2016;

3/ J. Malinowska-Parzydło, Jesteś marką, Helion, Gliwice 2015;

4/ R. B. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2016;

5/ M. Suchar, Modele kariery. Przewidywanie kolejnego kroku, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2010

Literatura uzupełniająca:

1/ D. Barefoot, J. Szabo, Znajomi na wagę złota: podstawy marketingu w mediach społecznościowych, Wolters Kluwer Warszawa 2011;

2/ D. Schawbel, Personal branding 2.0, Cztery kroki do zbudowania osobistej marki, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012;

3/ T. Clark, A. Osterwalder, Y. Pigneur, Model biznesowy ? TY, Wydawnictwo OnePress, Helion, Gliwice 2013;

4/ Z. Ryżak, Działaj teraz, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014;

5/ B. Tracy, Bądź mądrzejszy, naucz się myśleć i działań jak ludzie sukcesu, Wyd. MT Business, Warszawa 2018;

6/ B. Tracy, Zarządzanie czasem, Wyd. MT Business, Warszawa 2015

Publikacje własne:

Jan Klimek, Rzemieślnicy na globalnym rynku pracy i edukacji,W: red. dr Barbara Godlewska-Bujok, dr hab. Krzysztof Walczak, Zatrudnienie w epoce postindustrialnej,2021;

Beata Żelazko, dr Ewa Stawicka, Changes In the level of education of farmers in Poland,2019;

Jan Klimek, Mario Raich, Simon Dolan, Paweł Rowiński, Claudio Cisullo, Courtney Abraham, Rethinking Future Higher Education, W: European Business Review,2019;

Beata Żelazko, Jan Klimek, dr Joanna Sadkowska, dr hab. Krystyna Leszczewska, Kluczowe determinanty postaw sukcesyjnych studentów kierunków ekonomicznych,W: red. dr Andrzej Marjański, dr hab. Łukasz Sułkowski, Firmy rodzinne - uwarunkowania rozwoju,2019 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Współautorstwo poradnika rozwoju osobistego dla przedsiębiorców pt. Sztuka rozwoju osobistego.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0