Zarządzanie sobą
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 238730-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
01.0
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie sobą |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student potrafi wskazać czynniki rozwoju osobistego i zawodowego. Student zna podstawowe rodzaje ścieżek kariery oraz metody i techniki wspomagające jej rozwój; wie, jakie narzędzia marketingowe służą osiąganiu celów zawodowych. Student potrafi zdefiniować pojęcia: marka osobista, wizerunek oraz zna zasady, techniki i narzędzia kształtowania marki osobistej oraz własnego wizerunku. Student rozumie pojęcie przywództwo i jego znaczenie w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej, a także zna metody i narzędzia motywowania siebie i innych do działania. Student jest świadomy znaczenia takich działań, jak: określanie celów osobistych i zawodowych, planowanie własnego rozwoju, doskonalenia osobistego potencjału i kształtowania relacji z otoczeniem. Umiejętności: Student potrafi przeprowadzić autodiagnozę mocnych stron i słabości oraz dokonać bilansu własnego rozwoju. Student potrafi sformułować strategię służącą realizacji osobistych celów oraz opracować harmonogram realizacji zadań w taki sposób, aby uniknąć marnotrawienia czasu. Student potrafi wykorzystać różne techniki kreatywności w celu wygenerowania pomysłów na rozwiązanie problemu. Kompetencje społeczne: Student dostrzega znaczenie relacji z otoczeniem w procesie rozwoju osobistego i w sposób świadomy i celowy je kształtuje. Student wykorzystuje zdobytą wiedzę w celu zwiększenia efektywności wykorzystania swojego czasu i czasu innych osób. Student jest przygotowany do stymulowania aktywności i kreatywności w ramach pracy zespołowej, potrafi ustalać priorytety w pracy indywidualnej oraz zespołowej oraz organizować pracę zespołu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Cykl życia człowieka, jakość życia. Stres i regeneracja. Modele rozwoju karier i ścieżki karier. Strategie rozwoju osobistego. Coachingu i mentoringu jako formy wspierania rozwoju osobistego. Wartość czasu, efektywne wykorzystanie czasu. Równowaga praca-życie osobiste. Przywództwo. Wywieranie wpływu na innych oraz kształtowanie relacji. Budowanie marki osobistej. Kształtowanie własnego wizerunku. Indywidualny plan rozwoju osobistego. Kontrola i pomiar efektów działań. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rozwojem osobistym i planowaniem kariery. Ponadto, chodzi o: - pokazanie studentom, w jaki sposób można budować swój potencjał konkurencyjności na trudnym rynku pracy, jakie umiejętności należy rozwijać w określonych środowiskach pracy; - zwrócenie uwagi na znaczenie marki osobistej w osiąganiu sukcesów zawodowych; - wskazanie na możliwości wykorzystania wiedzy z dziedziny zarządzania i marketingu w procesie realizacji celów zawodowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1/ B. Kozyra, Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i zrealizuj marzenia, Wyd. MT Business, Warszawa 2015; 2/ M. Sasin, Efektywny system pracy czyli jak skutecznie zarządzać sobą w czasie, Wyd. Helion, Gliwice 2016; 3/ J. Malinowska-Parzydło, Jesteś marką, Helion, Gliwice 2015; 4/ R. B. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2016; 5/ M. Suchar, Modele kariery. Przewidywanie kolejnego kroku, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2010 Literatura uzupełniająca: 1/ D. Barefoot, J. Szabo, Znajomi na wagę złota: podstawy marketingu w mediach społecznościowych, Wolters Kluwer Warszawa 2011; 2/ D. Schawbel, Personal branding 2.0, Cztery kroki do zbudowania osobistej marki, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012; 3/ T. Clark, A. Osterwalder, Y. Pigneur, Model biznesowy ? TY, Wydawnictwo OnePress, Helion, Gliwice 2013; 4/ Z. Ryżak, Działaj teraz, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014; 5/ B. Tracy, Bądź mądrzejszy, naucz się myśleć i działań jak ludzie sukcesu, Wyd. MT Business, Warszawa 2018; 6/ B. Tracy, Zarządzanie czasem, Wyd. MT Business, Warszawa 2015 Publikacje własne: Jan Klimek, Mario Raich, Simon Dolan, Paweł Rowiński, Claudio Cisullo, Courtney Abraham, Rethinking Future Higher Education, W: European Business Review,2019; Beata Żelazko, dr Ewa Stawicka, Changes In the level of education of farmers in Poland,2019; Jan Klimek, Rzemieślnicy na globalnym rynku pracy i edukacji,W: red. dr Barbara Godlewska-Bujok, dr hab. Krzysztof Walczak, Zatrudnienie w epoce postindustrialnej,2021; Beata Żelazko, Jan Klimek, dr Joanna Sadkowska, dr hab. Krystyna Leszczewska, Kluczowe determinanty postaw sukcesyjnych studentów kierunków ekonomicznych,W: red. dr Andrzej Marjański, dr hab. Łukasz Sułkowski, Firmy rodzinne - uwarunkowania rozwoju,2019 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: 1/ M. Reich, J. Klimek, C. Cisullo, S.L. Dolan, The Art of Life Design: An Essay Enabling Voyage into the Future, Kindai Management Review Vol. 10, 2022 (ISSN: 2186-6961) 2/ M. Raich, J. Klimek, Sztuka Rozwoju osobistego, Wyd. Hejme, 1997. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 50.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Cykl życia człowieka, jakość życia. Stres i regeneracja. Modele rozwoju karier i ścieżki karier. Strategie rozwoju osobistego. Coachingu i mentoringu jako formy wspierania rozwoju osobistego. Wartość czasu, efektywne wykorzystanie czasu. Równowaga praca-życie osobiste. Przywództwo. Wywieranie wpływu na innych oraz kształtowanie relacji. Budowanie marki osobistej. Kształtowanie własnego wizerunku. Indywidualny plan rozwoju osobistego. Kontrola i pomiar efektów działań. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rozwojem osobistym i planowaniem kariery. Ponadto, chodzi o: - pokazanie studentom, w jaki sposób można budować swój potencjał konkurencyjności na trudnym rynku pracy, jakie umiejętności należy rozwijać w określonych środowiskach pracy; - zwrócenie uwagi na znaczenie marki osobistej w osiąganiu sukcesów zawodowych; - wskazanie na możliwości wykorzystania wiedzy z dziedziny zarządzania i marketingu w procesie realizacji celów zawodowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1/ B. Kozyra, Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i zrealizuj marzenia, Wyd. MT Business, Warszawa 2015; 2/ M. Sasin, Efektywny system pracy czyli jak skutecznie zarządzać sobą w czasie, Wyd. Helion, Gliwice 2016; 3/ J. Malinowska-Parzydło, Jesteś marką, Helion, Gliwice 2015; 4/ R. B. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2016; 5/ M. Suchar, Modele kariery. Przewidywanie kolejnego kroku, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2010 Literatura uzupełniająca: 1/ D. Barefoot, J. Szabo, Znajomi na wagę złota: podstawy marketingu w mediach społecznościowych, Wolters Kluwer Warszawa 2011; 2/ D. Schawbel, Personal branding 2.0, Cztery kroki do zbudowania osobistej marki, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012; 3/ T. Clark, A. Osterwalder, Y. Pigneur, Model biznesowy ? TY, Wydawnictwo OnePress, Helion, Gliwice 2013; 4/ Z. Ryżak, Działaj teraz, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014; 5/ B. Tracy, Bądź mądrzejszy, naucz się myśleć i działań jak ludzie sukcesu, Wyd. MT Business, Warszawa 2018; 6/ B. Tracy, Zarządzanie czasem, Wyd. MT Business, Warszawa 2015 Publikacje własne: Jan Klimek, Mario Raich, Simon Dolan, Paweł Rowiński, Claudio Cisullo, Courtney Abraham, Rethinking Future Higher Education, W: European Business Review,2019; Beata Żelazko, dr Ewa Stawicka, Changes In the level of education of farmers in Poland,2019; Jan Klimek, Rzemieślnicy na globalnym rynku pracy i edukacji,W: red. dr Barbara Godlewska-Bujok, dr hab. Krzysztof Walczak, Zatrudnienie w epoce postindustrialnej,2021; Beata Żelazko, Jan Klimek, dr Joanna Sadkowska, dr hab. Krystyna Leszczewska, Kluczowe determinanty postaw sukcesyjnych studentów kierunków ekonomicznych,W: red. dr Andrzej Marjański, dr hab. Łukasz Sułkowski, Firmy rodzinne - uwarunkowania rozwoju,2019 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: 1/ M. Reich, J. Klimek, C. Cisullo, S.L. Dolan, The Art of Life Design: An Essay Enabling Voyage into the Future, Kindai Management Review Vol. 10, 2022 (ISSN: 2186-6961) 2/ M. Raich, J. Klimek, Sztuka Rozwoju osobistego, Wyd. Hejme, 1997. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 50.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jan Klimek, Beata Żelazko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Cykl życia człowieka, jakość życia. Stres i regeneracja. Modele rozwoju karier i ścieżki karier. Strategie rozwoju osobistego. Coachingu i mentoringu jako formy wspierania rozwoju osobistego. Wartość czasu, efektywne wykorzystanie czasu. Równowaga praca-życie osobiste. Przywództwo. Wywieranie wpływu na innych oraz kształtowanie relacji. Budowanie marki osobistej. Kształtowanie własnego wizerunku. Indywidualny plan rozwoju osobistego. Kontrola i pomiar efektów działań. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rozwojem osobistym i planowaniem kariery. Ponadto, chodzi o: - pokazanie studentom, w jaki sposób można budować swój potencjał konkurencyjności na trudnym rynku pracy, jakie umiejętności należy rozwijać w określonych środowiskach pracy; - zwrócenie uwagi na znaczenie marki osobistej w osiąganiu sukcesów zawodowych; - wskazanie na możliwości wykorzystania wiedzy z dziedziny zarządzania i marketingu w procesie realizacji celów zawodowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1/ B. Kozyra, Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i zrealizuj marzenia, Wyd. MT Business, Warszawa 2015; 2/ M. Sasin, Efektywny system pracy czyli jak skutecznie zarządzać sobą w czasie, Wyd. Helion, Gliwice 2016; 3/ J. Malinowska-Parzydło, Jesteś marką, Helion, Gliwice 2015; 4/ R. B. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2016; 5/ M. Suchar, Modele kariery. Przewidywanie kolejnego kroku, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2010 Literatura uzupełniająca: 1/ D. Barefoot, J. Szabo, Znajomi na wagę złota: podstawy marketingu w mediach społecznościowych, Wolters Kluwer Warszawa 2011; 2/ D. Schawbel, Personal branding 2.0, Cztery kroki do zbudowania osobistej marki, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012; 3/ T. Clark, A. Osterwalder, Y. Pigneur, Model biznesowy ? TY, Wydawnictwo OnePress, Helion, Gliwice 2013; 4/ Z. Ryżak, Działaj teraz, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014; 5/ B. Tracy, Bądź mądrzejszy, naucz się myśleć i działań jak ludzie sukcesu, Wyd. MT Business, Warszawa 2018; 6/ B. Tracy, Zarządzanie czasem, Wyd. MT Business, Warszawa 2015 Publikacje własne: Jan Klimek, Rzemieślnicy na globalnym rynku pracy i edukacji,W: red. dr Barbara Godlewska-Bujok, dr hab. Krzysztof Walczak, Zatrudnienie w epoce postindustrialnej,2021; Beata Żelazko, dr Ewa Stawicka, Changes In the level of education of farmers in Poland,2019; Jan Klimek, Mario Raich, Simon Dolan, Paweł Rowiński, Claudio Cisullo, Courtney Abraham, Rethinking Future Higher Education, W: European Business Review,2019; Beata Żelazko, Jan Klimek, dr Joanna Sadkowska, dr hab. Krystyna Leszczewska, Kluczowe determinanty postaw sukcesyjnych studentów kierunków ekonomicznych,W: red. dr Andrzej Marjański, dr hab. Łukasz Sułkowski, Firmy rodzinne - uwarunkowania rozwoju,2019 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Współautorstwo poradnika rozwoju osobistego dla przedsiębiorców pt. Sztuka rozwoju osobistego. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 50.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN CW
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jan Klimek, Beata Żelazko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Cykl życia człowieka, jakość życia. Stres i regeneracja. Modele rozwoju karier i ścieżki karier. Strategie rozwoju osobistego. Coachingu i mentoringu jako formy wspierania rozwoju osobistego. Wartość czasu, efektywne wykorzystanie czasu. Równowaga praca-życie osobiste. Przywództwo. Wywieranie wpływu na innych oraz kształtowanie relacji. Budowanie marki osobistej. Kształtowanie własnego wizerunku. Indywidualny plan rozwoju osobistego. Kontrola i pomiar efektów działań. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rozwojem osobistym i planowaniem kariery. Ponadto, chodzi o: - pokazanie studentom, w jaki sposób można budować swój potencjał konkurencyjności na trudnym rynku pracy, jakie umiejętności należy rozwijać w określonych środowiskach pracy; - zwrócenie uwagi na znaczenie marki osobistej w osiąganiu sukcesów zawodowych; - wskazanie na możliwości wykorzystania wiedzy z dziedziny zarządzania i marketingu w procesie realizacji celów zawodowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1/ B. Kozyra, Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i zrealizuj marzenia, Wyd. MT Business, Warszawa 2015; 2/ M. Sasin, Efektywny system pracy czyli jak skutecznie zarządzać sobą w czasie, Wyd. Helion, Gliwice 2016; 3/ J. Malinowska-Parzydło, Jesteś marką, Helion, Gliwice 2015; 4/ R. B. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2016; 5/ M. Suchar, Modele kariery. Przewidywanie kolejnego kroku, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2010 Literatura uzupełniająca: 1/ D. Barefoot, J. Szabo, Znajomi na wagę złota: podstawy marketingu w mediach społecznościowych, Wolters Kluwer Warszawa 2011; 2/ D. Schawbel, Personal branding 2.0, Cztery kroki do zbudowania osobistej marki, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012; 3/ T. Clark, A. Osterwalder, Y. Pigneur, Model biznesowy ? TY, Wydawnictwo OnePress, Helion, Gliwice 2013; 4/ Z. Ryżak, Działaj teraz, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014; 5/ B. Tracy, Bądź mądrzejszy, naucz się myśleć i działań jak ludzie sukcesu, Wyd. MT Business, Warszawa 2018; 6/ B. Tracy, Zarządzanie czasem, Wyd. MT Business, Warszawa 2015 Publikacje własne: Jan Klimek, Rzemieślnicy na globalnym rynku pracy i edukacji,W: red. dr Barbara Godlewska-Bujok, dr hab. Krzysztof Walczak, Zatrudnienie w epoce postindustrialnej,2021; Beata Żelazko, dr Ewa Stawicka, Changes In the level of education of farmers in Poland,2019; Jan Klimek, Mario Raich, Simon Dolan, Paweł Rowiński, Claudio Cisullo, Courtney Abraham, Rethinking Future Higher Education, W: European Business Review,2019; Beata Żelazko, Jan Klimek, dr Joanna Sadkowska, dr hab. Krystyna Leszczewska, Kluczowe determinanty postaw sukcesyjnych studentów kierunków ekonomicznych,W: red. dr Andrzej Marjański, dr hab. Łukasz Sułkowski, Firmy rodzinne - uwarunkowania rozwoju,2019 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Współautorstwo poradnika rozwoju osobistego dla przedsiębiorców pt. Sztuka rozwoju osobistego. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 50.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.