Inkubator przedsiębiorczości
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 238380-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Inkubator przedsiębiorczości |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-EBI Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-MEN |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W trakcie zajęć student pozna techniki kreatywnego myślenia przydatne do tworzenia nowych i rozwijania istniejących pomysłów na biznes. W trakcie zajęć student pozna zasady konstruowania modelu biznesowego startupu W trakcie zajęć student pozna zasady planowania i testowania działań w startupie Umiejętności: W trakcie zajęć student nabędzie umiejętności poszukiwania i rozwijania pomysłów na nowy biznes. W trakcie zajęć student nabędzie umiejętności budowy i testowania modelu biznesowego. W trakcie zajęć student zdobędzie własne doświadczenia związane z opracowywaniem, wdrażaniem oraz prowadzeniem swojego pierwszego pomysłu na biznes. W trakcie zajęć student nabędzie umiejętność prezentacji swojego startupu. Kompetencje społeczne: Samodzielne organizowanie pracy (prowadzenie działalności przedsiębiorczej). Współpraca w ramach sieci oraz nawiązywanie kontaktów z innymi przedsiębiorcami. Nawiązanie kontaktów z klientami i partnerami. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marek Laszuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia przeznaczone są dla studentów chcących spróbować swoich sił w biznesie. W trakcie zajęć uczestnik kursu rozwija swój przedsiębiorczy pomysł, który następnie testuje. Zajęcia wymagają też pracy poza godzinami dydaktycznymi w szkole. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest inkubowanie przedsiębiorczości. Zajęcia rozpoczynają się od znalezienia i udoskonalenia pomysłu przedsiębiorczego, który następnie jest testowany. Po teoretycznym przygotowaniu student w praktyce weryfikuje hipotezy związane z jego pomysłem na biznes. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: A. Maurya (2013), Metoda Runing Lean. Iteracja od planu A do planu, który da Ci sukces. Wydanie II, Helion, Gliwice; E. Ries (2012), Metoda Lean Startup, Wydawnictwo Helion, Gliwice; J. Antoszkiewicz (1998), Rozwiązywanie problemów firmy, Poltext; Literatura uzupełniająca: S. Blank, B. Dorf (2013). Podręcznik Startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, Gliwice: Helion; P.F. Drucker (1992), Innowacja i przedsiębiorczość, PWE, Warszawa; M. Laszuk, Proces twórczy przy formułowaniu pierwszego pomysłu na biznes, [w:] J. Antoszkiewicz, E. Gołębiowska (red.), Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Zarządzanie - nowe perspektywy. Heurystyczne podejście do innowacji, tom XVI, zeszyt 11, część II, Łódź 2015, s. 77-89 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 15.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% inne: 15.00% projekty: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marek Laszuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia przeznaczone są dla studentów chcących spróbować swoich sił w biznesie. W trakcie zajęć uczestnik kursu rozwija swój przedsiębiorczy pomysł, który następnie testuje. Zajęcia wymagają też pracy poza godzinami dydaktycznymi w szkole. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest inkubowanie przedsiębiorczości. Zajęcia rozpoczynają się od znalezienia i udoskonalenia pomysłu przedsiębiorczego, który następnie jest testowany. Po teoretycznym przygotowaniu student w praktyce weryfikuje hipotezy związane z jego pomysłem na biznes. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: A. Maurya (2013), Metoda Runing Lean. Iteracja od planu A do planu, który da Ci sukces. Wydanie II, Helion, Gliwice; E. Ries (2012), Metoda Lean Startup, Wydawnictwo Helion, Gliwice; J. Antoszkiewicz (1998), Rozwiązywanie problemów firmy, Poltext; Literatura uzupełniająca: S. Blank, B. Dorf (2013). Podręcznik Startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, Gliwice: Helion; P.F. Drucker (1992), Innowacja i przedsiębiorczość, PWE, Warszawa; M. Laszuk, Proces twórczy przy formułowaniu pierwszego pomysłu na biznes, [w:] J. Antoszkiewicz, E. Gołębiowska (red.), Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Zarządzanie - nowe perspektywy. Heurystyczne podejście do innowacji, tom XVI, zeszyt 11, część II, Łódź 2015, s. 77-89 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 15.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% inne: 15.00% projekty: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia przeznaczone są dla studentów chcących spróbować swoich sił w biznesie. W trakcie zajęć uczestnik kursu rozwija swój przedsiębiorczy pomysł, który następnie testuje. Zajęcia wymagają też pracy poza godzinami dydaktycznymi w szkole. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest inkubowanie przedsiębiorczości. Zajęcia rozpoczynają się od znalezienia i udoskonalenia pomysłu przedsiębiorczego, który następnie jest testowany. Po teoretycznym przygotowaniu student w praktyce weryfikuje hipotezy związane z jego pomysłem na biznes. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: A. Maurya (2013), Metoda Runing Lean. Iteracja od planu A do planu, który da Ci sukces. Wydanie II, Helion, Gliwice; E. Ries (2012), Metoda Lean Startup, Wydawnictwo Helion, Gliwice; J. Antoszkiewicz (1998), Rozwiązywanie problemów firmy, Poltext; Literatura uzupełniająca: S. Blank, B. Dorf (2013). Podręcznik Startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, Gliwice: Helion; P.F. Drucker (1992), Innowacja i przedsiębiorczość, PWE, Warszawa; M. Laszuk, Proces twórczy przy formułowaniu pierwszego pomysłu na biznes, [w:] J. Antoszkiewicz, E. Gołębiowska (red.), Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Zarządzanie - nowe perspektywy. Heurystyczne podejście do innowacji, tom XVI, zeszyt 11, część II, Łódź 2015, s. 77-89 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 15.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% inne: 15.00% projekty: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia przeznaczone są dla studentów chcących spróbować swoich sił w biznesie. W trakcie zajęć uczestnik kursu rozwija swój przedsiębiorczy pomysł, który następnie testuje. Zajęcia wymagają też pracy poza godzinami dydaktycznymi w szkole. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest inkubowanie przedsiębiorczości. Zajęcia rozpoczynają się od znalezienia i udoskonalenia pomysłu przedsiębiorczego, który następnie jest testowany. Po teoretycznym przygotowaniu student w praktyce weryfikuje hipotezy związane z jego pomysłem na biznes. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: A. Maurya (2013), Metoda Runing Lean. Iteracja od planu A do planu, który da Ci sukces. Wydanie II, Helion, Gliwice; E. Ries (2012), Metoda Lean Startup, Wydawnictwo Helion, Gliwice; J. Antoszkiewicz (1998), Rozwiązywanie problemów firmy, Poltext; Literatura uzupełniająca: S. Blank, B. Dorf (2013). Podręcznik Startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, Gliwice: Helion; P.F. Drucker (1992), Innowacja i przedsiębiorczość, PWE, Warszawa; M. Laszuk, Proces twórczy przy formułowaniu pierwszego pomysłu na biznes, [w:] J. Antoszkiewicz, E. Gołębiowska (red.), Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Zarządzanie - nowe perspektywy. Heurystyczne podejście do innowacji, tom XVI, zeszyt 11, część II, Łódź 2015, s. 77-89 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 15.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% inne: 15.00% projekty: 20.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.