Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Inkubator przedsiębiorczości

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 238380-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Inkubator przedsiębiorczości
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-EBI
Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-MEN
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

W trakcie zajęć student pozna techniki kreatywnego myślenia przydatne do tworzenia nowych i rozwijania istniejących pomysłów na biznes.

W trakcie zajęć student pozna zasady konstruowania modelu biznesowego startupu

W trakcie zajęć student pozna zasady planowania i testowania działań w startupie

Umiejętności:

W trakcie zajęć student nabędzie umiejętności poszukiwania i rozwijania pomysłów na nowy biznes.

W trakcie zajęć student nabędzie umiejętności budowy i testowania modelu biznesowego.

W trakcie zajęć student zdobędzie własne doświadczenia związane z opracowywaniem,

wdrażaniem oraz prowadzeniem swojego pierwszego pomysłu na biznes.

W trakcie zajęć student nabędzie umiejętność prezentacji swojego startupu.

Kompetencje społeczne:

Samodzielne organizowanie pracy (prowadzenie działalności przedsiębiorczej).

Współpraca w ramach sieci oraz nawiązywanie kontaktów z innymi przedsiębiorcami.

Nawiązanie kontaktów z klientami i partnerami.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marek Laszuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Zajęcia przeznaczone są dla studentów chcących spróbować swoich sił w biznesie. W trakcie zajęć uczestnik kursu rozwija swój przedsiębiorczy pomysł, który następnie testuje. Zajęcia wymagają też pracy poza godzinami dydaktycznymi w szkole.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest inkubowanie przedsiębiorczości. Zajęcia rozpoczynają się od znalezienia i udoskonalenia pomysłu przedsiębiorczego, który następnie jest testowany. Po teoretycznym przygotowaniu student w praktyce weryfikuje hipotezy związane z jego pomysłem na biznes.

Literatura:

Literatura podstawowa:

A. Maurya (2013), Metoda Runing Lean. Iteracja od planu A do planu, który da Ci sukces. Wydanie II, Helion, Gliwice;

E. Ries (2012), Metoda Lean Startup, Wydawnictwo Helion, Gliwice;

J. Antoszkiewicz (1998), Rozwiązywanie problemów firmy, Poltext;

Literatura uzupełniająca:

S. Blank, B. Dorf (2013). Podręcznik Startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, Gliwice: Helion;

P.F. Drucker (1992), Innowacja i przedsiębiorczość, PWE, Warszawa;

M. Laszuk, Proces twórczy przy formułowaniu pierwszego pomysłu na biznes, [w:] J. Antoszkiewicz, E. Gołębiowska (red.), Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Zarządzanie - nowe perspektywy. Heurystyczne podejście do innowacji, tom XVI, zeszyt 11, część II, Łódź 2015, s. 77-89

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 15.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 15.00%

projekty: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marek Laszuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Zajęcia przeznaczone są dla studentów chcących spróbować swoich sił w biznesie. W trakcie zajęć uczestnik kursu rozwija swój przedsiębiorczy pomysł, który następnie testuje. Zajęcia wymagają też pracy poza godzinami dydaktycznymi w szkole.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest inkubowanie przedsiębiorczości. Zajęcia rozpoczynają się od znalezienia i udoskonalenia pomysłu przedsiębiorczego, który następnie jest testowany. Po teoretycznym przygotowaniu student w praktyce weryfikuje hipotezy związane z jego pomysłem na biznes.

Literatura:

Literatura podstawowa:

A. Maurya (2013), Metoda Runing Lean. Iteracja od planu A do planu, który da Ci sukces. Wydanie II, Helion, Gliwice;

E. Ries (2012), Metoda Lean Startup, Wydawnictwo Helion, Gliwice;

J. Antoszkiewicz (1998), Rozwiązywanie problemów firmy, Poltext;

Literatura uzupełniająca:

S. Blank, B. Dorf (2013). Podręcznik Startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, Gliwice: Helion;

P.F. Drucker (1992), Innowacja i przedsiębiorczość, PWE, Warszawa;

M. Laszuk, Proces twórczy przy formułowaniu pierwszego pomysłu na biznes, [w:] J. Antoszkiewicz, E. Gołębiowska (red.), Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Zarządzanie - nowe perspektywy. Heurystyczne podejście do innowacji, tom XVI, zeszyt 11, część II, Łódź 2015, s. 77-89

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 15.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 15.00%

projekty: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Zajęcia przeznaczone są dla studentów chcących spróbować swoich sił w biznesie. W trakcie zajęć uczestnik kursu rozwija swój przedsiębiorczy pomysł, który następnie testuje. Zajęcia wymagają też pracy poza godzinami dydaktycznymi w szkole.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest inkubowanie przedsiębiorczości. Zajęcia rozpoczynają się od znalezienia i udoskonalenia pomysłu przedsiębiorczego, który następnie jest testowany. Po teoretycznym przygotowaniu student w praktyce weryfikuje hipotezy związane z jego pomysłem na biznes.

Literatura:

Literatura podstawowa:

A. Maurya (2013), Metoda Runing Lean. Iteracja od planu A do planu, który da Ci sukces. Wydanie II, Helion, Gliwice;

E. Ries (2012), Metoda Lean Startup, Wydawnictwo Helion, Gliwice;

J. Antoszkiewicz (1998), Rozwiązywanie problemów firmy, Poltext;

Literatura uzupełniająca:

S. Blank, B. Dorf (2013). Podręcznik Startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, Gliwice: Helion;

P.F. Drucker (1992), Innowacja i przedsiębiorczość, PWE, Warszawa;

M. Laszuk, Proces twórczy przy formułowaniu pierwszego pomysłu na biznes, [w:] J. Antoszkiewicz, E. Gołębiowska (red.), Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Zarządzanie - nowe perspektywy. Heurystyczne podejście do innowacji, tom XVI, zeszyt 11, część II, Łódź 2015, s. 77-89

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 15.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 15.00%

projekty: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Zajęcia przeznaczone są dla studentów chcących spróbować swoich sił w biznesie. W trakcie zajęć uczestnik kursu rozwija swój przedsiębiorczy pomysł, który następnie testuje. Zajęcia wymagają też pracy poza godzinami dydaktycznymi w szkole.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest inkubowanie przedsiębiorczości. Zajęcia rozpoczynają się od znalezienia i udoskonalenia pomysłu przedsiębiorczego, który następnie jest testowany. Po teoretycznym przygotowaniu student w praktyce weryfikuje hipotezy związane z jego pomysłem na biznes.

Literatura:

Literatura podstawowa:

A. Maurya (2013), Metoda Runing Lean. Iteracja od planu A do planu, który da Ci sukces. Wydanie II, Helion, Gliwice;

E. Ries (2012), Metoda Lean Startup, Wydawnictwo Helion, Gliwice;

J. Antoszkiewicz (1998), Rozwiązywanie problemów firmy, Poltext;

Literatura uzupełniająca:

S. Blank, B. Dorf (2013). Podręcznik Startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, Gliwice: Helion;

P.F. Drucker (1992), Innowacja i przedsiębiorczość, PWE, Warszawa;

M. Laszuk, Proces twórczy przy formułowaniu pierwszego pomysłu na biznes, [w:] J. Antoszkiewicz, E. Gołębiowska (red.), Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Zarządzanie - nowe perspektywy. Heurystyczne podejście do innowacji, tom XVI, zeszyt 11, część II, Łódź 2015, s. 77-89

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 15.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 15.00%

projekty: 20.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0