Psychologia reklamy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 237040-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.9
|
Nazwa przedmiotu: | Psychologia reklamy |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Znajomość psychologicznych mechanizmów niezbędnych do konstruowania i analiz działań reklamowych (komunikacji marketingowej w mediach masowych). Rozumienie konsekwencji dla reklamy wynikających z różnic w podejściu do funkcjonowania konsumenta na rynku w psychologii i ekonomii. Znajomość psychologicznych uwarunkowań reklamy w kontekście uwarunkowań rynkowych, ekonomicznych i socjologicznych. Umiejętności: Analizy przekazów reklamowych pod kątem ich potencjalnej skuteczności. Interpretowania wyników kampanii reklamowych w kontekście przyjętych założeń odnośnie funkcjonowania konsumenta. Konstruowania kampanii reklamowych. Kompetencje społeczne: Rozwijanie kompetencji w zakresie tworzenia przekazów reklamowych. Rozwijanie kompetencji w zakresie krytycznej oceny treści reklamy, w szczególności etycznej strony reklamy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Koncepcje człowieka w psychologii a podejście ekonomiczne. Procesy percepcji i uczenia się a zasady konstruowania reklam. Prawidłowości funkcjonowania pamięci a reklama. Odwoływanie się do emocji konsumenta w tworzeniu przekazów reklamowych. Psychologiczne teorie motywacji a konstrukcja kampanii reklamowych. Wpływ reklamy na postawy. Język reklamy. Wykorzystanie wpływu społecznego w reklamie. Badanie marketingowe na rzecz reklamy. Etyka reklamy. |
|
Pełny opis: |
Przekazanie wiedzy o najważniejszych psychologicznych mechanizmach decydujących o skuteczności i efektywności reklamy (komunikacji marketingowej w mediach masowych). Wskazanie różnic w podejściu do funkcjonowania człowieka na rynku między ekonomią a psychologią i na praktyczne implikacje tych podejść dla reklamy (w zakresie tworzenia, realizacji kampanii oraz pomiaru jej efektów). Analiza możliwości i zagrożeń dla obu stron komunikacji marketingowej wynikającej z zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: D.Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, GWP, Gdańsk 2003 i dalsze wydania; Wybrane fragmenty z: J.Strelau, D.Doliński red., Psychologia. Podręcznik akademicki, GWP, Gdańsk 2008 tom I, II. Literatura uzupełniająca: T.Tyszka red., Psychologia ekonomiczna, GWP, Warszawa 2004; T.Tyszka, Psychologiczne pułapki oceniania i podejmowania decyzji, GWP, Gdańsk 1999; D.Maison, Utajone postawy konsumencki, GWP, Gdańsk 2004; R.Heath, Reklama, co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność, GWP, Gdańsk 2008; J.Ph.Jones red., Jak działa reklama, GWP, Gdańsk 2004; J.Bralczyk, Język na sprzedaż, GWP, Gadańsk 2004; M.Sutherland, A.Sylvester, Reklama a umysł konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003. Publikacje własne: Tymoteusz DOLIGALSKI, Jacek WÓJCIK, Marketing Strategies in the Conceptual AgeHuman Factors of a Global Society: A System of Systems Perspective.,W: red. prof. Tadeusz Marek, prof. Jussi Kantola, prof. Pavel Zgaga, prof. Marek Frankowicz, prof. Waldemar Karwowski, Human factors of a global society :,2014; Jacek Wójcik, Prywatność jako przedmiot wymiany, W: Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych,2018; Tymoteusz DOLIGALSKI, Jacek WÓJCIK, Facing Complexity in Online Marketing on Consumer Market,W: red. dr hab. Tadeusz Marek, Advances in science, technology, higher education and society in the conceptual age: STHESCA,2014 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jacek Wójcik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Koncepcje człowieka w psychologii a podejście ekonomiczne. Procesy percepcji i uczenia się a zasady konstruowania reklam. Prawidłowości funkcjonowania pamięci a reklama. Odwoływanie się do emocji konsumenta w tworzeniu przekazów reklamowych. Psychologiczne teorie motywacji a konstrukcja kampanii reklamowych. Wpływ reklamy na postawy. Język reklamy. Wykorzystanie wpływu społecznego w reklamie. Badanie marketingowe na rzecz reklamy. Etyka reklamy. |
|
Pełny opis: |
Przekazanie wiedzy o najważniejszych psychologicznych mechanizmach decydujących o skuteczności i efektywności reklamy (komunikacji marketingowej w mediach masowych). Wskazanie różnic w podejściu do funkcjonowania człowieka na rynku między ekonomią a psychologią i na praktyczne implikacje tych podejść dla reklamy (w zakresie tworzenia, realizacji kampanii oraz pomiaru jej efektów). Analiza możliwości i zagrożeń dla obu stron komunikacji marketingowej wynikającej z zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: D.Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, GWP, Gdańsk 2003 i dalsze wydania; Wybrane fragmenty z: J.Strelau, D.Doliński red., Psychologia. Podręcznik akademicki, GWP, Gdańsk 2008 tom I, II. Literatura uzupełniająca: T.Tyszka red., Psychologia ekonomiczna, GWP, Warszawa 2004; T.Tyszka, Psychologiczne pułapki oceniania i podejmowania decyzji, GWP, Gdańsk 1999; D.Maison, Utajone postawy konsumencki, GWP, Gdańsk 2004; R.Heath, Reklama, co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność, GWP, Gdańsk 2008; J.Ph.Jones red., Jak działa reklama, GWP, Gdańsk 2004; J.Bralczyk, Język na sprzedaż, GWP, Gadańsk 2004; M.Sutherland, A.Sylvester, Reklama a umysł konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003. Publikacje własne: Tymoteusz DOLIGALSKI, Jacek WÓJCIK, Marketing Strategies in the Conceptual AgeHuman Factors of a Global Society: A System of Systems Perspective.,W: red. prof. Tadeusz Marek, prof. Jussi Kantola, prof. Pavel Zgaga, prof. Marek Frankowicz, prof. Waldemar Karwowski, Human factors of a global society :,2014; Jacek Wójcik, Prywatność jako przedmiot wymiany, W: Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych,2018; Tymoteusz DOLIGALSKI, Jacek WÓJCIK, Facing Complexity in Online Marketing on Consumer Market,W: red. dr hab. Tadeusz Marek, Advances in science, technology, higher education and society in the conceptual age: STHESCA,2014 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jacek Wójcik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Koncepcje człowieka w psychologii a podejście ekonomiczne. Procesy percepcji i uczenia się a zasady konstruowania reklam. Prawidłowości funkcjonowania pamięci a reklama. Odwoływanie się do emocji konsumenta w tworzeniu przekazów reklamowych. Psychologiczne teorie motywacji a konstrukcja kampanii reklamowych. Wpływ reklamy na postawy. Język reklamy. Wykorzystanie wpływu społecznego w reklamie. Badanie marketingowe na rzecz reklamy. Etyka reklamy. |
|
Pełny opis: |
Przekazanie wiedzy o najważniejszych psychologicznych mechanizmach decydujących o skuteczności i efektywności reklamy (komunikacji marketingowej w mediach masowych). Wskazanie różnic w podejściu do funkcjonowania człowieka na rynku między ekonomią a psychologią i na praktyczne implikacje tych podejść dla reklamy (w zakresie tworzenia, realizacji kampanii oraz pomiaru jej efektów). Analiza możliwości i zagrożeń dla obu stron komunikacji marketingowej wynikającej z zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: D.Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, GWP, Gdańsk 2003 i dalsze wydania; Wybrane fragmenty z: J.Strelau, D.Doliński red., Psychologia. Podręcznik akademicki, GWP, Gdańsk 2008 tom I, II. Literatura uzupełniająca: T.Tyszka red., Psychologia ekonomiczna, GWP, Warszawa 2004; T.Tyszka, Psychologiczne pułapki oceniania i podejmowania decyzji, GWP, Gdańsk 1999; D.Maison, Utajone postawy konsumencki, GWP, Gdańsk 2004; R.Heath, Reklama, co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność, GWP, Gdańsk 2008; J.Ph.Jones red., Jak działa reklama, GWP, Gdańsk 2004; J.Bralczyk, Język na sprzedaż, GWP, Gadańsk 2004; M.Sutherland, A.Sylvester, Reklama a umysł konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003. Publikacje własne: Tymoteusz DOLIGALSKI, Jacek WÓJCIK, Facing Complexity in Online Marketing on Consumer Market,W: red. dr hab. Tadeusz Marek, Advances in science, technology, higher education and society in the conceptual age: STHESCA,2014; Tymoteusz DOLIGALSKI, Jacek WÓJCIK, Marketing Strategies in the Conceptual AgeHuman Factors of a Global Society: A System of Systems Perspective.,W: red. prof. Tadeusz Marek, prof. Jussi Kantola, prof. Pavel Zgaga, prof. Marek Frankowicz, prof. Waldemar Karwowski, Human factors of a global society :,2014; Jacek Wójcik, Prywatność jako przedmiot wymiany, W: Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych,2018 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jacek Wójcik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Koncepcje człowieka w psychologii a podejście ekonomiczne. Procesy percepcji i uczenia się a zasady konstruowania reklam. Prawidłowości funkcjonowania pamięci a reklama. Odwoływanie się do emocji konsumenta w tworzeniu przekazów reklamowych. Psychologiczne teorie motywacji a konstrukcja kampanii reklamowych. Wpływ reklamy na postawy. Język reklamy. Wykorzystanie wpływu społecznego w reklamie. Badanie marketingowe na rzecz reklamy. Etyka reklamy. |
|
Pełny opis: |
Przekazanie wiedzy o najważniejszych psychologicznych mechanizmach decydujących o skuteczności i efektywności reklamy (komunikacji marketingowej w mediach masowych). Wskazanie różnic w podejściu do funkcjonowania człowieka na rynku między ekonomią a psychologią i na praktyczne implikacje tych podejść dla reklamy (w zakresie tworzenia, realizacji kampanii oraz pomiaru jej efektów). Analiza możliwości i zagrożeń dla obu stron komunikacji marketingowej wynikającej z zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: D.Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, GWP, Gdańsk 2003 i dalsze wydania; Wybrane fragmenty z: J.Strelau, D.Doliński red., Psychologia. Podręcznik akademicki, GWP, Gdańsk 2008 tom I, II. Literatura uzupełniająca: T.Tyszka red., Psychologia ekonomiczna, GWP, Warszawa 2004; T.Tyszka, Psychologiczne pułapki oceniania i podejmowania decyzji, GWP, Gdańsk 1999; D.Maison, Utajone postawy konsumencki, GWP, Gdańsk 2004; R.Heath, Reklama, co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność, GWP, Gdańsk 2008; J.Ph.Jones red., Jak działa reklama, GWP, Gdańsk 2004; J.Bralczyk, Język na sprzedaż, GWP, Gadańsk 2004; M.Sutherland, A.Sylvester, Reklama a umysł konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003. Publikacje własne: Tymoteusz DOLIGALSKI, Jacek WÓJCIK, Facing Complexity in Online Marketing on Consumer Market,W: red. dr hab. Tadeusz Marek, Advances in science, technology, higher education and society in the conceptual age: STHESCA,2014; Tymoteusz DOLIGALSKI, Jacek WÓJCIK, Marketing Strategies in the Conceptual AgeHuman Factors of a Global Society: A System of Systems Perspective.,W: red. prof. Tadeusz Marek, prof. Jussi Kantola, prof. Pavel Zgaga, prof. Marek Frankowicz, prof. Waldemar Karwowski, Human factors of a global society :,2014; Jacek Wójcik, Prywatność jako przedmiot wymiany, W: Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych,2018 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 100.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.