Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Lifestyles and New Product Development

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 236721-D
Kod Erasmus / ISCED: 14.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0310) Nauki społeczne i psychologiczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Lifestyles and New Product Development
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-EBI
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

The students will have acquired the information on contemporary context of lifestyles: e.g. postmodernity, technological switch.

The students will have acquired the most up-to-date knowledge on the following industries most related to lifestyle creation and dissemination:

- the design industry

- the recording industry

The students will have acquired information on new trends in digital and creative economy.

Umiejętności:

The students will have been able to trace, collect, and co-relate the information on both budding and existing lifestyles .

The students will have been able to categorize the information on lifestyles in order to assess which new products can fill in the market demand.

The students will have been able to analyse new trends on the market, relating to the digital and creative economy.

Kompetencje społeczne:

The students will have enhanced their ability to work in group.

The students will have practised their skill of evaluating other class' members opinions.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Janowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The course is a series of lectures which cover the ways of identifying, tracing and exploring new lifestyles and new products. It is enhanced with a review of the latest literature on the topic presented via student projects. The course provides an overview of the global producer and the global consumer. It explores the role of the media. It helps identify opportunities for new goods, services and ideas.

Pełny opis:

This course's objective is to analyze lifestyles in relation to the new product development particularly in the new, digital and postmodernist context. The course presents an overview of the global producer and the global consumer. It helps identify opportunities for new goods, services and ideas as well as certain new concepts of their creation and production (design, user experience design). It analyses such fields as creative and digital economy, collaborative economy, freeconomics, startups, future of work, fashion sector, design sector, as well as smart, creative, digital cities, referring also to climat challenges and new social identities.

Literatura:

Literatura podstawowa:

J. Rifkin, The Zero Marginal Cost Society: The Internet of Things, the Collaborative Commons, and the Eclipse of Capitalism, St. Martin's Press, 2015;

Belk, Russell W., Giana M. Eckhardt, and Fleura Bardhi, eds. Handbook of the sharing economy. Edward Elgar Publishing, 2019;

Kravets, Olga, et al., eds. The SAGE handbook of consumer culture. Sage, 2017;

Fernandez-Pol, Jorge Eduardo, and Charles Harvie. Understanding the Creative Economy and the Future of Employment. Springer Nature, 2020.

Literatura uzupełniająca:

Handbook on the Digital Creative Economy (ed.) R. Towse, C. Handke, Edward Elgar, Cheltenham 2013

Matathia I. & Salzman M. (2000), Next. Trends for the Near Future, The Overlook Press, Woodstock, New York;

Norman, D.A. (2005) Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things, Basic Books;

Rosen E. (2000), The Anatomy of Buzz, Doubleday, New York;

Uwagi:

Kryteria oceniania:

kolokwium: 0.00%

inne: 20.00%

projekty: 50.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Janowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The course is a series of lectures which cover the ways of identifying, tracing and exploring new lifestyles and new products. It is enhanced with a review of the latest literature on the topic presented via student projects. The course provides an overview of the global producer and the global consumer. It explores the role of the media. It helps identify opportunities for new goods, services and ideas.

Pełny opis:

This course's objective is to analyze lifestyles in relation to the new product development particularly in the new, digital and postmodernist context. The course presents an overview of the global producer and the global consumer. It helps identify opportunities for new goods, services and ideas as well as certain new concepts of their creation and production (design, user experience design). It analyses such fields as creative and digital economy, collaborative economy, freeconomics, startups, future of work, fashion sector, design sector, as well as smart, creative, digital cities, referring also to climat challenges and new social identities.

Literatura:

Literatura podstawowa:

J. Rifkin, The Zero Marginal Cost Society: The Internet of Things, the Collaborative Commons, and the Eclipse of Capitalism, St. Martin's Press, 2015;

Belk, Russell W., Giana M. Eckhardt, and Fleura Bardhi, eds. Handbook of the sharing economy. Edward Elgar Publishing, 2019;

Kravets, Olga, et al., eds. The SAGE handbook of consumer culture. Sage, 2017;

Fernandez-Pol, Jorge Eduardo, and Charles Harvie. Understanding the Creative Economy and the Future of Employment. Springer Nature, 2020.

Literatura uzupełniająca:

Handbook on the Digital Creative Economy (ed.) R. Towse, C. Handke, Edward Elgar, Cheltenham 2013

Matathia I. & Salzman M. (2000), Next. Trends for the Near Future, The Overlook Press, Woodstock, New York;

Norman, D.A. (2005) Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things, Basic Books;

Rosen E. (2000), The Anatomy of Buzz, Doubleday, New York;

Uwagi:

Kryteria oceniania:

kolokwium: 0.00%

inne: 20.00%

projekty: 50.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The course is a series of lectures which cover the ways of identifying, tracing and exploring new lifestyles and new products. It is enhanced with a review of the latest literature on the topic presented via student projects. The course provides an overview of the global producer and the global consumer. It explores the role of the media. It helps identify opportunities for new goods, services and ideas.

Pełny opis:

This course's objective is to analyze lifestyles in relation to the new product development particularly in the new, digital and postmodernist context. The course presents an overview of the global producer and the global consumer. It helps identify opportunities for new goods, services and ideas as well as certain new concepts of their creation and production (design, user experience design). It analyses such fields as creative and digital economy, collaborative economy, freeconomics, startups, future of work, fashion sector, design sector, as well as smart, creative, digital cities, referring also to climat challenges and new social identities.

Literatura:

Literatura podstawowa:

J. Rifkin, The Zero Marginal Cost Society: The Internet of Things, the Collaborative Commons, and the Eclipse of Capitalism, St. Martin's Press, 2015;

Belk, Russell W., Giana M. Eckhardt, and Fleura Bardhi, eds. Handbook of the sharing economy. Edward Elgar Publishing, 2019;

Kravets, Olga, et al., eds. The SAGE handbook of consumer culture. Sage, 2017;

Fernandez-Pol, Jorge Eduardo, and Charles Harvie. Understanding the Creative Economy and the Future of Employment. Springer Nature, 2020.

Literatura uzupełniająca:

Handbook on the Digital Creative Economy (ed.) R. Towse, C. Handke, Edward Elgar, Cheltenham 2013

Matathia I. & Salzman M. (2000), Next. Trends for the Near Future, The Overlook Press, Woodstock, New York;

Norman, D.A. (2005) Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things, Basic Books;

Rosen E. (2000), The Anatomy of Buzz, Doubleday, New York;

Uwagi:

Kryteria oceniania:

kolokwium: 0.00%

inne: 20.00%

projekty: 50.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Janowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The course is a series of lectures which cover the ways of identifying, tracing and exploring new lifestyles and new products. It is enhanced with a review of the latest literature on the topic presented via student projects. The course provides an overview of the global producer and the global consumer. It explores the role of the media. It helps identify opportunities for new goods, services and ideas.

Pełny opis:

This course's objective is to analyze lifestyles in relation to the new product development particularly in the new, digital and postmodernist context. The course presents an overview of the global producer and the global consumer. It helps identify opportunities for new goods, services and ideas as well as certain new concepts of their creation and production (design, user experience design). It analyses such fields as creative and digital economy, collaborative economy, freeconomics, startups, future of work, fashion sector, design sector, as well as smart, creative, digital cities, referring also to climat challenges and new social identities.

Literatura:

Literatura podstawowa:

J. Rifkin, The Zero Marginal Cost Society: The Internet of Things, the Collaborative Commons, and the Eclipse of Capitalism, St. Martin's Press, 2015;

Belk, Russell W., Giana M. Eckhardt, and Fleura Bardhi, eds. Handbook of the sharing economy. Edward Elgar Publishing, 2019;

Kravets, Olga, et al., eds. The SAGE handbook of consumer culture. Sage, 2017;

Fernandez-Pol, Jorge Eduardo, and Charles Harvie. Understanding the Creative Economy and the Future of Employment. Springer Nature, 2020.

Literatura uzupełniająca:

Handbook on the Digital Creative Economy (ed.) R. Towse, C. Handke, Edward Elgar, Cheltenham 2013

Matathia I. & Salzman M. (2000), Next. Trends for the Near Future, The Overlook Press, Woodstock, New York;

Norman, D.A. (2005) Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things, Basic Books;

Rosen E. (2000), The Anatomy of Buzz, Doubleday, New York;

Uwagi:

Kryteria oceniania:

kolokwium: 0.00%

inne: 20.00%

projekty: 50.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 30.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0