Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przemysły kultury w gospodarce rynkowej (e-learning)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 236339-S
Kod Erasmus / ISCED: 14.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0311) Ekonomia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Przemysły kultury w gospodarce rynkowej (e-learning)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Wiedza na temat nowoczesnego spojrzenia na kulturę i sferę kultury jako czynniki rozwoju endogenicznego potencjału regionu i kraju.

Wiedza na temat sektora przemysłów kultury i kreatywnego.

Wiedza na temat polityki ekonomicznej skierowanej na rozwój sektora przemysłów kultury i kreatywnych.

Umiejętności:

Umiejętność ekonomicznego spojrzenia na produkty sfery kultury.

Umiejętność oceny wpływu sfery kultury na rozwój społeczno-ekonomiczny.

Znajomość rynku usług kultury i przemysłów kreatywnych w Polsce i wybranych krajach.

Kompetencje społeczne:

Umiejętność zastosowania ekonomicznej optyki w sferze kultury i przemysłów kreatywnych.

Student potrafi prowadzić dyskusję na temat wpływu kultury na gospodarkę.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Rafał Kasprzak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Obszar problemowy kursu koncentruje się na zaprezentowaniu uczestnikom roli, jaką odgrywają przemysły kultury w gospodarce rynkowej oraz na zapoznaniu słuchaczy z problematyką przedsiębiorczości w kulturze.

www.cren.pl/oferta

Pełny opis:

Przedstawienie roli, jaką odgrywają przemysły kultury w gospodarce

rynkowej, nauka ekonomicznego postrzegania kultury oraz ekonomiczno

- rynkowej analizy działalności gospodarczej w sektorze przemysłów

kultury.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Treści wykładów e-learningowych

Literatura uzupełniająca:

Encyklopedia Kultury Polskiej XX wieku, pod red. A.Kłoskowskiej,

Wydawnictwo Wiedza o kulturze, Wrocław 1991; E.Nowicka, Świat człowieka

- świat kultury, PWN, Warszawa 2003; Socjologia ogólna - wybrane

problemy, pod red. J.Polakowskiej-Kujawy, OW SGH, Warszawa 2002.

Publikacje własne:

Rafał Kasprzak, Albert Tomaszewski, Marta Ziółkowska, A Concept of Business Model in Cultural and Creative Sectors : Empirical Study ,W: red. Marcin Wojtysiak-Kotlarski, Paweł Pietrasieński, Entrepreneurship, Economic Development and Public Policy - COVID 19 and the Economy: Impact on Business, Academia, Government & People,2021;

Rafał Kasprzak, Bezpieczeństwo konsumenta na rynku gier wideo. ,W: red. Bogdan Mróz, Bezpieczeństwo konsumentów na rynku tradycyjnym i wirtualnym,2020;

Rafał Kasprzak, Albert Tomaszewski, Marta Ziółkowska, Operacjonalizacja modelu biznesu w przemysłach kreatywnych ? wstępne wyniki badań,W: red. Sylwester Gregorczyk, Grzegorz Urbanek, Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej,2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 40.00%

egzamin ustny: 10.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Obszar problemowy kursu koncentruje się na zaprezentowaniu uczestnikom roli, jaką odgrywają przemysły kultury w gospodarce rynkowej oraz na zapoznaniu słuchaczy z problematyką przedsiębiorczości w kulturze.

www.cren.pl/oferta

Pełny opis:

Przedstawienie roli, jaką odgrywają przemysły kultury w gospodarce

rynkowej, nauka ekonomicznego postrzegania kultury oraz ekonomiczno

- rynkowej analizy działalności gospodarczej w sektorze przemysłów

kultury.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Treści wykładów e-learningowych

Literatura uzupełniająca:

Encyklopedia Kultury Polskiej XX wieku, pod red. A.Kłoskowskiej,

Wydawnictwo Wiedza o kulturze, Wrocław 1991; E.Nowicka, Świat człowieka

- świat kultury, PWN, Warszawa 2003; Socjologia ogólna - wybrane

problemy, pod red. J.Polakowskiej-Kujawy, OW SGH, Warszawa 2002.

Publikacje własne:

Rafał Kasprzak, Albert Tomaszewski, Marta Ziółkowska, A Concept of Business Model in Cultural and Creative Sectors : Empirical Study ,W: red. Marcin Wojtysiak-Kotlarski, Paweł Pietrasieński, Entrepreneurship, Economic Development and Public Policy - COVID 19 and the Economy: Impact on Business, Academia, Government & People,2021;

Rafał Kasprzak, Bezpieczeństwo konsumenta na rynku gier wideo. ,W: red. Bogdan Mróz, Bezpieczeństwo konsumentów na rynku tradycyjnym i wirtualnym,2020;

Rafał Kasprzak, Albert Tomaszewski, Marta Ziółkowska, Operacjonalizacja modelu biznesu w przemysłach kreatywnych ? wstępne wyniki badań,W: red. Sylwester Gregorczyk, Grzegorz Urbanek, Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej,2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 40.00%

egzamin ustny: 10.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Obszar problemowy kursu koncentruje się na zaprezentowaniu uczestnikom roli, jaką odgrywają przemysły kultury w gospodarce rynkowej oraz na zapoznaniu słuchaczy z problematyką przedsiębiorczości w kulturze.

www.cren.pl/oferta

Pełny opis:

Przedstawienie roli, jaką odgrywają przemysły kultury w gospodarce

rynkowej, nauka ekonomicznego postrzegania kultury oraz ekonomiczno

- rynkowej analizy działalności gospodarczej w sektorze przemysłów

kultury.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Treści wykładów e-learningowych

Literatura uzupełniająca:

Encyklopedia Kultury Polskiej XX wieku, pod red. A.Kłoskowskiej,

Wydawnictwo Wiedza o kulturze, Wrocław 1991; E.Nowicka, Świat człowieka

- świat kultury, PWN, Warszawa 2003; Socjologia ogólna - wybrane

problemy, pod red. J.Polakowskiej-Kujawy, OW SGH, Warszawa 2002.

Publikacje własne:

Rafał Kasprzak, Albert Tomaszewski, Marta Ziółkowska, A Concept of Business Model in Cultural and Creative Sectors : Empirical Study ,W: red. Marcin Wojtysiak-Kotlarski, Paweł Pietrasieński, Entrepreneurship, Economic Development and Public Policy - COVID 19 and the Economy: Impact on Business, Academia, Government & People,2021;

Rafał Kasprzak, Bezpieczeństwo konsumenta na rynku gier wideo. ,W: red. Bogdan Mróz, Bezpieczeństwo konsumentów na rynku tradycyjnym i wirtualnym,2020;

Rafał Kasprzak, Albert Tomaszewski, Marta Ziółkowska, Operacjonalizacja modelu biznesu w przemysłach kreatywnych ? wstępne wyniki badań,W: red. Sylwester Gregorczyk, Grzegorz Urbanek, Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej,2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 40.00%

egzamin ustny: 10.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Obszar problemowy kursu koncentruje się na zaprezentowaniu uczestnikom roli, jaką odgrywają przemysły kultury w gospodarce rynkowej oraz na zapoznaniu słuchaczy z problematyką przedsiębiorczości w kulturze.

www.cren.pl/oferta

Pełny opis:

Przedstawienie roli, jaką odgrywają przemysły kultury w gospodarce

rynkowej, nauka ekonomicznego postrzegania kultury oraz ekonomiczno

- rynkowej analizy działalności gospodarczej w sektorze przemysłów

kultury.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Treści wykładów e-learningowych

Literatura uzupełniająca:

Encyklopedia Kultury Polskiej XX wieku, pod red. A.Kłoskowskiej,

Wydawnictwo Wiedza o kulturze, Wrocław 1991; E.Nowicka, Świat człowieka

- świat kultury, PWN, Warszawa 2003; Socjologia ogólna - wybrane

problemy, pod red. J.Polakowskiej-Kujawy, OW SGH, Warszawa 2002.

Publikacje własne:

Rafał Kasprzak, Albert Tomaszewski, Marta Ziółkowska, A Concept of Business Model in Cultural and Creative Sectors : Empirical Study ,W: red. Marcin Wojtysiak-Kotlarski, Paweł Pietrasieński, Entrepreneurship, Economic Development and Public Policy - COVID 19 and the Economy: Impact on Business, Academia, Government & People,2021;

Rafał Kasprzak, Bezpieczeństwo konsumenta na rynku gier wideo. ,W: red. Bogdan Mróz, Bezpieczeństwo konsumentów na rynku tradycyjnym i wirtualnym,2020;

Rafał Kasprzak, Albert Tomaszewski, Marta Ziółkowska, Operacjonalizacja modelu biznesu w przemysłach kreatywnych ? wstępne wyniki badań,W: red. Sylwester Gregorczyk, Grzegorz Urbanek, Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej,2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 40.00%

egzamin ustny: 10.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0