Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Procesy zarządzania - role menedżerskie w organizacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 235840-D
Kod Erasmus / ISCED: 01.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0810) Rolnictwo, leśnictwo i rybactwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Procesy zarządzania - role menedżerskie w organizacji
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-MEN
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student zna i rozumiem podstawowe uwarunkowania działania przedsiębiorstwa i ich wpływ na oczekiwania wobec menedżerów

Student zna zasady oceny efektywności i jakości pracy przedsiębiorstwa

Student zna oczekiwania wobec menedżerów nowoczesnego przedsiębiorstwa

Umiejętności:

Student potrafi skutecznie wykorzystać narzędzia diagnozy organizacji

Student portafi zaproponować odpowiednie rozwiązania w zakresie pomiaru efektywności i doskonalenia organizacji komercyjnych

Student potrafi opracować i wyjaśnić model oczekiwań (profil kompetencyjny) wobec menedżera w przedsiębiorstwie

Kompetencje społeczne:

Student wykazuje szacunek dla zadań realizowanych w przedsiębiorstwie, konieczności efektywnego działania na rzecz Klientów

Student działa zgodnie z najwyższymi standardami kultury pracy i obsługi Klientów

Student wykazuje szacunek dla rozwoju kompetencji jako drogi do doskonalenia przedsiębiorstwa i pozytywnego wpływu na życie jego Klientów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Zaznajomienie z istotą procesu i zarządzania procesowego. Identyfikacja specyfiki przedsiębiorstwa, ocena i budowa efektywnej organizacji opartej na procesach. Pomiar efektywności organizacji, doskonalenie jakości pracy. Role, jakie powinni odgrywać menedżerowie w organizacji komercyjnej.

Pełny opis:

Celem przedmioty jest przybliżenie Studentom głównych wyzwań menedżerskich w przedsiębiorstwie

Literatura:

Literatura podstawowa:

M. Juchnowicz (red) "Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim" Warszawa 2016

M. Juchnowicz (red) "Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy-narzędzia-aplikacje" PWE Warszawa 2014

Literatura uzupełniająca:

T. Rostkowski, D. Danilewicz "Praktyki zarządzania kapitałem ludzkim w doradztwie zawodowym" Difin Warszawa 2012

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agata Lulewicz-Sas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Zaznajomienie z istotą procesu i zarządzania procesowego. Identyfikacja specyfiki przedsiębiorstwa, ocena i budowa efektywnej organizacji opartej na procesach. Pomiar efektywności organizacji, doskonalenie jakości pracy. Role, jakie powinni odgrywać menedżerowie w organizacji komercyjnej.

Pełny opis:

Celem przedmioty jest przybliżenie Studentom głównych wyzwań menedżerskich w przedsiębiorstwie

Literatura:

Literatura podstawowa:

M. Juchnowicz (red) "Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim" Warszawa 2016

M. Juchnowicz (red) "Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy-narzędzia-aplikacje" PWE Warszawa 2014

Literatura uzupełniająca:

T. Rostkowski, D. Danilewicz "Praktyki zarządzania kapitałem ludzkim w doradztwie zawodowym" Difin Warszawa 2012

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agata Lulewicz-Sas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Zaznajomienie z istotą procesu i zarządzania procesowego. Identyfikacja specyfiki przedsiębiorstwa, ocena i budowa efektywnej organizacji opartej na procesach. Pomiar efektywności organizacji, doskonalenie jakości pracy. Role, jakie powinni odgrywać menedżerowie w organizacji komercyjnej.

Pełny opis:

Celem przedmioty jest przybliżenie Studentom głównych wyzwań menedżerskich w przedsiębiorstwie

Literatura:

Literatura podstawowa:

M. Juchnowicz (red) "Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim" Warszawa 2016

M. Juchnowicz (red) "Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy-narzędzia-aplikacje" PWE Warszawa 2014

Literatura uzupełniająca:

T. Rostkowski, D. Danilewicz "Praktyki zarządzania kapitałem ludzkim w doradztwie zawodowym" Difin Warszawa 2012

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Zaznajomienie z istotą procesu i zarządzania procesowego. Identyfikacja specyfiki przedsiębiorstwa, ocena i budowa efektywnej organizacji opartej na procesach. Pomiar efektywności organizacji, doskonalenie jakości pracy. Role, jakie powinni odgrywać menedżerowie w organizacji komercyjnej.

Pełny opis:

Celem przedmioty jest przybliżenie Studentom głównych wyzwań menedżerskich w przedsiębiorstwie

Literatura:

Literatura podstawowa:

M. Juchnowicz (red) "Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim" Warszawa 2016

M. Juchnowicz (red) "Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy-narzędzia-aplikacje" PWE Warszawa 2014

Literatura uzupełniająca:

T. Rostkowski, D. Danilewicz "Praktyki zarządzania kapitałem ludzkim w doradztwie zawodowym" Difin Warszawa 2012

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0