Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie funkcjonalne w przedsiębiorstwach

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 235700-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Strategie funkcjonalne w przedsiębiorstwach
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-MEN
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student wie i rozumie na czym polega zarządzanie zintegrowane przedsiębiorstwem.

Student zna podstawowe strategie funkcjonalne w przedsiębiorstwie.

Student zna metodykę określania strategii funkcjonalnych w przedsiębiorstwie w optyce zarządzania strategicznego.

Student rozumie znaczenie elastyczności w budowie strategii funkcjonalnych

Umiejętności:

Student potrafi dokonać analizy otoczenia przedsiębiorstwa pod kątem wyboru strategii funkcjonalnych.

Student rozumie występujące współzależności pomiędzy różnymi poziomami strategii.

Student potrafi dopasować strategie funkcjonalne do realizowanej przez przedsiębiorstwo strategii konkurencji.

Kompetencje społeczne:

Student umie pracować w zespole realizującym zadania analityczne i projektowe, potrafi kierować zespołem oraz organizować pracę własną

Student potrafi skutecznie komunikować się z kolegami w grupie.

Student potrafi przygotowywać prezentacje i brać udział w wystąpieniach publicznych.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Teresa Pakulska, Małgorzata Poniatowska-Jaksch
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Poniatowska-Jaksch
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Miejsce strategii funkcjonalnych w strategii przedsiębiorstwa. Rola otoczenia w wyborze strategii funkcjonalnych. Strategie: podstawowe, marketingowe, personalne, B+R, jakościowe i finansowe w optyce decyzji strategicznych. Integrujące funkcje strategii logistycznych i informatycznych. Dobre i złe praktyki formułowania i wdrażania strategii funkcjonalnych.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi strategiami funkcjonalnymi przedsiębiorstwa i przesłankami ich tworzenia, a także wskazanie istniejących współzależności pomiędzy różnymi poziomami strategii - wzrostu/rozwoju, konkurencji i funkcjonalnych i ich implikacji dla podejmowanych decyzji strategicznych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

R.Krupski, J.Niemczyk, E.Stańczyk-Hugiet, Koncepcje strategii organizacji, PWE, Warszawa 2009.

M.Poniatowska-Jaksch (red.), Nowe myślenie w zrządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2015.

Literatura uzupełniająca:

M. Morgan, R.E. Levitt, W. Malek, Skuteczne wdrażanie strategii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015

M.E.Porter, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 2006.

E.Urbanowska-Sojkin, Ryzyko w zarządzaniu strategicznym w przedsiębiorstwach, PWE, Warszawa 2013.

M.Poniatowska-Jaksch (red.), Strategiczne pola konkurowania, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2015.

M. Poniatowska-Jaksch (red.), Narzędzia w zarządzaniu przedsiębiorstwem. W kierunku nowego myślenia strategicznego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Poniatowska-Jaksch
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Miejsce strategii funkcjonalnych w strategii przedsiębiorstwa. Rola otoczenia w wyborze strategii funkcjonalnych. Strategie: podstawowe, marketingowe, personalne, B+R, jakościowe i finansowe w optyce decyzji strategicznych. Integrujące funkcje strategii logistycznych i informatycznych. Dobre i złe praktyki formułowania i wdrażania strategii funkcjonalnych.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi strategiami funkcjonalnymi przedsiębiorstwa i przesłankami ich tworzenia, a także wskazanie istniejących współzależności pomiędzy różnymi poziomami strategii - wzrostu/rozwoju, konkurencji i funkcjonalnych i ich implikacji dla podejmowanych decyzji strategicznych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

R.Krupski, J.Niemczyk, E.Stańczyk-Hugiet, Koncepcje strategii organizacji, PWE, Warszawa 2009.

M.Poniatowska-Jaksch (red.), Nowe myślenie w zrządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2015.

Literatura uzupełniająca:

M. Morgan, R.E. Levitt, W. Malek, Skuteczne wdrażanie strategii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015

M.E.Porter, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 2006.

E.Urbanowska-Sojkin, Ryzyko w zarządzaniu strategicznym w przedsiębiorstwach, PWE, Warszawa 2013.

M.Poniatowska-Jaksch (red.), Strategiczne pola konkurowania, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2015.

M. Poniatowska-Jaksch (red.), Narzędzia w zarządzaniu przedsiębiorstwem. W kierunku nowego myślenia strategicznego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Teresa Pakulska, Małgorzata Poniatowska-Jaksch
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Miejsce strategii funkcjonalnych w strategii przedsiębiorstwa. Rola otoczenia w wyborze strategii funkcjonalnych. Strategie: podstawowe, marketingowe, personalne, B+R, jakościowe i finansowe w optyce decyzji strategicznych. Integrujące funkcje strategii logistycznych i informatycznych. Dobre i złe praktyki formułowania i wdrażania strategii funkcjonalnych.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi strategiami funkcjonalnymi przedsiębiorstwa i przesłankami ich tworzenia, a także wskazanie istniejących współzależności pomiędzy różnymi poziomami strategii - wzrostu/rozwoju, konkurencji i funkcjonalnych i ich implikacji dla podejmowanych decyzji strategicznych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

R.Krupski, J.Niemczyk, E.Stańczyk-Hugiet, Koncepcje strategii organizacji, PWE, Warszawa 2009.

M.Poniatowska-Jaksch (red.), Nowe myślenie w zrządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2015.

Literatura uzupełniająca:

M. Morgan, R.E. Levitt, W. Malek, Skuteczne wdrażanie strategii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015

M.E.Porter, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 2006.

E.Urbanowska-Sojkin, Ryzyko w zarządzaniu strategicznym w przedsiębiorstwach, PWE, Warszawa 2013.

M.Poniatowska-Jaksch (red.), Strategiczne pola konkurowania, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2015.

M. Poniatowska-Jaksch (red.), Narzędzia w zarządzaniu przedsiębiorstwem. W kierunku nowego myślenia strategicznego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Miejsce strategii funkcjonalnych w strategii przedsiębiorstwa. Rola otoczenia w wyborze strategii funkcjonalnych. Strategie: podstawowe, marketingowe, personalne, B+R, jakościowe i finansowe w optyce decyzji strategicznych. Integrujące funkcje strategii logistycznych i informatycznych. Dobre i złe praktyki formułowania i wdrażania strategii funkcjonalnych.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi strategiami funkcjonalnymi przedsiębiorstwa i przesłankami ich tworzenia, a także wskazanie istniejących współzależności pomiędzy różnymi poziomami strategii - wzrostu/rozwoju, konkurencji i funkcjonalnych i ich implikacji dla podejmowanych decyzji strategicznych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

R.Krupski, J.Niemczyk, E.Stańczyk-Hugiet, Koncepcje strategii organizacji, PWE, Warszawa 2009.

M.Poniatowska-Jaksch (red.), Nowe myślenie w zrządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2015.

Literatura uzupełniająca:

M. Morgan, R.E. Levitt, W. Malek, Skuteczne wdrażanie strategii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015

M.E.Porter, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 2006.

E.Urbanowska-Sojkin, Ryzyko w zarządzaniu strategicznym w przedsiębiorstwach, PWE, Warszawa 2013.

M.Poniatowska-Jaksch (red.), Strategiczne pola konkurowania, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2015.

M. Poniatowska-Jaksch (red.), Narzędzia w zarządzaniu przedsiębiorstwem. W kierunku nowego myślenia strategicznego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0