Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie łańcuchem dostaw w e-biznesie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 235340-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie łańcuchem dostaw w e-biznesie
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-EBI
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Po zrealizowaniu programu przedmiotu student:

1. ma wiedzę na temat istoty zarządzania łańcuchem (sieciami) dostaw w e-biznesie i potrafi wskazać różnice wobec charakterystyki tradycyjnego modelu łańcucha dostaw;

2. zna rolę zarządzania logistyką i zarządzania łańcuchem dostaw w e-biznesie w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa i sieci konkurujących przedsiębiorstw;

3. potrafi określić charakterystykę i zasady współpracy, a także rolę relacji w e-biznesie;

4. zna technologie wspomagające poszczególne obszary zarządzania łańcuchem dostaw;

5. rozumie rolę zewnętrznego dostawcy usług w łańcuchu dostaw w e-biznesie;

6. potrafi określić najważniejsze czynniki modelujące konkurencyjne zarządzanie łańcuchem dostaw i kluczowe czynniki sukcesu łańcuchów dostaw w e-biznesie.

Umiejętności:

Po zrealizowaniu programu przedmiotu student umie:

1. sformułować zakres rozwiązań niezbędnych do zarządzania łańcuchem dostaw w wirtualnej przestrzeni gospodarczej;

2. określić sposób funkcjonowania łańcucha dostaw i jego strukturę wobec oczekiwań różnych grup klientów;

3. wskazać najważniejsze technologie wspomagające zarządzanie łańcuchem dostaw w e-biznesie;

Kompetencje społeczne:

Po zrealizowaniu programu przedmiotu student wykazuje:

umiejętność praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy na temat istoty zarządzania łańcuchem dostaw jako elementu i ważnego obszaru konkurowania nowoczesnych firm stosujących rozwiązania w wirtualnej przestrzeni gospodarczej w ujęciu prospołecznym i proekologicznym.

efektywnie pracować w grupie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
25

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Katarzyna Nowicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Łańcuch dostaw i technologie stanowią jedność w strategicznym, nowoczesnym zarządzaniu. Presja oczekiwań klientów i nieustający postęp technologiczny zmieniają zasady zarządzania po stronie technik oraz narzędzi informatycznych wykorzystywanych w łańcuchu dostaw, jak i model łańcucha dostaw w wirtualnej rzeczywistości gospodarczej. Zajęcia, wyjaśniając te zależności, dają absolwentowi swobodę poruszania się w nowej rzeczywistości zarzadzania łańcuchami dostaw w e-biznesie.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie istoty zasad konkurowania łańcuchem dostaw w e-biznesie. Student pozna niezbędnie narzędzia i techniki zarządzania łańcuchem dostaw oraz logistyką w wirtualnej przestrzeni gospodarczej dające możliwość oraz umiejętność kierowania biznesem XXI wieku.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Nowicka K. Technologie cyfrowe jako determinanta transformacji łańcuchów dostaw, OW SGH, Warszawa 2019,

Nowicka K. Customer Experience as the Driving Force for Supply Chain Digital Transformation, European Journal of Economics and Business Studies, Vol. 6. No 1 (2020): January-April 2020,

Nowicka K., Zielone łańcuchy dostaw 4.0 w: Polityka klimatyczna i jej realizacja w pierwszej połowie XXI wieku, red. J. Gajewski, W. Paprocki, Publikacja Europejskiego Kongresu Finansowego, Sopot 2020,

Nowicka K., Szymczak M., Łańcuchy dostaw i logistyka w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej, (współautorka) w: Gospodarka, rynek i państwo wobec rewolucji technologicznej, red. K. Marchewka-Bartkowiak, M. Korolewska, Studia Biura Analiz Sejmowych Kancelarii Sejmu, III kwartał 2020,

Nowicka K. Digital Innovation in the Supply Chain Management, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, vol. 63, nr 8, 2019,

Nowicka K. (red.), Biznes cyfrowy. Perspektywa innowacji cyfrowych, OW SGH, Warszawa 2019,

Nowicka K. (red.), Biznes cyfrowy. Technologie, modele, regulacje, OW SGH, Warszawa 2018,

Cichosz M., Nowicka K., Pluta-Zaremba A., Zarządzanie łańcuchem dostaw i logistyką w XXI wieku, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016,

Literatura uzupełniająca:

Nowicka K. Smart Industry - the Digital Gap in the Process of the Supply Chain Competitive Advantage?, w: Sustainable Logistics and Production in Industry 4.0, eds. K. Grzybowska, A. Awasthi, R. Sawhney, Springer Nature Switzerland AG, 2020

Bharadwaj A., El Sawy O. A., Pavlou P. A., Venkatraman N., Digital business Strategy: Toward a Next Generation of Insights, MIS Quarterly Vol. 37 No. 2, 2013,

Ciesielski M. (red.), Instrumenty zarządzania łańcuchami dostaw, PWE, Warszawa 2009,

Harrison A., van Hoek R., Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010,

Nowicka K., Łańcuch dostaw zmiennych wartości dla klienta, "Handel Wewnętrzny", październik 2011,

Nowicka K., Współpraca partnerska w łańcuchu dostaw, GMiL 6/2011,

Nowicka K., Wartość a inteligentne łańcuchy dostaw, GMiL 5/2011.

Nowicka K., E-supply network management - unused potential?, w: SMART Supply Network, red. A. Kawa, A. Maryniak, Springer 2019;

Nowicka K., Rozwój świata wirtualnego i jego wpływ na e-mobilność, w: J. Gajewski, W. Paprocki, J. Pieriegud (red.), E-mobliność: wizje i scenariusze rozwoju, Publikacja Europejskiego Kongresu Finansowego, Centrum Myśli Strategicznych, Sopot 2017,

Nowicka K., Konkurowanie poprzez współpracę w łańcuchach dostaw wspieranych modelem cloud computing, w: Ekspansja polskich firm na rynki międzynarodowe, red. R. Sobiecki, J.W. Pietrewicz, OW SGH, Warszawa 2014;

Nowicka K., "Na rzecz i w imieniu" - agent w łańcuchu dostaw, GMiL 10/2009;

Nowicka K., Grupy zakupowe, czyli duży może więcej, GMiL 5/2009;

Nowicka K., Wyzwania inteligentnego zarządzania transportem w polskich miastach, Logistyka 5/2013;

Nowicka K., Cloud computing - potencjał dla rozwoju logistyki w Unii Europejskiej, GMiL 01/2014;

Nowicka K., Inteligentne systemy transportowe a zarządzanie miastem, w: Innowacje w zarządzaniu miastami w Polsce, red. M. Bryx, OW SGH, Warszawa 2014;

Nowicka K., Cloud computing - kierunek rozwoju TSL wobec wyzwań CSR - w wydaniu;

Nowicka K., Outsourcing - metoda stabilizowania gospodarowania, w: Ograniczanie niestabilności otoczenia przedsiębiorstw, red. R. Sobiecki, J.W. Pietrewicz, OW SGH, Warszawa 2013;

Nowicka K., Innowacja wartości przez outsourcing niekluczowych kompetencji, Zeszyty Naukowe KGŚ SGH, z. 32/2011;

Nowicka K., Branża KEP - wartość dodana outsourcingu, GMiL 10/2011;

Nowicka K. (współautor), Czy logistyka może rewitalizować miasto?, KNoP 2/2012 (23), IV-VI 2012, SGH.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Katarzyna Nowicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Łańcuch dostaw i technologie stanowią jedność w strategicznym, nowoczesnym zarządzaniu. Presja oczekiwań klientów i nieustający postęp technologiczny zmieniają zasady zarządzania po stronie technik oraz narzędzi informatycznych wykorzystywanych w łańcuchu dostaw, jak i model łańcucha dostaw w wirtualnej rzeczywistości gospodarczej. Zajęcia, wyjaśniając te zależności, dają absolwentowi swobodę poruszania się w nowej rzeczywistości zarzadzania łańcuchami dostaw w e-biznesie.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie istoty zasad konkurowania łańcuchem dostaw w e-biznesie. Student pozna niezbędnie narzędzia i techniki zarządzania łańcuchem dostaw oraz logistyką w wirtualnej przestrzeni gospodarczej dające możliwość oraz umiejętność kierowania biznesem XXI wieku.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Nowicka K. Technologie cyfrowe jako determinanta transformacji łańcuchów dostaw, OW SGH, Warszawa 2019,

Nowicka K. Customer Experience as the Driving Force for Supply Chain Digital Transformation, European Journal of Economics and Business Studies, Vol. 6. No 1 (2020): January-April 2020,

Nowicka K., Zielone łańcuchy dostaw 4.0 w: Polityka klimatyczna i jej realizacja w pierwszej połowie XXI wieku, red. J. Gajewski, W. Paprocki, Publikacja Europejskiego Kongresu Finansowego, Sopot 2020,

Nowicka K., Szymczak M., Łańcuchy dostaw i logistyka w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej, (współautorka) w: Gospodarka, rynek i państwo wobec rewolucji technologicznej, red. K. Marchewka-Bartkowiak, M. Korolewska, Studia Biura Analiz Sejmowych Kancelarii Sejmu, III kwartał 2020,

Nowicka K. Digital Innovation in the Supply Chain Management, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, vol. 63, nr 8, 2019,

Nowicka K. (red.), Biznes cyfrowy. Perspektywa innowacji cyfrowych, OW SGH, Warszawa 2019,

Nowicka K. (red.), Biznes cyfrowy. Technologie, modele, regulacje, OW SGH, Warszawa 2018,

Cichosz M., Nowicka K., Pluta-Zaremba A., Zarządzanie łańcuchem dostaw i logistyką w XXI wieku, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016,

Literatura uzupełniająca:

Nowicka K. Smart Industry - the Digital Gap in the Process of the Supply Chain Competitive Advantage?, w: Sustainable Logistics and Production in Industry 4.0, eds. K. Grzybowska, A. Awasthi, R. Sawhney, Springer Nature Switzerland AG, 2020

Bharadwaj A., El Sawy O. A., Pavlou P. A., Venkatraman N., Digital business Strategy: Toward a Next Generation of Insights, MIS Quarterly Vol. 37 No. 2, 2013,

Ciesielski M. (red.), Instrumenty zarządzania łańcuchami dostaw, PWE, Warszawa 2009,

Harrison A., van Hoek R., Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010,

Nowicka K., Łańcuch dostaw zmiennych wartości dla klienta, "Handel Wewnętrzny", październik 2011,

Nowicka K., Współpraca partnerska w łańcuchu dostaw, GMiL 6/2011,

Nowicka K., Wartość a inteligentne łańcuchy dostaw, GMiL 5/2011.

Nowicka K., E-supply network management - unused potential?, w: SMART Supply Network, red. A. Kawa, A. Maryniak, Springer 2019;

Nowicka K., Rozwój świata wirtualnego i jego wpływ na e-mobilność, w: J. Gajewski, W. Paprocki, J. Pieriegud (red.), E-mobliność: wizje i scenariusze rozwoju, Publikacja Europejskiego Kongresu Finansowego, Centrum Myśli Strategicznych, Sopot 2017,

Nowicka K., Konkurowanie poprzez współpracę w łańcuchach dostaw wspieranych modelem cloud computing, w: Ekspansja polskich firm na rynki międzynarodowe, red. R. Sobiecki, J.W. Pietrewicz, OW SGH, Warszawa 2014;

Nowicka K., "Na rzecz i w imieniu" - agent w łańcuchu dostaw, GMiL 10/2009;

Nowicka K., Grupy zakupowe, czyli duży może więcej, GMiL 5/2009;

Nowicka K., Wyzwania inteligentnego zarządzania transportem w polskich miastach, Logistyka 5/2013;

Nowicka K., Cloud computing - potencjał dla rozwoju logistyki w Unii Europejskiej, GMiL 01/2014;

Nowicka K., Inteligentne systemy transportowe a zarządzanie miastem, w: Innowacje w zarządzaniu miastami w Polsce, red. M. Bryx, OW SGH, Warszawa 2014;

Nowicka K., Cloud computing - kierunek rozwoju TSL wobec wyzwań CSR - w wydaniu;

Nowicka K., Outsourcing - metoda stabilizowania gospodarowania, w: Ograniczanie niestabilności otoczenia przedsiębiorstw, red. R. Sobiecki, J.W. Pietrewicz, OW SGH, Warszawa 2013;

Nowicka K., Innowacja wartości przez outsourcing niekluczowych kompetencji, Zeszyty Naukowe KGŚ SGH, z. 32/2011;

Nowicka K., Branża KEP - wartość dodana outsourcingu, GMiL 10/2011;

Nowicka K. (współautor), Czy logistyka może rewitalizować miasto?, KNoP 2/2012 (23), IV-VI 2012, SGH.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Katarzyna Nowicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Łańcuch dostaw i technologie stanowią jedność w strategicznym, nowoczesnym zarządzaniu. Presja oczekiwań klientów i nieustający postęp technologiczny zmieniają zasady zarządzania po stronie technik oraz narzędzi informatycznych wykorzystywanych w łańcuchu dostaw, jak i model łańcucha dostaw w wirtualnej rzeczywistości gospodarczej. Zajęcia, wyjaśniając te zależności, dają absolwentowi swobodę poruszania się w nowej rzeczywistości zarzadzania łańcuchami dostaw w e-biznesie.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie istoty zasad konkurowania łańcuchem dostaw w e-biznesie. Student pozna niezbędnie narzędzia i techniki zarządzania łańcuchem dostaw oraz logistyką w wirtualnej przestrzeni gospodarczej dające możliwość oraz umiejętność kierowania biznesem XXI wieku.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Nowicka K. Technologie cyfrowe jako determinanta transformacji łańcuchów dostaw, OW SGH, Warszawa 2019,

Nowicka K. Customer Experience as the Driving Force for Supply Chain Digital Transformation, European Journal of Economics and Business Studies, Vol. 6. No 1 (2020): January-April 2020,

Nowicka K., Zielone łańcuchy dostaw 4.0 w: Polityka klimatyczna i jej realizacja w pierwszej połowie XXI wieku, red. J. Gajewski, W. Paprocki, Publikacja Europejskiego Kongresu Finansowego, Sopot 2020,

Nowicka K., Szymczak M., Łańcuchy dostaw i logistyka w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej, (współautorka) w: Gospodarka, rynek i państwo wobec rewolucji technologicznej, red. K. Marchewka-Bartkowiak, M. Korolewska, Studia Biura Analiz Sejmowych Kancelarii Sejmu, III kwartał 2020,

Nowicka K. Digital Innovation in the Supply Chain Management, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, vol. 63, nr 8, 2019,

Nowicka K. (red.), Biznes cyfrowy. Perspektywa innowacji cyfrowych, OW SGH, Warszawa 2019,

Nowicka K. (red.), Biznes cyfrowy. Technologie, modele, regulacje, OW SGH, Warszawa 2018,

Cichosz M., Nowicka K., Pluta-Zaremba A., Zarządzanie łańcuchem dostaw i logistyką w XXI wieku, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016,

Literatura uzupełniająca:

Nowicka K. Smart Industry - the Digital Gap in the Process of the Supply Chain Competitive Advantage?, w: Sustainable Logistics and Production in Industry 4.0, eds. K. Grzybowska, A. Awasthi, R. Sawhney, Springer Nature Switzerland AG, 2020

Bharadwaj A., El Sawy O. A., Pavlou P. A., Venkatraman N., Digital business Strategy: Toward a Next Generation of Insights, MIS Quarterly Vol. 37 No. 2, 2013,

Ciesielski M. (red.), Instrumenty zarządzania łańcuchami dostaw, PWE, Warszawa 2009,

Harrison A., van Hoek R., Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010,

Nowicka K., Łańcuch dostaw zmiennych wartości dla klienta, "Handel Wewnętrzny", październik 2011,

Nowicka K., Współpraca partnerska w łańcuchu dostaw, GMiL 6/2011,

Nowicka K., Wartość a inteligentne łańcuchy dostaw, GMiL 5/2011.

Nowicka K., E-supply network management - unused potential?, w: SMART Supply Network, red. A. Kawa, A. Maryniak, Springer 2019;

Nowicka K., Rozwój świata wirtualnego i jego wpływ na e-mobilność, w: J. Gajewski, W. Paprocki, J. Pieriegud (red.), E-mobliność: wizje i scenariusze rozwoju, Publikacja Europejskiego Kongresu Finansowego, Centrum Myśli Strategicznych, Sopot 2017,

Nowicka K., Konkurowanie poprzez współpracę w łańcuchach dostaw wspieranych modelem cloud computing, w: Ekspansja polskich firm na rynki międzynarodowe, red. R. Sobiecki, J.W. Pietrewicz, OW SGH, Warszawa 2014;

Nowicka K., "Na rzecz i w imieniu" - agent w łańcuchu dostaw, GMiL 10/2009;

Nowicka K., Grupy zakupowe, czyli duży może więcej, GMiL 5/2009;

Nowicka K., Wyzwania inteligentnego zarządzania transportem w polskich miastach, Logistyka 5/2013;

Nowicka K., Cloud computing - potencjał dla rozwoju logistyki w Unii Europejskiej, GMiL 01/2014;

Nowicka K., Inteligentne systemy transportowe a zarządzanie miastem, w: Innowacje w zarządzaniu miastami w Polsce, red. M. Bryx, OW SGH, Warszawa 2014;

Nowicka K., Cloud computing - kierunek rozwoju TSL wobec wyzwań CSR - w wydaniu;

Nowicka K., Outsourcing - metoda stabilizowania gospodarowania, w: Ograniczanie niestabilności otoczenia przedsiębiorstw, red. R. Sobiecki, J.W. Pietrewicz, OW SGH, Warszawa 2013;

Nowicka K., Innowacja wartości przez outsourcing niekluczowych kompetencji, Zeszyty Naukowe KGŚ SGH, z. 32/2011;

Nowicka K., Branża KEP - wartość dodana outsourcingu, GMiL 10/2011;

Nowicka K. (współautor), Czy logistyka może rewitalizować miasto?, KNoP 2/2012 (23), IV-VI 2012, SGH.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Katarzyna Nowicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Łańcuch dostaw i technologie stanowią jedność w strategicznym, nowoczesnym zarządzaniu. Presja oczekiwań klientów i nieustający postęp technologiczny zmieniają zasady zarządzania po stronie technik oraz narzędzi informatycznych wykorzystywanych w łańcuchu dostaw, jak i model łańcucha dostaw w wirtualnej rzeczywistości gospodarczej. Zajęcia, wyjaśniając te zależności, dają absolwentowi swobodę poruszania się w nowej rzeczywistości zarzadzania łańcuchami dostaw w e-biznesie.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie istoty zasad konkurowania łańcuchem dostaw w e-biznesie. Student pozna niezbędnie narzędzia i techniki zarządzania łańcuchem dostaw oraz logistyką w wirtualnej przestrzeni gospodarczej dające możliwość oraz umiejętność kierowania biznesem XXI wieku.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Nowicka K. Technologie cyfrowe jako determinanta transformacji łańcuchów dostaw, OW SGH, Warszawa 2019,

Nowicka K. Customer Experience as the Driving Force for Supply Chain Digital Transformation, European Journal of Economics and Business Studies, Vol. 6. No 1 (2020): January-April 2020,

Nowicka K., Zielone łańcuchy dostaw 4.0 w: Polityka klimatyczna i jej realizacja w pierwszej połowie XXI wieku, red. J. Gajewski, W. Paprocki, Publikacja Europejskiego Kongresu Finansowego, Sopot 2020,

Nowicka K., Szymczak M., Łańcuchy dostaw i logistyka w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej, (współautorka) w: Gospodarka, rynek i państwo wobec rewolucji technologicznej, red. K. Marchewka-Bartkowiak, M. Korolewska, Studia Biura Analiz Sejmowych Kancelarii Sejmu, III kwartał 2020,

Nowicka K. Digital Innovation in the Supply Chain Management, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, vol. 63, nr 8, 2019,

Nowicka K. (red.), Biznes cyfrowy. Perspektywa innowacji cyfrowych, OW SGH, Warszawa 2019,

Nowicka K. (red.), Biznes cyfrowy. Technologie, modele, regulacje, OW SGH, Warszawa 2018,

Cichosz M., Nowicka K., Pluta-Zaremba A., Zarządzanie łańcuchem dostaw i logistyką w XXI wieku, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016,

Literatura uzupełniająca:

Nowicka K. Smart Industry - the Digital Gap in the Process of the Supply Chain Competitive Advantage?, w: Sustainable Logistics and Production in Industry 4.0, eds. K. Grzybowska, A. Awasthi, R. Sawhney, Springer Nature Switzerland AG, 2020

Bharadwaj A., El Sawy O. A., Pavlou P. A., Venkatraman N., Digital business Strategy: Toward a Next Generation of Insights, MIS Quarterly Vol. 37 No. 2, 2013,

Ciesielski M. (red.), Instrumenty zarządzania łańcuchami dostaw, PWE, Warszawa 2009,

Harrison A., van Hoek R., Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010,

Nowicka K., Łańcuch dostaw zmiennych wartości dla klienta, "Handel Wewnętrzny", październik 2011,

Nowicka K., Współpraca partnerska w łańcuchu dostaw, GMiL 6/2011,

Nowicka K., Wartość a inteligentne łańcuchy dostaw, GMiL 5/2011.

Nowicka K., E-supply network management - unused potential?, w: SMART Supply Network, red. A. Kawa, A. Maryniak, Springer 2019;

Nowicka K., Rozwój świata wirtualnego i jego wpływ na e-mobilność, w: J. Gajewski, W. Paprocki, J. Pieriegud (red.), E-mobliność: wizje i scenariusze rozwoju, Publikacja Europejskiego Kongresu Finansowego, Centrum Myśli Strategicznych, Sopot 2017,

Nowicka K., Konkurowanie poprzez współpracę w łańcuchach dostaw wspieranych modelem cloud computing, w: Ekspansja polskich firm na rynki międzynarodowe, red. R. Sobiecki, J.W. Pietrewicz, OW SGH, Warszawa 2014;

Nowicka K., "Na rzecz i w imieniu" - agent w łańcuchu dostaw, GMiL 10/2009;

Nowicka K., Grupy zakupowe, czyli duży może więcej, GMiL 5/2009;

Nowicka K., Wyzwania inteligentnego zarządzania transportem w polskich miastach, Logistyka 5/2013;

Nowicka K., Cloud computing - potencjał dla rozwoju logistyki w Unii Europejskiej, GMiL 01/2014;

Nowicka K., Inteligentne systemy transportowe a zarządzanie miastem, w: Innowacje w zarządzaniu miastami w Polsce, red. M. Bryx, OW SGH, Warszawa 2014;

Nowicka K., Cloud computing - kierunek rozwoju TSL wobec wyzwań CSR - w wydaniu;

Nowicka K., Outsourcing - metoda stabilizowania gospodarowania, w: Ograniczanie niestabilności otoczenia przedsiębiorstw, red. R. Sobiecki, J.W. Pietrewicz, OW SGH, Warszawa 2013;

Nowicka K., Innowacja wartości przez outsourcing niekluczowych kompetencji, Zeszyty Naukowe KGŚ SGH, z. 32/2011;

Nowicka K., Branża KEP - wartość dodana outsourcingu, GMiL 10/2011;

Nowicka K. (współautor), Czy logistyka może rewitalizować miasto?, KNoP 2/2012 (23), IV-VI 2012, SGH.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0